Skocz do zawartości

318i Napinacz łańcucha rozrządu - profilaktyka


knypo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Czytałem dużo o problemie wadliwego napinacza łańcucha rozrządu występującego w silniku N42.

Nie znalazłem jednak odpowiedzi na pytanie: Czy profilaktyczna wymiana tego elementu ma jaki sens??

 

Z tego co piszą inne osoby, którym przytrafiło się przeskoczenie łańcucha, naprawa takiego uszkodzenia może być dość kosztowna (do 3000zł).

Chciałbym więc w swoim aucie wymienić profilaktycznie tą wadliwą część. Czy napinacz po wymianie jest lepszej jakości? (tzn. nie uszkadza się tak szybko??)

Bardzo proszę o odpowiedź i dziękuję!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 94
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

No właśnie, wszyscy piszą ale nikt czegoś takiego nie miał. W serwisie BMW także nie mieli takiego przypadku. Na którymś z forów, chyba angielskim pisali o tym że tłucze przy rozruchu, ale przyczyną był niodpowiedni olej. To jest naprężacz hydrauliczny i badziewnym olejem można go załatwić. Też mam ten silnik i szukałem, ale nic konkretnego nie znalazłem na ten temat.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niektórzy piszą, że niby jest on plastikowy, potrafi się połamać i wtedy łańcuch przeskakuje. Może się to skończyć nawet pogięciem zaworów.

Objawy to praca rozgrzanego silnika jak diesel, spadek mocy i zwiększone zużycie paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Miałem ten problem ale już wszystko OK. Poczytajcie moje wcześniejsze posty. Co do kosztów to wydałem 3000 zł w ASO BMW w Warszawie z tym że wymieniałem nie tylko sam napinacz.

Pozdro

 

A jak tam ze sprzedażą auta ? Zgłosił sie koleś po te pozostawione 3000 zł zaliczki ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:) no sam jestem w szoku że nie :) ale to nie mój problem :). Dalej sobie latam, przed zima wymieniłem olej, wszystkie filtry ( paliwa też), świece-wywaliłem 900 zł i szkoda mi teraz sprzedać BUNIĘ komuś innemu :). Może tak miało być :).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmmmmm a co do tego napinacza to czy on jest plastikowy- jakoś mi sie nie wydaje.Widziałem go i wydawało mi się że był metalowy.Knypo myślę że nie ma się aż co tak bać tego silnika N42. N fakt trochę mnie kosztowała naprawa ale ja mam taka zasadę że wolę robić wszystko na oryginalnych częściach i raczej w ASO ale oczywiście nie wszystko.Z tego co patrzyłem to te silniki czyli N42 były dośc długo produkowane tzn od grudnia 2000 r do lutego 2004 ( http://www.realoem.com/bmw/select.do )- mój to akurat grudzień 2002 r. więc chyba nie można mówić że wszystkie są do bani. No oczywiście zawsze w każdym coś się znajdzie nie tak i tyle.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Hmmmmmm a co do tego napinacza to czy on jest plastikowy- jakoś mi sie nie wydaje.Widziałem go i wydawało mi się że był metalowy.Knypo myślę że nie ma się aż co tak bać tego silnika N42. N fakt trochę mnie kosztowała naprawa ale ja mam taka zasadę że wolę robić wszystko na oryginalnych częściach i raczej w ASO ale oczywiście nie wszystko.Z tego co patrzyłem to te silniki czyli N42 były dośc długo produkowane tzn od grudnia 2000 r do lutego 2004 ( http://www.realoem.com/bmw/select.do )- mój to akurat grudzień 2002 r. więc chyba nie można mówić że wszystkie są do bani. No oczywiście zawsze w każdym coś się znajdzie nie tak i tyle.

 

w 2000 r. montowali je tylko w compact a dopiero w 2001 r. w reszcie nadwozi a w drugiej połowie 2003 r. zaczęły wchodzić już N46

 

Ja miałem z grudnia 01 r. i kiedy zdałem sobie sprawę że dopadła mnie ta usterka z rozrządem to nawet nie zabierałem sie za naprawe tego bo tu gdzie mieszkam naprawa wyszła by mnie z 3000 euro bo poza ASO bardzo ciężko o kumatego mechanika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No faktycznie Guzior2, masz rację. Gdybym wiedział że mam tyle zapłacić to też bym nie robił ale skoro wyliczyli mi 3000 zł i dali 2 lata gwarancji to mam to z bani :). Po tej drobnej naprawie wszystko lata aż miło :). To co jeszcze mam zamiar wymienić to cewki zapłonowe bo ostatnio jak wymieniałem świece to stwierdzili ze jedna powoli sie kończy. No i tak rzeczywiście jest bo raz na kilkadziesiąt odpaleń potrafi chodziś na 3 ale wystarczy zgasić i ponownie odpalić. Wymiana to drobnostka, oczywiście wymienię 4 BOSCHA a koszt to tylko 600 zł i KITA :).

