Skocz do zawartości

320d 150KM Gasnie. Przerywa


tomek0503

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie. Jestem nowym uzytkownikiem i chce zaczerpnąc rady.

Moje BMW E46 320d 2002r 150KM gasnie podczas jazdy, bez róznicy cieple czy zimne itd. Poprostu gasnie i przy próbie odpalenia wciskam pedał gazu i gasnie, tak kilka razy az pojedzie dalej, tak jakby nie dostawało paliwa.Nie jest to czesto teraz np. jezdze ponad tydzien i nic smiga bez zarzutu. Byłem na komputerze i mechanik powiedział ze jest bład "za niskie cisnienie w układzie paliwowym czy wtryskowym (niewiem dokładnie co powiedział)". Zasugerował ze to zawór cisnienia na pompie paliwa. Ja osobiscie myslałem przed tym ze moze to pompa progowa poniewaz czasami zdazało mi sie jezdzic az Bard computer pokazał do przejechania "----" czyli prawie do zera. Co to moze byc czy ktos miał taki przypadek?? Niechce wymieniac na darmo czesci. Prosze o podpowiedz. POZDRAWIAM

P.S. Chce zakupic jakis interfejs autem zamierzam troche pojedzic i niechce z kazda rzecza leciec do mechanika na kompa. Ktos moze wie jaki? cos polecacie w rozsadnych pieniadzach ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie. Jestem nowym uzytkownikiem i chce zaczerpnąc rady.

Moje BMW E46 320d 2002r 150KM gasnie podczas jazdy, bez róznicy cieple czy zimne itd. Poprostu gasnie i przy próbie odpalenia wciskam pedał gazu i gasnie, tak kilka razy az pojedzie dalej, tak jakby nie dostawało paliwa.Nie jest to czesto teraz np. jezdze ponad tydzien i nic smiga bez zarzutu. Byłem na komputerze i mechanik powiedział ze jest bład "za niskie cisnienie w układzie paliwowym czy wtryskowym (niewiem dokładnie co powiedział)". Zasugerował ze to zawór cisnienia na pompie paliwa. Ja osobiscie myslałem przed tym ze moze to pompa progowa poniewaz czasami zdazało mi sie jezdzic az Bard computer pokazał do przejechania "----" czyli prawie do zera. Co to moze byc czy ktos miał taki przypadek?? Niechce wymieniac na darmo czesci. Prosze o podpowiedz. POZDRAWIAM

P.S. Chce zakupic jakis interfejs autem zamierzam troche pojedzic i niechce z kazda rzecza leciec do mechanika na kompa. Ktos moze wie jaki? cos polecacie w rozsadnych pieniadzach ???

Z tą jazdą do ostatniej kropli to uważaj, bo rozbujasz pompę powietrzem ( nie tylko progową ale też tą w zbiorniku) i się zatrze. Nie patrz na wyświetlanie kompa bo on pokazuje ilość kolometrów jaką możesz przejechać - liczoną na podstawie średniego spalania od ostatniego resetu BC, czyli czasem ze sporą tolerancją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, jeśli chcesz trochę tym autem pojeździć to lepiej jak tylko ci się zapali rezerwa to tankuj. Jeśli będziesz jeździł na niskim poziomie paliwa (rezerwa) to szlak może trafić pompę w zbiorniku, pompę progową i co najważniejsze pompę od CR.

A na pewno nie chcesz takich wydatków.

Czujnik od szyny CR możesz wymienić sam. jest on pod obudową ale musisz ją całą rozebrać tez z częścią od podszybia. nie trzeba nic kodować.

Gorzej jeśli masz do wymiany czujnik na pompie od CR która jest podłączona do łańcucha wtedy napocisz się z wykręceniem tego czujnika i wsadzenia drugiego.

