Skocz do zawartości

316ti problem z zapłonem


lechuk3

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

316ti compact, 2001, LPG.

 

Ostatnio w moim autku występuje problem z zapłonem. Podczas jazdy zdarza się, że pracuje tylko 1 cylinder.

IPNA wywala takie błędy:

2823 CDKHSVSA - Heizung Lambdasonde vor Kat (Schubspannung)

2824 CDKHSVSA2 - Heizung Lambdasonde v. Kat Bank2 (Schubspannung)

2721 CDKLASH - Lambda-Sondenalterung h. Kat

2727 CDKLASH2 - Lambda-Sondenalterung h. Kat Bank2

274E CDKMD - Aussetzererkennung, Summenfehler

2742 CDKMD00 - Aussetzererkennung Zyl.1

272B CDKFRAU2 - Adaption multipl. Bereich1 (Bank2)

2743 CDKMD01 - Aussetzererkennung Zyl.3

2745 CDKMD03 - Aussetzererkennung Zyl.2

 

 

Podczas jazdy wygląda to tak, zapalam silnik, pracuje normalnie cały, wyjeżdżam, naciśnięcie gazu, czuć troszkę szarpanie ale ciągle jest prawie cała moc. Zaczyna mrugać dioda od silnika, znów coś przerywa i po chwili silnik zaczyna pracować na 2 albo 1, a dioda ciągle miga. Zgaszę silnik i zapalę i ciągle to samo.

 

Pytanie, co może być przyczyną? Cewki? Wymiana 3 cewek rozwiąże problem? Tylko czy jakby to był problem cewek to one nie powinny po prostu już nie działać, a nie tak że raz działają a raz nie?

Czy może to jest problem wilgoci i może da się te cewki jakoś zabezpieczyć?

Która to będzie cewka nr 4, bo jej chyba nie trzeba wymieniać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po bledach widac ze cewki.Cewki maja tendencje do swirowania zanim calkiem umra :wink:

Przez zle spalanie wyskakuje blad sondy

Zawsze liczymy od strony chlodnicy wiec u Ciebie 4 bedzie przy podszybiu :wink:

"Bokiem Mijam Wszystkich " :D Bawarski Motor Warczy i Bardzo Mocno Wymiata

Moja bestia ;) http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=196786

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie podejście i jestem biedniejszy o 700 zł... a problemu to nie rozwiązało.

 

W sobotę wszystko wymieniłem, dzisiaj znów problem powrócił.

 

Jechałem na LPG, wyrzuciło mi 2 cylindry, zgasiłem uruchomiłem na benzynie, chodził przez 10 sekund na 4 gary, ruszam i znów wywaliło 2 baniaki. Stał 2 godziny, odpalam i znów to samo. Przyjechałem do domu, skasowałem wszystkie błędy, pojeździłem i znów wszystko ok.

 

Na chwilkę zapaliła się żółta kontrolka oleju ale już wszystko ok. Silnik trochę bierze oleju, raz na 2-3 msc trzeba dolać.

 

Komputer pokazał tak samo jak poprzednio problem z zapłonem na 1,2,3 baniaku (Aussetzererkennung) oraz jakiś nowy błąd 2754 CDKDZKU1 - Ueberwachung Zuendspule 3

Pytanie, co to k. może być? Na korku oleju jest taka żółta, sraczkowata maź. Może to odma znów szaleje i przez to wywala mi te baniaki?

 

Czy może coś innego, nie wiem, zalewa świece olejem czy coś? :/

 

mam dość tego samochodu zimą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli teraz przynajmiej wiesz ze komputer palcem ci nie pokaze usterki bo oczu nie ma.

Sprawdz swiece gdy to Ci sie stanie jeszcze raz, czy sa zaolejone , jesli tak to znaczy ze dostaje Ci sie olej do komory spalania i ingeruje w zaplon, teraz tylko z kad :think:

 

1 Odma -sprawdz przewod 3 i 4 http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AT51&mospid=47649&btnr=11_3180&hg=11&fg=15

2 Uszczelniacze zaworowe

3 Pierscienie na tlokach

 

Mozna to sprawdzic po przez sprawdzenie cisnienia w komorze spalania na sucho i z metoda olejowa

 

Ale mam jescze jedno pytanie najwazniejsze czy bez gazu wlaczania to Ci sie dzieje ,jazda na samej benzynie ,bez ingerencji gazu -rozumiesz bo z gazem to juz inna baja :wink:

 

I jescze tam byl blad tej sondy :think: jest jeszcze ?

"Bokiem Mijam Wszystkich " :D Bawarski Motor Warczy i Bardzo Mocno Wymiata

Moja bestia ;) http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=196786

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Niestety problem dalej występuje :(. Odma wymieniona, przewody także.

