Skocz do zawartości

Usuwanie klap w kolektorze ssącym w BMW e46 3.0xD 2003r


BMWCABRIO

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, posiadam BMW jak w temacie, podczas testów na hamowni wyszło mi że jest wszystko w porządku oprócz:

- przy małych obrotach jest mały mocy a dopiero od 2300 zaczyna iść

 

Doradzono mi sprawdzić klapy i najlepiej je usunąć. czy jest może dostępny jakiś instruktarz jak w E46 3.0xD to zrobić i na co zwrócić szczególną uwagę?

 

ps. szukałem w wyszukiwarce i nie mogłem odnaleźć tematu a jestem tutaj nowy..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
taka różnica, że masz 6 klap, bo 6 cylindrów, jak przejrzysz wątek dokładnie znajdziesz zdjęcia z 3.0

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego myślę ze problem jest zupełnie gdzie indziej, albo sterowanie turbiną padło albo przepływomierz źle mierzy. Normalnie powinieneś mieć max momentu przy 2000 obr na sek wiec turbina powinna wstawać całkiem wcześniej i nie powinieneś w ogóle czuć załączania się turbiny BMW ma to świetnie zestrojone. To nie ford czy opel.

Masz wykres z hamowni ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem jest taki że chciałem zrobić chip, jak się okazało na hamowni to przy pierwszym pomierzę było tylko 148,8Hp/297.8Nm bo wgraniu programu jest 192,1Hp/404,1Nm. Seryjnie powinienem mieć 204 konie i moment chyba 430-450.. Ma ktoś pomysł co może być nie tak?

 

wykres z hamowni

http://vlep.pl/x4at5d.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powinno byc 204hp oraz ok 410Nm przy ok 1500 (dane katologowe) z tym ze ten silnik w serii czesto mial nawet 430 Nm przy ok 2200. Na wykresie ewidentnie widac ze turbo pozno wstaje. Do sprawdzenia moim zdaniem przyplywka, eketrozaworki, ew. czyjnik cisnienia powietrza w kolektorze.
''Impossible is nothing''
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja pierdziele, w życiu nie wgrał bym programu do auta które serii nie trzyma, stary po takim zabiegu tylko czekać aż ci padnie turbo albo wtryski albo pompa wysokiego ciśnienia.

Co to za tuner był co ci wgrał program przy niesprawnym aucie teraz swoją niesprawność masz o 20% mocniejszą. Za taki zabieg można tunera do sądu podać za niefachowość, no chyba ze podpisałeś papier że bierzesz to na siebie lub nie masz faktury za usługę.

Chłopie masz niedaleko do Wrocławia a po zdjęciach widać że czasem tu bywasz przyjedź na diagnostykę do mnie bo jak ci coś padnie to będzie płacił tysiącami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według osoby która to robiła, nie nadwyrężamy komponentów samochodu, ponieważ diagnostyka wykazała że wszystko jest ok z przyplywka, czyjnik cisnienia powietrza w kolektorze, jedynie co mi zasugerowali to eketrozaworki i to chyba chodzi o te klapy żeby je sprawdzić i usunąć i po tym zabiegu zobaczymy czy o to chodziło..

CZY ISTNIEJE MOŻLIWOŚĆ ŻE KLAPKI SĄ ZABLOKOWANE I DLATEGO TAK TO WYGLĄDA?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według osoby która to robiła, nie nadwyrężamy komponentów samochodu, ponieważ diagnostyka wykazała że wszystko jest ok z przyplywka, czyjnik cisnienia powietrza w kolektorze, jedynie co mi zasugerowali to eketrozaworki i to chyba chodzi o te klapy żeby je sprawdzić i usunąć i po tym zabiegu zobaczymy czy o to chodziło..

CZY ISTNIEJE MOŻLIWOŚĆ ŻE KLAPKI SĄ ZABLOKOWANE I DLATEGO TAK TO WYGLĄDA?

 

istnieje, choć jest mało prawdopodobna. jesteś z Nysy z tego co widzę, w twoim mieście mieszka świetny, doświadczony fachowiec od BMW, ROGER-NYSA. zdiagnozuje ci w moment twoje auto i jeszcze za niewielką kase profesjonalnie usunie klapki z kolektora. poniewaz tutaj na forum reklama jest zabroniona, wysłałem ci namiary na niego na priv.

 

PS dla porównania wykres mojego 330d 204KM w serii: http://i.imgur.com/2AOo3.jpg

Edytowane przez jceel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego tu masz wykres (czerwony) zdrowej E46 330d zobacz w jakim zakresie obrotów jaką moc i jaki moment osiąga. Na niebiesko masz wykres po programie. Porównaj go do swojego.

http://vtechtuning.pl/store/pl/catalog/product/gallery/id/77/image/201/

 

Jeśli rzeczywiście przepływomierz jest ok to problem może leżeć albo w elektrozaworku sterującym turbo albo w tym że turbina była regenerowana i ma źle sztangę ustawioną. Co do klapek to jeśli były by zamknięte (niesterowane) to będzie błąd w inpie w module silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy regeneracji turbo sztangi sie nie rusza jest poprostu sciagana i zakładają na nowo , i nie wiadomo jakie kolega ma sterowanie zaworkiem czy już elektroniczne Edytowane przez TC

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze pytanie to gdzie było regenerowane turbo jeśli było ??? Znam różnych rzeźbiarzy co robią rożne rzeczy.

Druga spawa to taka czy w ogóle sterowanie turbiną działa ?

A trzecia sprawa że w 2003 roku nie było jeszcze sterowania elektronicznego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ok ale poprzednik mógł robić.

Poza tym pewnie nie byleś nigdzie na diagnostyce przed zakupem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przebieg krzywych moment i mocy prawidlowy.

Być może mocy brakuje dlatego, że to 4x4 ma bardzo duży ubytek mocy na kołach i po prostu została źle.....skalibrowana hamownia

 

Kolego gdzie ty widzisz prawidłowy przebieg mocy i moment ?

Po pierwsze brakuje 1/3 mocy auta w stosunku do serii.

Po drugie zobacz w jakich obrotach jest osiągany maksymalny moment i maksymalna moc, a jak powinno być w serii.

Jak dla mnie cały przebieg mocy i momentu jest nie spójny z tym co powinno byś w serii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapraszam do tematu opisałem co zrobiłem z klapkami i w sumie nic się nie zmieniło (mój login scottbmw)

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=25&t=55225&p=1399857#p1399857

 

Jutro widzę się z Kolegą szatynwroc więc może coś wymyślimy gdzie może leżeć przyczyna...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Nie jestem Twoim kolegą

2. Wiec co to jest przebieg linii mocy i momentu?

3. Dlaczego wartości są niższe to zasugerowalem...

 

Ad 1 - Chwalisz się czy żalisz ???

Ad 2 - Popatrz na wykres i się zastanów !

Ad 3 - Jeśli ktoś nie potrafi dobrze auta shamować to nie zajmuje się chip tuningiem, poza tym nie wierze że aż tak źle można ustawić hamownie że aż 1/3 mocy ubędzie ze względu na błąd pomiarowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.