Skocz do zawartości

[e46] 330xd automat - olej w skrzyni


Reedsiu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Od około dwóch miesięcy jestem w posiadaniu bmw 330xd 2001 r z automatyczna skrzynia biegów, przebieg samochodu to 300 tys km. Jak na razie automatyczna skrzynia spisuje się dobrze- biegi zmienia płynnie, nic nie szarpie. Przed zakupem przewertowałem różne fora, strony w poszukiwaniu informacji o tym modelu i w opinii wielu użytkowników automatyczne skrzynie w e46 330xd należą do bardzo awaryjnych. Z informacji do których dotarłem wynika, że wiele awarii skrzyni jest właśnie następstwem nie wymieniania oleju w skrzyni biegów ( opinia sporej grupy właścicieli modeli 330d i xd ) w ASO podobno nie zalecają wymiany oleju ale chciałbym się dowiedzieć jak to naprawdę jest i jak wy myślicie.

 

1.Czy skrzynie w e46 330xd są bardziej awaryjne niż te zastosowane w 330d ? ( o ile w ogóle się czymś różnią )

 

2. Jak to jest z olejem w automatycznej skrzyni biegów ? Dobrze jest go wymienić czy jednak lepiej tego nie ruszać ?

 

Wiem, że w kilku tematach był poruszany ten problem jednak nigdzie nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi.

 

Z góry dziękuje za odpowiedzi :) :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez mialem ten sam dylemat, tylko ze w e91 2.0d. Na temat teorii wymian oleju, to jest tyle co zwolenników skrzyn automatycznych i przeciwników. Przebiegu jestes pewny? Był kiedys olej wymieniany? Ja w końcu wymienilem, juz troche przyjechałem i nic sie nie dzieje:)

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przytym przebiegu najlepiej by bylo oleju troche spuścic i zobaczyć jego stan ,jeśli niema opiłków czy jakichkolwiek metalicznych świecidełek to można wymieniać.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w obu jest ta sama skrzynia, oleju się nie wymienia, ale jak ktos chce bardzo to jedynie na taki sam jakim byla skrzynia zalana czyli texaco.

w 3.0d skrzynia podobobno pada, nawet częsta wymiana oleju nie pomoże.

w 2.0D nie ma sensu wymieniać oleju - koszt duży. około 500zł. z praktyki w 2.0D wiem, że wymiana oleju nic nie daje, jedynie poprawia samopoczucie, że zmieniło się czarny olej na nowy różowy :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Ja miałem dwa e46 xd oba po lifcie, obecnie został mi jeden ale na temat skrzyń mogę coś napisać. W poprzednim skrzynia właśnie mi padła i naprawa jest bardzo kosztowna, padła pompa olejowa która narobiła szkód w całym układzie i praktycznie większość była do wymiany. Zaprzyjaźniony warsztat który zajmuje się tylko naprawą skrzyń głownie automatycznych jak najbardziej zaleca wymiany oleju i ja jestem tego samego zdania. Wymiana filtra i oleju może nie jest najtańsza ale myślę że skuteczna. Olej po przebiegu 300 tyś nie ma prawa mieć swoich właściwości tak jak na początku, tak samo filtr nie jest w stanie tak skutecznie filtrować wszystkich zanieczyszczeń jak na jego początku. Ja jestem zwolennikiem wymiany oleju i filtru w skrzyni ale tylko na oryginalny taki jak był zalany. W obecnym modelu po wymianie zauważyłem lepszą prace skrzyni, lepsze przełączania biegów, praktycznie jest niewyczuwalne.

 

Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja wymieniłem olej w skrzyni i po roku skrzynia padła. Podobnie zrobił mój kolega i również zmieniał skrzynię. Nie oznacza to że nowy olej je popsuł. Oznacza to jedynie że nie ma to znaczenia. Przy skrzyni GM nie pytamy się czy padnie tylko kiedy.

Aha ...po wymianie skrzyni zauważyłem że ta nowa lepiej chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się z Tobą, moje osobiste zdanie jest takie że skrzynie padają właśnie dlatego że nikt wcześniej oleju nie wymieniał a nie dlatego że ktoś wymienił. Ja wymieniłem jak auto miało teoretycznie 250 tyś i mi też padła ale na 99% ja zrobiłem 1 raz wymianę. Dla mnie to jest tak samo jak silnik, element który non stop pracuje i ma ciężkie zadanie do wykonania szczególnie w xd, czemu w silniku olej wymieniamy? po przebiegu 250 tyś bez wymiany jest to raczej niemożliwe, wszędzie są elementy cierne gdzie potrzebują jak najlepszego smarowania.

