320d jak uzytkowac po przerwie...

M43TU (316Ci, 316i, 318Ci, 318i), M47 (318d, 320d), M47TU (318d, 318td, 320Cd, 320d), M52TU (320Ci, 320i, 323Ci, 323i, 328Ci, 328i), M54 (320Ci, 320i, 325Ci, 325i, 325ti, 325xi, 330Ci, 330i, 330xi), M56 (325Ci, 325i), M57 (330d, 330xd), M57TU (330Cd, 330d, 330xd), N40 (316Ci, 316i, 316ti), N42 (316i, 316ti, 318Ci, 318i, 318ti), N45 (316Ci, 316i, 316ti), N46 (316i, 316ti, 318Ci, 318i, 318ti), S54 (M3, M3 CSL)

Moderatorzy: Panfil - BMW Klub Polska, mattiss, Nurek

320d jak uzytkowac po przerwie...

Postprzez eqs » 08 Mar 2008 21:42

Mam pytanie...

kupilem E46 320d z roku produkcji 99 auto ma 74 tys przebiegu... Przebieg autentyczny - i nie komentowac... sa na to TUV ksiazki i moge dac linka do wyciagu VIN z serwisu BMW...

auto mialo jednego wlasciciela... dziadek z rocznika 1928...

auto sprowadzone do kraju po przecierce - mialo pogniecione drzwi...

jednak dosc dlugo stalo zanim zostalo zrobione...

gdzies do wrzesnia do maraca...

jak odpalilem to chodzil jak zegareczek...

jednak musze wrocic nim do domu jakies (150km)

i tu moje pytanie... co zrobic.. ?

Podjechac zaraz na shella i nalac mu Vpowera ? jakis srodek do wtryskow ? czy wystarczy tylko delikatnie jechac...

Nie ukrywam ze chcialbym zobaczyc choc na chwile co potrafi po przesiadce z e36 316... - nie mowie tu o Vmax...

wszytskie wskazowki mile widziane... oczywiscie wymiana olejow itd to podstawa...
Image
eqs
 
 
 
Posty: 444
Dołączenie: 03 Wrz 2006 10:02
Miejscowość: Żarów

Postprzez lucadore » 08 Mar 2008 21:45

lej i jedź,
sprowadzałem auto co dłużej stało na placu,
i przyjechałem na nim na kołach jakieś 500 km
dokulałem mu ponad 10 tyś i jakoś nie widziałem zeby były z tego tytułu jakies problemy,

hej
lucadore
 
 
 
Posty: 1358
Dołączenie: 12 Paź 2007 10:10
Miejscowość: Bromberg
Moje BMW: mistrz dB superTDI

Postprzez bolo73 » 08 Mar 2008 21:52

wroc do domu tylko bez szalenstw , wymien olej oraz filtry oraz inne płyny eksplatacyjne ,sprawdz rowniez klocki hamulcowe i tarcze. ja na razie bym nie ryzykował ze sprawdzaniem co autko potrafi na to bedziesz miał jeszcze czas, pomału je rozkrecaj i bedzie OK , bo poprzedni właściciel pewnie je zamulał i przy ostrej jezdzie od razu mogłoby się coś stać ( chociaż bmw to solidne bryki)
bolo73
 
 
 
Posty: 2289
Dołączenie: 13 Paź 2007 22:26
Miejscowość: W-wa

Postprzez eqs » 08 Mar 2008 21:56

raczej tak auto robilo 10tys rocznie...

i caly czas bylo serwisowane w ASO...

troche sie boje o wtryski...

jak myslicie odczuje roznice miedzy 316 e36 a e46 320d ;) ?

pierwszy raz usiade za kierownica diesla...

nie jedze jakos szybko przecietnie kolo 100 km/h... jedynie co wymagam to konkretnego przyspieszenia przy wyprzedzaniu...
Image
eqs
 
 
 
Posty: 444
Dołączenie: 03 Wrz 2006 10:02
Miejscowość: Żarów

Postprzez Kuba3.5 » 08 Mar 2008 22:06

Tydzień temu miałem identyczną przesiadke.Różnica w tych autach jest znaczna,ale bez szaleństw.przynajmniej na początku.
Ostatnio edytowany przez Kuba3.5, 08 Mar 2008 22:08, edytowano w sumie 1 raz
Kuba3.5
 
 
 
Posty: 195
Dołączenie: 04 Lut 2007 13:00
Miejscowość: Końskie
Moje BMW: E36 316,E46 320d jest E46 328i 198KM

Postprzez bolo73 » 08 Mar 2008 22:07

tylko szanuj turbinke nie dawaj buta na zimnym i po szalenstwach daj jej ochłonąć tzn. nie gas silnika od razu a jeżeli chodzi o wyprzedzanie to przyzwyczaj się że w dizlu ciągniesz tylko do ok 4000rpm
bolo73
 
 
 
Posty: 2289
Dołączenie: 13 Paź 2007 22:26
Miejscowość: W-wa

Postprzez giepe » 08 Mar 2008 22:09

Ja mam takie auto z 2000 też mój pierwszy diesel i powiem Ci że mnie w.....a bo niby 136 KM a dla mnie to nie jedzie , żałuję że nie kupiłem benzyny bo to chla w mieście 10,5 l a na trasie 7,5 - 8 l więc przy tej cenie ropuchy to żadna oszczędność i przyjemności z jazdy w ogóle niema . Jak już pojeździsz to napisz jakie Ty masz wrażenia .
giepe
 
 
 
Posty: 54
Dołączenie: 10 Lut 2008 23:12
Miejscowość: Grodzisk Maz.

