Skocz do zawartości

320d - stuki silnika - czy to wtrysk?


Musti579

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!!!

 

Około tydzień temu jadąc autostradą z prędkością około 170km/h auto nagle straciło moc. Odrazu zjechałem, wyłączyłem samochód, a kolega scholował mnie do domu. Silnik zaczął stukać, pierwsza myśl to:"ku*** pewnie któraś klapka zawirowań się urwała, będę sobie pluł w twarz bo zwlekam z tym już z pół roku".

Po przyjeździe do domu, natychmiast ściagnałem kolektor, klapki były całe.

Od razu zamówiłem klapki od Krzysiek80r (są naprawdę ok, polecam), wyczyściłem cały dolot, zmieniłem świece i IC (był rozszczelniony). Złożyłem wszystko do kupy, ale oczywiście problem pozostał, a objawy są takie:

- silnik odpala około 2 sek dłuzej niż zwykle, i strasznie mulasto jakby go coś trzymało

- silnik stuka, stuk jest równomierny, ze wzrostem obrotów nie nasila się.

- auto ma około 30-40% mocy mniej

 

Od momentu kiedy zobaczyłem, że klapki są całe, zacząłem obstawiać wtrysk.

 

Byłem na kompie, w serwisie Boscha wyszło bład wtrysku 1 i 2, oraz 2 wewnętrzne błędy sterownika. Po skasowaniu błedy nie pojawiły się ponownie.

Mechanik oczywiście nie potrafił zrobić korekcji wtrysków i polecił zbadanie ciśnienia w cylindrach oraz sprawdzenie wtrysków.

 

Dzisiaj przyszedł mi interfejs, zainstalowałem INPE, podpiąłem się pod samochód w celu sprawdzenia korekcji wtrysków.

Przy silniku nagrzanym do 87 stopni, na postoju trzymałem obroty na około 2800-3000rpm i wyszło tak:

1 cyl: 0,70

2 cyl: 0.00

3 cyl: 0.00

4 cyl: 3.22

 

Z tego co kiedyś czytałem, 0 to dobrze, do 2 moze byc, a około 3 to źle, dobrze mówię???

Czy sposób w jaki robiłem korekcje jest właściwy? temperatura, obroty itd?

i jeszcze jedno, w 320d kolejność cylindrów liczymy od przodu od rozrządu tak???

 

Auto mam po chipie na 177KM, 380NM, robiony był około miesiąc temu.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli masz już INPE to podłącz pod autka i pojeździj obserwując parametry na żywo ....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli masz już INPE to podłącz pod autka i pojeździj obserwując parametry na żywo ....

 

Tak zrobię, ale narazie czekam na baterie do laptopa - poszła do regeneracji.

 

Póki co proszę osoby biegłe w tym temacie o odpowiedź na moje pytania :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.