Skocz do zawartości

330d 184 KM kolektor ssący


hunter

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

Witam, naczytałem się o tych kolektorach i mnie strach obleciał, jednak wydaje mi się że w 30d tych 184Km nie ma tych klapek uchylnych, czy mam racje??

Wydaje mi się że założyli je po lifcie ale nie jestem pewien.

Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 54
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Poczytaj jest sporo na forum są klapki w niektórych kolektorach i jak sie urwie to rozwala silnik od środka!!!!!

Mowisz o dolotowym? Nie spotkałem się z tym problemem, ale aluminiowe klapki widziałem, nawet dotykałem i czyściłem podczas czyszczenia kolektora (niepotrzebnego, bo czysty był). Szkoda, że nie porobiłem zdjęć i nie zwróciłem uwagi jak są mocowane te klapki :roll:

E46 320d 175 PS@365Nm ...by Rogalotti
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Włąśnie zastanawiam się czy są u mnie podglądam w aucie i na realoem i raczej nie mam ich u siebie.

 

tak po prostu ich nie zobaczysz bo sa od bardziej od spodu kolektora, mozna sie dolukac zaworu sterujacego :mrgreen:

jak na realu masz "with flap control" to pewnie masz klapki ... w ogole ktory motor masz dokladnie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=EP71&mospid=47674&btnr=11_2835&hg=11&fg=40 - ja mam ten

 

mam m57 184 konie 2002r 330d

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=EX71&mospid=47675&btnr=11_3467&hg=11&fg=40 ten jest z 2004 i ma klapki więc już wiem że u mnie nie ma

dzięki za podpowiedź

Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wiecie może do czego dokładnie są te klapki. Ja byłem przekonany że do odbierania mocy silnikowi jak koła buksują (ASC znaczy). Ale skoro kolega ich nie ma to może się mylę?

Dodam że ja miałem historie (dość kosztowną) z urwaną klapką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
A wiecie może do czego dokładnie są te klapki. Ja byłem przekonany że do odbierania mocy silnikowi jak koła buksują (ASC znaczy). Ale skoro kolega ich nie ma to może się mylę?

Dodam że ja miałem historie (dość kosztowną) z urwaną klapką.

 

Wydaje mi się że mogą one sterować ilością wpadającego powietrza ale może się mylę

ciesze się że ich nie mam na angielskich forach piszą że je wyjmują :twisted2:

Coś to BMW za dużo kombinować zaczyna.

Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Luknij na topic o kolektorach ssacych w dziale "Seria 5" :):

 

Dzięki już wszystko wiem. A jak rozebrałem silnik to pomyślałem że zamykają powietrze żeby mocy nie było (ASC) i głupi po mieście wyłączałem za każdym razem ASC. :mad2:

Chyba je wywale.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Luknij na topic o kolektorach ssacych w dziale "Seria 5" :):

 

Dzięki już wszystko wiem. A jak rozebrałem silnik to pomyślałem że zamykają powietrze żeby mocy nie było (ASC) i głupi po mieście wyłączałem za każdym razem ASC. :mad2:

Chyba je wywale.

 

Uśmiałem się :roll2: :mrgreen: możesz już włączyć asc :dance:

Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może by wrzucić zdjęcia kolektora z klapkami i bez klapek - tak aby każdy mógł porównać ze swoim i stwierdzić jaki kolektor ma w posiadaniu i czy ma się bać....

 

Ja znalazłem takie fotki i mam pytanie jak poznać czy to kolektor z klapkami czy bez?

 

http://mobileking.proste.pl/allegro/30-bmw/DSC03072.JPG

 

http://mobileking.proste.pl/allegro/30-bmw/DSC03073.JPG

 

http://mobileking.proste.pl/allegro/30-bmw/DSC03075.JPG

 

W opisie aukcji jest napisane (na kolektorze w takim wypadku wymazane kredą jest błędne): Przedmiotem sprzedaży jest kolektor ssący do samochodu: BMW E46 Seria 3 Sedan z roku 2000 model 330D silnik 3.0 D 184 PS o przebiegu 177 tyś. kilometrów. Pasuje do modeli od 1999 - 2003...

