Skocz do zawartości

dodanie multifunkcji do kierownicy


conrader

Rekomendowane odpowiedzi

Pytanie brzmi czy można w standardowej kierownicy od e46 wymienić środek/plastik i wsadzić wersje z przyciskami sterowania radia i tempomatu? A może trzeba zmienić całą kierownicę? Czy z założeniem kierownicy z multifunkcjami nie ma problemu, czy trzeba ciągnąc instalacje z elektroniką np. do radia?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Hmm, pytałem o to samo elektronika w STANDO we Wrocławiu i mówil ze nie ma z tym problemu wystarczy dolozyc wiązke, kiera z multifunkcją i sprawa załatwiona koszt ok 300zł robocizny.

Podobna sprawa ma sie z MFA tu wystarczy kupic manetke z przełącznikiem i podpiac i powinno działac.

Podobno e46 jest tak przygotowana ze to czego nie miałes w serii jest niewidoczne, wystarczy tylko daną rzecz odpowiednio uruchomic... nie tak jak w mondeo mk3 które miałem poprzednio ze z serii nie mozna było dokonac zadnych przeróbek nie wymieniając całego sterowania..

 

P.S Moja wiedza na temat pochodzi od wyzej wspomnianego Pana z tego serwisu. Nie wykluczam ze ktos moze ma inne informacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Moim zdaniem nie ma problemu, ale pewnie zależy to od rocznika. W ETK jest zestaw - retrofit doposażenia kierownicy w przyciski. Zestaw do kierownicy trójramiennej jest chyba tańszy (65 71 0 021 159 - ok. 600zł).

 

Tu jest instrukcja montażu:

http://www.bmwclub.ro/forums/index.php?act=Attach&type=post&id=4632

 

..i jeszcze dla osób znających jęz. hiszpański: :wink:

http://www.bmwfaq.com/f9/instrucciones-multifuncion-respaldo-213242/

 

Mam w planach uzupełnienie swojej kierownicy o ten zestaw - jak zamontuję to napiszę czy działa wszystko, czy tylko sterowanie radiem.

Edytowane przez Amigo

Pozdrawiam

Michał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • Członkowie klubu

Witam, odświeżam nieco temat w celach informacyjnych.

 

Montaż zestawu, o którym pisałem to ok. 1-1,5h pracy (podłączenie kilku przewodów). Zestaw nie wymaga żadnych dodatkowych elementów - po instalacji działa sterowanie radiem i tempomat!

Pozdrawiam

Michał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Czyli wychodzi na to że wszystkie e46 wychodzą z tempomatami?

Na to wygląda, że cały mechanizm jest w aucie standardowo. Niestandardowe jest jedynie sterowanie (w zestawie poza nakładką z przyciskami jest dosłownie kilka małych kabelków...).

Pozdrawiam

Michał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam, odświeżam nieco temat w celach informacyjnych.

 

Montaż zestawu, o którym pisałem to ok. 1-1,5h pracy (podłączenie kilku przewodów). Zestaw nie wymaga żadnych dodatkowych elementów - po instalacji działa sterowanie radiem i tempomat!

 

Hmm, na pewno? Przecież tempomat to moduł który leży pod pedałem gazu, w dodatku musi być "zespolony" z hamulcem bo inaczej jak byś naciskał hamulec auto dalej by "ciągło". Troche to tani "adam słodowy" jak na ilość elementów które musiał by zawierać. No ale czekam na efekty.

 

Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego BAX widze ze straszny z Ciebie niedowiarek... pytałem o ten zestaw do multifuncji w ASO (mi podali cene 690zł) i on załatwia sprawę tempo i sterowania radiem... nic wiecej nie potrzeba montowac, reszta juz jest fabrycznie - przynajmniej w aucie po lifcie.. bo taką wersje pytałem.

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Panowie, nie wiem jak to wygląda w modelach przed liftem ale u mnie (330Cd 2003r.) zestaw naprawdę zawierał tylko nakładkę na kierownicę (mam trójramienną) oraz kilka kabelków ...nie było żadnych pudełek, linek itp.