Postprzez eqs » 08 Mar 2008 22:09

a od ilu zaczyna ciagnac u was ?

bez szalenstw... myslalem ze taki traktorek powinbien juz miec troche pazura :)

z passatami i golfami dam sobie chyba rade...
Image
eqs
 
 
 
Posty: 444
Dołączenie: 03 Wrz 2006 10:02
Miejscowość: Żarów

Postprzez matyr » 08 Mar 2008 22:12

Tak, z golfami tdi, 90 km to powinno Ci się udać... :) A tak poważnie, to bez paniki, jedź ostrożnie i z głową i już. :)
matyr
 
 
 
Posty: 59
Dołączenie: 15 Maj 2007 08:02
Miejscowość: Wrocław

Postprzez giepe » 08 Mar 2008 22:23

To jest tak że jak już jedziesz to on idzie i z wyprzedzaniem niema problemu , ale najgorzej jest na niskich obrotach np. na skrzyżowaniu skręcasz na 2-ce a on jedzie jak traktor dopiero od 1500 obr. wchodzi turbina i jest ok , ja teraz to wrzucam 1-kę przed skrętem . Jeszcze muszę wymienić przepływomierz i zobaczę co wtedy będzie , ale miałem kiedyś 318is 115 KM i to chodziło . Myślę że najlepiej kupić 6 cylindrów w benzynie a dla oszczędności założyć sekwencję , i jak nie dam rady z tego auta zrobić BMW to go sprzedam i kupię benzynę.
giepe
 
 
 
Posty: 54
Dołączenie: 10 Lut 2008 23:12
Miejscowość: Grodzisk Maz.

Postprzez eqs » 08 Mar 2008 22:27

to moze faktycznie masz cos z przeplywka...

136 KM to nie jest poryw jakis ale malo tez juz nie... w porowaniu do np passata z 100km...

no mam nadzieje ze polubie diesla...
Image
eqs
 
 
 
Posty: 444
Dołączenie: 03 Wrz 2006 10:02
Miejscowość: Żarów

Postprzez giepe » 08 Mar 2008 22:46

Ktoś pisał na forum że się przesiadł z A4 1,9 na 320d i niestety się rozczarował i też pisał że to muł , na trasie tak jak pisałem jest ok ale w mieście to lipa . Nie będę więcej już krytykował i najpierw zmienię przepływkę , tylko się boję że później będzie elektrozawór a na końcu turbina (jest po regeneracji )
giepe
 
 
 
Posty: 54
Dołączenie: 10 Lut 2008 23:12
Miejscowość: Grodzisk Maz.

Postprzez M330d » 08 Mar 2008 22:47

eqs napisał(a):to moze faktycznie masz cos z przeplywka...

136 KM to nie jest poryw jakis ale malo tez juz nie... w porowaniu do np passata z 100km...

no mam nadzieje ze polubie diesla...


Pasat 100 wazy mniej i ma mniejsze straty z powodu FWD... Szału nie oczekuj.
QUATTRO
Diesel ? No thanks....
Awatar użytkownika
M330d
 
 
 
Posty: 1525
Dołączenie: 01 Gru 2007 12:24
Miejscowość: W L K P
Moje BMW: Audi S4 4,2 V8 Avant

Postprzez giepe » 08 Mar 2008 22:55

Moje zdanie jest takie - tylko benzyna , ewentualnie największy motor diesela 330 .
giepe
 
 
 
Posty: 54
Dołączenie: 10 Lut 2008 23:12
Miejscowość: Grodzisk Maz.

Postprzez luko32 » 08 Mar 2008 23:50

giepe napisał(a):Ja mam takie auto z 2000 też mój pierwszy diesel i powiem Ci że mnie w.....a bo niby 136 KM a dla mnie to nie jedzie , żałuję że nie kupiłem benzyny bo to chla w mieście 10,5 l a na trasie 7,5 - 8 l więc przy tej cenie ropuchy to żadna oszczędność i przyjemności z jazdy w ogóle niema . Jak już pojeździsz to napisz jakie Ty masz wrażenia .


Jezdzilem taka kiedys 136km i passat 130km nie miał polotu. Najpierw sprawdz sobie ten samochod a pozniej pisz ewentualnie ze nie jedzie. Mi 3.0d pali niecale 10l po miescie na trasie spokojnie mozna zejsc do 6,5l. Piszesz ze turbinka regenerowana, masz prawdopodobnie odpowiedz dlaczego nie ma mocy. Zle ustawiona turbina, moze inne wirniki Ci wlozyli... Do tego 10l ropy po miescie, duzo duzo za duzooo....

Kolego "eqs" jezeli silnik ma przjechane tyle co piszesz to on sie dopiero rozkreca na dluzsze przebiegii. Lej i ciesz sie z tych 136km. Proponuje na przyszlosci chipkaa, bedzie jeszcze fajniej :D
luko32
 
 
 
Posty: 435
Dołączenie: 21 Kwi 2005 23:44
Miejscowość: Piaseczno
Moje BMW: 318i,325i,325iC,320dT,320d 02' 530D M 02' 530D M 05' 530XD M 07', 535D M-pak 08' jest:F10 535D 11'

Następna

Powróć do E46

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości