Skocz do zawartości

TUDM: long story - DYNAVIN - sierpien


tudm

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

Witam,

 

Zdjęcia w / TUDM - M47

 

Tak jak przeczytaliście w galerii jestem fanem (jak większość z Was ;) )... - reszta galeria.

 

A teraz kilka pytań:

 

1) Elementy wnętrza: co zrobić z tą strasznie zmęczoną (foto poniżej) jak i również z szarym plastikiem na około telefonu? Myślę pomalować ale jak? Dobór lakieru, trwałość? ZROBIONE - 10-08-2007!

 

http://img338.imageshack.us/img338/7016/1845511571ae2.th.jpg http://img338.imageshack.us/img338/3993/1845511572so4.th.jpg

 

2) Ma ktoś pomysł dobre (małoinwazyjne, wygodne w użytkowaniu) miejsce na radio CB? ZROBIONE!

 

3) Malowanie listew, klamek, płetwy: myślę o i pewnie tak zrobię ale czy można malować przy klamkach i płetwie te małe czarne podkładki gumowe? Jak przeglądam zdjęcia to raczej są pomalowane ale obawiam się o odpryskiwanie z nich , co myślicie?-ZROBIONE!

 

4) Przyciemnienie szyb: co myślcie? Lekutko z przodu i bardziej tył – chłodek, bezpieczeństwo, wścibskie spojrzenia potencjalnego złodzieja. Ja jestem na tak. Ale zastanawiam się czy zwykła folia czy taka pod kolor auta, znaczy srebrna.-ZROBIONE

 

Pytań, uwag, spostrzeżeń będzie więcej z upływem czasu.

 

Pozdrawiam!

Edytowane przez tudm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 807
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze

Nikt nie chcę nic podpowiedzieć to sam coś działam.

 

Poniżej fotka z przyciemniania szyb.

http://img209.imageshack.us/img209/1358/szyby2lr4.th.jpg

 

Niebawem obszerniejsza relacja zdjęciowa w Galeria

 

Folia firmy: Llumar

Przepuszczalność 70%, jaśniejszej nie było.

Czas montażu:2h,

 

Ja po wcześniejszych doświadczeniach z 206ką, tym razem zleciłem to specjalistom zajmującym się tym od dawna.

 

Generalnie jest dobrze, zobaczymy jak z biegiem czasu.

Edytowane przez tudm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) Elementy wnętrza: co zrobić z tą strasznie zmęczoną kierownicą (foto poniżej) jak i również z szarym plastikiem na około telefonu? Myślę pomalować ale jak? Dobór lakieru, trwałość?

 

 

najlepiej jak wymienisz te czesci na nowe.Nie kombinuj z zadnym malowaniem,bo nie bedzie takiego efektu.Te czesci nie sa strasznie drogie.

 

 

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widzę, że folię zakładali Ci goście od napadów na bank :lol:

 

jak Cię policja zatrzyma, to mogą być problemy - minimalna przepuszczalność z przodu (boczne przednie), to właśnie 70%, natomiast same szyby już ograniczają przepuszczalność światła, więc razem z folią może być mniej

beemki to choroba - nieuleczalna, ale za to bardzo przyjemna

miłośnik E30 ... użytkownik E46 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakikolwiek wiejski patrol Cie zatrzyma z przyciemnionymi szybami kierowcy i pasazera i zabiora Ci dowod i nie jest to czcze gadanie i pierdzenie w kijek. 'przednie' szyby nie moga byc zaciemnione i tyle, wiec jak zobaczysz paly to opuszczaj szybki.

ps.wjechalem ostatnio w kufer megan coupe, moja wina, wysiadl cwaniaczek nazelowany, zadzwonil po paly i cawaniatwo mu sie skonczylo na braku oc(laweta) i jeszcze dowod mu zabrali ZA ZACIEMNIONA szybe pasazera......

a ja tylko 150pln za stluczke..... :mrgreen:

POSZUKAJ ZANIM ZAPYTASZ, NIBY NIC A TAK WIELE!!!!!!!!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
najlepiej jak wymienisz te czesci na nowe.Nie kombinuj z zadnym malowaniem,bo nie bedzie takiego efektu.Te czesci nie sa strasznie drogie.pozdr

No najlepiej ale mam troszkę tych elementów do wymiany. A z dostępnością ciężko, na allegro jak się uda a jeszcze kolor musi pasować.

