Skocz do zawartości

Ogrzewanie tylnej szyby 320d m47n


eclipse10

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.Chodzi o ogrzewanie tylnej szyby w touringu. Chodzi o to ze wszystkie paski grzeja słabo albo gdzieniegdzie jakby wogule nie grzaly. W jednym miejscu na środku szyby mniej wiecej jest takie miejsce wielkości pudelka od zapałek ze jak tam dotknę to po jakimś czasie jest tak gorące ze można sie oparzyc. Poprawiałem lakierem termoprzewodzacym lewa skrajnie tam gdzie te linie idą do takiego czarnego paska i wg mnie nic to nie dało. Kupiłem multimetr i gdzieś widziałem ze można sprawdzić przejacie prądu przez te linie i wyjdzie wtedy gdzie jest przerwane itp. Tylko nie wiem jak sie za to zabrać. Proszę kogoś ogarniętego w temacie o pomoc. Przy wlaczaniu ogrzewania słychać w bagażniku taki tik jak sie załącza. Z góry dziekuje i pozdrawiam. Edytowane przez eclipse10
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mnie ciekawi ten temat, ponieważ pamiętam, że rok temu jak używałem podgrzewania to działało nierówno. Dodatkowo w touringu mam antenę w bocznej tylnej szybie i gdy włączyłem podgrzewanie i radio to od razu był gorszy odbiór. Masz tak samo może z tą anteną i radiem?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mnie ciekawi ten temat, ponieważ pamiętam, że rok temu jak używałem podgrzewania to działało nierówno. Dodatkowo w touringu mam antenę w bocznej tylnej szybie i gdy włączyłem podgrzewanie i radio to od razu był gorszy odbiór. Masz tak samo może z tą anteną i radiem?

Wlasnie nie, przy włączeniu podgrzewania po radiu nie mam zakłóceń jedynie na początku zaszumi i przestaje ale o tym gdzieś czytałem i za to jest odpowiedzialny jakiś wzmacniacz sygnału czy jakoś tak(dokładnie nie pamiętam jak to sie nazywało), i tam jak dobrze pamiętam wystarczy to podmienić i przestaje szumieć, jak mi ten temat wpadnie w ręce to Ci podeśle na pw.A na bocznej szybie te ścieżki to jest cos związane z pilotem, jakby antena dla lepszego sygnału.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylna szyba jest przyciemniana folią orginalnie miałem ścieżki uszkodzone zaraz przy początku foli ,uszczelka tak wytarła.

Chodzi Ci o te ciemne paski po bokach i na dole ? To jest ta folia ? Jeśli tak to zacząłeś rozklejać od strony zewnętrznej ?

https://drive.google.com/file/d/17WSsaFgSEKNIm5rjKg6qeblahQiOEXHM/view?usp=sharing

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś z użytkowników rozwiązał ten problem? Jeśli komuś się udało proszę o szczegółowy opis co jak zrobić, chyba jedynym wyjściem z sytuacji nie jest zmiany tylnej szyby...

Szyba ogrzewana jest za pomocą zwykłego drutu oporowego w którym płynie prąd :norty:. Za pomocą tzw. zwykłej "próbówki", czyli testera napięcia (zwał jak zwał) zakończonego "krokodylkiem", można sprawdzić w którym przewodzie oporowym jest prąd a w którym nie ma. Można również znaleźć miejsce do którego prąd jest przewodzony i od którego jest przerwa. Zawsze nie grzeje cała nitka mimo tego, że prąd "ginie" w którymś jej miejscu. Rzeczywiście, najczęściej oprócz widocznego gołym okiem miejsca, gdzie "nitka" straciła ciągłość na skutek np. uszkodzenia przewożoną w kombiaku zawartością, przerwy często zdarzają się w miejscu, gdzie gumowa uszczelka dotyka szyby. Można nawet wyczuć taki ostrzejszy "szczyt" tejże uszczelki. Uszczelka wyciera najpierw czarne pokrycie obrzeża szyby, a później przeciera również drut oporowy. O ile za pomocą próbnika bez kłopotu zlokalizujemy przerwę w widocznej części elementów ogrzewania, to pod czarną farbą/folią nie bardzo widać. Czasem można już zauważyć przerwę gdy podniesiemy samą szybę. Po prostu "prześwieca" niebo :D . Jeśli nieba jeszcze nie widać to przynajmniej widać przetarcie czarnej powłoki aż "do drutu". Okolice przetarcia drutu trzeba oczyścić w obie strony z czarnego aż do ukazania się miedzi. Wtedy sprawdzić próbnikiem czy jest prąd przed miejscem przerwania. Potem już wiadomo - klej przewodzący i zegarmistrzowska robota. Oczywiście nigdy nie uda się nanieść tak wąskiego paska jak w oryginale. Skutkuje to tym, że bardziej i szybciej rozgrzewa się miejsce z większą ilością kleju. Można temu próbować zapobiec naklejając z obu stron naprawianego przewodu pasków papieru ograniczających rozlewanie się kleju.

