Skocz do zawartości

[318i n42b20 143km] - Kilka pytań po zakupie


peter.a

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Od niedawna jestem szczęśliwym (jeszcze?) posiadaczem BMW E46, silnik 2.0 143km.

 

Chciałbym zadać kilka pytań związanych z eksploatacją tego modelu, pytania głównie dotyczą silnika.

 

Zacznę od sprawy która ostatnio mnie najbardziej zmartwiła. Autem zrobiłem dopiero ok. 500km. Po wczorajszej podróży do

Katowic (ok. 150km) odstawiłem samochód na podjezdzie. Przyszedłem do domu, mineła godzina. Wracam do samochodu i niestety

nie mogę odpalić. Auto normalnie "kręciło" jednak nie dochodziło do zapłonu. Serce mi podeszło do gardła bo trochę się o

N42 naczytałem, ale sciągania auta na lawecie po 2 tyg od zakupu nie przewidziałem. Próbowałem kilka razy i dałem sobie spokój.

Zabrałem inny samochód, 2 godziny później wróciłem. Zdzwienie było tym większe że auto po przerwie zapalilo dosłownie na dotyk, nie zauważyłem nic niepokojącego.

 

Pytanie trochę z kategori "szklana kula" ale co może być przyczyną? Ktoś spotkał się z podobnym przypadkiem? Przejmować się w ogóle

tym czy olać sprawę?

 

Dodatkowo zamieszczam filmy z pracy silnika. Niepokoją mnie 2 rzeczy. Nie wiem czy da się to wyłapać na filmie ale w materiale

z wewnątrz samochodu słychać minimalny świst w zależnosci od tego czy sprzęgło jest wciśnięte czy nie (na luzie, po wciśnięciu sprzęgla świst ustaje).

Na filmiku z zewnątrz słychać dziwny stuk (19s), co to może być?

 

 

Druga kwestia z którą być może wiąże się z zaistniała usterką. Przedstawie zbiór rzeczy które do tej pory zostały w samochodzie

wymienone oraz zbiór rzeczy które muszą jeszcze zostać zrobione. Czy mogę prosić o porady? Co jeszcze warto wymienić po zakupie?

Może o czymś zapomniałem?

 

W aucie po zakupie wymieniłem:

 

Olej (taki jak na zdjęciu poniżej)

 

http://www.wgrajo.pl/img/201408nsn.jpg

 

Filtr oleju

Filr powietrza

 

No i w zasadzie to by było na tyle. ;) Na co jeszcze zwrócić uwagę?

 

Po diagnozie w firmie Bm Cars i własnych oględzinach przygotowałem listę rzeczy które trzeba jeszcze w aucie zrobić:

 

Usczelka pod miską olejową (niezbyt duży wyciek, przez 2 tygodnie nie zauważyłem większego ubytku)

Łącznik stablizotora

Tuleje wachacza

Wymiana podszybia (załączam zdjęcie, czy przez tą dziure woda nie będzie dostawała się do wnętrza samochodu?)

 

http://www.wgrajo.pl/img/2014083012.jpg

 

Podczas hamowania da się odczuć drgania na kierownicy, obstawiam tarcze

Czujnik ABS prawdopodobnie będzie do wymiany, zapalają się kontrolki ABS i ESP

 

W zasadzie tutaj nie potrzebuje większych porad oprócz podszybia, czy wymiana jest bardzo pilna czy może poczekać?

Nie mam w tym miesiącu pieniędzy na wszystko i zastanawiam się czy pierwsze zająć się uszczelką czy podszybiem ;)

 

Podsumowując. Czy ktoś jest w stanie udzielić w miarę trafnej diagnozy dotyczącej nie odpalenia samochodu? Co warto jeszcze

zrobić w pierwszej kolejności po zakupie?