 

A więc jest to silnik M57 - posiada zatem klapki czy nie?

 

Nastepne to:

 

http://photos04.allegro.pl/photos/oryginal/487/75/87/487758763_1

 

http://photos04.allegro.pl/photos/oryginal/487/75/87/487758763_2

 

http://photos04.allegro.pl/photos/oryginal/487/75/87/487758763_3

 

Ten kolektor wydaje mi się, że jest od M57N a więc chyba wersja z klapkami?

Edytowane przez artoor.s
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może by wrzucić zdjęcia kolektora z klapkami i bez klapek - tak aby każdy mógł porównać ze swoim i stwierdzić jaki kolektor ma w posiadaniu i czy ma się bać....

Tutaj już toczy się dyskusja nt. kolektorów :worried:

 

Jeżeli ktos osiada takowe, neich podzieli się zdjęciami klapek starego i nowego typu, oraz powie, w jaki sposób one urywają się od "nitów", na których są przymocowane... a może to te nity w najcieńszym miejscu się przegrzewają i pękają :?:

 

artoor.s - klapki jeżeli są są w kanalach dolotowych z czerwonymi uszczelkami.

O dziwo dla 330xd z 12/2002 znalazłem kolektor z i bez klapek:

http://bmwfans.info/original/E46/Lim/330xd-M57/ECE/L/N/2002/12/mg-11/ill-11_2835/

http://bmwfans.info/original/E46/Lim/330xd-M57/ECE/L/N/2002/12/mg-11/ill-11_2836/

Klapek nie widać, ale Nr9 to Vacumm Box , który steruje otwieraniem/zamykaniem kalpek

 

EDIT:

http://photos04.allegro.pl/photos/oryginal/487/75/87/487758763_3

Ten ma klapki, widać szynę łączącą wszystkie 6 sztuk, widać również klapki w kanałach dolotowych - są otwarte.

E46 320d 175 PS@365Nm ...by Rogalotti
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

artoor.s - klapki jeżeli są są w kanalach dolotowych z czerwonymi uszczelkami.

O dziwo dla 330xd z 12/2002 znalazłem kolektor z i bez klapek:

http://bmwfans.info/original/E46/Lim/330xd-M57/ECE/L/N/2002/12/mg-11/ill-11_2835/

http://bmwfans.info/original/E46/Lim/330xd-M57/ECE/L/N/2002/12/mg-11/ill-11_2836/

Klapek nie widać, ale Nr9 to Vacumm Box , który steruje otwieraniem/zamykaniem kalpek

 

No własnie...i to mnie martwi...jak sprawdzić jaki ma się kolektor bez zdejmowania go. Trzeba wypatrywać tego zaworu sterującego chyba...

 

 

EDIT:

http://photos04.allegro.pl/photos/oryginal/487/75/87/487758763_3

Ten ma klapki, widać szynę łączącą wszystkie 6 sztuk, widać również klapki w kanałach dolotowych - są otwarte.

 

W tym pierwszym kolektorze jaki znalazłem tych klapek za to nie widać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzisz bez zdejmowania kolektora. Zacznij szukać części nr 11 "Electr.valve" z prawej strony kolektora, w okolicy bagnetu oleju. Jeżeli będzie, kalpki są, tak mi się wydaje i tak wynika z rysunku.
E46 320d 175 PS@365Nm ...by Rogalotti
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzisz bez zdejmowania kolektora. Zacznij szukać części nr 11 "Electr.valve" z prawej strony kolektora, w okolicy bagnetu oleju. Jeżeli będzie, kalpki są, tak mi się wydaje i tak wynika z rysunku.

 

Oki...Rano zerknę...i podzielę się nowiną...

