Skocz do zawartości

Osłona silnika e46 320d po lifcie


wieniu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Ostatnio po małej przygodzie (duży kamień) z mojej osłony silnika niewiele zostało. Zamierzam oczywiście nabyć nową, i tu pytanie do użytkowników podobnego auta jak moje.

Czy wasze osłony również posiadają wycięcie, i jaka jest jego rola? Dowiadywałem się, i ponoć występowały w tym modelu dwie wersje z wycięciem i bez. A jak to wygląda u was?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A o jakie wyciecie Ci chodzi, ja mam po lifcie i mam plastikowa oslone w calosci? Byly jeszcze takie mniejsze oslony wyprofilowane ale wtedy byla pod nia gruba blacha oslaniajaca silnik, ale samochody te szly na kraje gdzie silnik byl narazony na uszkodzenia np. od kamieni, szlo to m.in. na Australie, chociaz do Polski tez by sie to przydalo :lol:
Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oto przykłady:

 

osłona przed liftem: http://www.allegro.pl/item301999377_oryginalna_oslona_silnika_bmw_e46.html

 

oraz po lifcie: http://www.allegro.pl/item302001880_oryginalna_oslona_silnika_bmw_e46.html

 

Pytam o widoczne na zdjęciach wycięcia, po zamontowaniu osłony są one na wysokości drążka stabilizatora, ale po co?

 

Na nasze drogi, to już chyba tylko wersja z tytanu. :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 320d po lifcie osłona pod napędem składa się z trzech części.

Pierwsza od zderzaka przedniego do mniej więcej wysokości koła pasowego. (to ta krótsza na allegro)

Druga to płyta aluminiowa po miską olejową, z małą klapką na korek spustowy oleju silnika. (rysunek na realoem)

Trzecia to plastik pod skrzynią biegów.

 

Szukam odpowiedzi dotyczącej części pierwszej, a dokładnie zawartym w nim wycięciu. Naprawdę nie widać o które chodzi po powiększeniu zdjęcia np. na tej aukcji? http://www.allegro.pl/item302001880_oryginalna_oslona_silnika_bmw_e46.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szczerze mówiąc to nie wiem po co to wycięcie ,ale może ma to coś wspólnego z wentylatorem chłodnicy, mianowicie jak latem klima jest włączona to wentylator pracuje i musi to powietrze być gdzieś odprowadzone i może tym wycięciem jest odprowadzone pod auto ( to moja teoria , może się mylę)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...... to powietrze być gdzieś odprowadzone i może tym wycięciem jest odprowadzone pod auto ( to moja teoria , może się mylę)

 

Osobiście stawiam, że ma to związek z intercooler-em.

Może któryś z posiadaczy e46 po lifcie potwierdzi lub zaprzeczy.

Jestem przekonany, że ktoś posiada sprawdzone informacje, jak to mawiała Pani polonistka "co autor miał na myśli" wycinając ten otwór. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ktos wyzej slusznie zauwazyl wyciecie (specjalnie wyprofilowane oslana 15 ) jest po to zeby poprawic przeplyw powietrza i lepiej chlodzic intercooler i chlodnice (ciczy, klimy).

O ile wszystkie oslony sa na miejscu to przod pod spodem jest prawie plaski a to podczas jazdy powoduje powstawania podcisnienia (w skrocie: powietrze przelatujace pod samochodem ma krotsza droge do pokonanie niz to oplywajace samochod na gorze), dzieki temu podcisnieniowi i otworowi w oslonie powietrze wpadajace na intercooler i chlodnice moze latwiej i szybciej przeplywac znajdujac ujscie wlasnie w tym wycieciu.

Dodatkowo jesli samochod jest na automacie lub ma automatyczna klime to przed tym wycieciem jest zamontowany tzw. deflektor 9 - ktory spietrza powietrze przed samym wycieciem dzieki czemu w wycieciu jest jeszcze wieksze podcisnienie i wieksze 'ssanie'. Ten deflektor na tym linku wyglada niepokaznie ale tak na prawde jest on na calej szerokosci wyciecia i wysoki na jakies 4cm (ustawiony prostopadle do oslony). Czemu akurat tylko w tych wersjach, pewnie latwiej (taniej) bylo zamontowac taki deflektor niz np. montowac wieksze chlodnice lub powiekszac otwory wlotowe tak aby wydatki przeplywajacego powietrza byly wystarczajace.

:reading2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co piszesz wydaje się bardzo logiczne, lecz biorąc pod uwagę aerodynamikę, to rozkład pod i nadciśnienia jest dokładnie odwrotny. Schemat powstawania siły nośnej: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/pl/0/08/Oplide20.png

 

Wracając do naszego wycięcia, zwłaszcza, że jest ono specyficznie wyprofilowane, zapewnia swobodny przepływ powietrza, w moim przypadku przez 4 chłodnice.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... biorac pod uwage aerodynamike to to co sie dzieje z pod samochodem ma nie wiele wspolnego z profilem lotniczym z twojego linka. Nie zapominaj ze profil jest zwykle przedstawiany w osrodku nie zaburzonym. A poki co samochody poruszaja sie po drogach gdzie przeswit miedzy droga jest czasem kika, kilkanascie centymetrow (zwykle z tylu jest wiekszy, a po co to za chwile) i jesli chodzi o zachodzace tam zjawiska to bardziej odpowiednie byloby porownanie do zwezki Venturiego, gdzie cisnienie na zwezce spada. Dodatkowo jesli z tylu przeswit jest wiekszy (oczywiscie caly spod auta plaski) i sa zainstalowane dyfuzory to mozna uzyskac naprawde duze podcisnieni i sile dociskowa: downforce... ale naszym bimmerom daleko do F1

:cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.