Skocz do zawartości

320d - obroty, wysprzęglanie i pytania nowicjusza


pielgrzym

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Na wstępie bardzo proszę o litościwość i cierpliwość ;)

 

Jestem szczęśliwym (póki co ;) ) nabywcą E46, przed liftem z 2000r. Starannie wybrałem samochód, oglądał go blacharz i mechanik-elektryk (podpinany pod łącze diagnostyczne, zero błędów itd) - jedyną widoczną usterką był problem z zamkiem centralnym, ale po wymianie jednego z przekaźników w module komfortu wszystko gra i buczy :) Zaskakująco dobrze wyciszona bryka :) Mam kilka pytań i 'ale':

1. jakie są normalne obroty na biegu jałowym? U mnie jest nieco ponad 1000 (na oko 1100-1200, nie falują oczywiście), wydawało mi się, że powinny być poniżej 1000?

2. turbina włącza się gdzieś koło 2500 (odrobinę nad)? Od mniej więcej 2500rpm auto zaczyna porządnie ciągnąć :) Tylko się upewniam ;)

3. czy to normalne, że gdy szybko wysprzęglam samochód słychać takie ciche "tompnięcie" (sam odgłos)? Czy to może oznaczać jakiś problem z kołem dwumasowym?

4. samochód jak staje czasem potrafi lekko zawibrować na 2-3s (silnik, gała od biegów), ale zaraz wraca do normy. To tylko moje super-przewrażliwienie, prawda? ;)

 

Pytanka odnośnie eksploatacji:

5. na ciepłym silniku można bezpiecznie zapuszczać się w przerywano-czerwone okolice obrotomierza? Zdarza mi się czasem zapomnieć jak przyspieszam ;)

6. dbanie o turbine = nie wyłączamy pojazdu po przejażdżce od razu tylko pozwalamy mu pochodzić na luzie - 15-20s, ok. 1 minuty? Macie jakieś wytyczne?

7. dbanie o pompe = tankujemy sensowną sprawdzoną ropcię, a nie odpady atomowe na stacjach no-name? Czy Verva z Orlenu jest ok? Może tylko Shell?

8. widziałem obszerny post o zapierających dech w piersiach ringach CCFL - czy są dostępne w kolorze żółtym? Nie mam ksenonów niestety ;)

9. jeśli zrobię wycieczkę po szrotach i upatrzę fotele z m-pakietu (których to nie mam i bardzo żałuje ;) ) - to z każdej nie-angolskiej e46 będą pasować (np. z po-liftowej?). Jest sens tracić czas, czy taka rzecz chodzi raczej drogo i ciężko ją znaleźć?

10. pytanie jw. tylko odnośnie 'płetwy' - mam antenkę-kutasika, a płetwa bardzo mi się podoba, jest opcja, aby podmienić, czy nie warto się fatygować?

11. Wewnątrz auta, na środkowej części dachu jest jakieś pudełko - co to takiego? :)

 

Z góry dzięki za pomoc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

1. 830 obr/min.

2. Rutynowa wymiana wężyków podciśnienia + czyszczenie EGR, membran N75 i N18, czujnika ciśnienia doładowania.

3. Tak. Padające tłumik drgań skrętnych dwumasy.

4. Nie. Podejrzenie na: koło pasowe [tłumik drgań], dwumas [j/w], poduszki silnika [zerwane].

5. Jak najbardziej tak.

6. Tak. Przy ostrej jeździe 2-2,5 min. Przy normalnej 1-1,5min.

7. Paliwo smaruje i chłodzi VP44. Osobiście jeżdżę TYLKO na Vervie i jestem bardzo zadowolony.

8. Są dostępne żółte. Niestety nie jest to efekt krystaliczno-bursztynowych ori ringów.

9. Jest możliwość. Tylko np od QP są inne ze względu na opcję składania.

10. Zapewne chodzi o "shark'a"... jest możliwość podmiany.

11. ??

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za pomoc!

