Skocz do zawartości

blad w inpie 66 steuergeraet dde (eeprom und konfiguration)


bocian21a

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. mam problem z pewnym błędem w e46 320d (M47) impie w silniku pokazuje mi błąd 66 steuergeraet dde (eeprom und konfiguration)

błąd da się skasować ale po odpaleniu albo po ponownym zalaczeniu zapłonu wraca..

Jakieś 2-3 miesiące temu jak podlaczalem autko pod kompa błędu nie było a teraz się pojawił..

Ma ktoś pomysł od czego konkretnie może to byc? Bo wychodZi na to że jakby błędna konfiguracja sterownika silnika ale nie wiem czy na pewno i może jakieś pomysły jak rozwiązać ten problem?

Dodam jeszcze że z autkiem nic złego się nie dzieje pozatym że od jakiegoś czasu zaczęło puszczać dymka prZy przyspieszaniu..

 

dorzucam screen z inpy na drugi blad nie patrzcie bo bawilem sie i zapomnialem podpiac egr ale to już usuniete :P

http://s3.ifotos.pl/mini/Beztytuup_ewnxxsp.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Wygląda na to że cos z pamięcią sterownika, jak puszcza dymka to spróbuj ograniczyć DIS zawór EGR, a nie odpinaj

 

Może pomogło by przeprogramowanie DDE3, a nie zmieniałeś nic za pomocą DIS, może jakieś kasowanie adaptacji (ja robiłem dwa tygodnie temu, ale żadnego błędu nie ma , polecam auto wyraźnie więcej mocy ma)

Tylko jak pokazuje błędy to programowanie od nowa całego sterownika za pomocą DIS jest ryzykowne chyba że jako naprawa, jest też taka opcja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w disie nic nie grzebalem bo coś nie chce mi hulać.. inpa i wszystkie programy ktore instaluja sie z nia dzialaja a disa na jednym lapku nie umialem skonfigurować zeby polaczyl sie z kablem a na drugim w vmware nie chce mi dodawać zadnych urzadzeń usb także też z podpięcia się nici...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Napisz do mnie na PV i podaj adres E-mail to wyśle Ci instrukcje i film jak Dis zainstalować na jednej maszynie, jak skonfigurować karty sieciowe, ale tylko na nowsze VMware 8, 9 10 na każdym systemie (prawie na każdym XP, WIN 32bit i 64bit Win 8 32bit i 64bit) na jednej maszynie VM, mając nawet Standard Tools 2.12, Dis v44 też mam, ale przez pocztę to za dużo, ale mogę dać link.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki din76 udalo mi sie odpalić dis'a z tym ze nie moge się polaczyć we wszystkie miejsca potrzebne chociażby do ograniczenia egr tak jak w filmiku wyżej bo po nacisnieciu strzalki w miejscu ktore jest na screenie 2 mam jakiś blad.. blad ktory byl w inpie tutaj jest jako 44 DDE control module (eeprom and configuration)

po przetlumaczeniu tego co mamy w screenie 3 wychodzi "Wartości regulacyjne są zastąpione przez wartości neutralne" czyli może jakiś blad polaczenia z jakims czujnikiem albo coś?

 

 

 

 

http://s2.ifotos.pl/mini/aaaapng_ewepqrq.png

http://s6.ifotos.pl/mini/sssspng_ewepqxe.png

http://s3.ifotos.pl/mini/xxxxpng_ewepqxw.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Też jestem takiego zdania, jakiś czujnik, tylko który, jedynie co pozostaje to odłączanie kolejno i sprawdzanie który, sprawdź czy nie masz nowszego przepływomierza niż soft w DDE, lub odwrotnie, widzę że zainstalowałeś DIS V57+kod-v44+BASEv52, ja jak próbowałem w DDE3 ograniczyć EGR to też mi nie chciał się połączyć, ale ten starszy DISv44 to nawet dzisiaj sprawdzałem i idzie bez problemów (jego nazwa to Poprawnie zainstalowany i wyĹ‚Ä…czony DIS v44 vmdk VMware ustawiony na 2048MB RAM zgodny z inpa od trandolfa przechodzi API TEST po kaĹĽdym uruchomieniu

nie jest to moja instalacja, ale chodzi bardzo dobrze, nazwę maszyny można zmienić po wyłączeniu w ustawieniach VM, jest trochę za długa, instalacja tego gotowca jest taka sama jak V 57 BASEv52

jak uruchamia się z dwóch maszyn to na WIN XP na VMware od trandolfa, lepiej zmienić nazwe komputera jest trochę za długa (4-6 znaków do max 8)