 

Pozdrawiam

 

Edit:

 

Wprowadziłem lekkie zmiany. Poprzedni temat został usunięty bez podania przyczyny. Czy mogę prosić o powód?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 132
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Nie odpala na zimnym - czujnik wałka rozrządu, jak chcesz widzieć który to podłącz pod kompa. Odnośnie stuków w silniku niech się wypowiedzą znawcy n42, to nie moja dziedzina :wink: do wymiany: płyn chłodniczy, płyn hamulcowy, olej w dyferencjale, skrzyni..ładny przebieg :cool2:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Padło pytanie dot ceny auta itp, poniżej zamieszczam info zaraz po zakupie razem z ogłoszeniem:

 

"Witam ponownie

 

Chciałem podsumować moje wcześniejsze posty bo trochę tu pisałem. :)

Finalnie wybór padł na e46 318i po lifcie 143km. Ogłoszenie poniżej:

http://allegro.pl/bmw-e46-318i-2-0-143km-piekna-czarna-niemcy-skora-i4503170928.html

 

Samochód został sprawdzony w BM Cars w Mysłowicach. Do roboty w zasadzie tylko łącznik stabilizatora i uszczelka pod miską olejową. Nic nie wskazuje na to żeby przebieg był kręcony. Wnętrze jest na prawdę w bardzo dobrym stanie. Dawno nie widziałem tak zadbanej E46. Panowie z BM Cars nie dopatrzyli się wypadkowej przeszłości auta. Malowany był tylko lewy dolny próg, była rysa przez całą długość. Cała reszta oryginał.

 

Albo jest to nieprawdopodobna perełka albo nieprawdopodobny kant. W każdym bądź razie jestem zadowolony, bo bemka wygląda ślicznie. Ciężko oderwać od niej wzrok. :)

 

Dziękuje za rady i pomoc w wyborze.

Pozdrawiam"

 

Jak widać emocje opadły ;) Mimo wszystko uważam że był to dobry wybór, ogólny stan auta jest bardzo dobry ale tak jak piszą wszyscy. ZAWSZE znajdzie się coś do zrobienia. Wydawało się że będą to 2 rzeczy a jest faktycznie 10 ;) Nie zgodzę się jednak z tym że są to drogie naprawy. Najdroższa niestety będzie uszczelka. Sam sobie z tym nie poradzę, koszt samej robocizny w BM Cars to 490zł :/ Może znajdę jakiegoś tańszego mechanika ale muszę szukać kogoś wyspecjalizowanego w BMW. Łącznik stabilizatora i tuleje wachacza, z tego co patrzyłem koszty niewielkie, bodajże 200zł, robocizna - przysłowiowy Pan "Zdzisek", myślę że w 100zł się zmieszczę. Wymiana podszybia - 200zł, będę robił sam. Tarcze spróbuje oddać do przetłoczenia, koszt 100zł. Czujnik ABS, 200-300zł? Na razie czujnika wałka rozrządu nie liczę, zajmę się tym jak problem się nasili. Podsumowując wychodzi ok 1400-1500 zł. Czy to dużo? W zasadzie wydaje mi się że na "pakiet startowy" nie jest to zbyt wygórowana kwota.

 

Mateo, jasne jak tylko masz możliwość proszę o wrzucenie filmu, porównam. Tutaj chodziło o hałas na filmiku z zewnątrz, ale dźwięk pochodził z wnętrza komory silnika. :) Na 100%, niestety nie był to dźwięk ruszania kamery. Było go słychać na "żywo". Na razie olewam sprawę, osłucham go jeszcze kiedyś jak będzie rozgrzany i zimny. Dopóki nic nie słychać w środku auta to chyba jeszcze wielkiej tragedii nie ma.

 

Wracając do tematu i rzeczy które trzeba w pierwszej kolejności wymienić po zakupie to chyba warto jeszcze założyć nowy filtr paliwa. Mam racje?

 

Druga rzecz która nie daje mi spać. Napinacz łańcucha rozrządu. Wymieniać w trybie natychmiastowym, czy czekać na jakieś niepokojące stuki itp? Z tego co już przeczytałem wymiana napinacza jest operacją dosyć prostą ale jest chyba jeszcze jedna część która może się uszkodzić, tzw. ślizg (dobrze kojarzę?). Czy wymiana tego ślizgu też jest do zrobienia "pod domem" czy trzeba szukać fachowca od BMW?