 

Przejechałem około 100km na samej benzynie i było ok, potem przełączyłem na gaz i znów problem z zapłonem i po chwili wyłącza zapłon. Włączyłem znów na benzynę i było ok. Do czasu, po około 300 km, docisnąłem silnik do 6 tyś obrotów i wtedy znów silnik zaczął skakać, po chwili wyłączył się cylinder albo dwa. Od tej pory problem występuję cały czas albo kontrolka się nie pali ale silnik jest dużo słabszy.

 

Dodam, że jeśli lekko naciskam na gaz, tak do 3 tyś, bez gwałtownego przyśpieszania to problem nie występuje. Samochód jest wyraźnie zmulony oraz jest opóźniona reakcja na gaz i take szarpnięcie po 2-3 sekundach od naciśniecia gazu.

 

Błędy z inpa, co to będzie Sekundaerluftsystem ?

 

2760 CDKSLS - Sekundaerluftsystem

2761 CDKSLS2 - Sekundaerluftsystem Bank2

272B CDKFRAU2 - Adaption multipl. Bereich1 (Bank2)

2738 CDKKAT - Katalysator-Konvertierung

2721 CDKLASH - Lambda-Sondenalterung h. Kat

2727 CDKLASH2 - Lambda-Sondenalterung h. Kat Bank2

274E CDKMD - Aussetzererkennung, Summenfehler

2713 CDKLSVV - Vertauschte Lambdasonden

2743 CDKMD01 - Aussetzererkennung Zyl.3

2742 CDKMD00 - Aussetzererkennung Zyl.1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znam niemieckiego ale google tlumaczy to tak i niedokladnie :

Sekundaerluftsystem (krótkie SLS) jest stosowany w silnikach spalinowych, aby zmniejszyć węglowodorów i tlenku węgla. SLS jest za wylotem spalin silnika jest wprowadzona do układu wydechowego ze świeżym powietrzem. Celem pozostaje niepełnego spalania paliwa w gazach spalinowych, aby być całkowicie spalony. Kontrola SLS np. prowadzonego przez zawór ciśnienia ujemnego, który ma wpływ na podciśnienie w sekcji wlotowej pomiędzy gaźnikiem i silnika. W samochodach, SLS jest przyspieszone ocieplenie katalizatora stosowanego po rozruchu na zimno, tym szybciej osiągnąć pełną wydajność.

 

A ze nie masz kata ,masz blad i problem :wink: Sondy zle szczytuja dane i wprawiaja w blad kompa ktory najwidoczniej nie moze ustalic mieszanki paliwowo powietrznej i moze dla tego w cylindrach nie zachodzi reakcja ale ...

Przerabiac uklad wydechowy tez trzeba umiejetnie

"Bokiem Mijam Wszystkich " :D Bawarski Motor Warczy i Bardzo Mocno Wymiata

Moja bestia ;) http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=196786

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

....

 

Pompa powietrza sprawdzona, dalej jest problem :/

 

Tutaj błędy:

http://wklejto.pl/txt144662

 

Z dzisiaj. Normalnie jechał na gazie, zaczęła mrugać kontrolka silnika, przełączyłem na gaz i dalej to samo... Na 3 albo na 2 baniakach jechał.

 

Potem powrót do domu, tylko na benzynie to cały czas to samo. Świeci kontrolka silnika, maks 3 moze 2 baniaki. Potem kontrolka silnika cały czas mrugała, czasami dłużej się świeciła.

 

Mam dość już tego silnika :/. Byłem już u kilku "mechaników" i nic. Mogę zapłacić na diagnozę przez neta jeśli mi to pomoże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to zdaje się nie jest najbardziej udany silnik.

 

A sonde masz jedna lambda czy dwie? Bo jedna powinienes programowo wylaczyc jak wyciales katalizator.

Moim zdaniem problem moze tam lezec.

 

Masz tez jakies bledy odnosnie czujnika walka. Tam tez moze byc problem.

 

http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1546697.html

Poczytaj moze ten temat. Problemy z 1.8 sa podobne jak z 1.6 zwykle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A sonde masz jedna lambda czy dwie? Bo jedna powinienes programowo wylaczyc jak wyciales katalizator.

Olo nie wolno tego zrobić, bo zacznie mu chlać jak jakaś V12 :roll: Jak wywalony został kat to należy przesunąć sondę regulującą w stronę gardzieli silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jak nie wolno. Jak sa dwie i jedna za katem a druga przed to trzeba tak nawet zrobic.

