Skocz do zawartości

320d problem z wycieraczkami


spikepool

Rekomendowane odpowiedzi

Takiego problemu jeszcze nie miałem, zacinają mi się wycieraczki. Jak odpalę auto włączę je to działają, czasem przestaną i żadne ruszanie manetki nie pomaga. Czasem działają spryskiwacze przy nie działających wycieraczkach czasem nie, nie widzę zależności. Wystarczy odpalić auto ponownie i działają. Co może być uszkodzone? kiedyś miałem problemy z modułem komfortu, czy on odpowiada za pracę wycieraczek?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli co? trzeba by wyjąć i sprawdzić zimne luty? bo skoro raz działa a raz nie to raczej wykluczam spalenie jakiegoś elementu?! po prostu wyjąć porobić zdjęcia podzielić się na forum ;) i diagnoza się pojawi ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
chciałbym odświeżyć temat, dziś znowu się zacięły dziś i nie szło jechać w ulewie, postałem z 45 minut przestało padać dojechałem do domu wyłączam zapłon, włączam działają !! a robiłem to wielokrotnie jak stałem. Męczyć moduł komfortu??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znany problem w e46, silnik się przegrzewa, więc czujnik umieszczony w przekaźniku wycieraczek wyłącza je do ostygnięcia, w początkach problemu wystarcza reset stacyjką, potem przeradza się to w koniecznośc przymusowych postojów w deszczu. rozwiązanie na 100% to wymienic i przekaźnik i silnik wraz z mechaniką wycieraczek, nie takie znów drogie. można na początek obejrzec wewnątrz ów przekaźnik czy nie ma jakiś nadpaleń
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

H_A_R_T dziękuje CI bardzo za fachową i konkretną odpowiedź. Powiedz mi gdzie znajduje się ten przekaźnik, jak się do niego dobrać. A wymienny jest sam silnik wycieraczek? Czy to komplet? bo jeżeli dobrze Cię zrozumiałem to on wszystkiemu jest winny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przekaźnik w skrzynce z lewej strony róg przy szybie, dekiel na imbusy. w środku jest długi brązowawy przekaźnik z wieloma nóżkami, tam jest czujnik wyczuwający nadmierny opór wycieraczek i wyłączający je czasowo - zabezpieczenie przed połamaniem ramion przymarzniętych wycieraczek, silnik dałby rade to zrobic, widziałem nawet tego typu defekt przy mb vito 639 :) dobrą opcją jest też rozebranie podszybia wyciągnięcie całego mechanizmu z silnikiem i na tzw stole posprawdzac czy np problem nie leży w zatartej ośce przy jednej z wycieraczek a przekaźnik działa odpowiednio - jak już wspomniałem wymiana obu podzespołów to 100% efektu ale z drugiej strony wszystko idzie naprawic... pozdro ps; silnika nie sprzedają oddzielnie, tylko razem z mechaniką
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.