• Reklama

320d wymiana ŁOŻYSKA czy PIASTY tył ?

M43TU (316Ci, 316i, 318Ci, 318i), M47 (318d, 320d), M47TU (318d, 318td, 320Cd, 320d), M52TU (320Ci, 320i, 323Ci, 323i, 328Ci, 328i), M54 (320Ci, 320i, 325Ci, 325i, 325ti, 325xi, 330Ci, 330i, 330xi), M56 (325Ci, 325i), M57 (330d, 330xd), M57TU (330Cd, 330d, 330xd), N40 (316Ci, 316i, 316ti), N42 (316i, 316ti, 318Ci, 318i, 318ti), N45 (316Ci, 316i, 316ti), N46 (316i, 316ti, 318Ci, 318i, 318ti), S54 (M3, M3 CSL)

Moderatorzy: Panfil - BMW Klub Polska, mattiss, Nurek

320d wymiana ŁOŻYSKA czy PIASTY tył ?

Postprzez Ranger » 02 Lut 2011 21:44

zaczyna się nienajlepiej, moja ślicznotka zaczyna niedomagać
huczy i lekko dudni już od 50-60km/h
powiedzcie mi kiedy wymienia się łożysko a kiedy piastę ? bo już nie rozumiem

z tyłu są tarczo-bębny,
jaka jest instrukcja wymiany tych części, da się to zrobić w garazu bez specjalnych kluczy ?

byłem u mechaniora przejechał się i powiedział, że łożyska a cena to 180-220 za koło + 150 wymiana... robi się z 660zł tragedia !
patrzę na ceny, a łożysko kosztuje ok 80-90 zł na 1 stronę
więc cena mechanika bardziej mi odpowiada piaście no przecież nie ma takiej przebity
Awatar użytkownika
Ranger
 
 
 
Posty: 588
Dołączenie: 24 Gru 2009 22:29
Miejscowość: EL
Moje BMW: e60 530d o4

Re: 320d wymiana ŁOŻYSKA czy PIASTY tył ?

Postprzez wania126 » 02 Lut 2011 22:29

Witam:) Kolego ja kupilem ostatnio lozysko SKF po mallym rabacie zaplacilem chyba 115 zl...ale narazie nie wymieniam bo cos przestalo buczec...buczy mi jak skrecam...w tylnim lewym...pobuczy i na jakis czas przestanie...niewiem o co chodzi...;/ narazie lozysko lezy w piwnicy,,,heh
Awatar użytkownika
wania126
 
 
 
Posty: 843
Dołączenie: 23 Sty 2010 20:04
Miejscowość: WLKP
Moje BMW: E46 320D rok 1998

Re: 320d wymiana ŁOŻYSKA czy PIASTY tył ?

Postprzez Ranger » 03 Lut 2011 17:16

kupiłem samo łożysko
muszę wymienić samo z siebie nie chce przestać stukać
chyba 1 str oddam do mechaników :/
Awatar użytkownika
Ranger
 
 
 
Posty: 588
Dołączenie: 24 Gru 2009 22:29
Miejscowość: EL
Moje BMW: e60 530d o4

Re: 320d wymiana ŁOŻYSKA czy PIASTY tył ?

Postprzez malolat1030 » 03 Lut 2011 20:07

Też miałem problem z łożyskiem w tylnym kole . Kupiłem Meyle cena ok 90zł za sztukę.
Ale najlepsze jest to że dzwoniłem do jednego mechanika chcąc umówić się na wymianę on się pyta mnie jakie auto ja mówię że BMW E46 a on że on się nie podejmie wymiany w tym modelu!
Zastanawiałem się czemu. Dzwoniłem do drugiego...i to samo!! Mówię co jest?
Zacząłem się trochę martwić ale zadzwoniłem do trzeciego mechanika tym razem z okolic Warszawy wymienił bez problemu. Cena 120 zł za stronę.
Image
...na tym osiedlu
gdzie BEEMKA jest
prawie jak BENTLEY...
Awatar użytkownika
malolat1030
 
 
 
Posty: 186
Dołączenie: 30 Mar 2009 19:39
Miejscowość: warszawa
Moje BMW: E46 318i sedan

Re: 320d wymiana ŁOŻYSKA czy PIASTY tył ?

Postprzez Ranger » 03 Lut 2011 21:17

co do ceny to u mnie podobnie kształtuje się

ile trwała wymiana bo słyszałem od 2-4h ?
ciężko jest wyciągnąć piastę i łożysko ?? byłes przy wymianie ?
czy takie łożysko da się wsadzić za pomocą imadła ? czy trzeba prasy ? nikt nie wymieniał tego sam ? fotostory ? whatever ?
robota wydaje się teoretycznie prosta ale może są jakieś problemy hmm
Awatar użytkownika
Ranger
 
 
 
Posty: 588
Dołączenie: 24 Gru 2009 22:29
Miejscowość: EL
Moje BMW: e60 530d o4

Re: 320d wymiana ŁOŻYSKA czy PIASTY tył ?

Postprzez malolat1030 » 03 Lut 2011 21:27

Wiesz co nie byłem przy wymianie zostawiłem auto u mechanika ok. godziny 18 i następnego dnia w południe było już do odbioru więc nie jestem w stanie określić ile czasu to mogło trwać, ale pewnie tak jak piszesz jakieś2-4h
Image
...na tym osiedlu
gdzie BEEMKA jest
prawie jak BENTLEY...
Awatar użytkownika
malolat1030
 
 
 
Posty: 186
Dołączenie: 30 Mar 2009 19:39
Miejscowość: warszawa
Moje BMW: E46 318i sedan

Re: 320d wymiana ŁOŻYSKA czy PIASTY tył ?

Postprzez Musti579 » 03 Lut 2011 22:44

Ja wymieniałem łożysko jakiś rok temu. Tył strona lewa. Strasznie wyło. Kupiłem łożysko Optimala za 120zł. Po roku i przejechaniu około 50tys km jest ok.
Robiłem to sam, jest trochę zabawy. Trzeba wyciągnąć wachacz, a żeby to zrobić pare rzeczy musisz ściągnać. Mi najwięcej czasu zajęło ściągnięcie bębno-tarczy. Był duży rant na szczekach od ręcznego i tarcza nie chciała zejść. Jak masz już wachacz na wierzchu wybijasz łożysko. Jest tam dwu-rzędówka.
Mi ono się rozleciało :p i ścianka łożyska została na wachaczu, w ruch poszedł fleks :) Nowe łożysko wbiłem za pomocą starego, bez żadnej prasy. Około 4h roboty.
pzdr
Awatar użytkownika
Musti579
 
 
 
Posty: 161
Dołączenie: 05 Sty 2010 21:04
Moje BMW: E46 320d 150PS+
Honda CBR 900RR


Powróć do E46

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: alv1, Blade1984, dkzg, Google [Bot], robercu oraz 29 gości