Skocz do zawartości

320Ci Proszę o pomoc w rozszyfrowaniu błędów


BoSSki

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Panowie prośba o pomoc w rozszyfrowaniu błędów jakie wyskoczyły mi na diagnozie komputerowej. Jakiś czas temu zaświeciła mi się kontrolka od jakości spalin (żółta ikona silnika). Po sprawdzeniu na kompie pojawiły się takie błędy jak poniżej. Błędy zostały skasowane po skasowaniu sondy wszystkie pracowały jak należy i po przejechaniu ok 400km od skasowania kontrolka mi się znów zaświeciła. Silnik chodzi równo nie szarpie na mocy raczej nie stracił...

Skoro zaraz po skasowaniu błędów sondy były ok może powinienem wymienić świece/cewki? czy to może być przyczyną zaświecenia się tej kontrolki?

Dodam że kontrolka świeci się cały czas (nie jest tak że czasem się świeci czasem nie), przez ok 400km nie zaświeciła się ani razu, a odkąd się zaświeciła nie zgasła ani razu.

 

Z góry dzięki za pomoc!

 

E R R O R M E M O R Y R E P O R T

-------------------------------------

Date: 11/02/10 19:46:23

ECU: MS420DS0

JobStatus: OKAY

Variant: MS420DS0

-------------------------------------------------------------

RESULT: 7 errors in error memory !

