Skocz do zawartości

320i - Nierówna praca silnika na benzynie


z_dzichu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Czy ktoś mógłby mi pomóc w znalezieniu specjalisty od BWM w okolicach Wałbrzycha.

Od jakieś czasu jestem posiadaczem BWM 320i E46 i od założenia instalacji gazowej nie dzieje się z moim autkiem najlepiej. Byłem już u trzech specjalistów i niestety nikt nie może zdiagnozować usterki.

Po założeniu gazu instalacji gazowej auto przejechało jakieś 1000 km i zaczęły się problemy z pracą silnika na benzynie. Autem po odpaleniu na zimnym silniku zaczyna trząść jakby nie pracował na wszystkie cylindry. Silnik przy dodaniu gazu nie wchodzi równo na obroty tak jakby dostawał gdzieś powietrze i dopiero po sekundzie normalnie wchodzi na obroty. Również podczas ruszanie jest to uciążliwe ponieważ przy dodaniu gazu obroty potrafią spaść. Na gazie auto wchodzi ładnie na obroty, choć czuje, że nie ma już tej mocy co kiedyś. Po rozgrzaniu auta, również nie chce poprawnie pracować na benzynie choć jest troszkę lepiej.

 

Dodam, że w aucie wymieniłem wszystkie świecie zapłonowe na nowe, sondy lambda działają poprawnie wszystkie napięcia są w normie. Cewki również zostały sprawdzone i jedna z nich została wymieniona bo podobno mogła mieć jakieś przebicie. Przepływka również działa poprawnie nie wykazuje na komputerze żadnych błędów. W aucie centralka od gazu STAG 300 plus została odłączona od sond lambda po podobno w tych silnikach nie jest zalecane aby sterownik był podpięty pod sondy. Wszystkie mapy od gazu i benzynie są podobno OK. choć ja się na tym nie znam więc ciężko jest mi rozmawiać z mechanikiem.

Dodam, że co jakiś czas wyskakuje na komputerze błąd wypadania wszystkich 6 cylindrów.

Niestety jest to moje pierwsza bunia i nie bardzo wiem gdzie mogę się udać z tym problemem, a nie chce już jeździć po pseudomechanikach.

Pozdrawiam wszystkich na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciężka sprawa, według mnie gazownicy mogli coś wymodzić i dlatego silnik głupieje na lpg, a patrzyłeś może jak silnik chodzi bez sond lambda? tzn odpiąc sondy lambda i odpalić na benzynie, skoro LPG nie jest podłączone pod sondy i pracuje dobrze to może to jest jakiś trop.

Jeśli byłoby to coś z zapłonem to problemy byłyby zarówno na Pb jak i na LPG, bo w obu przypadkach potrzeba iskry, gdyby któraś świeca nie paliła czasem to na LPG tez by telepało silnikiem i by były objawy jakie opisałeś dla Pb.

Chyba, że centralka LPG "ogłupia" sterownik silnika, spotkałem się z takimi opiniami w internecie, że po montażu instalacji było ok, a po jakimś czasie zaczęły się problemy z pracą na benzynie i powodem było to, że sterownik silnika miał niewłaściwe parametry bo centralka go ogłupiała, ciężko mi to opisać ale chodziło o to, że jak silnik pracował na LPG to sterownik silnika od Pb był włączony ale podawanie paliwa na wtryski było wyłączone, same wtryskiwacze też były nieczynne i sterownik później po przełączeniu na Pb miał coś jakby nie właściwą mapę nie wiem jak to opisać ale po prostu wskazania odbiegały od normy i silnik wariował.

 

 

Strasznie nakręciłem tym co napisałem i nie wiem czy ktoś zrozumie o co mi chodziło:P

 

A próbowaliście "wywalić" LPG? Tzn całkowicie odpiąć centralkę LPG, nie demontować wszystkiego tylko kable po odpinać żeby centralka nie była wpięta w wiązkę elektryczną silnika i nie chodzi o odpięcie zasilania od centralki ani wypięcie wtyczki z centralki tylko odłączenie wszelkich kabli od wiązki silnika.

A jak są podłączone wtryskiwacze LPG? może podczas montażu coś zrypali i wtryskiwacze LPG kolidują z wtryskami benzyny albo coś i któryś wtryskiwacz nie działa tak jak powinien?

