Skocz do zawartości

318i Twardy wąż od chłodnicy.


kacper_223

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!! Jakiś czas temu natrafiłem na problem z moim bmw , mianowicie zauważyłem że górny wąż od chłodnicy jest się bardzo twardy i gorący. Byłem z tym u różnych mechaników i jedni mówili że tak musi być bo bmw są ciśnieniowe a jedni mówili że to może być uszczelka pod głowicą i może puszczać kompresje do układu, inni twierdzili że to może termostat nie otwierać. Czy ktoś miał podobny przypadek? I czy wąż powinien taki być czy powinien być miękki. Auto się nie grzeje temperatura w normie, wskaźnik stoi pionowo, tydzień temu wymieniłem termostat ale nadal jest tak samo. Jak sprawdzić co to może być . Moje autko to E46 z 1999r 1.9 benz +lpg 118 km . Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego najprostszy sposób sprawdzenia czy to nie uszczelka pod głowicą wygląda tak wieczorem pośmigaj autkiem by się dobrze nagrzało i po nocy odkręć korek zbiorniczka wyrównawczego jeśli nie będzie ciśnienia rano "nie syknie"to uszczelka jest ok jeśli oczywiście masz szczelny układ tzn nie ubywa ci płynu jakiekolwiek ciśnienie po odstanej nocy będzie oznaczało niestety uszkodzoną uszczelkę pod głowicą
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałem już tak. Gdy jeździłem wąż był twardy, a rano gdy silnik już ostygł wąż był miękki i nie było w nim ciśnienia, ale po odkręceniu korka przez chwilkę było słychać "syknięcie" CZy to znaczy ze na 100% uszczelka do wymiany??Układ jest szczelny bo sprawdzałem. Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiem ci tak podczas jazdy wiadomo płyn zwiększa swoją objętość i ciśnienie niewielkie jest normalne ale po ostygnięciu wszystko wraca do normy więc nie powinno po nocy być żadnego ciśnienia więc niestety wygląda na to że już masz delikatny przedmuch do układu chłodzenia i niedługo czeka cię wymiana uszczelki zanim doprowadzisz do poważniejszej usterki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taa przedmuch kolego sprawdź temperaturę w komputerze za pomocą testu 7.0 czy jest strumień, jak wygląda wąż dolny od chłodnicy zimny ciepły gorący twardy? To jest układ ciśnieniowy i każde nie domaganie tutaj potęguje.

oczywiście układ chłodzenia bmw to temat rzeka ale swoje wiem że kiedy silnik ostygnie po nocy ciśnienie w układzie chłodzenia to nie jest rzecz normalna przerabiałem to w swojej e30 1.8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłodnica po jeździe jest zimna, a w jaki sposób mogę sprawdzić na 100% czy to uszczelka? Słyszałem ze można sprawdzić ciśnienie na zaworach ale czy to można zrobić przez komputer czy podłączając jakieś urządzenie?? Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego według mnie termostat nie otwiera ci lub tylko minimalnie na duzy obieg mówiłeś że dolny wąż zimny powinien być letni najlepiej dotknij na wlocie koło termostatu. Nie ma co mieszać jeśli wąż dolny zimny to nie masz obiegu. Odpal auto jak będzie zimne odkręć korek od płynu chłodniczego i zobacz czy po prawej stronie jest przelew taki mały strumień powinien płynąć albo ktoś niech wsiądzie i delikatnie da gazu może pompa wody powiedziała goodbye jeśli się nie pojawi.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj,

Zanim zaczniesz myśleć o wymianie uszczelki to zrób jeszcze jedna próbę. Ja ją zrobiłem i zaoszczędziłem dwa tysie. U mnie sytuacja była podobna, rozsadzało system, ale na kontroli u mechanika nie wyszło nic. Z prostej przyczyny, kontrola była przeprowadzona na Pb a nie na LPG. Potem zauważyłem, że po chwili jazdy na gazie problem powrócił więc podjechałem pod dom i odkręciłem zbiorniczek po czym podpaliłem opary i tu był strzał w dziesiątkę. Przeżyłem tą operację ( zachowaj ostrożność) i winowajcą ciśnienia w układzie był wadliwy reduktor, który wpuszczał gaz w układ. Reduktor Magic III jak masz ten sam model to zrób próbę "ognia" :D Pozdrawiam, i powodzenia!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jest rozsądny powód ciśnienia w układzie chłodzenie takiego o takim przypadku nie słyszałem ale człowiek się uczy całe życie nawet jak nie zapalą się opary z chłodnicy to jak kolega pisał pojezdzij na benzynce i zobacz czy po nocy masz ciśnienie w układzie jeśli nie to nie uszczelka pozdro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób tak jak do tej pory wszyscy pisali, sprawdzanie poziomu płynu tylko po nocy, podczas nagrzewania obserwuj czy pojawia się strumień w zbiorniczku wyrównawczym, węże w BMW będą twarde bo to układ ciśnieniowy i zawór masz w korku na 2.0 bara. Warto wymienić korek w ASO 75zł mi rozerwało raptem zbiorniczek i kupiłem nowy korek w BMW. Co do reduktora MagicJet III to nagminnie puszczają gaz w chłodnicę
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.