Skocz do zawartości

E46 330D 2002r. Brak mocy, błedy


krzyss

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

 

Od kilku dni moje BMW jezdzi jak 1,5D mysle ze na oko to ma max 100KM zamiast 184KM.

Nie dymi, na wolnych obrotach pracuje idealnie, zapala cieple i zimne super.

 

Mam INPE ale nie do konca umiem sie nia poslugiwac wiec nie wiem jak robic jakies logi itp. Te bledy udalo mi sie zczytac i zrobilem wydruki z parametrow na postoju. Moze ktos mi doradzi co zrobic, albo pokieruje do jakiegos warsztatu gdzie nie stwierdza odrazu "turbo do wymiany" prosze przyniesc 3000.- bedzie jezdzic :-) jestem z Wawy.

Prosze o pomoc i porade !

 

Bledy:

 

E R R O R M E M O R Y R E P O R T

-------------------------------------

Date: 08/11/14 18:48:51

ECU: DDE40KW0

JobStatus: OKAY

Variant: DDE40KW0

-------------------------------------------------------------

RESULT: 2 errors in error memory !

-------------------------------------------------------------

13573 Gluehanlage

Error frequency : 8

Logistic counter: 40

Error occured 1. times at:

Motordrehzahl 824.18 1/min

Kuehlmitteltemperatur 47.04 Grad C

Einspritzmenge 6.66 mm^3

Raildruck 355.42 bar

Fehler aufgetreten bei 289420.00 km

Error occured 2. times at:

Motordrehzahl 824.18 1/min

Kuehlmitteltemperatur 23.83 Grad C

Einspritzmenge 8.19 mm^3

Raildruck 361.45 bar

Fehler aufgetreten bei 289420.00 km

Error occured 3. times at:

Motordrehzahl 849.15 1/min

Kuehlmitteltemperatur 34.07 Grad C

Einspritzmenge 10.75 mm^3

Raildruck 355.42 bar

Fehler aufgetreten bei 290220.00 km

Fehler momentan vorhanden

sporadischer Fehler

Gluehsystem - Gluehkerzen oder Gluehrelais

Errorcode: 35 05 28 08 7C 80 21 81 0D 3B 71 0E 80 21 5F 10

3C 71 0E 80 22 6E 15 3B 71

-------------------------------------------------------------

7728 Ladedruck-Regelung oder Ladedrucksteller

Error frequency : 41

Logistic counter: 32

Error occured 1. times at:

Motordrehzahl 2922.08 1/min

Kuehlmitteltemperatur 83.91 Grad C

Einspritzmenge 43.01 mm^3

Ladedruck 1312.00 mbar

Fehler aufgetreten bei 289560.00 km

Error occured 2. times at:

Motordrehzahl 2772.23 1/min

Kuehlmitteltemperatur 96.19 Grad C

Einspritzmenge 33.79 mm^3

Ladedruck 1296.00 mbar

Fehler aufgetreten bei 289590.00 km

Error occured 3. times at:

Motordrehzahl 3346.65 1/min

Kuehlmitteltemperatur 100.29 Grad C

Einspritzmenge 41.99 mm^3

Ladedruck 1344.00 mbar

Fehler aufgetreten bei 290250.00 km

Fehler momentan nicht vorhanden

sporadischer Fehler

Positive Regelabweichung / Ladedruck zu niedrig

Errorcode: 1E 30 20 29 78 10 75 B7 54 52 71 1C 10 6F C9 42

51 71 1F 10 86 CF 52 54 71

=============================================================

 

I pliki z wynikami:

 

http://krzyss.com/zdjecia/inne/bmw/0.pdf

http://krzyss.com/zdjecia/inne/bmw/1.pdf

http://krzyss.com/zdjecia/inne/bmw/2.pdf

http://krzyss.com/zdjecia/inne/bmw/3.pdf

http://krzyss.com/zdjecia/inne/bmw/4.pdf

http://krzyss.com/zdjecia/inne/bmw/5.pdf

 

 

Dodam ze czytalem juz sporo o turbinie, zacietych kierowniczkach, o EGR, ale poniewaz po niemiecku nie rozumiem to nie wiem od czego zaczac sprawdzanie. Jedyne co chce zrobic to wymienic taki dlugi wezyk podcisnieniowy ktory chyba idzie do turbiny, nie jest on przerwany ale widac ze troche juz go czas nadgryzl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Pierwszy błąd dotyczy świec żarowych, pewnie problemem jest przekaźnik, nie masz problemu z odpaleniem na dużym mrozie? Świece żarowe zmieniałeś?

Drugi błąd, który zapewne bardziej Cię interesuje dotyczy zbyt niskiego ciśnienia doładowania, wymień WSZYSTKIE wężyki podciśnienia.

I poczytaj to:

viewtopic.php?t=29414

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zasadniczo parkuje w garazu a w zimie nie bylo zadnych problemow. Na podcisnienia wlasnie chce sie umowic w warsztacie i ewentualne czyszczenie EGR, myslisz ze to podcisnienia sa odpowiedzialne za brak mocy ?

 

Aha, dodam jeszcze ze maksymalna predkosc ktora jest mozliwa teraz do osiagniecia to 185km/h i nie idzie wiecej za nic na 5 biegu (automat) mam ok 3200rpm i wiecej nie idzie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krzyss czyszczenie pomaga, ostatnio to przerobiłem, ale nie w 100%, przynajmniej u mnie.