(w konfiguracji z Dis_v57 KOD_v44 od Trandolfa, nie można jak się zmieni to nie wykryją głowicy)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na wersji v44 udalo się ograniczyć egr :) ustawilem na 40 mg/storke.. wydaje mi się że auto lepiej ciągnie w niższych partiach obrotów ale nie wiem jak z dymieniem bo ciemno się zrobiło zanim skończyłem także jutro sprawdzę rano jak pojade do pracy :P co da jeśli ograniczyl bym go na 87 mg/storke? jeszcze bardziej go ograniczy i bedzie teoretycznie mniej dymił niż gdyby 40 nie pomoglo?

co do przepływki to sprawdziłem i mam 13 62 7 787 076 a na dole wrzuce screen z disa z numerem softu ale z tego co doczytałem to chyba soft pasuje ale pewny nie jestem także gdyby ktoś mogł mi powiedzieć czy na pewno to bylbym wdzieczny :)

ostatnio dolalem też przy tankowaniu preparat "stp formuła do czyszczenia wtrysków" bo niby w niższych obrotach puszczał tylko baczki ale przy wyższych obrotach dymił czasem strasznie wydaje mi się że zniknęło na razie kopcenie w wyszych partiach obrotów pod obciązeniem bo też dymił przy przyspieszaniu a dzisiaj pedał do konca do 190 i chyba zero zadymki :P

jutro jeszcze bede miał nowa odme także też bede wymieniał od razu bo stara zasyfiona w uj..

 

screen z disa:

http://s6.ifotos.pl/mini/dsdsdspng_eweqqns.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego przy Twoim problemie musisz zaprogramować nowe ustawienia w ECU. Wykonasz to w DIS w zakładkach SERVICE FUNCTIONS/DRIVE/DDE3.0/ADJUSTMENTS/PROGRAM ALL ADJUSTMENTS. Dopiero po tym programowaniu błąd EEPROM zostanie trwale usunięty i auto zacznie jeździć jak fabryka przykazała (bynajmniej tak powinno być).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego przy Twoim problemie musisz zaprogramować nowe ustawienia w ECU. Wykonasz to w DIS w zakładkach SERVICE FUNCTIONS/DRIVE/DDE3.0/ADJUSTMENTS/PROGRAM ALL ADJUSTMENTS. Dopiero po tym programowaniu błąd EEPROM zostanie trwale usunięty i auto zacznie jeździć jak fabryka przykazała (bynajmniej tak powinno być).

 

wielkie dzięki :) pomogło :D blad zniknął w koncu sie udalo :D później będę jechal to zobacze czy pomogło to coś na kopcenie bo egr nic nie dal.. jesli nie to to została już tylko opcja z lejącymi wtryskami bo chyba wszystko inne już wykluczyłem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Kolego bocian21a jak ograniczałeś EGR to napisz, czy tylko w tym kalkulatorku napisałeś 40 i wcisnąłeś ENTER, czy więcej operacji, oczywiście na końcu wyłączyć zapłon to o tym wiem??? NR softu masz nowy, chociaż ja mam z końcówką 15 a ty 09 ale to pewnie że ja mam nowszy sterownik (lub sam taki wpisałeś, trzeba sprawdzić w TIS-się)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem tak jak na filmiku tylko na koniec zapisałem ustawienia wychodząc 3 opcja a nie tak jak tam było pokazane żeby wyjść bez zapisywania 4 opcja.. ustawienia się zapisały bo podłączalem dzisiaj i dalej było ustawione 40 mg