 

Pozdrawiam

Piotrek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, ładne BMW, sam się nim interesowałem jak szukałem auta dla brata, ale była trochę daleko.

Co do silnika, to jest on naprawdę ekonomiczny i żwawy, ale niestety ma swoje wady.

Główną wadą to rozrząd, dlatego jedź do kogoś kto dobrze ogarnia BMW i te silniki, by sprawdzić czy wszystko jest ok.

U mnie po zakupie łańcuch już był luźny i dlatego wymieniłem cały zestaw , tj. łańcuch, prowadnice koło łańcucha i napinacz.

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AY71&mospid=47632&btnr=11_3189&hg=11&fg=25

 

Po zakupie również wymieniłem olej wszyskie filtry i parę tematów eksploatacyjnych, ponieważ u mnie musi być wszystko idealnie, dlatego tobie też taki zabieg polecam.

Nie polecam jednak serwisowania BMW u Pana Zdzisia, ponieważ może on więcej popsuć niż naprawić.

Życzę miłego użytkowania :D

 

Pozdrawiam

BMW i tylko BMW!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Decyzja podjęta, w pierwszej kolejności udam się do fachowca w sprawie rozrządu. Profilaktyczna wymiana napinacza i ślizgu. Reszta musi poczekać.

 

Proszę o info w sprawie podszybia. Czy ta część ma jeszcze wewnętrzną uszczelkę? Czy z taką dziurą woda nie dostanie się w niepożądane miejsca?

Czy jest na forum osoba która ma pewność że jego n42 działa idealnie i jest w stanie przesłać film z jego pracy?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

posiadam e46 w sedanie również i również z tym silnikiem. Tak jak piszesz- zawsze znajdzie się coś do zrobienia. I nie ma bata, sam wpakowałem już kilka tysięcy w auto... Pytałeś, czy ktoś posiada idealnie pracujące n42. Ostatnio wpakowałem w nią kupe kasy (brała olej i po drodze jeszcze wyszło kilka rzeczy) m.in. planowanie glowicy, uszczelki (glowicy itd), gumki na zawory, popychacze, czujnik wałka mimośrodowego, filtry, olej na full syntetyk, świece i nie pamiętam co jeszcze bo sporo tego było. Auto po remoncie chodzi dużo lepiej poprawiła mu się moc itd. Słuchając Twój egzemplarz z filmiku numer 2 mogę śmiało powiedzieć, że moje n42 pracuje tak samo ;) mimo przejechanych ponad 270k- swoją drogą sam silnik jest dobry, jest oszczędny trasa (autostrada) przy prędkości 140-160 km/h spalanie 8 litrów, w polsce najmniej udało mi się 6,5. Miasto zależy jak kto jeździ u mnie raczej- ile wleje tyle spali :P

 

Aktualnie jestem po trasie 1100 km i zero problemów :D

 

Silnik brudny i "obrzygany" :oops: :oops: :oops:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Decyzja podjęta, w pierwszej kolejności udam się do fachowca w sprawie rozrządu. Profilaktyczna wymiana napinacza i ślizgu. Reszta musi poczekać.

 

Proszę o info w sprawie podszybia. Czy ta część ma jeszcze wewnętrzną uszczelkę? Czy z taką dziurą woda nie dostanie się w niepożądane miejsca?

Czy jest na forum osoba która ma pewność że jego n42 działa idealnie i jest w stanie przesłać film z jego pracy?