Może macie jakieś namiary?

...minimalna przepuszczalność z przodu (boczne przednie), to właśnie 70%, natomiast same szyby już ograniczają przepuszczalność światła, więc razem z folią może być mniej
...'przednie' szyby nie moga byc zaciemnione i tyle, wiec jak zobaczysz paly to opuszczaj szybki...

 

Panowie, spokojnie wiem o tym wszystkim. Zrobiłem fotki i jak tylko zgram to zobaczycie jak to wygląda – nie jest tak ciemno jak Wam się wydaje.

 

Szyby można przyciemniać (przednia (nie boczne) absolutnie NIE) tylko, że przepuszczalność światła musi być 70% tak jest w przepisach (kierowca musi mięć w zakresie 180° widoczność wolną niczym nie zakłóconą widoczność ).

 

Tak jak piszecie nawet seryjne szyby z fabrycznym przyciemnieniem czasem nie mają wymaganej przepuszczalności.

 

Druga ważna sprawa, staram się zawsze mieć czyste szyby i przewiduję, że ja z tą folią mam lepszą widoczność niż nie jeden „kierowca”.

 

Wiem, że to nie reguła ale przejeździłem rok poprzednim autem i nic – oby i teraz tak było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Druga ważna sprawa, staram się zawsze mieć czyste szyby i przewiduję, że ja z tą folią mam lepszą widoczność niż nie jeden „kierowca”.

Wiem, że to nie reguła ale przejeździłem rok poprzednim autem i nic – oby i teraz tak było.

 

Na to nie ma zasady. Po prostu jeżdzisz dopóki nie spotkasz człowieka z zasadami :D Wiadomo, z większością ludzi można porozmawiać ale we wszystkim sa wyjatki :D Dlatego musisz się z tym liczyć, że taka sytuacja przyczepienia sie do Ciebie o szyby może wystapic. I może nawet będziesz w telewizji (TVN Turbo) hehe oczywiście żartuje i życzę bezstresowaej jazdy tym ładnym sedanikiem :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Coś się kroi.

http://img208.imageshack.us/img208/7318/led004zi3.th.jpg

 

Opis i reszta niebawem.

 

Pytanko: co tak buczy przy każdorazowym otwarciu/zamknięciu względnie włączeniu/wyłączeniu zapłonu w LCM?

U mnie jest to coraz głośniejsze i bardziej irytujące :/.

Czy można to jakoś uciszyć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Koledzy szybkie pytanko i prośba.

 

Czy u Was oświetlenie wnętrza samochodu jest wyłączane przez takie powolne zaciemnienie? Czy towarzyszy temu takie dziwne buczenie w okolicach LCM? U mnie to buczenie jest przy włączaniu/wyłączaniu centralnego i przy każdym otwarciu/zamknięciu drzwi :/.

 

Czy ktoś miałby chwilę i pod LCM odkręcił 2 śrubki od schowka wyjął go i zobaczył czy ma w pobliżu LCM przekaźnik o kształcie sześcianu o boku 20mm, który podczas powyższych operacji drży i do tego buczy.

 

Mam dołożony przez poprzedniego usera jakiś badziewny alarm i albo mi się go uda zgrać z kluczykiem tak by nie przeszkadzał albo go po prostu odłączę, na razie bez demontażu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Zdjęcia z led'ami w galerii.

 

Do końca tego fotki nie oddają ale coś tam widać.

 

Nikt nie wie, czy w jego E46 coś brzęczy? (powyższy wypowiedź).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Przerzucam fotki z galerii tu:

 

Seria:

http://img466.imageshack.us/img466/9196/seria2bi5.jpg

 

http://img209.imageshack.us/img209/4302/seria1mm5.th.jpg http://img218.imageshack.us/img218/3203/seria3ac0.th.jpg http://img218.imageshack.us/img218/5347/seria5qc8.th.jpg http://img218.imageshack.us/img218/4537/seria4pn5.th.jpg

 

Szyby:

Środek, możecie zobaczyć stopień przyciemnienia:

http://img209.imageshack.us/img209/8937/szyby001fa7.jpg

 

http://img209.imageshack.us/img209/8217/szyby002ec4.th.jpg http://img209.imageshack.us/img209/2600/szyby003cl4.th.jpg http://img209.imageshack.us/img209/8043/szyby004ho9.th.jpg

 

Z zewnątrz:

http://img209.imageshack.us/img209/5415/szyby005sp5.jpg

 

http://img209.imageshack.us/img209/7572/szyby006ec7.th.jpg http://img209.imageshack.us/img209/6596/szyby007ub9.th.jpg http://img209.imageshack.us/img209/1271/szyby008ux6.th.jpg

 

Montaż:

http://img209.imageshack.us/img209/1358/szyby2lr4.jpg

 

http://img209.imageshack.us/img209/2946/szyby4cc1.th.jpg

 

15-05-2007 - Led

Wygląda to tak jak poniżej, generalnie jestem zadowolony.