Ja "ogarnąłem" temat właśnie w ten sposób. Szyba grzeje :cool2: . Przepraszam za "łopatologiczny" wykład, ale nie czasem piszą tu ludzie bez zacięcia majsterkowicza...

Jeśli chodzi o pomysł wymiany szyby to znalezienie sprawnego ogrzewania w "używce" graniczy z cudem, a koszt nowej szyby zaczyna się od 2 tysięcy... :| ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś z użytkowników rozwiązał ten problem? Jeśli komuś się udało proszę o szczegółowy opis co jak zrobić, chyba jedynym wyjściem z sytuacji nie jest zmiany tylnej szyby...

Szyba ogrzewana jest za pomocą zwykłego drutu oporowego w którym płynie prąd :norty:. Za pomocą tzw. zwykłej "próbówki", czyli testera napięcia (zwał jak zwał) zakończonego "krokodylkiem", można sprawdzić w którym przewodzie oporowym jest prąd a w którym nie ma. Można również znaleźć miejsce do którego prąd jest przewodzony i od którego jest przerwa. Zawsze nie grzeje cała nitka mimo tego, że prąd "ginie" w którymś jej miejscu. Rzeczywiście, najczęściej oprócz widocznego gołym okiem miejsca, gdzie "nitka" straciła ciągłość na skutek np. uszkodzenia przewożoną w kombiaku zawartością, przerwy często zdarzają się w miejscu, gdzie gumowa uszczelka dotyka szyby. Można nawet wyczuć taki ostrzejszy "szczyt" tejże uszczelki. Uszczelka wyciera najpierw czarne pokrycie obrzeża szyby, a później przeciera również drut oporowy. O ile za pomocą próbnika bez kłopotu zlokalizujemy przerwę w widocznej części elementów ogrzewania, to pod czarną farbą/folią nie bardzo widać. Czasem można już zauważyć przerwę gdy podniesiemy samą szybę. Po prostu "prześwieca" niebo :D . Jeśli nieba jeszcze nie widać to przynajmniej widać przetarcie czarnej powłoki aż "do drutu". Okolice przetarcia drutu trzeba oczyścić w obie strony z czarnego aż do ukazania się miedzi. Wtedy sprawdzić próbnikiem czy jest prąd przed miejscem przerwania. Potem już wiadomo - klej przewodzący i zegarmistrzowska robota. Oczywiście nigdy nie uda się nanieść tak wąskiego paska jak w oryginale. Skutkuje to tym, że bardziej i szybciej rozgrzewa się miejsce z większą ilością kleju. Można temu próbować zapobiec naklejając z obu stron naprawianego przewodu pasków papieru ograniczających rozlewanie się kleju.

Ja "ogarnąłem" temat właśnie w ten sposób. Szyba grzeje :cool2: . Przepraszam za "łopatologiczny" wykład, ale nie czasem piszą tu ludzie bez zacięcia majsterkowicza...

Jeśli chodzi o pomysł wymiany szyby to znalezienie sprawnego ogrzewania w "używce" graniczy z cudem, a koszt nowej szyby zaczyna się od 2 tysięcy... :| ...

Dziekuje za wyczerpująca odpowiedz☺, a czy można te czarne obrzeża oczyścić papierem sciernym , czy jakiś inny sposób? Dodam jeszcze ze w jednym miejscu w mojej szybkę grzeje bardzo mocno, tworzy sie taka elipsa wielkości 6x4 cm i tm grzeje tak ze po chwili można sie oparzyc, gdzies wyczytałem ze tworzy sie tam łuk elektryczny, dzieje sie to w miejscu krzyzowania nitek poziomych z pionowymi, z prawej strony patrząc od środka szyby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Czy ktoś z użytkowników rozwiązał ten problem? Jeśli komuś się udało proszę o szczegółowy opis co jak zrobić, chyba jedynym wyjściem z sytuacji nie jest zmiany tylnej szyby...

