Skocz do zawartości

330d problem z drgającą gałką zmiany biegów


MarekBMW

Rekomendowane odpowiedzi

po wymianie sprzęgła bez koła dwumasowego powstały drgania na gałce zmiany biegów,

 

więc wymieniłem poduszki silnika oraz skrzyni biegów

 

niestety niewiele to dało - gałka drży, wibruje

 

wcześniej tego w ogóle nie było (może silnik opierał się gdzieś o karoserię i karoseria drgała a sama gałka mniej ?)

 

czy objaw na video jest normalny ?

 

gałka drga, jak ją dotknę to przestaje , jak przesunę ją na maksa w którąś stronę do oporu to czuję wibracje na dłoni

jak nagle dodaję gazu na 3tys obr. to gałka lekko przechyla się w prawą stronę

 

 

ponad to delikatnie czuć wibracje na podłodze (na wolnych obrotach) - czy to na 100% koło dwumasowe ? nic nie stuka przy gaszeniu ani zapalaniu, może delikatnie ruszy czasem karoserią, ale nie mam do porównania innej 330d.

 

Jak to wygląda u Was, proszę o wszelkie informacje

 

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie! nie o kolo pasowe... tlumik drgan to takie dodatkowe urzadzonko ktore montujesz na lewarek w celu wyeliminowania/pochloniecia drgan ze skrzyni biegow. To jest nr 6: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL71&mospid=47634&btnr=25_0281&hg=25&fg=05
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie! nie o kolo pasowe... tlumik drgan to takie dodatkowe urzadzonko ktore montujesz na lewarek w celu wyeliminowania/pochloniecia drgan ze skrzyni biegow. To jest nr 6: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL71&mospid=47634&btnr=25_0281&hg=25&fg=05

No tak, mój błąd. :duh: :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie blad Kolego poniewaz kolo pasowe to rowniez tlumik drgan i tez ma wplyw na to, ale wtedy "palke" miotaloby jak szatan :twisted: :lol: ... a tutaj widzimy delikatne drgania wystepujace w kazdym 2,0d BEZ tlumika drgan na lewarku. U mnie bylo to samo, ale udalo mi sie wyrwac za smieszne pieniadze lewarek [shorshifter] wraz z tlumikiem od BMW Z3M i teraz nie dosyc ze... stoi sztywno :worried: :lol: to jeszcze skok dzwigni typowy dla sportowego roadstera :cool2: :mrgreen:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie blad Kolego poniewaz kolo pasowe to rowniez tlumik drgan i tez ma wplyw na to, ale wtedy "palke" miotaloby jak szatan :twisted: :lol: ... a tutaj widzimy delikatne drgania wystepujace w kazdym 2,0d BEZ tlumika drgan na lewarku. U mnie bylo to samo, ale udalo mi sie wyrwac za smieszne pieniadze lewarek [shorshifter] wraz z tlumikiem od BMW Z3M i teraz nie dosyc ze... stoi sztywno :worried: :lol: to jeszcze skok dzwigni typowy dla sportowego roadstera :cool2: :mrgreen:

 

koło pasowe wygląda bardzo dobrze, żadnych pęknięć gumy.

 

tylko teraz tak, w moim przypadku jest to 330d, a w tym modelu według realoem nie występuje tłumik drgań na lewarku biegów... mogę go mimo to dokupić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tego nie wyszukasz pod nazwa "tlumik drgan"... trzeba szukac pod wieloma, a najlepiejpod lewrek zmiany biegow bmw". Wyszukane:

http://allegro.pl/bmw-e60-2-3i-lewarek-zmiany-biegow-i1784786426.html

http://allegro.pl/lewarek-lapa-zmiany-biegow-bmw-e39-2-0d-136km-i1785822369.html

http://allegro.pl/lewarek-lapa-biegow-bmw-e39-2-5tds-2-5-tds-i1785822396.html

http://allegro.pl/lewarek-mechanizm-zmiany-biegow-bmw-e39-2-8-528i-i1783124571.html

 

Zadzwonic, zapytac czy pojdzie sam dysk za 20zl i mamy wlasny tlumik drgan :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...
Witam,kupiłem kilka dni temu BMW 520 184KM 2012 rok.Skrzynia biegów manualna.Przebieg 120TKM.Przebiego 100% orginalny/Dzisiaj zwróciłem uwagę na drgający drążek zmiany biegów.Jest podobnie jak na tym filmiku...Podczas jazdy nie ma najmniejszego problemu.Przy przyśpieszaniu również delikatnie się wychyla ale to raczej na wskutek przeciążeń jest normalne.Niepokoi mnie tylko dlaczego przy wyłączaniu silnika i włączaniu go drganie to przez chwilę się nasila...Czy to jest typowe dla tego modelu???
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
Witam. Ja mam problem taki ze mi bardzo drga lewarek ale na 4tym biegu w momencie jak mam puszczony gaz tzn hamuję silnikiem. Wystarczy, że delikatnie musnę pedał gazu i drgania ustają. Macie jakieś pomysły? Czasem zdarzy się, że nie drga, ale to rzadko.

miałem taki motyw jak opisujesz w compakcie e36

i wymieniłem prawie pół auta :cry2:

problem ustąpił dopiero po wymianie kompletu sprzęgła i dwumasu

przyczyn może być wiele do sprawdzenia poduszki silnika skrzyni wał koło pasowe bo widzę ze masz 330d

i tylny zawias a szczególnie tuleje dyfra

koła przypuszczam że masz ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
M też drga a mam wymienione sprzęgło dwumasę poduszki pod skrzynia i silnikiem poduszki dyfra , podporę wału i całe zawieszenie z tyłu teraz już nawet z przodu

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.