Skocz do zawartości

Chłodzenie - brak płynu na wyjściu z termostatu


Szp4n3r

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

W czwartek miałem niemiłą sytuację, podczas jazdy zauważyłem dym spod maski. Po podniesieniu okazało się, że wyrwało wąż z obudowy (wąż górny, z bloku do chłodnicy i zbiorniczka wyrównawczego) . Wymieniłem wąż i przy okazji korek od zbiorniczka. Odpowietrzałem (a raczej próbowałem) układ przez 30 min ale przez cały ten czas nie poleciała ani kropla przez wąż który wymieniłem . Miarka wskazywała, że płynu jest max. Temperatura nie przekraczała prawidłowej pomimo gazowania więc pomyślałem, że jest ok .

Zostawiłem samochód na 2 godziny. Otworzyłem maskę, odkręciłem korek a tu stan płynu się zmniejszył. Dolałem 1-2l płynu, wycieków nie zauważyłem więc pojechałem . Po 2 km temperatura przekroczyła normę, zgasiłem szybko silnik, odkręciłem odpowietrznik na wężu i dosłownie wyleciała para, dużo pary. Lekko popuściłem korek od zbiorniczka a płyn zaczął kipieć . Zakręciłem i tak sobie samochód stoi :(

Teraz wiem, że wąż nie wywaliło ze starości, pytanie tylko co było przyczyną ? Stawiacie na jakiś konkretny element układu chłodzenia ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Pompa wody działa? Jest przelew w zbiorniku? Termostat otwiera się? Obserwuj temperaturę w teście 7.0, nie sugeruj się wskazówką, bo pion jest do 115 stopni.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem taki przypadek, przyjechał klient 3ką i dokładnie to samo, okazało się że rotor pompy obraca się na jej wałku, pompa szczelna wszystko ok, ale nie było obiegu wody, no i oczywiście tego słynnego przelewu po odkręceniu zbiorniczka, po wymianie pompy wszystko się unormowało. Sprawdź pompę wody i przy okazji termostat, jeżeli termostat będzie zamknięty-uszkodzony, cały obieg wody będzie zdławiony
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wstyd się przyznać ale okazało się, że układ był dalej zapowietrzony . :mad2:

Pomimo, że zbiornik wskazywał na full to i tak powietrze gdzieś krążyło w układzie .

Dziwna sprawa bo musiałem kilka razy ostudzić silnik i z powrotem zagrzać żeby całe powietrze uciekło z układu, teraz wiem, że nie bez powodu ludzie narzekają na odpowietrzanie 6 cylindrów :P

Tak czy inaczej dzięki za odpowiedzi i w sumie dobrze, że tak to się skończyło .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie Ty pierwszy i nie ostatni płakałeś przy odpowietrzaniu 6 cylindrów w bmw :D

 

Tutaj już na forach są takie epopeje i doktoraty pisane z tego że głowa mała :D instrukcje są już tak skomplikowane odpowietrzania że pół dnia schodzi a i tak potem jeszcze się poprawia 5 razy :D

szukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Panowie, od tamtej po odpowietrzeniu jeździłem i wszystko było ok ... aż do tego tygodnia . Żeby mieć dokładny wynik temp. włączyłem test nr 7.0 .

Odpalam zimny silnik, grzeje do 90 stopni i co się dzieje:

1. Klima choć jest na 32 stopnie wieje zimnym powietrzem dopóki nie przegazuje, po tym znów zimne.

2. Temperatura przekracza 115 stopni jeżeli nie dodaje gazu, po dodaniu spada i tak w kółko .

3. Brak strumienia z bocznej ścianki w zbiorniczku .

4. Chłodnica + dolny wąż zimny .

Dodam, że miesiąc temu wymieniałem wisco i mechanik odpowietrzył układ .

Jakieś pomysły ? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Pompa wody.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za diagnozę - była trafna .

Niestety z plastikowego wirnika zrobiły się 3 części . Resztki pewnie leżą gdzieś u układzie .

Macie pomysły jak opróżnić z nich układ - wujek google nic nie znalazł ? Jutro z rana zabieram się za płukanie układu wodą pod ciśnieniem - osobno blok, chłodnica i zbiorniczek . Czy jest szansa, że się rozpuściły i nie będą mnie niepokoić ? :D

Wpisując w google płukanie/czyszczenie układu wyskakują mi tylko czynności na zamkniętym układzie więc nic mi to nie daje .

Pompę zamówiłem metalową ale boje się, że resztki plastikowego wirnika wpadną w nią i będzie źle ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wyjmij co się da, płucz i dmuchaj powietrzem, innej metody raczej nie ma. Nie ma szans, że rozpuścił się plastik, chyba, że wlewasz kwas zamiast płynu :wink:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.