I że tak skorzystam z tematu, bo Krzyss może trafić na ten sam problem

Maniek powiedz jak to jest z tymi wężykami, tzn można montować te ogólnie dostępne, czyli 3,2, zamiast prawidłowych 3,5 mm :?:

Czy lepiej serwis i około 4 razy więcej za 1 mb ?

A może wiesz kto, ale zaufany ma takie wężyki 3,5 mm i można by było nabyć ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Tak uważam, jeszcze możesz przeczyścić czujnik ciśnienia doładowania, jest za kolektorem ssącym od strony kabiny, po stronie pasażera. Wężyki wymień sam, bo mechanik jak znam życie wywali wszystkie i dopiero będzie docinał nowe i podpinał na pałę..i dopiero będzie brak mocy :norty: przyjemna robota na góra 1h na spokojnie (nie wiem czy w m57 trzeba zrzucać kolektor ssący, jak tak to trochę dłużej) Zdejmujesz jeden, docinasz na wymiar i zakładasz, później następny, zamów je na alledrogo, weź 3m, średnica wewnętrzna 3mm, silikonowe.

 

edit: Jakie 3,2mm? To chyba zwykłe gumowe są takie..silikonowe są 3 i 4mm, 3mm są idealne, mam takie od 3 lat i wszystko jest ok, wyglądają jak nowe.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
To jak będziesz to robił pierwszy raz to zostaw sobie 3-4h, bo od razu ładnie go umyj w środku np. preparatem do mycia silników, wycior do czyszczenia butelek i jazda :mrgreen: tylko ubierz się w jakiś worek, bo ciężko zmyć to paskudztwo. Na takie roboty aż żal oddawać auto do mechanika, bo raz zrobisz to dokładniej a dwa zostanie Ci trochę drobnych w kieszeni :8)

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kolektor zdejmowałem, bo inaczej to chyba by trzeba mieć ręce po heinego medina, lub mieć dziecko i żeby jeszcze żona pozwoliła mu rączki pobrudzić w smarach.

Te 3,2, to jakieś przelewowe gates

Czyli że te 3 (jak fabrycznie było 3,5) nie będzie za mały :?:

Maniek możesz podrzucić z real gdzie jest dokładnie ten czujnik ciśnienia doładowania, bo jak zdejmowałem kolektor to jakoś nie kojarzę jego umiejscowienia ?

 

Tak idę sobie metodycznie po tej ścieżce odzysku, ale dalej jest spadek mocy przy 2000.

 

To jak będziesz to robił pierwszy raz to zostaw sobie 3-4h, bo od razu ładnie go umyj w środku np. preparatem do mycia silników, wycior do czyszczenia butelek i jazda :mrgreen: tylko ubierz się w jakiś worek, bo ciężko zmyć to paskudztwo. Na takie roboty aż żal oddawać auto do mechanika, bo raz zrobisz to dokładniej a dwa zostanie Ci trochę drobnych w kieszeni :8)

 

O tym zapomniałem, albo lepiej zostaw dwa dni.

Te preparaty niewiele dają, przynajmniej według mnie, same niczego nie ruszą.

Ja to zamoczyłem w tzw. kalfasie (czarny plastik) z tym środkiem, w ciepłej wodzie (około 45 stopni) na jakieś 1,5 godziny i dodatkowo szczoteczką jak pisał Maniek, no i bez karcher się nie obyło żeby ten syfik ze środka wymyć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nr 13 dla manuala:

http://realoem.com/bmw/diagrams/c/r/71.png

 

Nr 18 dla automatu:

http://realoem.com/bmw/diagrams/v/i/128.png

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli dobrze pamiętam ja dawałem 4mm tylko przy EGR był za luźny to dałem małą opaskę. Jak będziesz wymieniał te wężyki to uważaj na zbiorniczek podciśnienia przy turbo. Mi pękł jeden króciec na wężyk i trzeba było kleić...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie jest rozbieralny, ale przeczyść część wchodzącą do kolektora, ja to robię zmywaczem do tarcz hamulcowych w sprayu, czyści i szybko odparowuje.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki wszystkim za odpowiedzi. W zaprzyjaznionym warsztacie sprawdzili i wymienili mi 4 wezyki podcisnienia i jeden z nich taki krotki zaraz przy gruszce okazal sie byc troche przetarty dlatego znikalo podcisnienie i turbo slabiej pompowalo.

Przeczyszczono tez wspomniany zaworek ale on byl ok. Bez podnosnika ciezko by to bylo wszystko zrobic.

 

Na razie auto odzyskalo moc i jest ok, choc turbo troche sie poci wiec za jakis czas trzeba sie spodziewac niezbednej regeneracji :-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm to czekają mnie jeszcze pozostałe wężyki, a powiedz jeszcze czy przy jakiejś prędkości obrotowej no powiedzmy na czwartym biegu nie zaobserwowałeś spadku mocy (chwilowego zmulenia) no choćby przy 2000 obr/min z "gazem" w podłodze :?:

 

PS

 

Bo skończyła mi się robota przy jednym złomku, to idę chyba jeszcze przeczyścić ten zaworek od turbo w kolektorze :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.