 

Pozdrawiam

Odstaw wszystko na boczny tor, uzbieraj kaski i zrob wszystko za jednym razem. Jedno rozbieranie. W n42 podstawa to: uszczelniacze zaworowe, caly rozrzad, odma, uszczelki pompy vacum, uszczelka pokrywy zaworow (tylko elring badz victor reinz), uszczelki vvt+vanos, czujnik polozenia walu (nie walka rozrzadu). Wszystkie czesci wymieniasz za jedna robota. Na koniec uszczelka miski olejowej. Przemysl dobrze, masz spokoj na "wieki". Moje n42 chodzi duzo ciszej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajny egzemplarz. Z własnego doświadczenia u siebie wymieniałem: czujnik położenia wałka rozrządu, czujnik abs, moduł dsc, napinacz profilaktycznie, świece, cewke zapłonową, uszczelkę pokrywy zaworów, uszczelnienie vacum pompy, dyferencjału, olej w skrzyni, dyfrze. O standardowych wymianach olej, filtry nawet nie pisze. W niedługim czasie do zrobienia będzie prawdopodobnie uszczelnienie miski olejowej bo się poci. Jak jesteś z Kato i byś potrzebował podłączyć pod kompa czy się wymienić doświadczeniami to wal śmiało. :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wszystkim za rady. Szczególnie ostatnie posty były bardzo rzeczowe i pomocne.

 

QosmioE46 - dzięki za wrzucenie filmu. Fajnie że udało się potwierdzić że u mnie wszystko jest ok. Sam silnik jest faktycznie ciekawą jednostką, mnie też zaskoczyło spalanie na trasie. Nie wiem jaki miałem wynik dokładnie ale miałem średnią liczoną z miasta na odcinku 70km (11,8l), do tego doszła trasa 130km. Razem średnia z 200km - 8l :shock: Także spalił na pewno mniej niż 7 litrów przy w miarę dużych prędkościach i włączonej klimatyzacji. Biorąc pod uwagę wrażenia z jazdy mógł sobie zabrać nawet 8,9. Nie obraziłbym się. :lol:

 

kkx5 - dzięki za wykaz. Posprawdzam sobie na spokojnie koszta i na pewno będę brał wymianę tych elementów pod uwagę. Teraz niestety na pewno takiej kasy nie wysupłam, dodatkowo będę to musiał wykonać u mechanika więc koszta rosną. W pierwszej kolejności dla świętego spokoju sprawdzę rozrząd i jeśli będzie trzeba wymienię napinacz i ślizg. Następnie rzeczy zepsute, a później dopieszczanie silnika.

 

lajt - dzięki za słowa uznania :wink: Z Katowic nie jestem, ale mam stosunkowo blisko (ok. 70km). Na pewno za niedługo zawitam w mieście bo słyszałem że macie dobrego fachowca (Pan Krystian). Jemu zamierzam powierzyć sprawy związane z silnikiem. Jak tylko będzie potrzeba i okazja, na pewno Cię odwiedzę, dzięki za wsparcie. :cool2:

 

W zasadzie to chyba wiem wszystko. Pozostaje tylko doprowadzić auto do idealnego stanu i liczyć na bezawaryjną pracę.

 

Dzięki wszystkim za pomoc. Jeśli pojawią się jeszcze jakieś sugestie proszę o posty. :8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli masz mokry filtr kabinowy po deszczu, to lepiej sprawdź w jakim stanie jest wykładzina, a najlepiej ją całkiem zdejmij razem z fotelami, pasażera jak i kierowcy. Ja miałem zimą wiecznie zaparowane szyby i nie wiedziałem gdzie szukać problemu. Okazało się, że uszczelka od podszybia poszła i leciało na filtr kabinowy, prosto pod nogi kierowcy. Kilka litrów wody co najmniej miałem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety mam mokry filtr kabinowy... mokry obszar zaznaczony na zdjęciu.

 

http://wgrajo.pl/img/imag0124.jpg

 

Dodatkowo pod filtrem można zauważyć plamy wody, również odpowiednio oznaczone.

 

http://wgrajo.pl/img/imag0125.jpg

 

No i panowie co teraz? Do wymiany podszybie + uszczelki wycieraczek? Da rade to samemu zrobić czy lepiej komuś zlecić? Szacowany koszt?