Po:

http://img527.imageshack.us/img527/9577/kokpitledfx5.jpg

http://img527.imageshack.us/img527/4725/kokpitled2fe1.th.jpg http://img527.imageshack.us/img527/3045/kierowcaledte2.th.jpg

 

Przed:

http://img527.imageshack.us/img527/1583/kokpitmt0.jpg

http://img527.imageshack.us/img527/1838/kierowcadx2.th.jpg

 

Porównanie:

Kierunki boczne:

http://img527.imageshack.us/img527/544/boczneporqy9.jpg

Światła cofania:

http://img527.imageshack.us/img527/248/cofaniaporfk4.th.jpg

Tylny słupek:

http://img527.imageshack.us/img527/5411/tylporps6.th.jpg

 

Użyto:

http://img208.imageshack.us/img208/7318/led004zi3.th.jpg

 

Napotkany problem:

1) pozycja tych wypustków mocujących jest inna, spróbuję to polutować wyszlifować i zobaczymy,

2) wiadomo LCM – po ręcznym dociśnięciu żarówki Led’owej kierunkowskaz działa ok. dwa razy szybciej., Boczny można śmiało wymieniać.

http://img527.imageshack.us/img527/6615/mocowanieporkf1.jpg

 

Na zachętę do podjęcia letnich porządków ;) :

http://img527.imageshack.us/img527/9576/dywanikiuo5.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jak nie sprawdzisz sam to się nie dowiesz.

Tak jak widać na poniższych zdjęciach poliwęglan czyści się bardzo dobrze. Efekt jest naprawdę piorunujący.

Pacjent: halogeny,

Koszt: sześciopak ;-) dla zaprzyjaźnionego lakiernika z czego dwa wypiłem sam :),

Czas trwania: ok. 2h – pracę robiłem samodzielnie, pomoc tylko przy polerowaniu (trzeba mieć cztery ręce),

Użyte materiały:

- papier suchy 280,

- papier mokry: 600, 1200, 2500,

- pasta polerska Farecla - średnia

- polerka z końcówką gąbkową,

 

Stan wyjściowy:

http://img218.imageshack.us/img218/2563/bliskohi3.jpg

 

Ruchy jednostajne prostoliniowe (nie można kołowymi), przy dużych powierzchniach (np.: reflektor główny) robimy pod kątem na przemian - yyy ciężko to opisać za tydzień zrobię fotki to wyjaśnię.

Zaczynamy 280, można użyć 180 jak głębokie rysy/wżery, ale nie można pominąć 280.

Generalnie trzemy aż znikną rysy po poprzedniej gradacji.

 

Stan po papierze widnym 600:

http://img404.imageshack.us/img404/5033/papier600fb5.th.jpg

Po 2500:

http://img525.imageshack.us/img525/33/papier2500nj7.th.jpg

Po polerowaniu:

http://img404.imageshack.us/img404/8683/polerowaniefr8.th.jpg

Porównanie:

http://img404.imageshack.us/img404/7418/porownanieqo6.jpg

http://img404.imageshack.us/img404/7184/porownanie2gz8.th.jpg

Pasta polerska:

http://img525.imageshack.us/img525/4016/pastaqv2.th.jpg

Montaż/demontaż:

Generalnie tak jak w instrukcji podważamy delikatnie szerokim śrubokrętem najlepiej owiniętym w szmatkę czy ręcznik papierowy – no mniejsza z tym. U mnie był problem z demontażem gdyż z jednej strony nie było fabrycznego mocowania tylko halogen był spięty opaską zaciskową.