No chyba że trzeba zrobić jeszcze coś o czym nie wiem :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przypadku waszych M47 można tam nawet wbić 89 zamiast 40 (info na końcu filmiku...). Ja na filmiku wpisałem 40, bo mam EU4 i więcej nie przejdzie. Kończyłem operację (zresztą wyjaśniałem to na filmie) kliknięciem na 4, bo miałem już to "przeprogramowane" i nie chciałem zmieniać. Jak się chce zapisać zmiany to klikamy 3, czyli zakończ i zapisz zmiany...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to tak zrobiłem zmieniłem wartość i później 3 żeby zapisać zmiany.. ale co da zmiana na wieksza wartość bo u mnie 87 przechodzi bo sprawdzałem ale wrocilem do 40 i wtedy zapisałem.. wieksza wartość to ograniczenie jeszcze bardziej czy jak?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Napiszcie, czy po zmianie na większa wartość, na wolnych obrotach głośniej chodzi i czy ma bardziej twardszą charakterystykę pracy na wolnych obrotach, tak jak jest na odpiętym EGR, ja mam 0.0 obecnie i podczas gwałtownego przyśpieszania nic nie dymi, mam zamiar w przyszłym tygodniu zmienić, dwa tygodnie temu usunąłem adaptacje i muszę powiedzieć ze wyraźnie samochód odżył, tylko czy nie jest to tylko chwilowe, adaptuje się cały czas i po jakim czasie pewnie powróci do poprzednich ustawień ???
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stwierdzam już prawie na pewno że to nie od egr ani niczego innego niz wtryski.. wedlug inpy przy bucie w podlodze na 3 biegu przy gdzieś 3,5-4 tys obrotów doladowanie podeszlo mi do 2090 mb na zgaszony bylo 995mb czyli wychodzi na to że dobrze bo prawodlowe doladowanie powinno być ok 1,1 bara..

teraz wali chmure przy każdym mocniejszym daniu w podloge najbardziej na 3,4,5 biegu jedynie przy spokojnym przyspieszaniu jazda do 2-2,2k obrotów i nie z pedałem w podlodze tylko na delikatnym gazie dymu nie widać.. na mocy raczej nie stracił bo dzisiaj jechalem z kolega ktory ma też e46 tyle że coupe 320i 150km przedlifta jeszcze z rzedowa szóstką i dopuki nie wkrecił jej dobrze na obroty to nie umiał mi odejść także chyba kuce nie uciekly więc to nie niedobór powietrza tylko nadmiar paliwa czyli wypada na lejace wtryski..

jutro postaram się zrobić jeszcze live'a w disie i nagram filmik to wrzuce.. z tym że nie mam odczytu z kątów wtrysku bo sterujący uwalony i zastapiony na razie opornikiiem żeby komp nie widział bledu (patent z mercedesów :D )bo z nim bylo jeszcze gorzej :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie mam odczytu z kątów wtrysku bo sterujący uwalony i zastapiony na razie opornikiiem żeby komp nie widział bledu (patent z mercedesów :D )bo z nim bylo jeszcze gorzej :P

Jaki daleś opornik i w którym miejscu go zamontowałeś??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opornik 100ohm tak żeby komputer myślał że wtrysk jest podpiety poprostu zamiast wtrysku czyli łączy te dwa kable które normalnie przechodza przez cewke w sterujacym .. sam wtrysk kiedy jestdobry podaje mu wartości miedzi chyba 90 a 120 ohm czyli kiedy jest tam 100 to błędu nie wywala ale kąta dalej nie mierzy.. patent zaporzyczony od znajomego który pracował w serwisie mercedesa i tam takie magię robili a i w innych autach się sprawdza bo w niektórych po padnięciu sterującego auto umiera i nawet nie odpalimy a każdy wie jakie to koszta przy zakupie nowego
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
szczerze, myślałem że kąty wtrysku mierzy czujnik w pompie wtryskowej, zwłaszcza że niektórzy tu na forum wypowiadali się że można jeździć na niedziałającym wtrysku sterującym i nie ma problemów z mocą....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.