 

Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Ja miałem dwa e46 xd oba po lifcie, obecnie został mi jeden ale na temat skrzyń mogę coś napisać. W poprzednim skrzynia właśnie mi padła i naprawa jest bardzo kosztowna, padła pompa olejowa która narobiła szkód w całym układzie i praktycznie większość była do wymiany. Zaprzyjaźniony warsztat który zajmuje się tylko naprawą skrzyń głownie automatycznych jak najbardziej zaleca wymiany oleju i ja jestem tego samego zdania. Wymiana filtra i oleju może nie jest najtańsza ale myślę że skuteczna. Olej po przebiegu 300 tyś nie ma prawa mieć swoich właściwości tak jak na początku, tak samo filtr nie jest w stanie tak skutecznie filtrować wszystkich zanieczyszczeń jak na jego początku. Ja jestem zwolennikiem wymiany oleju i filtru w skrzyni ale tylko na oryginalny taki jak był zalany. W obecnym modelu po wymianie zauważyłem lepszą prace skrzyni, lepsze przełączania biegów, praktycznie jest niewyczuwalne.

 

Pozdrawiam,

 

Dzięki koledzy za odpowiedzi :) Wiecie może jaki olej i filtr jest stosowany w tej skrzyni ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja wiem z praktyki, że skrzynia w 2.0D chodzi tak samo przy przebiegu 150 tys km 300tys km i 440tys km w żadnej olej nie był nigdy wymieniany, a przy skrzyniach nic kompletnie robione.

 

z silnikiem diesla olej oczywiscie texaco mineralny najtańszy na rynku chyba jest coś około 20zł za litr w ASO po 35zł, inny rozwali skrzynie za pare kilometrow lub za kilkaset - dlatego uważajcie na mechaników od ASB, leją co mają a pózniej skrzynia pada. filtr chinski mozna kupic za 40-50zł lecz nie polecam, lepiej kupic w ASO -koszt okolo 250zł.

 

jako ciekawostkę dodam, że GM zaleca wymiane oleju co 40 tys mil (dokładnie nie jestem pewien, ale to ten rząd wielkość). jednak fachowcy z bmw, zdecydowali inaczej. jak czuć, że skrzynia pada to już jest koniec, jak pompa się zatrze (jest wbudowana w obudowe skrzyni) to wtedy lepiej chyba szukać drugiej skrzyni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja wiem z praktyki, że skrzynia w 2.0D chodzi tak samo przy przebiegu 150 tys km 300tys km i 440tys km w żadnej olej nie był nigdy wymieniany, a przy skrzyniach nic kompletnie robione.

 

z silnikiem diesla olej oczywiscie texaco mineralny najtańszy na rynku chyba jest coś około 20zł za litr w ASO po 35zł, inny rozwali skrzynie za pare kilometrow lub za kilkaset - dlatego uważajcie na mechaników od ASB, leją co mają a pózniej skrzynia pada. filtr chinski mozna kupic za 40-50zł lecz nie polecam, lepiej kupic w ASO -koszt okolo 250zł.

 

jako ciekawostkę dodam, że GM zaleca wymiane oleju co 40 tys mil (dokładnie nie jestem pewien, ale to ten rząd wielkość). jednak fachowcy z bmw, zdecydowali inaczej. jak czuć, że skrzynia pada to już jest koniec, jak pompa się zatrze (jest wbudowana w obudowe skrzyni) to wtedy lepiej chyba szukać drugiej skrzyni.

 

 

Czyli skrzynie montowane w silnikach 2.0D są bardziej trwałe ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wolna wola.....musieć niemusisz .

Ja odpuściłem .....skrzynia pracuje normalnie więc niruszam gó.......na puki nieśmierdzi....

A jak sie zwali ...to schrott i nic nieporadzimy.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Mam ten sam dylemat odkąd mam auto, ponad rok. Wiem, że olej nigdy nie był wymieniany w skrzyni (300 tys.km), więc jednak ciągle się wstrzymuję z ewentualną wymianą, tym bardziej, że auto zmienia biegi płynnie i naprawdę nie mam się do czego przyczepić. Nie wspominam już o delikatnie podniesionej mocy z którą skrzynia radzi sobie świetnie ;) mimo wszystko ciągle mam wątpliwości, ale jedno jest pewne - odpukać, jak nie wymienię i skrzynia padnie to będzie, że niewymieniony olej, jak wymienię i padnie to będzie, że przez świeży olej :D nie wiem co robić, ale na razie nie ruszam....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wyznaję poniższe przykazania:

 

1. Sprawdzamy poziom oleju - zawsze!

2. Sprawdzamy kondycję oleju:

a) przepracowany żur - wymiana;

b) stan "w miarę" OK - zostawiamy;

