Skocz do zawartości

[316ti N42 2001] strzały na zimnym silniku itp


spqq

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Po regeneracji wariatorów vanosów mam problem z moim compactem.

Na zimnym silniku, czyli zazwyczaj tylko rano przez pierwsze 30 sekund obroty mi falują, czasami nawet gaśnie , z pod maski słychać strzały(wedlug mnie okolice kolektora/na prawo od niego) a wraz z każdym strzałem, obroty podskakują w górę. Wszystko kończy się tym że po ostatnim strzale, obroty same wchodzą na 2tysiące i spadają i wszystko gra.

Dorzucam filmik z dziś rano. (na filmiku w ogóle nie dotykałem pedału gazu)

https://youtu.be/4D-32IbkPqE

 

Dodatkowo, gdy jadę i rozpędzam się. Jestem dajmy na to na 3 biegu, robie 4 tys obrotów, następnie naciskam sprzęgło to wskazówka obrotów potrafi spaść az do zera i silnik gasnie.

 

Oprócz tego, w czasie jazdy przy 2500 - 3000 obrotów z pod maski slychac jakis świst. przy rozpedzaniu jest to dosyć denerwujące.

Wczoraj wymieniłem świece.

 

 

W samochodzie mam zamontowany gaz od jakiś 4 miesięcy, ale gaziarz zapewnia mnie że nawet przy rozprogramowanym gazie, nic takiego nie moze sie dziać.

Edytowane przez spqq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aby się przekonać czy to niema związku z gazem to zakręć butlę i tak pojeździj.

Ten gwizd to nie jest przypadkiem od lewego powietrza ? dolot masz szczelny ?

Ps. W tytule wątku dopisz jaki typ silnika bo admin Ci zamknie wątek

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na zakręconej butli nie ma poprawy w żadnym przypadku...

 

może po tej regeneracji vanosów coś nie pykło przy składaniu silnika i to problemy z dolotem.

Ale czy nieszczelny dolot powodowałby też te strzały i to świrowanie obrotów na zimnym? i gaśnięcie podczas jazdy z wysokich obrotów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Bardzo możliwe, zacznij od szczelności dolotu, później błędy i parametry z inpa.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiem tyle, że były oddane do regeneracji.

nie ja to robilem, oddalem do mechanika

czy przez złe ustawienie rozrządu, lub złą pozycje vanosów moge miec te akcje z obrotami i strzałami ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

PO zmianie silnika ciągle problem! ..

 

silnik o którym pisalem jakis czas temu, padł. stracił kompresje i zostal wymieniony cały słupek n42..

 

Po wymianie dalej to samo. Dławi na zimnym, przy dodaniu gazu nawet strzeli... obroty falują, jak sie rozgrzeje to też.

lpg jest podpięte. możliwe ze mapy się rozjezdzają poprzez zle ustawienie lpg?

 

albo filtr paliwa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Zakręć gaz, najlepiej skasuj adaptacje i pojeździj na benzynie, wtedy będzie wiadomo czy to przez lpg.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Co to znaczy, że inpa nic nie mówi? Błędy to nie wszystko, chociaż przy takich objawach trudno uwierzyć, że ich nie ma, nagraj i pokaż parametry silnika podczas pracy, najlepiej rozgrzanego jak to możliwe, nie mówiąc już o danych podczas jazdy.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co to znaczy, że inpa nic nie mówi? Błędy to nie wszystko, chociaż przy takich objawach trudno uwierzyć, że ich nie ma, nagraj i pokaż parametry silnika podczas pracy, najlepiej rozgrzanego jak to możliwe, nie mówiąc już o danych podczas jazdy.

 

osobiscie nie mam inpy. poprostu próbuje sie dowiedziec co mogą oznaczac te objawy.

 

po odpieciu przeplywki, przynajmniej nie gasnie.

ale dalej nie pracują wszystkie gary, strzela coś, trzęsie, i kopci z kolektora jakby.

 

jak wepne przeływke to mam wrazenie jakby pracowalo na jeden gar, bardzo powoli reaguje na pedał gazu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ciężko pomóc w takim przypadku na odległość jak nie masz możliwości podać wartości, szukaj kogoś w okolicy co ma pojęcie o bmw i nie ucieka na słowo n42.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Auto pracuje w trybie awaryjnym, więc to nie musi oznaczać, że to ona jest przyczyną. Inpa wiele może powiedzieć tylko trzeba wiedzieć jak odczytać wartości.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam ponownie...

kupiłem juz 2 przepływki, o tych samych numerach...

 

na obydwu auto zachowuje się tak jak na mojej, czyli bez zmian..

bardzo ciezko wchodzi powyzej 3tys obrotów, i spada z obrotów na zero.

Więc dalej bede jezdził bez.

Czy mam szukac dalej przepływki, czy szukac problemu gdzies indziej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Już napisałem wcześniej:

Auto pracuje w trybie awaryjnym, więc to nie musi oznaczać, że to ona jest przyczyną. Inpa wiele może powiedzieć tylko trzeba wiedzieć jak odczytać wartości.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Kogoś musisz słuchać, może mechanik ma rację, może..dam Ci przykład mojego znajomego 1.9jtd, w silniku 3 błędy, 2 dotyczące przepływomierza a 1 sugerujący przetwornik ciśnienia sterujący turbiną. Co zrobi mechanik? Myślisz, że pojeździ z kompem tak jak ja? Nie, wymieni przepływomierz i przetwornik, koszt jakieś 700,- (co oczywiście nic nie zmieni) a co okazuje się przyczyną? Przeładowanie turbiny o bagatela 0,7 bar spowodowane zapieczoną zmienna geometrią. Wracając do 316ti, może mechanik ma rację, ale czy sprawdzał ile masy powietrza mierzy przepływomierz na wolnych obrotach i podczas jazdy przy max bucie na 3 biegu? Sprawdzał jak pracują sondy? Jakie są korekty? Myślę, że nie :roll:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie wiem, może jakbym miał na imię Maciej to mógłbym coś wywróżyć a tak to lipa..nie pokazałeś żadnych odczytów, wolne obroty po rozgrzaniu i pełen but na 3 biegu, wtedy coś może uda się wyłapać. Na podstawie czego mechanik każe wymienić przepływomierz? Może ma rację, tylko co go do tego skłoniło jak podobno nie ma błędu :o

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze mam takie pytanie.

 

Na zimnym silniku jak odpalam na pb, to strzela kolektor, trzęsie, spadają obroty i nie reaguje na pedał gazu.

Za to jak odpale awaryjnie na gazie, to trzeba tylko troche duzej pokrecic ale jak zapali to śmiga wszystko elegancko.

błędów nie ma. (na ciepłym, bo na zimnym nie mam mozliwosci podpięcia)

 

Więc na logiczne myślenie to zostaje chyba tylko układ paliwowy tak?

Bo sondy i czujniki, gdyby nie działały to by mi na gazie też świrował na zimnym(a nie świruje)

 

Filtr paliwa zmienilem pare dni temu na knechta. Czyli albo wtryski albo pompa paliwa?.

 

Jest mozliwosc ze coś mam nie tak ze ssaniem? Bo najdziwniejsze jest to ze na gazie na awaryjnym jak odpalam to jest ok.

Tylko nie mowcie ze mam podpiac pod kompa. to wiem ze musze zrobić, ale licze na jakas odpowiedz w stylu co to moze byc :)

dodam, ze jeżdżę bez przepływki, bo jak ją wepne to falują mi obroty juz nawet na ciepłym i jest dramat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.