Skocz do zawartości

320d - touring, tylna wycieraczka i spryskiwacz nie działa


pitercom14

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich z czasem wychodzą rzeczy które nie były sprawdzone podczas zakupu auta a miało to miejsce nie cały tydzień temu tym bardziej że nie padało i nie pomyślałem o tym że może nie działać tylna wycieraczka no i spryskiwacz.Moje pytanie jest co do napraw czy dam radę sam to zrobić jeśli tak to proszę o wskazówki Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po pierwsze podłacz wycieraczke na krótko pomijając wszystkie urzadzenia i zobacz czy silniczek kreci

 

po drugie miernik w lapki i sprawdz czy po załaczeniu przy kierownicy prad dochodzi do gniazda połaczenia z silnikiem

 

po 3 jak juz cos wiecej bedziesz wiedział (bezpiecznik,silniczek pompki spryskiwacza,przekaznik)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem dokładnie taki sam problem zarówno w e39 jak i w e46. W obu przypadkach skończyło się na wymontowaniu mechanizmu tylnej wycieraczki, wyczyszczeniu wszystkich syfów, usunięciu nalotów, rdzy itp. Po ponownym zamontowaniu zaczęła działać zarówno wycieraczka jak i spryskiwacz. Zresztą łatwo to sprawdzić "ręcznie". Jeśli wycieraczka ma duży opór gdy próbujesz ją ręcznie przesuwać to trzeba zacząć od porządnego wyczyszczenia jej mechanizmu.

Niektóre osoby mogłyby się zabić, skacząc z poziomu swojego "ego" na poziom swojego IQ

..............................................................................................

Freude am fahren


Moje auto - http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=190785

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Hej, wyciągnięcie mechanizmu jest dosyć proste, musisz zdjąć plastikową osłonę (trzymają ją dwie śrubki), pod osłoną masz jedną śrubkę oraz taśmę od przycisku otwierania szyby którą też musisz odłączyć. Następnie zdejmujesz delikatnie plastikową osłonę wycieraczki, zdejmujesz wycieraczkę i delikatnie odkręcasz dużą nakrętkę trzymającą cały mechanizm. Uważaj przy skręcaniu aby nie dokręcać za mocno.

 

Zastanawia mnie czemu działa u Ciebie spryskiwacz. Miałem u siebie całkowicie zatarty mechanizm, wycieraczka ani drgnęła spryskiwacz też nie działał. Po otworzeniu klapy i zablokowaniu zamka śrubokrętem silnik działał i spryskiwacz też. Wygląda to tak że komputer wie że mechanizm jest zatarty i nie włącza spryskiwacza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witajcie,

 

Nie tworząc nowego tematu opiszę swój problem, otóż nie działa tylna wycieraczka, spryskiwacz, guzik otwierania szyby na klapie, połowa ogrzewania tylnej szyby. Wykluczam zatarcie wycieraczki gdyż, po otwarciu szyby ramię chodzi leciutko a po zblokowaniu zamka śrubokrętem mechanizm nie działa. Postanowiłem więc przejrzeć peszle z wiązkami przy klapie bagażnika - z tego ile mogę dostrzec to kable całe - chybaże te peszle trzeba rozciąć ?? ale to chyba zbyt wulgarny sposób i wolałbym by był ostateczny ?? Czy wiązka kabli od wycieraczek idzie z prawej strony ? (taki rozwidlony peszel) ? Może ktoś fotke wrzucić jak wygląda to wszystko po naprawie ? Bo dziś spędziłem całe przedpołudnie i oprócz wyłamania kilku zatrzasków (ledwo dotknąłem a one trach ;()nic nie zdziałałem...

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, Miałem ten sam problem. Ogrzewanie szyby działało, wycieraczka, spryskiwacz, otwieranie szyby już nie. Byłem u kilku elektryków i wszyscy mówili że kable są całe, na kompie były błędy związane z brakiem komunikacji. Dopiero w ASO naprawiłem tylną klapę - trzeba było zaprogramować na nowo kilka modułów, koszt 450zł. Jak okaże się że kable masz całe to na 100% masz rozprogramowany samochód.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 100% pewien nie jestem czy kable cale - by się upewnić muszę porozcinać te peszle... ale mam nadzieje, że podsuniecie jakiś mniej wulgarny sposób. Zależy mi na jakiś poglądowych fotkach... gdzie dokladnie było pęknięcie, i jak to po naprawie wygląda.

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 10 miesięcy temu...

Nie usuwałem tej dokładnie awarii ale lutowałem w życiu wiele rzeczy. Dla tych którzy nie mieli z tym nigdy do czynienia krótki instruktarz:

 

Potrzebne będą lutownica, cyna, kalafonia i nożyczki albo obciągaczki do kabli. Na początek przecinamy kabel w miejscu pęknięcia i zdejmujemy osłonki z obu końców ok 0,5-1cm. Następnie rozgrzaną lutownicą wpychamy odsłonięty koniec kabla w kalafonie - chodzi o to żeby wiązka opiła się kalafonią. Następnie obie końcówki zanurzone wcześniej w kalafonii zaciągamy cyną. Tak przygotowane kable możemy teraz zlutować ze sobą. Jeżeli zrobicie tak jak to opisałem macie gwarancję że kabel będzie się dobrze trzymał. Warto też zakupić osłonkę termokurczliwą i założyć na przewód przed jego zlutowaniem a potem lutownicą albo zapalniczką zacisnąć w miejscu połączenia.

 

To czy przewód jest pęknięty można w prosty sposób sprawdzić zwykłym multimetrem z supermarketu za 10 zł. Należy ustawić go na piszczyk albo w przypadku braku takiej funkcji na pomiar rezystancji (najniższy zakres). Końcówki miernika przykładamy do odsłoniętych kawałków przewodów i jeżeli miernik zapiszczy czy pokaże jakąś wartość to znaczy że przewód jest dobry.

 

Jeżeli ktoś nie chce nacinać kabli to może zastosować patent i kupić kilka metrów jednożyłowego przewodu. Przyłożyć jeden koniec w miejscu jednego połączenia lutowniczego a drugi do końcówki mulimetra (np czarnej) - czerwoną końcówkę przykładamy do drugiego połączenia lutowniczego przewodu w samochodzie.

 

Mam nadzieję że instrukcja przyda się tym którzy nigdy nie lutowali ;-)

Edytowane przez myamek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Odgrzeje kotleta. Mam problem z tylna wycieraczka i spryskiwaczem. Otóż wycieraczka działa cały czas, czy to manetka w poz włączone czy wyłączoneJ. Spryskiwacz wogole nie działa, nie reaguje na manetke. Na krótko podpinałem i dziala. Po odlaczeniu kabla od manetki dalej taka sama sytuacja wycieraczka non stop pracuje.dopiero wyjęcie bezpiecznika 45 wyłącza ja. Wiązka raczej ok, w klapie sprawdziłem i cała, ma ktoś może schemat albo sugestie jakieś? Podmienilem na inny silnik ale dalej to samo.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.