 

Na moje oko to wszystko załatwia komputer. Co do hamulca; tempomat nie hamuje - co najwyżej przestaje "ciągnąć" w momencie naciśnięcia hamulca.. a sygnał może nawet brać ze świateł stopu :wink:

 

W ASO montowali to ok. godzinę (linki do instrukcji montażu podałem kilka postów wyżej...) - wszystko śmiga jak trzeba;

- Tempomat działa

- Sterowanie radiem działa

- Przyciski od telefonu nie działają bo nie mam telefonu...

 

Najwięcej zabawy jest z rozmontowaniem kierownicy (wyjęcie poduchy, rozmontowanie obudowy od dołu) i kawałka deski przy schowku na okulary.

 

Zestaw zakupiłem okazyjnie na e-bay'u.

Pozdrawiam

Michał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

..i jeszcze dla osób znających jęz. włoski: :wink:

http://www.bmwfaq.com/f9/instrucciones-multifuncion-respaldo-213242/

Kolego pomylily sie tobie jezyki-poprawka HISZPANSKI a NIE wloski

A tak nawiasem jakby ktos potrzebowal moge potlumaczyc.

I z tego co widze to bardzo prosta sprawa z ta multifunkcja.

te gusta conducir? BMW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Zainspirowany opisami postanowiłem sprawdzić czy faktycznie można wykonać to o czym mowa w tym wątku. W moim E46 z 2002 była zwykła kierownica więc kupiłem multi i bezproblemowo wymieniłem, następnie zgodnie z opisami retrofit z pdf'a rozgrzebałem auto i wg schematu wykonałem sobie zestaw kabelków (wykorzystałem kabelek z karty dźwiękowej). Wszystkie kostki i piny są bardzo dobrze oznaczone więc nie ma problemu z montażem! Po złożeniu okazało się, że wszystko działa tzn. tempomat bo nie mam seryjnego telefonu i radio mam nieoryginalne, polecam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jaki koszt dołożenia multifunkcji był z monatarzem w ASO? Ciekawe czy w jedynce dałoby się to zrobić :) Pozdrawiam!

Prawo jest sztuką dobra i słuszności ;)


Moje BMW: F32 420d '14, E87 116i '07, a ponadto: F10 520xd '16, F20 118i '15 , X1 sdrive18i '12.

poprzednie: E61 520dT '08, E90 318i '10, E91 318d '07, E87 116i '05, E39 520i '00, E36 318i '93, E34 530i '89, E30 316 '86.



Moja przygoda z BMW od 1990r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam 99r i znalazlem na allegro takie cos tam pisze po 2000/06 moze 99r juz nie wchodzi w gre

 

http://moto.allegro.pl/item265954144_bmw_e46_wielofunkcja_multifunkcja_tempomat.html

 

 

i jeszcze przewody do kierownicy org podobno czy to zalatwia sprawe jak sie kupi juz kierownice

 

 

http://moto.allegro.pl/item265272994_bmw_e46_e39_x3_x5_kable_wielofunkcji_przewody_nowe.html

Pozdrawiam Pawel


5.6l/100km


BMW E46 silnik M47 99` 2.0d 136KM, XENON

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana kierownicy to jedno, do multifunkcyjnej jest inny kabelek - właśnie taki, który jest w drugim linku chmurkagoscieradow. Ja go kupiłem w komplecie z kierownicą. Kabelek ten łączy się z gniazdkiem w kolumnie kierownicy, które widać po zdjęciu poduszki. Po zdjęciu dolnej osłony kolumny kierownicy pojawia się zielona kostka i po rozłączeniu jej widać, w które trzy miejsca wkładamy kabelki (pin 8, 9, 10) idące dalej do sterownika świateł - 2 kabelki i jeden do przodu auta. Wszystko zgodnie z opisem schematu retrofit - pdf i działa!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.