Skocz do zawartości

[e46] 136k migajaca kontrolka ładowania


blachaxxx

Rekomendowane odpowiedzi

Wczoraj podczas jazdy mrugała kontrolka ladowania, pozniej zaswiecil sie ASC, hamulec i ABS, wiadomo problem z ladowaniem, dzisaij juz jest ok, chce zaczać od sparawdzenia przewodu masowego ale nie wiem gdzie on się znajduje. W tescie nr 9 jak i miernikiem pokazuje ladowanie ok 14v, nie wiem czy nie jest probemem pompa wspomagania która delikatnie przecieka.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pamiętam to pompa wspomagania znajduje się nad alternatorem, więc wyciek z niej może powodować problem z ładowaniem. Co do dalszych ruchów (czy alternator wymaga jakiegoś czyszczenia) musi się wypowiedzieć ktoś inny, bo nie znam skutków reakcji płynu od wspomagania z innymi elementami.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie też leci na alternator z pompy wspomagania i nic sie nie dzieje chyba juz z rok olej nie powinien robic przebicia raczej konserwowac ,prawdopodobnie szczotkotrzymacz ci sie konczy

 

jak wymienić szczotkotrzymacz da sie to zrobic samemu w gartazu bez kanalu , czy trzeba dac do mechanika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jestem po regeneracji alternatora valeo. Cały koszt ( wymiana łożysk+szczotek+regeneracja pierścieni po których chodziły szczotki+czyszczenie go w specjalny preparacie) wyniósł mnie 170zł. Gość faktycznie znał się na rzeczy. A co do samej zmiany szczotek, może być kłopot z tego co pamiętam są one jakoś połączony z regulatorem napięcia, tak że trzeba by było kombinować aby je wyciągnąć http://i54.tinypic.com/24315hh.jpg

Ponadto jak już go miałem wyciągniętego nie pasowało wymienić łożysk do którego potrzebne są ściągacze,takowych nie miałem więc po 2h kombinowania oddałem go do specjalisty. Gdybyś chciał to sam zrobić spokojnie wyciągniesz go górą, nie potrzebujesz kanału.

Edytowane przez SilverRanger
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jestem po regeneracji alternatora valeo. Cały koszt ( wymiana łożysk+szczotek+regeneracja pierścieni po których chodziły szczotki+czyszczenie go w specjalny preparacie) wyniósł mnie 170zł. Gość faktycznie znał się na rzeczy. A co do samej zmiany szczotek, może być kłopot z tego co pamiętam są one jakoś połączony z regulatorem napięcia, tak że trzeba by było kombinować aby je wyciągnąć http://i54.tinypic.com/24315hh.jpg Ponadto jak już go miałem wyciągniętego nie pasowało wymienić łożysk do którego potrzebne są ściągacze,takowych nie miałem więc po 2h kombinowania oddałem go do specjalisty. Gdybyś chciał to sam zrobić spokojnie wyciągniesz go górą, nie potrzebujesz kanału.

 

Masz jakis schemat jak go wymienic?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego to co widzisz na zdjęciu 2 posty wyżej to regulator napięcia. On jest połączony razem ze szczotkami. Jego wymontowanie jest bardzo proste. Zobaczysz taki obrazek jak zdejmiesz pierwszą plastikową osłonę z tyłu. http://i52.tinypic.com/2zyhcg7.jpg

Obudowa jest przykręcona na nakrętki sześciokątne klucz do nich to chyba "3". Jak już masz ten widok j/w regulator jest przykręcony na 2 śrubki "krzyżakowe". I to jest cała filozofia wymontowania "problemu" Dodam że ja miałem Valeo nie wiem czy tak samo jest z produktem innej marki.