 

Dzięki za wskazówki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Wejdź na www.realoem.com wpisz 7 ostatnich numeru nadwozia i poszukaj kolektora, jeśli w opisie będzie miał "with flap control" to klapki są jeśli nie ma takiego zapisu klapek nie ma

Z tego co widze masz 330xd z 2002r więc taki jak ja i u mnie nie ma klapek :lol:

Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AS71&mospid=47635&btnr=11_3327&hg=11&fg=40

 

na obrazku 9 steruje klapkami. Czyli pewnie jak tego nie ma to nie ma klapek. jest to silnik M47N. Spróbuje wieczorem wrzucić zdjęcia kolektora z urwaną klapką (posiadam takowy-mogę sprzedać ). :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Wombat czy mogl bys napisac przy jakim przebiegu mial.es awarie, oraz czy przebieg krajowy czy poza zachodnia granica.

Bo jak pomysle o szukaniu nowego silnika to mnie troche skręca.

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczytac topic w seri 5 i bedzie cos wiecej wiadomo dlaczego sie to dzieje ... glownie brud (nagar), zbyt slaba oska (4mm dla starej), drgania itepe ... ludzie z kolektorami od 2005 roku w gore maja lepsze spanie bo klapki zostaly zmodyfikowane i sa wytrzymalsze.

Ja sciagalem swoj w weekend z zamiarem obejrzenia sytuacji. Kolektor brudny jak cholera ale klapki nie za bardzo. Wyczyscilem je, kerozyna, to samo kanaly w ktorych sa, sprawdzilem sztywnosc mocowania i wsadzilem je spowrotem. Ale przy nastepnej okazji kiedy bede czyscil cale bagno kolektora klapki ida out forever.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przebieg zagraniczny jakieś 160000km. Nie jestem pewien co do autentyczności przebiegu. Jednak myślę że prawdziwy, po ocenie stanu silnika (jak rozebrałem). Nowego silnika nie szukałem tylko ten naprawiłem bo nie wiedziałem czy nie kupie gorszego. Sam przeprowadziłem naprawę, to mnie naprawa wyniosła "zaledwie" 1700 zł. kolektor kupiłem używany i zaraz wywale z niego te klapki. Dodam że drugi raz bym się za to nie zabierał. gdy nastąpiła awaria samochód pracował jakby na 3 cylindry i dziwnie "psykał". Najpierw pomyślałem że to przewód paliwowy zdjąłem osłony, później pomyślałem że wtrysk, więc dalej rozbierałem. gdy zdjąłem kolektor to wszystko było jasne. Później już mi się nie chciało ciągać po mechanikach zwłaszcza że czekał bym długo i nie wiedział co zrobili, a tak wiem co sam zrobiłem. Klapka wpadła do cylindra zgięła zawór i "wspawała się" w tłok tworząc na nim minimalne pękniecie. Na szczęście nawet nie drasnęła ściany cylindra. Gdyby nie zgięty zawór można by było założyć z powrotem ten sam kolektor (tylko resztę klapek wywalić), jednak gorące spaliny szły przez ten zawór na kolektor ssący i go poprzepalały. Jak się domyślacie silnik trzeba było rozbierać doszczętnie, tylko blok pozostał na miejscu. Żeby wyjąć tłok trzeba było odkręcić zawieszenie , podlewarować silnik i samochód odkręcić poduszki (jedna okazała się urwana). Ściągnąłem sobie z netu TISa - bardzo pomaga. Najgorzej było z rozrządem, znaczniki jakie porobiłem ni pomogły, bo się okazało że zębatki wałków są połączone z wałkami na ścisk ( w życiu bym ni pomyślał). A więc tu miałem kłopot, trochę pomyślunku i dało rade. Dziś po 10tys km silnik chodzi idealnie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wejdź na www.realoem.com wpisz 7 ostatnich numeru nadwozia i poszukaj kolektora, jeśli w opisie będzie miał "with flap control" to klapki są jeśli nie ma takiego zapisu klapek nie ma

Z tego co widze masz 330xd z 2002r więc taki jak ja i u mnie nie ma klapek :lol:

 

Hunter - ak obsługiwać realoem wiem :)))

 

Tyle, że u mnie wyskakuje i kolektor bez klapek i kolektor z klapkami - dwie opcje!

Edytowane przez artoor.s
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.