Skocz do zawartości

Dziwne wskazania podczas diagnostyki 320d 150KM


złoty102

Rekomendowane odpowiedzi

Czy mógł by mi ktoś wytłumaczyć co może być przyczyną takich wskazań? Jakoś dziwnie są one zawyżone. Auto było kiedyś chipowane ze 154 do 181KM i ze 315 do 415Nm (wykres z hamowni). Badanie było robione na biegu jałowym KTs-em BOSCHA

 

Podczas pierwszego badania:

 

Masa powietrza - wartość wymagana 306mg

Masa powietrza - wartość zmierzona 302mg

 

Ciśnienie doładowania - wartość wymagana 990hPa

Ciśnienie doładowania - wartość zmierzona 981hPa

 

A po kilku chwilach zabawy gazem wskazania pokazywały:

 

Masa powietrza - wartość wymagana 343mg

Masa powietrza - wartość zmierzona 504mg

 

Ciśnienie doładowania - wartość wymagana 990hPa

Ciśnienie doładowania - wartość mierzona 1002hPa

 

Czy to normalne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.

Kolego ROGER_NYSA co oznacza ten wpis?

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc mam jeszcze jedno pytanie... Ostatnio regenerowalem wtryskiwacze, które sam wymontowałem i wysłałem do zakładu który się zajmuje, Niestety ich nie oznaczylem i po powrocie prawdopodobnie zamontowalem je na innych miejscach niż były one przed regeneracją. Czytalem że po takiej regeneracji przydalo by sie jeszcze ustawić korekte wtryskiwaczy.... i teraz moje pytanie: czy taka pomylka przeszkadza w pozniejszej korekcie i czy ta korekta jest obowiazkowa (czy warto ją robić). Dodam że auto mi jakos dużo pali ( nie da sie zejsc ponizej 8l/100km w trasie nawet przy stalej predkosci 90km/h, a po miescie ponizej 9,5l/100km), a przy ostrym przyśpieszaniu strasznie mi kopci na czarno i zastanawiam sie czy to jest tego przyczyna. Z góry dziękuje za odpowiedź
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc mam jeszcze jedno pytanie... Ostatnio regenerowalem wtryskiwacze, które sam wymontowałem i wysłałem do zakładu który się zajmuje, Niestety ich nie oznaczylem i po powrocie prawdopodobnie zamontowalem je na innych miejscach niż były one przed regeneracją

 

Witam, zacząć trzeba od tego że profesjonalne firmy zajmujące się rzetelną regeneracją wtryskiwaczy ,czynność to wykonują etapowo :

Naprawa wtryskiwacza Common Rail Bosch

 

- czyszczenie wszystkich elementów wtryskiwacza metodą ultradźwiękową

- wymiana uszczelnień wewnętrznych na nowe, oryginalne części Bosch

- montaż części i podzespołów wtryskiwacza z użyciem specjalistycznych narzędzi i technologii Bosch

- w razie potrzeby wymiana innych zużytych elementów wtryskiwacza

- ewentualna regulacja odpowiednich dawek wtryskowych

- test komputerowy na stole probierczym BOSCH :

- wysokociśnieniowy test szczelności z pomiarem przelewu bez wysterowania wtryskiwacza

- pomiar dawki wtryskowej i przelewu przy pełnym obciążeniu

- pomiar dawki wtryskowej przy częściowym obciążeniu

- pomiar dawki wtryskowej na biegu jałowym

- pomiar dawki pilotażowej

- kodowanie wtryskiwacza i nadanie nowego kodu IMA

 

 

Ostatnia pozycja gdy wtrysk jest już sprawny i przyszykowany do montażu.

 

Każdy regenerowany wtrysk powinien dostać nowy kod IMA wygenerowany przez urządzenie pomiarowe BOSCH .

Nowy kod IMA każdego z wtrysków ,należy ponownie wpisać do ecu zgodnie z osadzeniem wtrysków.

 

Oczywiście gdy się tego nie zrobi ,silnik będzie pracował ale możemy być pewni że nie tak jak przewidział to producent.

Dla BMW wprowadzanie nowych kodów IMA można zrealizować INPĄ I DIS-em.

 

Jeśli twoje auto kopci i sporo pali ,na 100% coś jest nie tak. Twoje wtryski były regenerowane i nie dostałeś dla każdego z nich nowych kodów IMA to znaczy że warsztat który regenerował wtryski to jakaś lipna dziura.

 

.

Kolego ROGER_NYSA co oznacza ten wpis?

 

Post poszedł 2 razy zatem jeden zamieniłem w kropkę :mrgreen:

 

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znajdź najpierw nowe kody albo zapytaj o nie firmę która regenerowała ci wtryskiwacze. jak już będziesz je miał, to jest procedura wpisania ich przy użyciu programu DIS i interfejsu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.