http://img526.imageshack.us/img526/5720/demontazpy6.th.jpg

Z montażem też był problem, bo ta opaska z jednej strony a z drugiej się okazało, że też nie ma mocowania :/. Samochód w górę i zrobiłem to jak było pierwotnie: na opaski – ktoś powie druciarstwo, no ale musiałem je zamocować. Teraz szukam tych mocowań – pewnie tylko ASO czy ktoś wie czy można je kupić osobno? tzn. bez halogenów ;).

http://img404.imageshack.us/img404/2816/mocowanieod5.th.jpg http://img66.imageshack.us/img66/6083/mocowanie2cm1.th.jpg

 

Założone na samochodzie (sorka, ze brudny, ale myłem dopiero później), mam nadzieje, że widać różnicę w porównaniu do reflektora,

http://img525.imageshack.us/img525/5774/nasamochodziejj4.th.jpg

No i następnym pacjent (za tydzień):

http://img218.imageshack.us/img218/4421/reflektorfj3.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jestem Wam winien jeszcze jedną informację, kłopoty z audio.

 

Objawy:

- Radio: bardzo zły odbiór stacji plus samoczynne cykliczne wyłączanie się i ponowne włączanie

- CD: samoczynny cykliczne włączanie się i wyłączanie plus fakt, że po włączeniu płytkę odtwarzało a dźwięku nie było słychać, oraz po zostawieniu CD włączonego i wyłączeniu zapłonu po ponownym włączeniu nie uruchamiał się samoczynnie

 

Na to wszystko pomogło, rozebranie, rozłączenie, przy okazji wyczyszczenie, sprzętu audio z bagażnika, ponownym pewnym podpięciu wtyczek itp. I od teraz wszystko działa perfekcyjnie.

http://img211.imageshack.us/img211/5678/audiova9.th.jpg

 

No poza update’em softu navi ale z tym jeszcze powalczę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

EDIT: Nie kupujcie takich wycieraczek! Źle zbierają a wskaźnik zużycia zapalił się po coś około dwuch miesiącach.

 

Wycieraczki 23-05-2007

 

Koszt: 130zł

Gdzie: Allegro

Montaż: 5 miut

Wrażenia: jak na dzień dzisiejszy pozytywne, choć w deszcz jeszcze nie miałem okazji jechać.

 

Jedno ale(musi być zawsze): wydaje mi się, że Valeo jest lepiej wykonane, następny komplet będzie właśnie tej firmy wzgl. Bosh czy coś takiego.

 

Montaż naprawdę bardzo prosty dzięki takiemu zapięciu. Pod tą naklejką jest znaczek który informuję nas o stanie wycieraczek.

http://img70.imageshack.us/img70/4616/wycieraczkitz9.th.jpg

Porównania:

http://img70.imageshack.us/img70/8797/wycieraczki1ep1.th.jpg http://img70.imageshack.us/img70/2661/wycieraczki2vl8.th.jpg http://img70.imageshack.us/img70/8673/wycieraczki3xd3.th.jpg http://img70.imageshack.us/img70/5669/wycieraczki4xu5.th.jpg

 

Mam nadzieje, że coś tam widać.

Edytowane przez tudm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

No i przyszedł czas na światła główne. Na początku jedna uwaga. Zabrałem się do tego w sobotę rano a potem miałem coś do załatwienia. I tak to jest jak się człowiek śpieszy do końca nie jestem zadowolony ale źle nie jest.

 

Jedna uwaga: trzeba się przyłożyć z czyszczeniem papierem 600 i na dodatek się nie śpieszyć :/.

 

Do rzeczy, stan wyjściowy, nie wiem czy do końca oddaje to fotka ale było źle:

http://img218.imageshack.us/img218/4421/reflektorfj3.th.jpg

 

Na początku prawie popełniłem głupotę chcąc ściągać cały przedni zderzak by ściągnąć światła. Dobrze, że mnie na czas olśniło, że same klosze są ściągane.

Samo ściągnięcie sprowadza się do wyciągnięciu listy pod światłem (malowanej w kolor nadwozia) i listwy nad światłem (takiej z uszczelką) potem bodajże siedem klipsów i klosz jest nasz:

http://img293.imageshack.us/img293/5148/swiatla1tc1.th.jpg

a bez klosza mamy taki widok:

http://img293.imageshack.us/img293/4836/swiatlayu4.th.jpg

I tu uwagę przed założeniem można wszystko wytrzeć i powietrzem odmuchać itp. ale dodatkowo polecam przeczyszczenie uszczelki między kloszem a obudową światła. Ja czyściłem tą uszczelkę bez jej wyciągania.