 

Tutaj masz zdjęcie jak wygląda obudowa plastikowa z tymi 3-nakrętkami :http://img.bazarek.pl/168296/12379/1404109/250_10857010084bebf7395143c.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ładnie to ja się tak namęczyłem na darmo... :)

 

Rysunek poglądowy:http://i48.tinypic.com/2gx00hy.jpg

 

 

1) Ściągasz pasek z rolek

2) Odkręcasz kółko na rysunku oznaczone nr1

3) Odkręcasz rolkę prowadzącą na rysunku nr2

4) Odpinasz z tyłu wtyczki i kable idące do alternatora (dodani kabel jest przykręcony na nakrętkę a ona jest schowana pod plastikową osłonką)

5) Alternator trzyma się na 2 śrubach - Pierwsza jest za rolką prowadzącą (oznaczenie na rysunku nr2). Natomiast druga śruba znajduje się nad pierwszą lecz poniżej koła napędzającego pompę wspomagania.

6) Alternator wysuwa się ku górze (trzeba nim troszeczkę "pobujać góra-dół")

7) Gdy alternator wyjdzie ze swojego "miejsca" masz 2 opcje - albo kanał i wyciągnąć go dołem albo górą. Gdy wybierzesz drugą opcję musisz :

 

1) Wyciągnąć cała rurę idącą od intercoolera do kolektora ssącego-EGRu (aluminiowa) - Jest na 2 obejmach

2) zabezpieczasz żaluzję w pozycji zamkniętej

3) Miejsce powstałe po odkręceniu koła od pompy wspomagania i wymontowaniu rury od intercoolera jest idealne do wyciągnięcia go górą. Jedyną przeszkodą może być wąż od chłodnicy lecz ja go po prostu przywiązałem sznurkiem do jakieś części tak aby po prostu mi nie przeszkadzał :)

 

Najtrudniejszą sprawą aby wymontować alternator będzie w tym przypadku wyciągnięcie go z tych "łapek" po odkręceniu 2 śrub. I późniejsze manewrowanie nim aby wyszedł dokładnie tam gdzie zrobiliśmy mu miejsce na to.

 

Powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie też leci na alternator z pompy wspomagania i nic sie nie dzieje chyba juz z rok olej nie powinien robic przebicia raczej konserwowac ,prawdopodobnie szczotkotrzymacz ci sie konczy

 

jak wymienić szczotkotrzymacz da sie to zrobic samemu w gartazu bez kanalu , czy trzeba dac do mechanika?

Witam!

 

U mnie też płyn hydrauliczny sączył się prosto na alternator do póki nie wymieniłem o-ringów pod zbiorniczkiem. Przejeździłem tak ok. pół roku i nic się nie działo od czasu do czasu przeczyściłem szmatką alternator z tłustej oliwy i było ok.

 

W tym roku padł mi regulator napięcia ładował ok 16,3 - 16,6V.

 

Alternator oddałem do zakładu zajmującego się profesjonalną naprawą rozruszników i alternatorów, przy mnie został rozebrany oraz ustalono zakres naprawy. Sprawdzono stan komutatora, łożysk oraz uzwojeń. Zalecono wymianę komutatora oraz stwierdzono minimalny luz na jednym z łożysk którego wymiana nie była konieczna, a że wszystko było rozebrane zdecydowałem się wymienić wszystkie te elementy.

 

Koszty wyglądały tak:

* nowy regulator napięcia 121zł [zamiennik, ORI to koszt ok. 450zł - 500zł]

* łożysko od strony koła pasowego Koyo Seico 59zł [profilaktycznie]

* łożysko od strony regulatora napięcia 14zł [wyczuwalny delikatny luz]

* komutator 37zł [stary był już mocno wyeksploatowany co przedstawiam na zdjęciu]

* robocizna 50zł

 

Po naprawie wyglądał nie mal jak nowy został oczyszczony oraz zakonserwowany tak jak fabrycznie.

Teraz napięcie pod obciążeniem niezmiennie w granicach 14,1 - 14,2V.

 

Jak by ktoś zażyczył sobie wymiany samych szczotek, to nie ma z tym najmniejszego problemu regulator ma taką budowę, że każdy kto dysponuje odpowiednimi narzędziami może wykonać to samemu szczotki są przylutowane, a więc są wymienne.

 

http://images46.fotosik.pl/1759/a79bd49c83408e30m.jpg



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.