 

Mam jeszcze pytanie - mógłbyś mi podać orientacyjny koszt poprawek (tych rutynowych z pkt. 2), wymiany dwumasu/koła pasowego lub poduchy? Tj. czy zamknę się ze wszystkim w 1 tys? 2 tys? Doszły mnie słuchy, że dwumas to 2tys. lekką ręką :( Czy odłożenie wymiany dwumasu jest groźne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 . co do obrotów biegu jałowego to standard 830 ale ja mam ustawione na max czyli 955 i dla mnie silnik pracuje lepiej ( mniejsze drgania ) i jakoś sprawniej się rusza .....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mógłbyś mi podać orientacyjny koszt poprawek (tych rutynowych z pkt. 2), wymiany dwumasu/koła pasowego lub poduchy? Tj. czy zamknę się ze wszystkim w 1 tys? 2 tys?

Co do pkt2

- 3 metry wężyka paliwowego 3,5x2mm. Proponuję wężyki sylikonowe firmy SAMCO. Cena= 17zł/m. Gumowe= 8zł/m.

- czyszczenie normalnie szmatą i benzyną.

 

Dwumas= 1600 wzwyż

Koło pasowe [ori]= 1080zł

Poduchy LEMFORDER= 320zł

 

Jak Ci padnie całkowicie dwumas to może zostać uszkodzone łożysko wału korbowego od strony zamachu.

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki yoshimura01, TC!

 

Mam jeszcze jeden 'objaw' - przy gazowaniu ciemny dym z rury - to wróży coś złego? Na co mam zwrócić uwagę?

 

PS. U Was świece też się tak diabelnie szybko nagrzewają? Lata temu miałem Audi 80 w dyszlu i tam to lampka gasła na zimno to 3-4s - w buni chwila moment :) ach ta technologia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dym czarny - to za dużo paliwa względem powietrza.W dieslu zazwyczaj za bogata mieszanka (cziptuning), niesprawna przepływka, niepompująca turbina, lejące wtryski, niedomagająca pompa wysokiego ciśnienia, dziura w dolocie, zasyfiony filtr powietrza, wysoka temperatura zasysanego powietrza, niedomagająca turbina lub lejące końcówki wtryskiwaczy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki yoshimura01, TC!

 

Mam jeszcze jeden 'objaw' - przy gazowaniu ciemny dym z rury - to wróży coś złego? Na co mam zwrócić uwagę?

 

PS. U Was świece też się tak diabelnie szybko nagrzewają? Lata temu miałem Audi 80 w dyszlu i tam to lampka gasła na zimno to 3-4s - w buni chwila moment :) ach ta technologia :)

to że lampka gaśnie to nie znaczy że świece przestają grzać ! do +5 C w ogóle nie grzeją ....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7. co do dnabia o pompe to jak najbardziej jak kolega wyżej napisał ale sprawdz jeszcze czy chłodniczka paliwa nie jest zawalona lisciami i inym syfłem bo pompa jest tez chłodzona paliwem :) nie jeździj na rezerwie bo pompa źle znosi zapowietrzenie osobiscie tankuje do pełna i jak zejdzie na połowe baku tankuje znowu( mniejsza możliwosc skraplania wody ze scianek baku do paliwa) jeżdze na verwa z orlenu ale czasami zdaża mi sie zatankowac zwykła on też orlenowską i odpukac narazie wsio ok :cool2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...) sprawdz jeszcze czy chłodniczka paliwa nie jest zawalona lisciami i inym syfłem (...)

 

Gdzie jest ta chłodniczka? :)

 

to że lampka gaśnie to nie znaczy że świece przestają grzać ! do +5 C w ogóle nie grzeją ....

 

Jak przyjdzie zimno to pewnie też dłużej się poświeci? :)

 

Miałem dziś takiego zonka, że szyba po stronie kierowcy kaprysiła przy otwieraniu jak było auto zimne. Po rozgrzewce otwiera się normalnie - pewnie kolejny przekaźnik w module komfortu wybiera się do krainy wiecznych łowów (wcześniej odszedł ten odpowiedzialny za zamek centralny)?

