Skocz do zawartości

Maglownica?Łącznik-Krzyżaki - Doradzcie


Rafal_W_wa

Rekomendowane odpowiedzi

wiem wiem... kilka tematów maglownic jest..ale tak naprawdę nie pozwalają one konkretnie w 100% zdiagnozować.

 

Mam problem od piątku ze stukaniem przy ruszaniu... oraz przy skrecaniu kierownica... problem pojawił sie po przejechaniu kilku godzin w korkach...

i już pozostał... bbyło odczuwalne jeszcze skrzypienie przy skrecie...

jednak na drugi dzien i teraz już nie...

Jedyne co się dzieje to puka jak ruszam do przodu.

Zauważyłem że gdy na postoju wykonuje szybkie krótkie ruchy kierownicą słychac podobne stukanie jak przy ruszaniu... Nie wiem czy ten luz jest akurat odpowiedzilny za stukanie przy ruszaniu .... ale chce go zlikwidować .

Nie wiem co konkretnie stuka:

z kanału wydaje mi się że to :

 

http://img292.imageshack.us/img292/9167/drazekkierownoiczyoj9.jpg

 

jednak nie jestem 100% pewien czy w tym miejscu czy na krzyżaku wyżej...

Maglownica nie cieknie, według zalecen podniosłem jedna strone i sprawdzałem luzy... druga tak samo...luzów nie ma...

 

Jak jest uszkodzony magiel to gdzie słychac pukanie i kiedy ono wystepuje???

 

Jeżeli to te krzyżaki..to co trzeba wymienić?

cały łacznik ....czy są tam jakies elementy do wymiany?

Jak wyjąc ten łącznik - bo dostep jest mocno kiepski

http://img110.imageshack.us/img110/2668/naroummmpr4.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm nikt nie miał akich problemów...

 

wczoraj krciłem duzo kierownica na postoju( na wyłaczonym) ...aby zdiagnozować mój problem..słyszałem takie jakby przelewanie płynu w maglu ... i dziś po odpaleniu tak jakby wspomaganie przerywało... kierownica nie kreciła sie płynym ruchem.

http://img110.imageshack.us/img110/2668/naroummmpr4.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam!

Niestety maglownice padaja w e46. Jest tam jakas listwa w listwie która sie przesuwa. I jakoś tam sie coś wyciera i powstaje luz. Wiec wiec na podnosnik i poruszaj kołami z podnośnika . Zobaczysz ze puka w maglownicy. Jaki masz rozmiar kół i opon?

pozdr

My Definition is High Definition


Moje:


http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=161053

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam coś podobnego.puka tylko na dziurach.żadnego luzu na kierownicy i na drążkach kierowniczych.jak z kanału ruszałem tym drążkiem co idzie z kabiny od kierownicy ta tam jest luz(puka).luz jest góra-dół.wydaje mi sie że puka na wejściu tego drążka do maglownicy.czy jest tam jakaś regulacja?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam coś podobnego.puka tylko na dziurach.żadnego luzu na kierownicy i na drążkach kierowniczych.jak z kanału ruszałem tym drążkiem co idzie z kabiny od kierownicy ta tam jest luz(puka).luz jest góra-dół.wydaje mi sie że puka na wejściu tego drążka do maglownicy.czy jest tam jakaś regulacja?

 

no własnie mi się też tak wydaje że to bardziej luz na łączniku i na tych krzyżakach...

http://img110.imageshack.us/img110/2668/naroummmpr4.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm nikt nie miał akich problemów...

 

wczoraj krciłem duzo kierownica na postoju( na wyłaczonym) ...aby zdiagnozować mój problem..słyszałem takie jakby przelewanie płynu w maglu ... i dziś po odpaleniu tak jakby wspomaganie przerywało... kierownica nie kreciła sie płynym ruchem.

hmmm kolego... nie kręci się wspomaganym układem kierowniczym na wyłączonej pompie - nadwyrężasz w tym momencie wszelkie zawory wewnątrz, i to może byc przyczyną przerywania potem, prawdopodobnie coś się zapowietrzyło bądź niestety pompa nie jest juz wystarczająco silna na wolnych obrotach - dodaj gazu i sprawdź czy nie mija. co do pukania to jeżeli jesteś pewien że to owe krzyżaki to ok, ale ja bym obstawiał na stabilizator lub wachacze, one tak mają, że bez porządnych szarpaków luzy ciężko zdiagnozować - ciężki przód i wbrew pozorom wielkie siły tam wystepują

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm nikt nie miał akich problemów...