-------------------------------------------------------------

123 avtivate grid-controlled cooling

Error frequency : 55

Logistic counter: 40

Engine speed 0.00 1/min

load 0.00 mg/Hub

temperature cooling water 42.00 Grad C

Battery Voltage 11.42 V

appear before (rel.) 17.30 h

Kurzschluss gegen Masse oder Leitungsunterbrechung

CARB-Fehler

Fehler nach Entprellung gespeichert

Fehler momentan vorhanden

sporadischer Fehler

Errorcode: 7B F2 37 28 00 00 78 70 CD 29

-------------------------------------------------------------

228 lambda contol tolerance Bank 2 to big

Error frequency : 16

Logistic counter: 40

Engine speed 1184.00 1/min

load 114.39 mg/Hub

temperature cooling water 96.75 Grad C

lambda contol tolerance Bank 2 25.39 %

appear before (rel.) 17.20 h

Abweichung fett

CARB-Fehler

Fehler nach Entprellung gespeichert

Fehler momentan vorhanden

sporadischer Fehler

Errorcode: E4 F1 10 28 25 15 C1 C1 CD 2A

-------------------------------------------------------------

227 lambda contol tolerance Bank 1 to big

Error frequency : 13

Logistic counter: 40

Engine speed 736.00 1/min

load 70.81 mg/Hub

temperature cooling water 90.75 Grad C

lambda contol tolerance Bank 1 5.07 %

appear before (rel.) 17.10 h

Abweichung fett

CARB-Fehler

Fehler nach Entprellung gespeichert

Fehler momentan vorhanden

sporadischer Fehler

Errorcode: E3 F1 0D 28 17 0D B9 8D CD 2B

-------------------------------------------------------------

203 lambda control Bank 2 control block

Error frequency : 6

Logistic counter: 40

Engine speed 704.00 1/min

temperature cooling water 96.00 Grad C

load 59.92 mg/Hub

lambda probe voltage control probe Bank 0.06 V

appear before (rel.) 17.10 h

Abweichung fett

CARB-Fehler

Fehler nach Entprellung gespeichert

Fehler momentan nicht vorhanden

sporadischer Fehler

Errorcode: CB B1 06 28 16 C0 0B 0B CD 2B

-------------------------------------------------------------

202 lambda control Bank 1 control block

Error frequency : 6

Logistic counter: 40

Engine speed 704.00 1/min

temperature cooling water 96.00 Grad C

load 59.92 mg/Hub

lambda probe voltage control probe Bank 0.09 V

appear before (rel.) 17.10 h

Abweichung fett

CARB-Fehler

Fehler nach Entprellung gespeichert

Fehler momentan nicht vorhanden

sporadischer Fehler

Errorcode: CA B1 06 28 16 C0 0B 11 CD 2B

-------------------------------------------------------------

242 burning fail Cylinder 5

Error frequency : 1

Logistic counter: 16

temperature cooling water 43.50 Grad C

revolution upper limit 768.00 1/min

Airmass upper limit 87.15 mg/Hub

Airmass under limit 81.70 mg/Hub

appear before (rel.) 12.30 h

Verbrennungsaussetzer CARB B4 emissionsverschlechternd

Tankfuellstandssignal bei Fehlereintrag aktiv

CARB-Fehler

Fehler nach Entprellung gespeichert

Fehler momentan nicht vorhanden

sporadischer Fehler

Errorcode: F2 BC 01 10 7A 18 10 0F CD 5B

-------------------------------------------------------------

243 burning fail Cylinder 6

Error frequency : 1

Logistic counter: 16

temperature cooling water 43.50 Grad C

revolution upper limit 768.00 1/min

Airmass upper limit 87.15 mg/Hub

Airmass under limit 81.70 mg/Hub

appear before (rel.) 12.30 h

Verbrennungsaussetzer CARB B4 emissionsverschlechternd

Tankfuellstandssignal bei Fehlereintrag aktiv

CARB-Fehler

Fehler nach Entprellung gespeichert

Fehler momentan nicht vorhanden

sporadischer Fehler

Errorcode: F3 BC 01 10 7A 18 10 0F CD 5B

=============================================================

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hm miałem podobny problem ale u mnie okazało sie ze przegryzione były kable z jednego ze wtrysku chyba dobrze napisałem, sprawdz sobie końcówke z tłumika po jezdzie czy w środku nie jest mokra w wyniku złego spalania ja bym sprawdził dokładnie te kable moze coś przełamane pod tą izolacją to dość słabe kable. kable polutowałem na nowo i po paru kilometrach błąd zgasł.

 

 

taka kontrolka http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/tr7410_2010-04-05%2017-33-24.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zastanawiam się czy to wariowanie sond może być spowodowane, właśnie zużytymi świecami/cewkami? bo jeśli w cylindrach nie dopala się tak jak potrzeba to na zdrowy rozum wiadomo że spaliny nie będą ok. do wymiany świec i tak się przymierzam. zobaczymy czy coś to pomoże.

 

A jeśli chodzi o cewki, czy często się zdarza żeby poszła cewka? czy to raczej rzadka usterka? co ile km powinno się cewki wymieniać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oczywiscie ze sie zaswieci

blad zostal zapisany

 

to że błąd został zapisany to nie znaczy że się zaświeci. kontrolka się świeci w momencie gdy błąd występuje.

 

jutro sobie sprawdzę ten przewód odmy, dzięki za wskazówkę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj w drodze do pracy kontrolka znowu się zaświeciła :(

sprawdzę dokładnie tą odmę według rysunku. może to być związane z odmą faktycznie bo samochód nie stracił na mocy.

świecę wymienię i tak mam nadzieję że w następnym tygodniu się uda. zobaczymy czy będzie poprawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwny zbieg okolicznosci bo ja tez mam 320ci i aktualnie auto jest u mechanika tak samo 7 błedów mam na kompie i pali sie kontrolka ze spalin, u mnie prwdopodobnie przepustnica coś nie tak i czujnik wału i nie wiem co jeszcze na zimnym gaśnie na zagrzanym trzyma 500obr. i tryb EML Awaria.

 

Tak ze BMW BĘDĘ MIAŁ WYDATKI jest jak najbardziej pasujacymi skrótami, lipa z tymi e46 jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Czy myślicie że zawór DISA może być za takie błędy odpowiedzialny? kurde a może jednak któraś sonda się wiesza?