 

Zakładając, że to stuknięcie przy niektórych szybkich wysprzęgleniach to dwumas - mogę bezpiecznie ujeździć 1000-2000km? Jeżdżę dość spokojnie teraz (poznaje się z Bunisławą na spokojnie ;) ).

 

PS. Dziś odkryłem, że aku jest z tyłu ^^

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może to być problem w zawieszeniu mostu i ławy mostu jutro rano już wymienię wszystkie te tuleje i powiem czy pomogło ! także nie martw się że to od razu dwumas ! dwumas słychać także przy gaszeniu silnika !

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłodnica paliwa jest dokładnie tutaj:

http://fotoo.pl/zdjecia/files/2010-11/46d06c63.jpg

pozdr

 

Dzięki :)

 

może to być problem w zawieszeniu mostu i ławy mostu jutro rano już wymienię wszystkie te tuleje i powiem czy pomogło ! także nie martw się że to od razu dwumas ! dwumas słychać także przy gaszeniu silnika !

 

Nie mam porównania, ale moja bunia gaśnie troszkę jak traktor (niemniej bez wibracji, telepania, tylko taki odgłos charakterystyczny). Póki co brałem to za dobrą monetę, bo ponoć te przed-liftowe gasną dość głośno :) wszystko rozstrzygnie się w warsztacie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może to być problem w zawieszeniu mostu i ławy mostu jutro rano już wymienię wszystkie te tuleje i powiem czy pomogło ! także nie martw się że to od razu dwumas ! dwumas słychać także przy gaszeniu silnika !

 

Jaki dźwięk słychać przy padającym dwumasie (przy gaszeniu) ? Bo podejrzewam u siebie koniec :/

BMW E46 320D 2000r.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powinnien byc metaliczny dzwiek przy gaszeniu...a czemu sadzisz ze pada dwumas jakie masz objawy??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie przy gaszeniu słychać takie dwa metalicze uderzenia, dwa stuknięcia (metal o metal) jak wrócę z delegacji nagram filmik. Drugi objaw jest taki że raz na 100 ruszeń jak nie więcej, bumer wpada w bardzo duże wibracje i nie może ruszyć (znaczy rusza ale bardzo topornie). Trzeba wtedy ponownie wcisnąć sprzęgło i wtedy normalnie mogę ruszyć (może to nie dwumasa a ten elastyczny łącznik wału ??). Przy wciśniętym sprzęgle nie czuć pulsowania na pedale. Przyśpiesza normalnie, sprzęgło się nie ślizga.
BMW E46 320D 2000r.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te metaliczne strzały to "zmęczone" tłumiki drgań dwumasy. Wibracje o których mówisz pochodzą od zużytej tarczy sprzęgła. Przyczyn z problemem wysprzęglania jest naprawdę dużo i trudno tak od razu stwierdzić co jest nie tak... nagraj film w kabinie i poza nią.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filmik nagrany komórka w po zmroku dlatego nic nie widac ;] inaczej się nie dało. Maska podniesiona. Teraz jak bardziej się temu wsłuchałem to raczej nie jest to dwumasa. Stuknięcia dochodzą gdzieś z okolicy egr-a koło pompy wspomagania? No chyba że się myle proszę o opinie co to może być za dzwiek

 

http://www.youtube.com/watch?v=cT_9Gp0shY8

 

 

pozdrawiam

BMW E46 320D 2000r.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filmik nagrany komórka w po zmroku dlatego nic nie widac ;] inaczej się nie dało. Maska podniesiona. Teraz jak bardziej się temu wsłuchałem to raczej nie jest to dwumasa. Stuknięcia dochodzą gdzieś z okolicy egr-a koło pompy wspomagania? No chyba że się myle proszę o opinie co to może być za dzwiek

 

http://www.youtube.com/watch?v=cT_9Gp0shY8

 

 

pozdrawiam

 

mam tak samo i ewidentnie jest to ten zaworek co pisze kolega yoshimura01 wiec raczej sie nie przejmuj :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.