Skocz do zawartości

320d Falowanie obrotów przy ok. 2000 na 2 i 3 biegu


mmizu

Rekomendowane odpowiedzi

Posiadam e46 320d, 150KM po lifcie. Zauważyłem problem z falowaniem obrotów, ale nie są to typowe objawy (nie takie jak najczęściej pojawiają się na forum, związane z niedogrzanym silnikiem itp.). W przypadku mojego auta falowanie ma miejsce w okolicach 2000 obrotów na 2 (przy nieco mniej niż 2k) oraz 3 biegu (przy nieco więcej niż 2k) ale tylko przy jednostajnej prędkości, przy przyśpieszaniu albo zwalnianiu nie da się tego odczuć. Najczęściej odczuwam to w mieście gdy jadę ze stałą prędkością i uda mi się "wstrzelić" w odpowiedni zakres obrotów. Aby doprecyzować, jako falowanie obrotów mam na myśli efekt, że po spełnieniu wyżej opisanych warunków silnik niejako się dławi (delikatnie przyśpiesza i zwalnia samoczynnie). Informacyjnie padł mi dwa dni temu termostat (auto się niedogrzewa), ale samo falowanie raczej występowało już wcześniej.

 

Po postach na forum widzę, że przyczyn może być wiele ale może pomożecie wskazać od czego mam zacząć poszukiwania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego, zrob test przeplywki czyli 4, gaz w podlodze, 100 na liczniku i ekonomizer powinien byc na 20, potem wrzucasz 5 i przy 100 ekonomizer przy gazie w podloge powinien wskazywac 16.

 

Ok, przetestuje. Mam jeszcze pytanie, czy nadmierne kopcenie przy mocnym przyśpieszaniu to także potwierdzenie że może chodzić o przepływomierz (o tym też tutaj: viewtopic.php?f=69&t=148228 )?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem wskazany test. Na 4 ekonomizer wskazuje 20 (delikatnie poniżej ostatniej kreski), na 5 ustawia się centralnie między 16 a 18 i przy dalszym przyśpieszaniu z pedałem do podłogi wskazówka ekonomizera drga. Co z tego testu wynika? Widać jakieś niestandardowe zachowanie?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiec wychodzi ze przeplywka dobrze dziala. Natomiast kopcenie to za duzo paliwa w stosunku do powietrza co znowu nas wraca do przeplywomierza. Nie wiem poczekaj az wieksi mechanicy cos ci podpowiedza bo moze jakis tam czujnik na szynie CR nawala i stad te wahania i kopcenie. Pod kompem auto bylo? jak nie bylo to albo do mechanika albo sam kupuj kabel i diagnozuj
szukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego do sprawdzenia przewody podciśnieniowe(cała instalacja) elektrozaworki turbo i EGR do czyszczenia, a przede wszystkim sprawdź EGR, czy nie jest zasyfiony i się nie domyka. Możliwa jest tez jakaś nieszczelność w dolocie lub zapieczone kierownice spalin w turbo. Powiem inaczej zanim zaczniesz szukać wśród całej masy winowajców zrób dobrą diagnozę komputerową, która da Ci odpowiedź gdzie szukać dokładniej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Podłączyłem pod kompa, gościo stwierdził że nic nietypowego nie widać. Dodatkowo powiedział, że jeśli to przepływomierz to i tak nie da się tego zweryfikować poprzez diagnostykę komputerową. Co radzicie teraz sprawdzić? Chciałbym zacząć od mniej inwazyjnych i kosztownych rzeczy. Myślę o przeczyszczeniu zaworu EGR, a następnie by wrócić do tematu przepływomierza. Czytałem gdzieś na forum, że warto się przejechać z odłączoną przepływką, czy taki test może jednoznacznie pomóc w diagnozie przepływomierza?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednoznacznie przepływomierz sprawdzisz tylko komputerowo! A specowi co Ci powiedział, że komputerowo się nie da, pokaż ten filmik co masz poniżej :lol: . Widać na nim, że przepływka nie działa jak należy na wysokich obrotach, mimo, że na biegu jałowym OK.

