Skocz do zawartości

M54B22 wysokie korekty


TomaJoe

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam problem z M54B22, na początku bardzo trzęsło silnikiem. Po zrobieniu próby dymnej, znalazłem nieszczelność w kolektorze ssącym. Po jej wyeliminowaniu, znacznie się poprawiło, jednak skład mieszanki nadal jest ubogi i czasami lekko trzęsie.

Na biegu jałowym i przy średnim obciążeniu lambdaintegrator dla obu banków oscyluje wokół 8-15%(sondy oscylują od 0.1 do 0.7x v). Przy pełnym obciążeniu wynosi 11% (wtedy sondy wskazują Ok. 0,8V).

Korekty Dlugoterkinowe wynoszą 15% dla obu banków, a krótkoterminowe nie są stałe i wynoszą od 0.06ms do 0.20ms na banku 1 i od -0.01ms do 0.16ms dla banku drugiego.

Obstawiałem pompę paliwa, ale gdyby ona była zepsuta, nie dawałaby rady przy pełnym obciążeniu i sondy wskazywałyby ubogą mieszankę. Dobrze myśle ?

Kolejny element to przepływomierz. Na jałowym pokazuje Ok 10.0 kg/h, a maksymalnie 420kg/h.

Co zrobiłem do tej pory:

Wymieniłem odme z przewodami, usunąłem nieszczelność i czyściłem przepływomierz.

Kasowałem tez adaptacje paliwowe i przepustnicy.

Co polecacie zrobić?

Jakie powinny być mąka wartości przepływki dla tego silnika ?

 

P.S. Zasilanie to PB i LPG, testowane na wyłączonym lpg przez pare dni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nagraj to wszystko a nie opisujesz, tak będzie czytelniej, wklej też błędy.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błędy + korekty po podłączeniu.

FB9_E5_CF8_A5_E6_403_F_8236_AC6_D3_C0_E6_DAF.jpg

054_C9_B88_49_CD_445_E_B23_E_80_C07987_FBF2.jpg

06_E21_A6_D_9393_4116_840_A_84_D711_B0_AA7_A.jpg

4271_E539_76_FD_43_D5_BA9_B_973_C2_A6402_F8.jpg

79_D32_B8_A_4646_4_D91_98_B2_E31_D6228_F35_C.jpg

D26_D1_E8_A_754_F_40_A6_92_CB_DE90320_F9_E3_E.jpg

 

Następnie skasowałem błędy i adaptacje i wyszło coś takiego jak na dołach poniżej. Drugi film za pare minut.

 

Filmik po skasowaniu adaptacji:

https://youtu.be/Dav_1E6xubM

 

Drugi filmik:

https://youtu.be/AKH7P5Uk-qU

Edytowane przez TomaJoe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznij od sprawdzenia korekt na poszczególnych wtryskiwaczach.Szczególnie na 6 cylindrze.

Zacznij od podstaw,zamiana świecy,wtryskiwacza,cewki pomiędzy cylindrami np 5 z 6,następnie sprawdzenie ciśnienie paliwa,kompresji.

To jest dość częsty problem tych silników.

Sondy jest ostatnim elementem w spalaniu,więc wszystkie niedomagania mają wpływ na nie,nieszczelność,paliwo itd

Ile bierze oleju na 1000km?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cewkę i świece zamieniałem i bez zmian, korekty na 6cyl dalej takie same.

Spalania oleju nie jestem w stanie dokładnie określić, olej wymieniany około 2000km temu i od tego czasu nie widać na bagnecie żeby go ubyło.

Wtryski postaram się na dniach podmienić.

W kwestii pompy paliwa, na filmach tego nie widać, ale wydaje mi się ze gdyby padała pompa albo regulator to również byłoby ubogo w open loop. Aktualnie przy dużych prędkościach obrotowych i pełnym otwarciu przepustnicy sondy zawsze wskazują około 0,8V

 

Na drugim filmie widać jak duże są korekty po lekkim dodaniu „gazu”.

 

Dorzucam jeszcze jedno zdjęcie świec. Ta co była pierwotnie w 6 cylindrze jest po prawej stronie. Świecą po lewej Wyglada tak samo jak reszta świec w silniku.

http://i68.tinypic.com/n2zek5.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na drugim filmie widać jak duże są korekty po lekkim dodaniu „gazu”.

 

Korekty sprawdzamy tylko na biegu jałowym.Na wysokich obrotach korekty są obliczane z wzoru zaczerpniętego z pracy na wolnych obrotach.

 

Sprawdź jeszcze zawór DISA,(ale nie samą klapkę,ale również podciśnienie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o test z zamknięciem odpowietrzania, to wyszedł pozytywnie tzn. Klapka się nie otwiera do końca.

Wymieniłem tez czujnik położenia walka rozrządu wydechowy ponieważ wyskakiwał błąd i samochód słabo przyspieszał czasami od 4000 obr. Po wymianie jest znacznie lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie,

Zacznę od minusów, nie udało mi się zmierzyć ciśnienia paliwa. Kupiłem tester jednak okazał się być nieszczelny i z manometra ciekło paliwo.

Zrobiłem za to pomiar kompresji i najgorzej wypadł 3 cylinder:

1 - 11,5

2 - 10,8

3 - 10,0

4 - 10,7

5 - 10,9

6 - 10,7

 

W ostatnia sobotę, odpaliłem zimny samochód (po nocy w garażu, około 20 stopni) i lambdaintegrator podczas jazdy dla obu banków oscylowal przy przyspieszaniu około -20%. Sytuacja uspokoiła się po paru minutach. Po czym wróciłem do domu i nagrałem filmik 1 na postoju.

Sprawdzałem tez DISem napięcie na MAF i przy w pełni rozgrzanym samochodzie wyszło 0,45V

 

Filmik 1:

https://youtu.be/ysK_dFizlT0

 

Korekty na gazie z dziś:

http://i66.tinypic.com/2jetcuc.jpg

 

Ogólnie gaz jest w kiepskim stanie (sam przełącza się na benzynie przy wyższych obrotach,

Nie chce przełączyć się na gaz, itp), ale chyba nie ma sensu nic z nim robić dopóki na benzynie nie będzie dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.