Albo też skład mieszanki LPG był/jest zbyt bogaty i od zbyt wysokiej temperatury wtryski się lekko zapiekły albo coś w tym stylu,

Ja mam co prawda całkowicie inny silnik bo mam MB 2.2 150KM i instalację 1generacji na BLOSie ale też mam tak, że jak pojadę w trasę na LPG i zrobię 200-300km to potem jak zgaszę silnik i odpalam na benzynie to przez kilka sekund silnik pracuje tak jak u ciebie, szarpie dławi się jakby miał zapowietrzony układ paliwowy albo iskra wypada, ale popracuje tak 20-30sek i pracuje normalnie.

Może też zapowietrza ci się układ paliwowy?

 

W takim wypadku nie ma co patrzeć na komputer i błędy bo komputer nie zawsze wykazuje wszystkie usterki.

Bo życie zaczyna się od ośmiu cylindrów :) Moja 540iA

http://forum-lines.ru/rez/ab192360.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki kolego, ja również myślę, że raczej z iskra nie ma to nic wspólnego. A co do sondy lambda aby ją wypiąć to chyba dobry pomysł i sprawdzić czy będą takie same objawy. Myślę, że pójdę tym tropem. Jak na razie odłączyłem centralkę LPG i pojeżdżę troszkę na benzynie zobaczymy co się będzie działo jak na razie jest bez zmian, ale nie przejechałem za dużo kilometrów.

Moim zdaniem napewno coś musi być nie tak z mieszkanką paliwa, bo słychać po wydechu jak by była za bogata, ale mogę się mylić.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... chodziło o to, że jak silnik pracował na LPG to sterownik silnika od Pb był włączony ale podawanie paliwa na wtryski było wyłączone, same wtryskiwacze też były nieczynne...

 

A jak to sobie inaczej wyobrażasz ? Przecież DME musi być włączony, a sterownik gazu tylko tłumaczy polecenia DME na potrzeby zasilania gazem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Dla zainteresowanych problem rozwiązanych, co prawda dopiero po 3 miesiącach ale się udało. Przyczyna była uszkodzona uszczelka pod kolektorem ssącym na 4-5-6 cylindrze. Usterka została wykryta dopiero przez ASO BMW, nikt inny nie wpadł na to.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

WITAM.

NA FORUM JESTEM DOSYĆ (TAK MI SIE WYDAJĘ), ALE CZĘSTO GĘSTO CZYTAM WŁAŚNIE WASZE ROZMAITOŚCI.

OTÓŻ POSIADAM E90 320i 150 KM Z 2006ROKU. W LISTOPADZIE 2011ROKU ZAINSTALOWAŁEM INSTALACJĘ GAZOWĄ (NIESTETY KOSZTY) STAG 300 PREMIUM I OBD2 , I OD JAKIEGOŚ CZASU MAM PROBLEMY Z AUTEM. BARDZO PODOBNE JAK PISZECIE W TYM POŚCIE. OTÓŻ GDY RANO ODPALAM OCZYWIŚCIE NA BENZYNIE TO DAJĄC GAZU AUTO DŁAWI SIĘ I CZASEM GAŚNIE. PO JAKIMŚ CZASIE AUTO JUŻ NORMALNIE CHODZI. ZAUWAŻYŁEM TAKŻE ŻE JEST JAKOŚ SŁABSZE, ALE NIE WIEM MOŻE TO PRZEZ INSTAL. GAZOWĄ. GAZIARZ NIE MOŻE USTAWIĆ MI INSTALACJI TAKŻE MIESZANKI CHYBA Z POWODU ZE AUTO ŹLE CHODZI NA BENZYNIE.

BĘDĄC U JEDNEGO Z MECHANIKÓW PO PODŁĄCZENIU GO DO KOM POKAZAŁ SIĘ BŁĄD : misfire cylinder CZYLI NIEWYPAŁ W CYLINDRZE.

WCZORAJ BYŁEM U INNEGO MECHANIKA I POKAZAŁY SIĘ DWA BŁĘDY CZYLI 1. WYPADAJĄCE ZAPŁONY NA CYLINDRACH 1-2-3 , A TAKŻE COŚ Z VELVOTRONICEM -PONOĆ ZŁA REGULACJA .

NIE WIEM CO MAM ROBIĆ . PROSZĘ POMÓŻCIE.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.