 

EDIT: A co do czyszczenia EGR to nikomu to jeszcze nie zaszkodziło, więc warto spróbować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

E46 320d, Turbo smiga jak powinna 2,3,4,5 idealnie spalanie też dobrze, ale nie raz mi urywa na 1s. bądź trochę dłużej i oddaje głos jak z traktora... to nie dziura spatku mocy turbo, tylko co innego jak wspomniałem 1-3 s. spatku mocy przy dodawaniu gazu nic w tej przerwie oraz ten wrzask traktora...

 

Proszę o poradę wstępną

 

Pozdrawiam wszystkich

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
U mnie póki co pomogło przeczyszczenie EGRa. Rzeczywiście był bardzo zapchany. Po jego wyczyszczeniu auto nie ma już falowania w tym zakresie obrotów i co ważne nie dymi już tak przy przyśpieszaniu (wcześniej bardzo). Jest lepiej, ale mam wrażenie że auto jeszcze nie do końca poprawnie chodzi - czasami brakuje płynności i zwłaszcza przy zwalnianiu można odczuć delikatne szarpanie (po wskazówce obrotomierza nic nie widać). Też mam wrażenie że czasem zamula choć to może moje mylne wrażenie bo spadek mocy (o ile jest) nie jest aż tak odczuwalny. Póki co dalej będę obserwował, jakby co to spróbuję jeszcze powalczyć z przepływką no i może przeczyszczę lub wymienię kolektor (z nim już nie jest tak łatwo a też zasyfiony).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Jednak przepływka. Przeczyszczenie EGRa pomogła przez chwilę, a potem auto zamuliło się jeszcze bardziej. Założyłem nowego BOSCHa (komplet) i wszystkie problemy ustąpiły, auto jakby zyskało +50 brakujących koni, falowanie ustało, płynnie przyśpiesza już z niskiego zakresu obrotów, przestało też dymić (co było trochę obciachowe na trasie...) i mam wrażenie że spalanie też mniejsze. 600zł poszło w auto, ale powrót "radości z jazdy" bezcenny :wink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

mam identyczne objawy jak "mmizu" - testu przepływki wypadł następująco: przy 4 i gaz w podłodze -> ekonomizer jest na 20, później przy 100km/h po wrzuceniu 5 i gazie w podłodze ekonomizer na 18... czy to oznacza że przepływomierz nawalił?? w świetle reflektorów aut jadących za mną widziałem dosyć sporą chmurę dymu przy tym teście..

 

obroty lekko mi falują między 1800 a 2200 przy zimnym silniku przy stałej jeździe na 2 i 3 biegu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam identyczne objawy jak "mmizu" - testu przepływki wypadł następująco: przy 4 i gaz w podłodze -> ekonomizer jest na 20, później przy 100km/h po wrzuceniu 5 i gazie w podłodze ekonomizer na 18... czy to oznacza że przepływomierz nawalił?? w świetle reflektorów aut jadących za mną widziałem dosyć sporą chmurę dymu przy tym teście..

 

obroty lekko mi falują między 1800 a 2200 przy zimnym silniku przy stałej jeździe na 2 i 3 biegu

 

wszyscy zapadli w sen zimowy? ;) Nikt nie wypowie się co to może być..

 

Po paru testach przepływki - po dogazowaniu auta - falowanie obrotów narazie znikło, tak jak by przedmuchało silnik i wszystko wróciło do normy.

 

Jednak ekonomizer przy 4 biegu i gazie do podłogi cały czas pokazuje 20 a na 5 biegu dochodzi do 18-19 litrów.. i to lekkie kopcenie - chyba że diesle tak mają :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...
Siemka, pany pytanko czy czujnik przeplywomierza powietrza znajduje sie zaraz za filtrem powietrza? cz jest gdzies indziej a tylko przewod jest od niego wpiety za filtrem powietrza? Mam do wymiany potwierdzone na kompie. Niewiem czy ta cala przeplywke musze wymienic i tam jest ten czujnik czy sie myle. Malo sie znam wiec prosze o zrozumienie pewnie pytam o prosta i banalna rzecz.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.