 

Samo czyszczenie w kolejności jak przy czyszczeniu halogenów z jedną małą uwagą, czyścimy ruchami prostoliniowymi najlepiej z użyciem korkowego klocka, naprzemiennie pod kątem 90 stopni. Zmieniając kierunek 3-4 razy dla każdego papieru. Poniżej fotka po papierze suchym 280 z zaznaczonym kierunkiem czyszczenia może po niej będzie ten tekst bardziej zrozumiały:

http://img145.imageshack.us/img145/8608/swiatla2qj2.th.jpg

 

Efekt finalny (aparat w „ferworze walki” przełączył mi się na mono, dorzucę na dniach fotkę kolor):

http://img145.imageshack.us/img145/9875/swiatla3gq8.jpg

Kolor:

http://img486.imageshack.us/img486/976/swiatla4oo6.th.jpg

 

Za tydzień malowanie elementów wnętrza.

Edytowane przez tudm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ponoć się da ale trzeba się naprawdę staranie do tego przyłożyć. Szczególną uwagę trzeba zwrócić na polerowanie: specjalna pasta i to nie jak w tym przypadku jedna tylko dwie/trzy z różnymi stopniami ściernymi/polernymi.

 

Ja mam wszystko poliwęglan więc "na mnie" się nie dowiecie ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Przy okazji malowania list wewnętrznych, postanowiłem rozebrać i umyć tunel środkowy. Szczególnie, że czystością nie grzeszył a o wykładzinę pod nim nawet nie wspomnę. No i podciągnąłem sobie ręczny.

 

Generalnie cała rozbiórka jest dość logiczna:

- ściągnąć mieszek skrzyni biegów,

- odkręcić dwa wkręty trzymające ramkę ozdobną skrzyni (tym samym odkręcamy tunel środkowy) w tej ramce są umieszczone przyciski do otwierania szyb,

- wyciągnąć popielniczkę/schowek z tyłu

- odkręcić dwa plastikowe wkręty i wyciągnąć mocowanie popielniczki/schowka

- odkręcić dwa wkręty mocujące tunel,

- ściągnąć element otaczający popielniczkę/schowek jak i boki podłokietnika,

- ściągnąć osłonę hamulca ręcznego (mocno pociągnąć),

- cała konsolę lekko do góry powypinać kable (awaryjne, centralny, telefon) i manewrować nią wraz z podłokietnikiem by całkowicie ją wyjąć (można wcześniej wyjąć telefon by mieć lepszy dostęp do kabli i kostek),

- następnie trzy śruby i podłokietnik jest nasz (uważać na kabel od czujnika ręcznego, który trzeba wypiąć z czujnika, można bez jego montażu),

 

Kilka losowych fotek:

http://img74.imageshack.us/img74/8760/konsolafk2.th.jpg

 

http://img74.imageshack.us/img74/5008/konsola1iw7.th.jpg

 

http://img74.imageshack.us/img74/4752/konsola2to3.th.jpg

 

http://img74.imageshack.us/img74/4696/konsola3nv6.th.jpg

 

Montaż dokładnie odwrotnie z jedną uwagą.

Nie dajcie się nabrać na możliwość regulacji położenia podłokietnika. Podłokietnik musi wskoczy na swoje dedykowane miejsce. Ja podczas przykręcania go postanowiłem przesunąć go a potem niebyło możliwości montażu konsoli. Wszystko musiałem od nowa rozkręcać itp.

 

Jak coś to pytać.

 

Odnośnie malowania listew. Jeszcze w sobotę miałem napisać, że odradzam wszystkim ale dziś mi przeszło i powiem tylko, że jest ciężko, a dotyczy to tylko przygotowania powierzchni pod malowanie. Samo malowanie dziś/jutro oby ładnie wyszło. Przy malowaniu mnie niestety nie będzie ale złoże relacje gdy nadejdzie pora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze

Czekając na listwy, które mi lakiernik miał pomalować już daaaawno. Czepiłem się czyszczenia filtrów słynnych elektrozaworów sterujących turbo i EGR.