Moze cos zle wyczytalem ale tak generlanie ludzie od tuningu ten temat robia. Sa dwie sondy tylko po to, zeby sprawdzac obecnosc katalizatora i jego sprawnosc, wiec wylaczenie w sofcie jednej nie bedzie robilo ambaransu o ile to zrobi tuner.

 

Ale najlatwiejsza diagnoza - stalo sie po wycieciu kata czy przed bylo to samo? Jak po, to ja bym go po prostu wspawal z powrotem!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja już nie wiem czy jest kat czy nie. Jedne mówił, że nie ma, drugi mówił że jest jakiś inny. Auto kupiłem ponad rok temu, nic przy nim nie robiłem w tym miejscu.

 

Ten problem czasami występuje czasami robiłem 30-100 KM i nic. Jak stał w garażu w ciepłu to ten problem raczej nie występował. Jak stał pod chmurką, mróz czy jakaś ciepa to przeważnie się to robiło.

 

Mogłem przejechać i 100km na benzynie i nic się nie działo.

 

To zaczęło się ponad msc temu. Wcześniej takich problemów nie miałem.

Błąd z sondą występował już dużo wcześniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, sprawa wygląda tak. Sonda świruje, pokazuje wartości od 0 do 0,8 V. Wypięliśmy tą sondę, komputer dalej pokazuje takie wartości.

Wypięliśmy drugą sondę to komputer już nie pokazywał. wartości na tej sondzie.

 

Więc to chyba nie jest wina sondy tylko coś na instalacji czy co?

 

Jakieś pomysł o co tu k. chodzi? :mad2: :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Optymalna wartość sondy to 0,5V , tj mieszanka stechiometryczna - LAMBDA=1. Jeżeli czyta tzn, że gdzieś dostaje się "lewe" powietrze - czyli nie zmierzone przez przepływkę, lub zassane z zewnątrz do układu wydechowego. Czujnik powietrza w spalinach wykrywa dużą zawartość jonów tlenu i zaczyna się "bujanka" obrotów. Najpierw sprawdźcie szczelność i drożność dolotu oraz ODMY, a następnie szczelność układu wydechowego. Po załataniu regulacja składu mieszanki powinna stanąć w wartości 0,5V + delikatne odchyłki korekcji składu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz dwie sondy: regulującą skład mieszanki i monitorująca skład spalin po procesie katalizowania. Chodzi o sondę regulującą skład mieszanki, której wartości wam skaczą. Jeżeli byłby problem z elektroniką to wartości rozjeżdżałyby się daleko w max zubożanie i wzbogacanie. U Ciebie wartości te oscylują w granicach "tolerancji" tj 0-0,8V i zapewne bardzo często widzisz w livedata, że wartość dąży do uzyskania 0,500mV. Sugestię rozwikłania problemu napisałem wcześniej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta druga, jak mowilem ma marginalne znaczenie bo glownie sprawdza obecnosc kata. Jak ja w sofcie wytniesz to auto bedzie tak samo dobrze pracowalo.

Tak jak Lukasz sugeruje, sprawdz wydech pod katem nieszczelnosci na zlaczkach elastycznych, uszczelkach przy kolektorze czy nawet peknietym kolektorze.

 

Ta odme tez ogarnij, jak juz wczesniej sugerowalem.

 

PS, ty juz masz ten N4X silnik na Vanosie i Valvetronicu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Valvetronic.

 

Odma jest sprawdzona, wydech też. Nie ma przedmuchów. Przed tą ostatnią sondą, nie wiem co to jest, kat czy tłumik, to od dołu jest zimny, a od góry gorący.

 

Bardzo szybko wywali mi błąd:

2824 CDKHSVSA2 - Heizung Lambdasonde v. Kat Bank2 (Schubspannung)

 

Reszty na razie nie wywaliło. Co to może być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od dolu pewnie ma oslone a od gory sie robi goracy od spalin. Katalizator jest pomiedzy sondami.

Twoj blad wciaz wskazuje na sonde lambda jak wol. No co poradzisz. Skoluj inna i podmien. Zobacz jak bedzie.

 

http://7er.pl/showthread.php/25146-B%C5%82%C4%85d-2823-CDKHSVSA-Heizung-Lambdasonde-vor-Kat-%28Schubspannung%29

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

No nie wiem, nie byłbym taki pewien.

Dzień później jechałem i znów błąd. Zczytałem i tym razem takie błędy z sondą.

 

2715 CDKHSV2 - Lambdasonden-Heizung vor Kat (Bank2)

2788 CDKVFZ - Fahrzeuggeschwindigkeit

 

Czy to jest na pewno ta sama sonda?

 

Która? http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=AT51&mospid=47649&btnr=18_0643&hg=18&fg=10&hl=1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.