Skocz do zawartości

318d wentylator chlodnicy pracuje non stop


beemer

Rekomendowane odpowiedzi

mam taki problem przekrecaam kluczyk na 1 i od razu wlacza sie wentylator chlodnicy a silnik jest zimny i nawet go nie uruchomilem.

po odpaleniu caly czas chodzi i jak gasze to dopoki nie przekrece kluczyka do konca czyli zgasze i zostawie wlaczone kontrolki to nadal dziala i mocno wieje co mi strzelilo? jakis czujnik temeratury? na desce pokazuje normalnie od zimnego az do polowy

Bardzo Mądry Wybór
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znany problem i niestety kosztowny - ów regulator sprzedawany jest wyłącznie z wiatrakiem, ori jakieś 1.2 tys czyli niefajnie. co do mojego przypadku - a jakże, mnie też to spotkało - to zimę przelatałem na wyciągniętej wtyczce ale na lato przy klimie on wiatrak się przydaje, także w myśl zasady polak wszystko naprawi, rozebrałem regulator i wymieniłem tylko uszkodzone elementy, koszt 5 złotych :) spalił się jeden z tranzystorów mocy, na załączonych fotach już po wymianie i dzięki temu widac co to za częśc - opis, w plastikowej obsadce tego bloku tranzystorów widac wypalenia jakie poczynił stary, z grubsza rzecz biorąc zmienił się w węgielek. przy wydłubywaniu układu z bardzo niemiłej galaretkowatej masy w jakiej wszystko jest szczelnie zatopione i to do góry nogami uszkodziłem niechcący jeden z niewinnych kondensatorów ceramicznych, po wymianie na uniwersalny odpowiednik wszystko zadziałało idealnie, błędy poznikały normalnie wiatrak podlega pod DDE czyli ma powiązanie z silnikiem i robi tam błędy. jeszcze raz polecam ostrożnośc i cierpliwośc osobom podejmującym się podobnej naprawy, metodyczne i odpowiednie podważanie płytki ze wszystkich stron w końcu uwolni układ z galaretki z fajnym mlaskiem :) potem wystarczy tylko oczyścic i po naprawie przenieśc gdzie indziej, mój na przedłużonych przewodach spoczywa koło webasto we wnece w pudełku po centralce alarmu

http://img508.imageshack.us/img508/8679/ventreg1.jpg

http://img857.imageshack.us/img857/4567/ventreg.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
znany problem i niestety kosztowny - ów regulator sprzedawany jest wyłącznie z wiatrakiem, ori jakieś 1.2 tys czyli niefajnie. co do mojego przypadku - a jakże, mnie też to spotkało - to zimę przelatałem na wyciągniętej wtyczce ale na lato przy klimie on wiatrak się przydaje, także w myśl zasady polak wszystko naprawi, rozebrałem regulator i wymieniłem tylko uszkodzone elementy, koszt 5 złotych :) spalił się jeden z tranzystorów mocy, na załączonych fotach już po wymianie i dzięki temu widac co to za częśc - opis, w plastikowej obsadce tego bloku tranzystorów widac wypalenia jakie poczynił stary, z grubsza rzecz biorąc zmienił się w węgielek. przy wydłubywaniu układu z bardzo niemiłej galaretkowatej masy w jakiej wszystko jest szczelnie zatopione i to do góry nogami uszkodziłem niechcący jeden z niewinnych kondensatorów ceramicznych, po wymianie na uniwersalny odpowiednik wszystko zadziałało idealnie, błędy poznikały normalnie wiatrak podlega pod DDE czyli ma powiązanie z silnikiem i robi tam błędy. jeszcze raz polecam ostrożnośc i cierpliwośc osobom podejmującym się podobnej naprawy, metodyczne i odpowiednie podważanie płytki ze wszystkich stron w końcu uwolni układ z galaretki z fajnym mlaskiem :) potem wystarczy tylko oczyścic i po naprawie przenieśc gdzie indziej, mój na przedłużonych przewodach spoczywa koło webasto we wnece w pudełku po centralce alarmu

http://img508.imageshack.us/img508/8679/ventreg1.jpg

http://img857.imageshack.us/img857/4567/ventreg.jpg

a jednak da się go naprawić ....

jutro wyciągam swój .... :norty:

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie jestem do końca pewien ale jak moduł jest sprawny a sam wiatrak jest uszkodzony to nie wywala błędu .... ale to na razie przypuszczenia ponieważ ostatnio robiłem diagnostykę w e46 benzynie i klima się włączała natomiast wiatrak nie a błędu nie było ....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
mały update; moja próba reanimacji sterownika wentylatora skończyła się definitywnie jakiś tydzień temu - naprawiona cześc znowu odmówiła współpracy a ja się poddałem i nabyłem za jedyne 70e używkę kompletny wentylator ze sterownikiem i wreszcie wszystko śmiga jak należy - okazało się, że w starym wiatraku zepsuta była również membrana podciśnieniowa żaluzji i odbijało się to... głównie na spalaniu! po tygodniu jazdy ze sprawnym elementem wentylującym zauważam dużo lepszy odgłos pracy motoru/ lepszą pracę klimy/ spalanie poprawa o 0,4l - także finalnie odradzam dłubaninę, nie warto, teraz śmigam na wiatraku a. d. 03' i myślę że na kilka lat da radę..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a możesz rozwinąć myśl dlaczego ta zepsuta gruszka miała wpływ na spalanie ...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po pierwsze motor pracuje wyraznie ciszej, pasuje mu bardziej, wbrew pozorom zasysac powietrze dołem przez tę dziurę, silnik szybciej sie dogrzewa a auto poprzez 'niełapanie' wiatru jest bardziej opływowe, z tej techniki korzysta teraz dużo aut w celu delikatnego poprawienia spalania - tak ja to sobie tłumaczę :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

musisz wytłumaczyć bo ja nie rozumiem ... tzn że żaluzje miałeś cały czas otwarte ???

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie, w zasadzie pierwszy raz zauważyłem że ta żaluzja w ogóle jakoś działa to dopiero po wymianie tego elementu, teraz w zasadzie nie wiem kiedy się otwiera, po odpaleniu zaraz się zamyka a podczas jazdy to już nie wiem co tam się dzieje, ale jak już pisałem autko chodzi lepiej i absolutnie nie narzekam na jakieś problemy z przegrzaniem, szybciutko łapie pion i tak trzyma, a wiatrak załącza się jedynie sporadycznie przy włączonej klimie czyli wszystko jak należy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.