Może ktoś może polecić mi dobrego fachowca w Warszawie z kompem który rozwiązałby mój problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak sprawdzić odmę bez przekładki?

odkręcam korek wlewu oleju na pracującym silniku i obroty się trochę podnoszą. jak zatykam go ręką to czuję zasysanie powietrza.

a ten zawór DISA nie może powodować takich błędów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

dzisiaj stała się dziwna

rzecz, rano odpaliłem auto i kontrolka zgasła, samochód dostał jakby z

20 koni więcej całą drogę do pracy (ok 10km) było ok. w drodze

powrotnej w połowie kontrolka się zaświeciła autko wyraźnie straciło

na mocy i obroty zaczeły wachlować. zjechałem na parking i nagrałem

telefonem krótki filmik:

 

http://www.youtube.com/watch?v=Dz7g4FwfWpM

 

silnik pracował jakby na połowie cylindrów na filmiku widać że jak

zgasiłem i odpaliłem ponownie obroty były już równe kontrolka dalej

się świeciła. Moc też nie ta co bez kontrolki. Co sądzicie?

 

Jak ostatnio byłem na kompie po skasowaniu błędów jak patrzyliśmy jak

pracuję sondy to dwie sondy przed katalizatorem pracowały dynamicznie,

w sensie wykres skakał między 0,20 a 1,00, ale dwie sondy za katem

praktycznie stały na 0,21 i obie równomiernie rosły bardzo powoli o

0,01 w górę... tak powinno być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyczyn tego ze tak śie dzieje moze być wiele, czy sprawdzałeś przepustnice ,warto było by wyczyścić przepustnice i sprawdzić w jakim stanie są Gumy od dolotu.Zapchana przepustnica moze narobić dużo bałaganu włacznie z zapalajacym śie Check Engine i gaśnieciem auta.

Moje BMW- E30 318I,

- E34 525TDS

-E32 730IA-kochana babcia

-E34 520I M50

E46 Touring 320CI M54

E36 M43 Touring

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dolot szczelny przepustnica czysta wszystko sprawdzone w grudniu.

Dzisiaj kontrolka zgasła znowu. I tu ciekawostka: zawsze tankowałem benzynę patriotycznie na ORLENIE nawet 98 ale we ostatnio musiałem zatankować na STATOILU i właśnie po tym kontrolka pierwszy raz zgasła potem jak wracałem z pracy zapaliła się rezerwa i zanim dojechałem do stacji CHECK zapalił się znowu. na stacji zatankowałem za 100 20L (STATOIL znowu) i dzisiaj kontrolka zgasła... Jak tankowałem na ORLENIE kontrolka zgasła tylko raz na 5 kilometrów i zapaliła się znowu a tak świeciła cały czas od października... zbieg okoliczności???

 

Już zamówiłem świece platynowe NGK dedykowane do tego modelu w sobotę wymieniam. Może mam jakiś problem z układem zapłonowym (np. właśnie świece) i jak zatankuję lipne paliwo to źle się spala, a na trochę lepszym jest na tyle dobrze że kontrolka raz się zapala a raz nie...

 

PS: Zawsze myślałem że na ORLENIE mają dobre paliwa :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jeszcze nie. Gdzie on się znajduję i czy dużo roboty jest z tą wymianą? Też się zastanawiałem nad filtrem. i nawet profilaktycznie i tak go wymienię ale nie wszystko na raz :)

 

 

Filtr paliwa pośiada czujnik ćiśnienia i moze powodować podobne objawy ,koszt filtra w zamieniku bosha to około 160 zł ,co do wymiany to nie jest to skomlikowane trzeba tylko zdjąc osłony.Czym predzej wymien ten filtr.

Moje BMW- E30 318I,

- E34 525TDS

-E32 730IA-kochana babcia

-E34 520I M50

E46 Touring 320CI M54

E36 M43 Touring

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc tak:

 

1. Odkąd tankuję na STATOIL kontrolka zgasla i ani razu się nie zaświeciła.

2. Dzisiaj wymieniłem świece na dedykowane platynowe NGK.

3. Stare świece były w stanie bardzo złym. Mocno spalone i w widoczny sposób zużyte.

4. Po wymianie silnik ładniej wkręca się na obroty i autko płynniej przyspiesza. Różnica może duża nie jest, ale jest odczuwalna.

5. Zostało jeszcze podpiąć pod kompa, skasować błędy i mam nadzieję cieszyć się jazdą :D

 

Filtr paliwa na wszelki wypadek też wymienię, ale jak zrobi się trochę cieplej.

 

Dzięki za wszelkie rady

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.