Skocz do zawartości

320d m47 falowanie po adaptacji przeplywki


rybaPL

Rekomendowane odpowiedzi

koledzy mam taki problem i nie wiem co mam w tej sytuacji zrobic Wczoraj robilem adaptacje mojej starej przeplywki z koncowka 527 bo ostatnie wgranie bylo z 98r :duh:czyli do przeplywki z koncowka 314 jednak zamykala ekonomizer tak jak trzeba ale postanowilem wgrac bo myslalem ze bedzie lepiej i takze wybebeszylem katalizator ten za turbina Okazalo sie ze zaczely mi falowac delikatnie obroty i wiem ze to przez przeplywke bo jak odlacze ja nie faluje Ale dlaczego tak sie dzieje :?: powinno byc lepiej a nie gorzej Gdy jest podlaczona przeplywka bunia bardziej kopci Na kompie po tym wgraniu mialem bledy;

120 wiring supply voltage>18 volt

149 CAN timeout DME/DDE

248 no CAN ID DME 4

247 no can ID DME2

143 overvoltage (U>16v)

246 no CAN ID DME1

prostownik tez mi tu zamieszal Po usunieciu bledy nie wystepuja

Nie resetowalem map Nowa przeplywke moglbym miec na poniedzialek bo chyba tylko wymiana pomorze chyba zeby wrocic do starego nr softu jak myslicie :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jak? wgrałeś nowy soft pod nową przepływkę mając w aucie starą? Jeśli tak to falowanie może być tym spowodowane. Wymień przepływomierz na oryginalny BOSCH wolny od wad(ten nowy) i wykasuj mapy wtrysków. Ja zrobiłem podobnie wgrałem nowy soft pod zamiennik, który był strojony pod starą przepływkę. Falowania obrotów u mnie nie było, ale moc dalej nie była jednolita, nie kopciło też bo przepływka zaniżała wskazania więc dawka paliwa była za mała. U ciebie jest na odwrót przeplywka zawyża więc auto kopci na czarno. A co do tego, że soft jest z 98 to bardzo dobrze!! powinieneś być zadowolony to dowód na to, że przebieg oryginalny! :)

 

EDIT: Jeśli masz dostęp do DIS-a to zrób test przepływki wyjdzie wtedy na 100% oto przykład złego wskazania:http://www.youtube.com/watch?v=0iPIvpLlJmQ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie mam w aucie starej przeplywki z koncowka nr 314 bo mam na pewno wklad z obudowa od przeplywki bosch z koncowka nr 527 ale na obudowie jest za bardzo nie czytelne Na tamtym starym sofcie nigdy mi nie falowala ale myslalem ze bedzie lepiej A mozna wrocic do starego nr softu :?: bo jutro mialem miec wyjazd Sprawdzalem parametry wczesniej podczas jazdy i lekko mi zanizala
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do obudowy, właśnie w niej tkwi problem, to ona ma wadę fabryczną i ze względu na nią nie wystarczy wymiana wkładu tylko całej obudowy. Bez względu na nr wkładki, jesli masz obudowę taką(stara-314):

http://img185.imageshack.us/img185/5298/snv30482g.th.jpg

to wymienić należy obudowę z wkładką i zrobić reprogramację. Jeśli w aucie jest już obudowa taka(nowa-468,527):

http://www.maf-shop.com/luftmassenmesser-blog/wp-content/uploads/2008/07/314_526_unterschied.jpg

Sam nr przepływomierza odczytujesz z obudowy. Jeśli okazało by się, że obudowę masz starą to nic nie kombinuj tylko wymieniaj na oryginał i to komplet!! Źle działający przepływomierz może oznaczać za ubogą dawkę, która niszczy silnik, lub za bogatą co zatyka katalizatory blokuje kierownicę spalin w turbinie i okropnie kopci. Nie polecam oszczędzać na tym podzespole sam to wiem z własnego doświadczenia. Można zawsze wrócić do poprzedniego, ale programować sterownik można określoną ilość razy (nie pamiętam ile).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam ta nowa obudowe ale przeplywka nie do konca sprawna Mysle zeby wrocic do poprzedniej wersji softu z powodu tego wyjazdu i nie tylko a pozniej kupie nowa i wgram nowy soft,zrobie reset map Mam nadzieje ze bedzie ok Dzieki kolego trandolf za pomoc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro masz "nową" obudowę i masz "nowy" to czemu jest wszystko OK na starym sofcie? może wkład pochodzi z "nowej" przepływki ale nie BOSCH-a? Miałem właśnie taką, "nowa" obudowa, a po zmianie na nowy soft miałem cyrki z autem. Jeśli cię to zainteresuje to polecam poczytać:http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=69&t=133595&start=0
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.