Skocz do zawartości

320d M47N niska prędkość max, błąd. ROZWIĄZANY.


lord_Simon

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

Dziś po prawie roku odkąd mam swoje 320d, postanowiłem ją trochę "przegonić". Niestety przy prędkości 180km/h dalej nie chciała przyspieszać, a obroty stanęły na ok 3tys. i ekonomizer nie zamknął skali. Był to już bieg 6. Sprawdziłem potem bieg 5 przy trochę mniejszej prędkości i ta sama sytuacja - max 3 może 3,2tys. obrotów i ok. 150km/h i dalej nie przyspiesza. Na powrocie już przez miasto i normalnej prędkości pojawiła się pomarańczowa kontrolka "check engine", ale żadnych objawów typu szarpanie, spadek mocy nie było. Mam uniwersalny czytnik OBD i aplikację Torque na telefonie. Wiem, że INPA toto nie jest, ale sczytałem kod błędu P3263, skasowałem go i po odpaleniu silnika się już nie pojawił (sprawdzę jeszcze czy nie wróci po jeździe). Kod błędu sprawdziłem w internetach i między innymi mówi o niesprawnym przepływomierzu (ale nie tylko) i tak też pomyślałem w pierwszej chwili, sugerując się ekonomizerem.

Przy codziennej, normalnej eksploatacji nie mam żadnych problemów. Normalnie przyspiesza, jest dynamiczny, nie kopci i gdyby nie dzisiejsza przejażdżka to bym nie zauważył żadnego problemu.

 

Jeszcze jedno: mam wyciek oleju z okolic turbiny (z kanału olejowego - tak to się chyba nazywa) i czekam na wolny termin u mechanika. Może to jest powód tego całego problemu? Wyciek=nieszczelność to może łapie lewe powietrze? Prośba o porady!

 

E: po 15km jazdy błąd nie wrócił, a na 5 biegu i ok. 100km/h ekonomizer zamknął skalę.

Edytowane przez lord_Simon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ma sie co obrażać a podejść do tematu we właściwy sposób

nalezy zroblic live data gdzie bedzie widac co sie dzieje przy tych 3000rpm, jak zachowuje sie przeplywka (to chyba jej dotyczy ten błąd), turbo itp

 

wyciek mozesz miec z węza wchodzącego do IC (tam tez są sladowe ilosci oleju więć by sie zgadzało), nieszczelność w momencie gdzie wymagane jest utrzymywanie wysokiego cisnienia doładowania moze skutkować błędem, wejsciem w tryb awaryjny bla bla bla zgaduj zgadula -> inpa (ew. dis)

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz wysterowanie oraz samo turbo. Ten blad to nie tylko przeplywka, ale tez ogolnie cisnienie doladowania widziane przez dde w kolektorze. Jak bylo za duze bo turbo przeladowalo to bedzie blad, jak za niskie to tez blad i efekt taki jak opisujesz - dde bez litosci tnie dawke paliwa do trybu awaryjnego.

None of you seem to understand...

I'm not locked in here with you.

You're locked in here with me!


//Potrzebujesz podpiąć się pod kompa? Daj znać. Pomogę za free.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze

Problem rozwiązany.

Wyeliminowanie wycieku oleju załatwiło sprawę. Wyciek był z pod oringu kanału powietrznego do turbiny, bo był źle założony. Przez tą nieszczelność nie było odpowiedniego ciśnienia albo dostawało się lewe powietrze, tak jak przypuszczalismy. Przy okazji został wyczyszczony EGR, uszczelniona pokrywa zaworów, bo się delikatnie pociła, wyczyszczony kolektor dolotowy i wywalone klapki zawirowań (zaślepki aluminiowe). Po tych wszystkich zabiegach nie poznaje auta :D Ciągnie równo od 1800obr do samego końca. Które z zabiegów pomogło najbardziej? Chyba uszczelnienie wycieku ale pewnie wszystko po trochu pomogło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomoglo uszczelnienie w 90%, w 5% czyszczenie egr, w 4% kolektora oraz 1% usuniecie klapek :)

 

Wazne ze udalo sie rozwiazac problem mimo poczatkowej napinki hehe

 

Wysyłane z mojego GT-I9195 za pomocą Tapatalk 2

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.