Skocz do zawartości

Dziwny klekot, stuki na zimnym silniku 320d 150KM


be..mw

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Panowie, moje wrażliwe ucho wychwytuje od około 2 tygodni dziwne dźwięki, które się nie pojawiały wcześniej moim zdaniem. Dźwięki pojawiają się na zimnym silniku po przestanej nocy. Jak się zgasi autko po jeździe i odpali np. za 4h to nie występują. Klekot jest słyszalny przez jakiś czas po odpaleniu i mam wrażenie, że ustaje jak się doda gazu i nasila jak się puści gaz nagle, trwa przez chwile i milknie by za jakiś czas znowu się pojawić. Mam wrażenie, że silnik w tym momencie wchodzi w wibracje jakby się gubił trochę. Problem mniej więcej zbiegł się w czasie jak zatankowałem do pełna BP Ultimate, zazwyczaj tankuję na BP zwykły diesel albo na Shell - Fuel Save, ale to pewnie zbieg okoliczności... Od tamtej pory już wlałem ze dwa razy Shell Fuel Save więc BP Ultimate dawno przepalone.

 

Wstawiam filmik, który składa się z dwóch części, jedną nagrywałem dzisiaj za dnia, drugą wczoraj w nocy (chodzi mi o buczenie słyszalne dobrze mniej więcej np. od 25/32 sekundy albo 1min 02sek, klepanie na początku to raczej dźwięk od kamerki która leżała na plastiku na silniku, bo nie zaobserwowałem takiego dźwięku na żywo i nie ma go też jak trzymam kamerkę w ręce).

 

https://www.youtube.com/watch?v=dLK8MMKmSIU

 

Korektry wtrysków na biegu jałowym i zimnym silniku maks do -1,5, na rozgrzanym silniku bardzo ok:

 

http://i57.tinypic.com/2cp49d5.png

 

Olej Motul X-Clean 5W30 zalany jakieś 2 tys km temu. Jakiś rok temu wymienione poduszki silnika, skrzyni, koło pasowe. Klapki z kolektora naturalnie już dawno wywalone.

 

Samochód nie traci mocy, ładnie się wkręca i cichutko działa jak się nagrzeje, obroty nie falują.

 

Błędów na kompie brak.

 

Ktoś ma jakieś pomysły? Czy to może być spowodowane np. blokującym się EGR (nie zaglądałem jeszcze do niego, ale był czyszczony na błysk przy serwisie poprzednim)?

 

Pozdrawiam

Edytowane przez be..mw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

sprawdz koło pasowe wału korbowego bo jakoś nierówno pracuje, może sie konczy i wydaje takie dzwięki

 

zalecam wymiane wężyków podcisnieniowych bo już nie trzymają

 

Wężyki wymienione na Samco, nie dalej jak 3 tys km temu, widać je zresztą na filmie. Koło również wymienione tak jak pisałem w poprzednim poście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Weź pod uwagę popychacze.

Dzięki za jakąś propozycję.

 

Dzisiaj natomiast nagrałem kolejny filmik, na którym zdecydowanie lepiej słychać te stuki (mniej więcej w 25 sekundzie widać, że silnik się pogubił...). Mam wrażenie, że nasiliły się dziś jak włączyłem klimę po odpaleniu.

 

http://www.youtube.com/watch?v=oFlrRsgTNis

 

Jak ktoś ma jakąkolwiek koncepcję to będę wdzięczny. Jutro zdejmę plastiki, sprawdzę rolki i EGR jak wygląda, może coś wyjdzie.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszysktko wskazuje na to, że powód jest dość błahy. Początkowo obstawiałem taką wersję, kierując się koniecznością dolewki 0,5l płynu chłodniczego, że powodem jest niesprawna chłodniczka spalin EGR, która puszcza wodę ze spalinami do kolektora i silnik się nią trochę dławi - jednak to nie to. Odłączony EGR w pozycji zamkniętej ich nie wyeliminował.

 

Aktualnie uważam, że winny jest napinacz albo alternator (obstawiam łożysko). Objawy nasilają się po włączeniu odbiorników prądu (światła, klimatyzacja, ogrzewanie szyby) i prawie milkną po ich wyłączeniu. Jestem już pewny, że dźwięk dochodzi albo od napinacza albo od alternatora.

 

http://www.youtube.com/watch?v=r46XC9XqBYs

 

Pojadę z autkiem do mechanika, po naprawie dam znać dla potomnych co było powodem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ściągnij pasek ten co napedza alternator,i później odpal auto,jak przestanie hałasować to szukaj przyczyny w rolkach itp

Dzięki, miałem to w planach, ale poszedłem na łatwiznę i za radą kogoś z forum założyłem klucz i docisnąłem chwilowo napinacz, walenie jak ręką odjął - po zdjęciu nacisku dźwięk powraca, więc biorę się za wymianę rolki napinacza :cool2: .

 

http://www.youtube.com/watch?v=EI8u9p_fOHk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla potomnych... Wymienione:

- rolka napinacza,

- rolka napinająca,

- napinacz,

- pasek.

 

Stuków brak.

 

Pozdrawiam

 

------------------------

 

Edycja. Po kilku dniach stuki powróciły, ale były mniej uciążliwe. Okazało się, że do wymiany było ponownie (po kilkunastu tys. km) koło pasowe. Założone Cortecto po prostu miało bicia. Zamontowałem nowe koło pasowe ori i stuków brak na dobre.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.