Skocz do zawartości

E46 320D 1999r Zaczyna mulić


meff77

Rekomendowane odpowiedzi

Wlasnie stało się co czytałem miliony razy o przywracaniu mocy w e46 autko zony zaczlo mulic turbo już nie ma mocy dziura jest potezna ze cokolwiek wyprzedzić teraz to nie lada wyczyn :)

choć jak się rozpedzilem to wyciaglem 180km

podpiolem na szybko kabelek i może ktoś cos powiedzieć co w pierwszej kolejności wykonać no chyba ze ktoś z rudy sl lub okolic może pomoc.

 

2 bledy której nie można skasować

 

 

http://naforum.zapodaj.net/9930141d0984.jpg.html

http://naforum.zapodaj.net/245b790ba5e8.jpg.html

http://naforum.zapodaj.net/1dfa32afda95.jpg.html

http://naforum.zapodaj.net/be22e61a3934.jpg.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te dwa błędy to : Świece i wszystko co z nimi związane i webasto / dodatkowe dogrzewanie silnika .

 

Te błędy nie wpływają na moc silnika, a jedynie za prawidłowe uruchamianie i szybsze dogrzewanie tej jednostki. Natomiast odnośnie mocy http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=15&t=29414

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szukamy szukamy było o tym :D

 

http://i.imgur.com/6yxDbGU.jpg

 

wystarczy zdjąć węzyk i go zablokować, ja zamiast pchać tam jakieś srubki zaginam go na pół i używam 2 trytytek :) ale mam silikonowe to się nie odkształcą :) gumowe lepiej nie zginać tak ostro :)

szukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki wam Panowie :D sprawdze to dzisiaj u siebie :) jest jakaś zauważalna różnica po zaślepieniu?

 

Kemot zaslepiales z obu stron? U yoshimuru widzę że tylko w jednym miejscu :)

Edytowane przez Shaft28
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

yoshimura01 możesz też wyjąć przepływke i ją wyczyścić dokładnie tam zbiera się nagaz i przy okazji sprawdzić czy dokładnie zamyka sie przepływka to zajmuje z wyjęciem i wyczyszczeniem raptem 3godz a masz pewność że jest czysta.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik nieco żwawiej reaguje na pedał gazu z dolnych obrotów, ale za to jest głośniejszy. Nie jest aż tak odczuwalny LAG.

 

Kratek dzięki :wink: Chyba chodziło o zawór EGR??

 

Nasz przepływomierz jest dużo bardziej zaawansowany technologicznie niż stare druciane mierniki. Jedyny ratunek dla przepływki to udrożnić jej przelot, ale to niesie ze sobą komplikacje związane z działaniem przepływów wstecznych. Tak czy inaczej nie dotykamy się ceramicznej płytki pomiarowej.

Edytowane przez yoshimura01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

od strony EGR nie trzeba :P

 

silnik może troche bardziej twardo pracuje. Jak masz EGR sprawny i masz auto na wolnych obrotach i stoisz obok auta to nie wiem czy zwróciłeś uwage ze zmienia się co jakiś czas jego dzwiek. To EGR się otwiera i zamyka i dzwiek się delikatnie zmienia. Ja odkąd wyczyścilem kolektor ssacy to mam go cały czas odłączonego (powoduje to tylko błąd za duża masa powietrza-w niczym nie przeszkadza i nic nie powoduje, trzeba tylko pamietac ze ten bład jest od wyłączonego EGR). Silnik chodzi wtedy na samym powietrzu a nie na powietrzu ze spalinami :)

 

proponuje ci go w ogołe odkręcic i wyczyścić bo mozesz coś takiego mieć

http://i.imgur.com/QzUaURF.jpg

 

a kolektor tak samo w srodku wyglada :)

 

jak ktoś coś takiego ma w aucie i twierdzi jeszcze ze EGR to dobra rzecz i skoro BMW to wymyślilo to nie powinno się tego ruszać to powodzenia :P

 

czyszczenie egr to 4 srubki na klucz chyba 10, 2 opaski zaciksowe na srubokręt i tyle. Potem go do wiadra z jakąś chemią, szczotki druciane, aceton, rozpuszczalnik, jakieś srodki do mycia silników no i wycior jakiś też się przyda i myjemy :)

szukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli

 

1. zaślepiam wężyk od EGR

2. odkręcam i czyszcze ustrojstwo :P

 

ja w ogole chyba mam zapieczone łopatki w turbinie, bo czuć uderzenie mocy dopiero od tak 3 tyś obrotów. Musze się jakoś dostać do tego dzyndzla gruszki przy turbo i nim poruszać :o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

albo dziurawe wezyki podcisnienia, albo uszkodzony zaworek który steruje turbiną :D łopatki to raczej sam koniec listy do sprawdzania. Najpierw zajrzałbym do węzyków i wymienił albo chociaż przeczyscił zaworek który steruje łopatkami :) i czy zbiornik podcisnienia jest szczelny bo takie przypadki też były ze sie psuł.
szukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oczywiscie podczas jazdy na 3 biegu z gazem w podłodze :) i nie rób tego sam, niech ci ktoś te screeny robi bo samemu cięzko naraz obie rzeczy robić i jechać i jeszcze klikać w laptopie :) mowa tutaj o podgladzie na zywo wartości różnych ktore oczywiscie inpa oferuje :) na forum powszechnie nazywane live data.
szukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zobacz sobie kolego gdzie jest obieg wody przy EGR i zobacz gdzie jest zaślepiany :D jeśli jest zaslepiany poprzez odpięcie wężyka podciśnienia to spaliny normalnie są w chłodniczce i dolatują do samego EGR tylko nie uchyla on klapki wiec do nagrzewania w tym przypadku to nie ma wpływu czy spaliny wpadają do silnika czy nie :)
szukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaślepienie EGRu najczęściej następuje za chłodnicą spalin. Gazy są skumulowane przed kolektorem, i tym samym nie mają ujścia, wszystko "stoi w miejscu". Temperatura spalin spada przez chłodnicę spalin do pewniej wartości i co dalej ? Nie ma dopływu "swieżych" gorących spalin bo EGR jest zaślepiony. Powoduje to wolniejsze nagrzewanie się silnika.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.