Szyba ogrzewana jest za pomocą zwykłego drutu oporowego w którym płynie prąd :norty:. Za pomocą tzw. zwykłej "próbówki", czyli testera napięcia (zwał jak zwał) zakończonego "krokodylkiem", można sprawdzić w którym przewodzie oporowym jest prąd a w którym nie ma. Można również znaleźć miejsce do którego prąd jest przewodzony i od którego jest przerwa. Zawsze nie grzeje cała nitka mimo tego, że prąd "ginie" w którymś jej miejscu. Rzeczywiście, najczęściej oprócz widocznego gołym okiem miejsca, gdzie "nitka" straciła ciągłość na skutek np. uszkodzenia przewożoną w kombiaku zawartością, przerwy często zdarzają się w miejscu, gdzie gumowa uszczelka dotyka szyby. Można nawet wyczuć taki ostrzejszy "szczyt" tejże uszczelki. Uszczelka wyciera najpierw czarne pokrycie obrzeża szyby, a później przeciera również drut oporowy. O ile za pomocą próbnika bez kłopotu zlokalizujemy przerwę w widocznej części elementów ogrzewania, to pod czarną farbą/folią nie bardzo widać. Czasem można już zauważyć przerwę gdy podniesiemy samą szybę. Po prostu "prześwieca" niebo :D . Jeśli nieba jeszcze nie widać to przynajmniej widać przetarcie czarnej powłoki aż "do drutu". Okolice przetarcia drutu trzeba oczyścić w obie strony z czarnego aż do ukazania się miedzi. Wtedy sprawdzić próbnikiem czy jest prąd przed miejscem przerwania. Potem już wiadomo - klej przewodzący i zegarmistrzowska robota. Oczywiście nigdy nie uda się nanieść tak wąskiego paska jak w oryginale. Skutkuje to tym, że bardziej i szybciej rozgrzewa się miejsce z większą ilością kleju. Można temu próbować zapobiec naklejając z obu stron naprawianego przewodu pasków papieru ograniczających rozlewanie się kleju.

Ja "ogarnąłem" temat właśnie w ten sposób. Szyba grzeje :cool2: . Przepraszam za "łopatologiczny" wykład, ale nie czasem piszą tu ludzie bez zacięcia majsterkowicza...

Jeśli chodzi o pomysł wymiany szyby to znalezienie sprawnego ogrzewania w "używce" graniczy z cudem, a koszt nowej szyby zaczyna się od 2 tysięcy... :| ...

Dziekuje za wyczerpująca odpowiedz☺, a czy można te czarne obrzeża oczyścić papierem sciernym , czy jakiś inny sposób? Dodam jeszcze ze w jednym miejscu w mojej szybkę grzeje bardzo mocno, tworzy sie taka elipsa wielkości 6x4 cm i tm grzeje tak ze po chwili można sie oparzyc, gdzies wyczytałem ze tworzy sie tam łuk elektryczny, dzieje sie to w miejscu krzyzowania nitek poziomych z pionowymi, z prawej strony patrząc od środka szyby.

Postanowiłem zrobić tak jak napisał kolega "MarkoS007" to jest zebrałem to czarne az do drutu i wtedy poprawiłem od drutu do nitki cienkie linie zrobiłem i przestało mi grzać w tym jednym miejscu co można było się oparzyć a grzeje na dole od strony zawiasów i grzeje tylko lewa strona, zaznaczyłem te miejsca na obrazku.

https://drive.google.com/drive/folders/1lMPA3YS8uSKdSHeXeMZ8BPcUPYu75RXR?usp=sharing

Poza tym reszta chyba juz wogule nie grzeje. Przekaźnik się włącza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Takich problemów brak, bo masz właśnie sedana, a w nim nieruchomą tylną szybę. Więc rozmawiamy o dwóch całkiem innych rozwiązaniach.

 

Przy wymianie szyby lutować nie trzeba. Tylko skąd wziąć sprawną? Na szrotach wszystkie będą miały ten sam problem, a nowa droga jak diabli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takich problemów brak, bo masz właśnie sedana, a w nim nieruchomą tylną szybę. Więc rozmawiamy o dwóch całkiem innych rozwiązaniach.

 

Ja to doskonałe wiem, jak nie trzeba lutowac to szukać szyby i tyle szukać do skutku albo przyzwyczaj się do problemu z ta szybą.najlepiej jak byś szukał w swojej okolicy i brał z gwarancją rozruchową ze szyba grzeje.

Kupie listwe oslaniajaca próg stahllgrau metalic (400) strona kierowcy sedan 2002rok

721015571

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.