 

Cała operacja przebiega zgodnie z opisem dostępnym na forum. Ja dodam swoje uwagi:

Elektrozawór sterujący turbo:

Aby znacznie ułatwić sobie demontaż elektrozaworu od strony turbo wskazane jest odpięcie (2 śruby torx) dolotu powietrza do turbo jak również odpowietrzenia skrzyni korbowej (jedno z drugim połączone).

Po wypięciu dolotu powietrza do turbo uzyskamy taki widok:

http://img247.imageshack.us/img247/5495/turboes1.th.jpg

 

Elektrozawór sterujący EGR

- przy silniku M47 konieczny jest demontaż dodatkowej osłona z prawej części (trzy śruby torx) bez tego moim zdaniem nie ma możliwości odkręcenia zaworu,

- dodatkowo wypięcie czujnika (jeszcze nie wiem od czego jest) obok filtra oleju znacznie ułatwi na tą trudną operacje,

 

Samy demontaż jak i szczególnie ściągnięcie osłon tych filtrów wymaga dużo cierpliwości i spokoju. Ja przy pierwszym zaworze urwałem (małe pęknięcie) dwa zaczepy a przy drugim już tylko jeden, może przy trzecim udałoby się bez strat, kto wie ;). Urwane zaczepy kleimy ale nie jest to konieczne gdyż ta osłona i tak siedzi pewnie na zaworze nawet z urwanymi zaczepami.

 

Samą operację czyszczenia polecam, zobaczcie zdjęcie poniżej:

http://img247.imageshack.us/img247/3761/elektrozaworls8.jpg

Jak widzicie filtr był ostro zabrudzony ale polecam czyszczenie nie tylko dlatego bo brudny to pasowałoby wyczyścić ale jest i praktyczny aspekt. Przed czyszczeniem miałem tak: jade stałą prędkością np. na biegu czwartym z prędkością obrotowa 2500 obr/min i chcę nagle przyśpieszyć (wyprzedzić) a tu nic :/ chwilę potem, pełny ciąg. Jak już się domyślacie po wyczyszczeniu ta zwłoka czasowa przestała istnieć.

 

Co do samego czyszczenia:

Przed wyczyszczeniem najlepiej delikatnie zetrzeć zabrudzenia trzymając elektrozawór filtrem do dołu by zabrudzenia nie wpadały do jego środka. Później np. patyczkiem do czyszczenia uszu i acetonem (materiał filtrujący nie reaguje z nim) dokładnie wyczyścić powierzchnie filtrującą aż do zadowalającego nas efektu.

 

Przed montażem polecam prześnić dolot powietrza do turbo, nie zdziwcie się jak będzie dość mocno zaolejony (odpowietrzenie skrzyni korbowej robi swoje, czytajcie poniżej).

 

Jak ktoś chcę dokładniejszych instrukcji to pytać.

 

 

 

Przy okazji tych operacji rozkręciłem Breather (filtr odpowietrznika skrzyni korbowej). Nie planowałem tej operacji więc filtr został wyczyszczony a nie jak to powinno być wymieniony (ze względu na porę i dzień nie było gdzie kupić :/). A warto wymienić gdyż zmieniła się konstrukcja i teraz jest o wiele bardziej odporny na zabrudzenie od tego starego sznurkowego typu. ASO sprzedaje ponoć tylko zestaw: obudowa, filtr, śruby i uszczelki za około 180zł.

 

Odkręcamy 4 torx’y.

http://img247.imageshack.us/img247/4269/breather4go3.th.jpg

 

Wyciągamy i widzimy jak mocno jest zanieczyszczony ten filtr:

http://img247.imageshack.us/img247/3338/breatherto2.jpg

By tudm

 

Ręcznik papierowy w ruch i ogień, bałem się użyć ropy czy tam innych rozpuszczalników w obawie o późniejszą reakcję z olejem:

http://img247.imageshack.us/img247/5091/breather2br2.th.jpg

 

Składamy, trzeba pamiętać o posmarowaniu o-ring’a,

http://img247.imageshack.us/img247/3010/breather3re9.th.jpg

 

Czyścimy jeszcze miejsce montażu i ponownie smarujemy uszczelki świeżym olejem, przy montażu nie dociągamy za mocno śrub bo nakrętki są zamocowane w plastikowej obudowie,

http://img247.imageshack.us/img247/8269/breather1pl3.th.jpg

 

Przed złożeniem posmarowałem uszczelki (wraz z, o-ringiem, który idzie pod filtr) świeżym olejem tak jak to się robi z filtrem oleju, myślę że to nie zaszkodzi.

