Skocz do zawartości

E46 320d M47D20 - czyszczenie turbiny, ustawienie gruszki


MrTuner1986

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Jutro demontuję turbinkę z powodu jak mi się wydaje zapieczonych łopatek - objawy na to wskazują.

Od czasu do czasu dość mocne przeładowywanie i oto dziś np. na drugim biegu pedał gazu na 3/4 a ciśnienie niemal 1.7bar :shock: a to już istna przesada dla tej turbawki, na trzecim biegu dochodzi do 1.5bar po czym zbija do 0,5bar, jeździ się coraz gorzej, próbowałem coś tam regulować sztangą po czym kontrola w DISie czy wartości się pokrywają, raz było dobrze a raz spora odchyłka.

 

Inny przykład prędkość 100 czy 120km/g puszczam gaz, a ciśnienie w dolocie z 0,7bar spada do 0,4bar a powinno być 0.

Ewidentnie coś się zacina (łopatki) może grucha uszkodzona.

 

Pompa vacum sprawna, wężyki podciśnienia nowe, elektro-zaworek turbiny nowy oczywiście pierburg (nie ten za 130zł), zbiorniczek podciśnienia szczelny, czujnik ciśnienia doładowania sprawny (sprawdzałem pokrywanie wartości z zegarem w kabinie), przepływka nowa (soft D5), tutaj wszystko jest ok.

 

Tak więc czyszczenie VNT miejmy nadzieje, że przyniesie zadowalający efekt.

 

I takie pytanie do znawców tematu:

Czy dobrze rozumiem aby ustawić sztangę żeby przy -0,62bar dotykała do "ogranicznika" tzw. zderzaka?

http://www.turbomaster.info/eng/garrett_parts_list/700447-0001.php



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turbinka zdemontowana i wyczyszczona.

Jak widać pluła trochę w dolot, choć od wymiany do wymiany oleju nie dolewam.

Wyczuwalny jest również niewielki luz wzdłużny, na razie do zaakceptowania.

http://images68.fotosik.pl/668/2f84db151a45f7bc.jpg

 

Zaraz po demontażu mały test podciśnienia, jak widać na nic się zdały moje wcześniejsze regulacje

http://images69.fotosik.pl/669/306334d39ccdae19.jpg

dla niewtajemniczonych max. doładowanie powinna osiągać przy podciśnieniu -0,62bar wg Garretta, -0,65bar wg WDS

 

Pierwsze co sprawdziłem to dźwignia zmiennej geometrii i od razu mankament w postaci luzu na osi dźwigni, co prawda porusza się swobodnie i bez żadnych zacięć

http://images70.fotosik.pl/668/35c6eb2d7fb05f3b.jpg

 

Strona gorąca, tragedii nie ma spodziewałem się większego nagaru

http://images70.fotosik.pl/668/1f2ccd39904a68be.jpg

http://images69.fotosik.pl/669/1e2a7108c3a59a1a.jpg

http://images66.fotosik.pl/668/a65b804b65ffc8c7.jpg

 

Strona zimna

http://images68.fotosik.pl/668/551666e54ca16cf4.jpg

http://images66.fotosik.pl/668/76d439bd7c8e17b2.jpg

 

Po wyczyszczeniu i złożeniu

http://images66.fotosik.pl/668/7035894bc36abcb5.jpg

 

Przy okazji, aby spaliny miały swobodniejszy przepływ mała polerka w zasadzie to poszerzenie kanału wlotu spalin.

http://images67.fotosik.pl/670/dcca63f6dc586730.jpg

http://images70.fotosik.pl/668/90b64b7adb600d50.jpg

 

Turbinka czeka na montaż i test :wink:



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Turbinka zamontowana, auto nareszcie jeździ i odzyskało swój dawny wigor.

 

Tuż przed montażem, wszystko ładnie po zabezpieczane

http://images67.fotosik.pl/688/e0fc14899f640719.jpg

 

I jeszcze przymiarka uszczelki

http://images68.fotosik.pl/687/4ab73f19d148ff80.jpg

http://images69.fotosik.pl/687/98153f40e1b179d4.jpg

 

Obróbka kolektora wydechowego też by się przydała, jak widać po odcisku uszczelki przelot spalin znacznie ograniczony.

http://images67.fotosik.pl/688/e53e186c8427520b.jpg

 

Katalizator o dziwo jeszcze cały

http://images69.fotosik.pl/687/0302fc68dfada40c.jpg

 

I już na swoim miejscu

http://images67.fotosik.pl/688/37a80238e0209479.jpg

 

Pierwsze odpalenie

 

Wrażenia z pierwszej jazdy bardzo pozytywne.

Jeżeli chodzi o dynamikę to jest to zupełnie inne auto oczywiście nie jest to TDI, że ciągnie niemal od samego dołu, ale od ok. 1900 do 3500obr./min (do tylu tylko kręciłem) auto płynnie rozwija moc, przy pełnym bucie (dwa razy sprawdzałem) lekki overboost po czy pięknie zbija i trzyma ok. 1.1bar (test na 3 biegu) dla mnie pełna satysfakcja.

 

Na próbę niestety nie zabrałem nic, aby wietrznic rezultaty.

 

Aha taki mały szczegół gruszkę ustawiłem wg. WDS czyli na -0,65bar.



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.