Mam rozumieć że najlepiej teraz zdjąć wykładzinę i sprawdzić czy nie ma gdzieś wody? Jak nie ma to powymieniać wszystko i spać spokojnie?

 

Odwołuje to co mówiłem na początku jeśli chodzi o to że auto jest perełką. Dzisiaj już zacząłem się śmiać jak zamknąłem maskę i prawie wypadła prawa nerka.... :duh:

Da się jakoś te same zaczepy wymienić (trzyma się na jednym tylko) czy trzeba całej nerki szukać?

 

Aktualnie lista rzeczy które są do wymiany:

 

Łącznik stabilizatora

Tuleje wachacza

Uszczelka pod miską olejową

Problem z odpalaniem, prawdopodobnie czujnik wałka rozrządu

Czujnik ABS

Podobno zaświeciła się też kontrolka zużycia klocków, osobiście tego nie widziałem

Prawdopodobnie krzywe tarcze (bicie na kierownicy podczas hamowania) - możliwe że to od abs?

Podszybie

Uszczelki wycieraczek

Profilaktycznie ślizg łańcucha i napinacz

Nerki

 

Mówiąc krótko, chyba znalazłem sobie nowe hobby ;) Potwierdzam też to co mówi każdy, do każdego auta trzeba dołożyć. Nie sądziłem jednak że zrobi się taka lista w tak krótkim czasie. Mam tylko nadzieje ze uda się rozwiązać problem z odpalaniem małym kosztem, ehhh..... :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat rozmawiałem z fachowcem od BMW zanim wymieniłem napinacz w swojej przy przebiegu 135000 i mi powiedział ze przy tym stanie licznika nie ma sensu wymieniać prowadnicy bo to ze jest uszkodzona jest malo prawdopodobne. W tych silnikach napinacz wymienia sie tylko dla tego ze te z pierwszego montażu maja za słaba sprężynę i jest ryzyko że rozrząd może przeskoczyć.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat tak się składa że koleś bardzo dobrze ogarnia markę BMW. Powiedziałem jak ja zrobiłem, kolega Peter.a zrobi jak bedzie chciał. Pomysl też o wymianie separatora oleju ( odma) tu link jak to zrobic bez ściągania kolektora ssacego

http://e46forum.pl/viewtopic.php?f=19&t=14863

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasne, dzięki za wrzutkę. Na pewno się przyda. Wiesz mimo wszystko ślizgi pójdą do wymiany. Jeśli się posypią mogą narobić dużo szkody, a tego bym nie chciał. Lepiej dmuchać na zimne. :wink:

 

Ktoś doradzi jakie elementy muszę zamówić aby usunąć problem z wodą na filtrze kabinowym? Samo podszybie i uszczelki wycieraczek wystarczą? Może warto zakupić coś jeszcze?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Sposób ok, ale czy lawiej i szybciej? Nie sadze... Ja to robie w 2, 5h ze zdejmowaniem kolektora... Gra nie warta świeczki :D. Wracając do napinacza, bez analizy stanu slizgow, mocno odradzam jego wymianę...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jasne, dzięki za wrzutkę. Na pewno się przyda. Wiesz mimo wszystko ślizgi pójdą do wymiany. Jeśli się posypią mogą narobić dużo szkody, a tego bym nie chciał. Lepiej dmuchać na zimne. :wink:

 

Ktoś doradzi jakie elementy muszę zamówić aby usunąć problem z wodą na filtrze kabinowym? Samo podszybie i uszczelki wycieraczek wystarczą? Może warto zakupić coś jeszcze?

 

Pozdrawiam

Samo podszybie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za rady. Zmyliła mnie odpowiedź kolegi lajt.

 

"Tak patrząc jeszcze na te podszybie, zobacz czy po deszczu nie masz mokrego filtra kabinowego, bo uszczelki od wycieraczek masz również do wymiany. Na dziale zrób to sam masz instrukcję, potrzebny będzie ściągacz."

 

W sumie to dla pewności je też wymienię. ;)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.