Przy dokręcaniu uważać z siłą, bo nakrętki są zatopione w plastikowej obudowie i jest niebezpieczeństwo ich wyrwania.

 

No i uzupełnione ubytki w osłonie silnika,

http://img247.imageshack.us/img247/1255/oslonasilnikic2.th.jpg

 

Jeszcze mam parę plastików do doczepienia ale to w przyszłości.

 

Pozdrawiam i do czyszczenia Narodzie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Odgrzybianie klimatyzacji:

Kupiłem odgrzybiacz firmy Wurth, filtr kabinowy z węglem aktywnym i do pracy narodzie. Chciałem postąpić zgodnie z instrukcją firmy Wurth i w tym celu musiałem odnaleźć wylot skroplin z wymiennika ciepła. Odkręciłem osłony (są dwie) silnika i mym oczom ukazał się taki widok:

http://img162.imageshack.us/img162/5717/dolsilnikbk7.th.jpg

 

Wiedząc, że kapie gdzieś z okolic łączenia silnika ze skrzynią tam zacząłem szukać owego wylotu/rurki ale nie znalazłem. Szukałem gdzie się dało ale niestety nie znalazłem.

 

Postanowiłem postąpić zgodnie z inną instrukcją typu, w każdą kratkę nawiewu pchać jak najgłębiej końcówkę rozpylacza i cały czas rozpylać wyciągając, wyciągnąć filtr kabinowy i rozpylać środek za filtrem jak najgłębiej, pozostawić na parę minut a potem włączyć wentylacje przełączać nawiewy, zmieniać obieg zamknięty/otwarty itp. itp.

 

No i wszystko to nie pomogło :/ dalej jest „ten” zapach po wyłączeniu klimy, może troszkę inny mniej intensywny ale jest. Poszło mi ponad pół tego środka (normalnie ma starczyć na dwa razy) a efekty marne.

 

Kto ma doświadczenie jak to zrobić dobrze i skutecznie??!!

 

W trakcie pisania posta znalazłem coś takiego:

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL71&mospid=47634&btnr=64_0817&hg=64&fg=35

Pozycja 9 – poszukam i zobaczymy jak to wygląda.

 

Kilka minut później….. dokładne prześledzenie ETK’i dużo mi wyjaśniło niedługo będę ją znał na pamięć ;).

 

Ale jak macie jakieś pomysły to zamieniam się w słuch a raczej w oko :D.

 

Przy okazji zaprezentuję Wam skuteczność dwuskładnikowego środka myjącego „DIMER” coś jak piana aktywna do mycia bezdotykowego z zastosowaniem myjki ciśnieniowej. Gdzieś kiedyś pisałem, że jest całkiem niezły, efekty poniżej.

Osłona silnika:

http://img162.imageshack.us/img162/6770/oslonaht9.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam pytanie odnośnie czyszczenia tych filterków i filtra skrzyni korbowej niby każdy tłumaczy to jak to należy zrobić ale ja dalej tego nie kumam ... tzn np. nie wiem gdzie te części się znajdują ... jakbyś mi przesłał jak najwięcej zdjęć (i opisał dokładnie) poszczególnych etapów demontażu tych części to byłbym wdzięczny ... może wówczas nie bałbym się ze coś zepsuję ...

 

Dotychczasowo moją największą indywidualną ingerencją w auto była wymiana filtra powietrza i paliwa ;-)

 

P.s. Wiem też gdzie mniej więcej znajduje się jeden z tych filterków tzn ten po prawej stronie silnika bardziej z przodu ... nie mam natomiast pojęcia gdzie jest ten drugi ...

 

Ok roku temu będąc u Pana Piórkowskiego kazałem przeczyścić filterek EGR i wymontowali tylko jeden właśnie ten z prawej strony ... I szczerze powiedziawszy po tym zabiegu żadnej poprawy nie wyczułem ...

nie wiem czy wyczyścili go nawet czy nie ... drugiego na 100% nie robili ... BARDZO BYM CHCIAŁ TO SAM ZROBIĆ ALE BOJĘ SIĘ ŻE COŚ SPIERNICZĘ !!!!!!!!!!!!! :duh: :nienie:

Takie sobie BMW by TTC Kraków ;-)

http://images21.fotosik.pl/401/c4c86dad2f2897d0.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.