 

Guzior a ty jaki motor byś polecił w E46 oczywiście tylko benzyna żaden klekot. Ja osobiście gdybym miał teraz kupować to tylko 330i :) ale w Touringu bo to mi sie akurat podoba a dwa że rodzinka. Ej a może wiesz czy da rade taki silnik zapodać do mnie ???? i jakie sa koszty- pewnie nie małe. Generalnie to szukałem takich silników ale nic konkretnego nie znalazłem. Gdyby za pare lat znów sie napinacz odezwał ( mam nadzieje że nie) to może wtedy SWAP na 3 litry. Maja racje ci którzy pisza że po jakims czasie te 143 konie to za malo. Ja już po 10 miesiącach czuję niedosyt :) i jak sobie pomyślę że tam jest 231 koni to aż noga swędzi :).

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Też bym wybrał 330i ale myśle, że swap z 318i na 330i jest nieopłacalny, za dużo elementów musiał byś wymienić a w przyszłości ciężko było by ją sprzedać bo chyba każdy woli kupić taką jaka wyjechała z salonu niż po swapie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Ja u siebie wymieniłem profilaktycznie ten napinacz przy przebiegu 120 tys. km. Nie jest on ani plastikowy ani hydrauliczny jak pisali koledzy wyżej. Metalowa konstrukcja ze sprężyną w środku. Jest dłuższy od tego, który miałem wcześniej i ma sztywniejszą sprężyna:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie wymieniłem profilaktycznie ten napinacz przy przebiegu 120 tys. km. Nie jest on ani plastikowy ani hydrauliczny jak pisali koledzy wyżej. Metalowa konstrukcja ze sprężyną w środku. Jest dłuższy od tego, który miałem wcześniej i ma sztywniejszą sprężyna:

 

 

Może ten napinacz wygląda inaczej ze względu na to że realoem podaje na to 2 numery katalogowe:

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AX51&mospid=47662&btnr=11_3189&hg=11&fg=25

http://imageshack.us/a/img22/2969/p1070367s1.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/25837/icon3.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Profilaktycznie warto wymienić napinacz, ale też nie ma co przesadzać bo sprawdzając realoem ten układ i dokładnie te same części są do dziś stosowane w silnikach serii 1, 3 i X3. Z porównania podzespołów silnika N42 z silnikami obecnie stosowanymi trudno się zgodzić z opinią że to wada fabryczna tego silnika. Porównując listę części to niewiele się zmieniło od 2002r a z całą pewnością nie rozrząd i napinacz, co nie zmienia faktu że podobne przypadki występują w nowych samochodach.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie lubię sarkazmu ale gdzieś czytałem że n42 został sinikiem roku ale nie wiem czy to nie był Fakt :)

W 2001 roku silnik N42B18 został silnikiem roku w kategorii 1,4-1,8 litra :)

http://en.wikipedia.org/wiki/International_Engine_of_the_Year

http://imageshack.us/a/img22/2969/p1070367s1.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/25837/icon3.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
Jaki jest koszt tego napinacza i jak sie go wymienia. Swoja droga czy jesli przy odpalaniu slychac takie wrrr przez moment to moze byc chwilke za luzny lancuch?

 

Witam,

też czasem słyszę "wrrr" po odpaleniu auta przez chwilę ale mechanik (zajmujący się tylko bmw) sprawdził napinacz i powiedział, że niby jest ok... więc sam nie wiem co to jest. Może trzeba będzie wymienić dla spokojnego sumienia. Swoją drogą napinacz kosztuje około 120zł.

http://imageshack.us/a/img22/2969/p1070367s1.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/25837/icon3.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam chłopaki. U mnie jak np auto stoi tydzień nie palone to po odpaleniu słychać tez sekunde takie wrrrrr ale wystarczy ze pochodzi chwile i już przy nastepnym odpaleniu jest OK. Chyba nic ważnego bo jak duzo jeżdżę to tego nie ma.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.