Sprawdź przy okazji ciśnienie na pompie progowej ile ma atmosfer.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam ze filtr paliwa wymieniłem w tamtym tygodniu i własnie mam podejrzenia do tych trzech rzeczy. Pompa progowa, zawór na pompie i zawór na szynie. Zawór na pompie już wyjałem, myślałem ze jak zajrze do niego to może jakies czyszczenie go uratuje, ale nic tam nie można zrobic. Po włozeniu z powotem auto jezdzi normalnie 100% srawne, ale musze dojsc co to, bo niechce niespodzianki po raz kolejny. Jutro ma mi przyjść Interfejs INPA co zczyta zaraz wrzuce screen. Podpowiedzi mile widziane. Dzieki wielkie za pomoc !
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie. Przyszła juz inpa, przy diagnozie wybrałem "motor" i o dziwo nie pokazało zadnych błedów. Dodam ze wczesniej zamieniłem przekazniki miejscami (te za schowkiem) - przekaznik od pompy progowej<-z->przekaznik od klaksonu. Jesli ktos ma jakies sugestie co wrzucic, jakie screeny i gdzie szukac błedu. W jakim sterowniku. Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam ponownie. Jezdze autkiem juz około miesiac i ostatnio zarwało raz. Podłaczyłem pod impe i pokazało błąd:

4560 (3002) rail pressure plaus. amount controlled

Chodzi o "za niskie cisnienie na szynie CR" czy to ten czujnik lub zawór??? dobrze rozumuje. Czy chodzi o pompe progową która daje za małe cisnienie?. Ktos wie jak sprawdzić cisnienie na pompie progowej przy pomocy inpy lu jakos inaczej?? prosze o odpowiedz. pozdrawiam

Ponizej screen błędu:

http://www.iv.pl/images/29803319035362585236.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak wlasnie ten. zdejmij filtr kabinowy, jego podstawe, (u mnie na 3 sruby) i juz mozesz wlozyc reke i znalesc czujnik, ew uzyj lusterka. sprobuj go wyciagnac i wcisnac z powrotem. moze to cos da. u mnie bylo to samo w tym 330d i czysczenie czujnika pomoglo w 100%. powodzenia:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Tak na marginesie, jezdze juz 2 miesiące i odkad zmieniłem paliwo na Statoil nic sie nie dzieje, samochód sam sie naprawił. Wszystko mu przeszło jak ręka odjał. I paliwo w baku nigdy ponizej rezerwy, zawsze tankuje zaraz po zapaleniu sie kontrolki. Ot taka rada:) Przekonałem sie na sobie.Pozdrawiam wszystkich forumowiczów:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam,

Mam podobny problem co autor postu. Z tym że zmiana paliwa nie pomogła.

Czy ktoś może mi pomóc w odczytaniu wartości z poniższego załącznika .

Chodzi mi o to czy są prawidłowe jeśli nie będzie mi łatwiej szukać przyczyny błędy.

 

4560 4560 (4224) Raildruck-Plausibilitaet mengengeregelt Maxpos

Error counter: 2 Logistic counter: 40

1. Umweltsatz Mileage 285450 km

mittlere Motordrehzahl 1654.80 rpm

Kühlmitteltemperatur 40.01 deg C

maximaler Raildruck der letzten 10ms 417.43 bar

Einspritzmenge Sollwert ohne Mengenausgleichs 31.50 mg/cyc

angesaugte Luftmasse pro Zylinder 724.62 mg/Hub

Ladedruckwert 1427.67 hPa

linearisierter APP1 37.01 %

Raildruck-sollwert 2008.38 bar

Fahrzeuggeschwindigkeit 3.95 km/h

Ausgangstastverhältnis 28.35 %

2. Umweltsatz Mileage 285450 km

mittlere Motordrehzahl 2096.08 rpm

Kühlmitteltemperatur 44.02 deg C

maximaler Raildruck der letzten 10ms 456.81 bar

Einspritzmenge Sollwert ohne Mengenausgleichs 42.14 mg/cyc

angesaugte Luftmasse pro Zylinder 831.73 mg/Hub

Ladedruckwert 1476.90 hPa

linearisierter APP1 58.27 %

Raildruck-sollwert 2008.38 bar

Fahrzeuggeschwindigkeit 18.75 km/h

Ausgangstastverhältnis 29.14 %

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.