 

wczoraj krciłem duzo kierownica na postoju( na wyłaczonym) ...aby zdiagnozować mój problem..słyszałem takie jakby przelewanie płynu w maglu ... i dziś po odpaleniu tak jakby wspomaganie przerywało... kierownica nie kreciła sie płynym ruchem.

hmmm kolego... nie kręci się wspomaganym układem kierowniczym na wyłączonej pompie - nadwyrężasz w tym momencie wszelkie zawory wewnątrz, i to może byc przyczyną przerywania potem, prawdopodobnie coś się zapowietrzyło bądź niestety pompa nie jest juz wystarczająco silna na wolnych obrotach - dodaj gazu i sprawdź czy nie mija. co do pukania to jeżeli jesteś pewien że to owe krzyżaki to ok, ale ja bym obstawiał na stabilizator lub wachacze, one tak mają, że bez porządnych szarpaków luzy ciężko zdiagnozować - ciężki przód i wbrew pozorom wielkie siły tam wystepują

 

 

wiem że nie powinno się krecic... ale poprostu tylk ona wyłacoznym mogłem dokładnei sprawdzić co i jak...

na szrpakach nic nie wykazało.. pukanie słychac... było przy ruszaniu ... bo klku godzinach w korku..teraz mam spokoj..jak nei jezdze po Warszawie... tylko w trasie... ale jak wykonuje szybkie ruchy kierownica to stuka tak jakby z tych krzyżaków...

wiec chyab mam dwie usterki...

Będe musiał w wolnej chwili podjechac do mechanika i to zdiagnozować...

 

Chciałbym tylk oz forum uzyskac info... Jakie są objawy zepsutej maglownicy >? chodzi mi o rózne uszkodzenia...

 

Co z tymi krzyżakami.. trzeba cały łacznik wymieniać ?

http://img110.imageshack.us/img110/2668/naroummmpr4.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
witam.mam ten sam problem z tymi krzyżakami czy też może maglownicą .siedzę już 3 dni na necie i konkretnych diagnoz nie wyszukałem .mieszkam w w angli więc do mechaników nie mam co jeżdzić ,to tylko strata czasu . wymieniłem wszystkie części zawieszenia przedniego od łączników stabilizatora, końcówk,i drążki wachacze ,tuleje wachaczy ,amory, sprężyny sprawdzone , itd. i nadal są wibracje, stuki ale powyżej 100 km czy więcej na godzinę .kąty, zbieżność geometria zrobiona wyważone koła zostają dwie kwestie to maglownica nieszczęsna która zdaniem moim nie jest w najgorszym stanie ,luz na maglu lekki musi być więc ma skok ok.0,7mm a te krzyżaki mają luzy które niepokoją mnie czy to może być przyczyną tych wszystkich problemów z układem kierowniczym ,z wibracjami i stukaniem bmw e 46
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Przerabiałem problem u siebie. Jeżeli z magla nic nie leci to nie jest to wystarczający dowód, że wszystko z nim w porządku. Objawy walniętego magla to: luzy na kierownicy (głównie w położeniu centralnym - tam się właśnie najmocniej wyciera listwa), myszkowanie samochodu po zmianie pasa i na koleinach oraz stuki na dziurach i przy szybkim ruszaniu lewo-prawo na postoju. U mnie magiel był tak zdewastowany, że jak skręcałem w lewo to w pewnym momencie napotykałem opór (taki jednorazowy przeskok) jakby wspomaganie na chwilę przerwało. Listwa była popękana i skorodowana i nie dało się jej nawet regenerować, więc zakupiłem nowy (w sensie używany) :).

 

Jeśli chodzi o krzyżak (ten gumowy łącznik) to on także może powodować luzy w kierownicy. Najlepiej wjechać gdzieś na kanał albo podnośnik. Możesz go wyjąć i sprawdzić jak u niego z trwałością tej gumy. Jak zacznie się rozchodzić w rękach to wiesz już co masz wymieniać.

 

Zabieg wyjęcia krzyżaka masz opisany krok po kroku tutaj (po angielsku): http://www.m3forum.net/m3forum/showthread.php?t=278999

 

Ewentualnie możesz jeszcze spróbować skręcić magiel, żeby zminimalizować luzy (duża śruba od góry maglownicy rozmiar chyba 17). Mocno skróci to jego żywotność, a jak przykręcisz za mocno kierownica może sama nie odbijać po zakrętach, ale samochód powinien zacząć się pewniej prowadzić. Jak będziesz wykonywał ten zabieg to kręć po milimetrze i sprawdzaj jak zachowuje się fajera. Ćwierć obrotu to max dla niego.

 

Co do stuków w zawieszeniu to z przodu może to być absolutnie cokolwiek - od końcówek drążków, przez łączniki stabilizatora do kolumn MacPhersona, więc bez porządnej diagnostyki to raczej loteria. Ja u siebie wymieniłem niepotrzebnie masę dobrych części, a na końcu okazało się, że to magiel :mad2:

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Brat w warsztacie miał ostatnio e46 z luzem w maglu. Odesłał do regeneracji i okazało sie, że luz jest tak duży, że musieli wymienić cały wkład (min. listwy). Mogli zregenerować za 500 zł ale powiedzieli, że nie dają na to ani dnia gwarancji, więc klient musiał wyłożyć 1100 PLN za nowe "wnętrzności" magla.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.