3. Nie katujemy maksymalnymi prędkościami, nie upalamy, cieszymy się jazdą.

4. Przebieg ok. 250 kkm zobowiązuje chyba do wymiany. Tak z szacunku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Wymiana jak najbardziej tak zwlaszcza w automatach gm. Nie jest to prosta sprawa. Nie daj sie zwiesc mechanikom co ci tylko filtr wymienia i spuszcza tylko ten olej co jest w misce skrzyni zaleja do poziomu i gotowe.Bo to traci sens calej wymiany i kosztow zwiazanych z filtrem itp. W przeciwienstwie do silnika wiekszosc oleju ze skrzyni automatycznej i nie scieka. W Aso maja specjalne narzedzia do usowania calego oleju ale koszt takiej wymiany w aso to 1500 zł. Mozna sobie poradzic samemu ale trzeba sobie przygotowac filtr i okolo 20 l nowego oleju. Po wymianie filtru i zalania swierzym olejem odpalamy silnik i przechodzimy przez wszystkie biegi i tryby tak po 15/20 sekund na kazdym, gasimy silnik spuszczamy to co wyleci ze skrzyni nalewamy swierzego i tak powtarzamy procedure plokania az to co na koncu sposcimy ze skrzyni bedzie wygladac jak nowy olej. Najlepiej to robic w miare mozliwosci na podnosniku z kolami u gory. Czas operacyjny jakies 2h jak sie nie pojawia problemy:) Jezeli skrzynia jest nie walnieta to taka wymiana powinna dac zdecydowanie lepsza prace skrzyni zwlaszcza jak bylo nalatane 300 tys km bez wymiany.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Aso maja specjalne narzedzia do usowania calego oleju ale koszt takiej wymiany w aso to 1500 zł. Mozna sobie poradzic samemu ale trzeba sobie przygotowac filtr i okolo 20 l nowego oleju. Po wymianie filtru i zalania swierzym olejem odpalamy silnik i przechodzimy przez wszystkie biegi i tryby tak po 15/20 sekund na kazdym, gasimy silnik spuszczamy to co wyleci ze skrzyni nalewamy swierzego i tak powtarzamy procedure plokania az to co na koncu sposcimy ze skrzyni bedzie wygladac jak nowy olej.

Dawno się tak nie uśmiałem ,proponuje najpierw przeczytać choćby ten temat viewtopic.php?f=15&t=122945&hilit=A5S390R a dopiero pózniej coś pisać .20 litrów oleju :duh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Wiem że o wymianie oleju w skrzyni gm z przebiegiem 200000km powiedziane zostało już chyba wszystko, osobiście nie miałem zamiaru ruszać tego oleju(skrzynia działa poprawnie), jednak pojawiło się pocenie na uszczelce miski.

 

Mam obawy nawet nie tyle o kondycję ale o poziom oleju w skrzyni, jak można to sprawdzić?

 

Co oznacza że olej zestarzał się w 72%?

 

http://imageshack.us/a/img827/6563/diw5.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Mam podobnie ja kolega powyżej , skrzynie działa idealnie , ale jest pocenie miski , pewnie już uszczelka trochę puszcza.

 

Tak się zastanawiam czy by nie odlać nowego oleju , aż się przeleje. Pewnie na dłuższą metę by się nie pociło czeka wymiana uszczelki a co za tym idzie filtra i ojeju.

 

Jak pokazuje ten film to nić strasznego.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Odświeżam temat.

Z racji tego, że bmw 330xd to mój nowy nabytek, chciałbym sprawdzić stan oleju w skrzyni biegów. Zaufany znajomy mechanik zaleca i ja również jestem za. Ze względu na to, że ze skrzynią nie ma żartów, kupiłem 1l oryginalnego oleju BMW w ASO w celu uzupełnienia ewentualnego ubytku (ATF-2), skrzynia automat GM. Teraz pytanie czy śruba oznaczona na czerwono na tym zdjęciu http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/317c5459ab436831.html służy jako wlew do miski? Wczoraj auto było na podnośniku u mechanika, ale odpuściliśmy temat ze względu na niedostateczną wiedzę, znajomy jeszcze nie robił tej skrzyni prawdę powiedziawszy. Kluczem nasadkowym ciężko odkręcić, ponieważ jest mocno dokręcone, co dalej, czy trzeba odkręcać część wału, która się kręci na moim foto, aby mieć dobre dojście nasadkowym kluczem? Dodam, że serwis BMW wymieniał już skrzynie w Niemczech, co potwierdza wpis w książce serwisowej, więc sprawdzenie i ewentualne dolanie oleju do skrzyni ma sens.

 

Prosiłbym o jakiekolwiek sugestie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dam Ci wklejkę do dobrego opisu

viewtopic.php?f=15&t=122945

Dodam że to co zamieściłeś na zdjęciu to nie korek spustowy

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dam Ci wklejkę do dobrego opisu

viewtopic.php?f=15&t=122945

Dodam że to co zamieściłeś na zdjęciu to nie korek spustowy

 

Dobry opis, dzięki, z tym, że nie zamierzam spuszczać oleju przez korek spustowy, tylko chcę uzupełnić stan, bez zdejmowania całej michy! Czy śruba oznaczona na zdjęciu służy do wlania oleju, ponawiam pytanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wygląda że to tak ale już dawno pod auto nie zaglądałem i u mnie chyba była na imbus.

Niech ktoś inny coś powie,

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.