Skocz do zawartości

320d demontaż wtryskiwaczy i regeneracja


mj_misza

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam problem z odpaleniem auta na zimnym i ciepłym silniku (temat często się pojawia). Po diagnozie poprzez IPNP'e wykazało błąd sterownika świec żarowych (4203 glow control unit). Wymieniłem sterownik na oryginał BERU błąd ten już się nie pojawia. Kolejną informacją na komputerze jest błąd dotyczący ciśnienia na wtryskach w trakcie rozruchu (4B90 rail pressure monitoring at engine-start). Postanowiłem sprawdzić czy pompki paliwa prawidłowo podają do pompy wtryskowej. Wszystko sprawne łącznie z przekaźnikiem pomp schowanym "skrzętnie" za schowkiem pasażera.

Kolejnym krokiem było zrobienie testu przelewowego wtryskiwaczy. Wykazał on, iż wtryskiwacze nr 2, 4 (licząc od przodu auta) strasznie przelewają (prawdopodobnie są przytkane). Postanowiłem je wymontować i oddać do regeneracji i tutaj pojawiły się schody. Oczywiście odkręciłem przewody wysokiego ciśnienia, przelewowe, nakrętki podtrzymujące wtryski.

Proszę o pomoc.

1. W jaki sposób zdemontować te wtryskiwacze (jakiś specjalny klucz czy metoda) nie chcą się ruszyć, a nie chcę ich uszkodzić?

2. Czy po regeneracji w serwisie wtryskiwaczy CR, gdy będą kodowane trzeba je wprowadzać poprzez DIS'a, na czym polega ta czynność (na forum pojawiają się takie informacje)?

3. Jakie czynności po demontażu wykonać (wymiana oring'ów, uszczelniaczy)?

4. Jak odpowietrzyć układ wtryskowy lub zapobiec jego zapowietrzeniu?

 

Moje auto to BMW 08/2002 E46 320d Touring M47N (110 kW/150KM). Przebieg 240 kkm.

Pozdrawiam i liczę na pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam , błąd zapisany w twoim sterowniku nie pojawia się przy uwalonych wtryskiwaczach.

Ponadto robisz test przelewowy a nie jesteś pewny że obwód wysokiego ciśnienia CR jest sprawny 100%.

 

Każdy wtryskiwacz pomimo jednej serii produkcji i bardzo wysokiej precyzji wykonania ma inny wydatek przy ustalonym tym samym ciśnieniu i czasie otwarcia go.

Na poziomie lini produkcyjnej wtryski są sprawdzane pod względem wydajności i tak od punktu neutralnego -0 wtrysk albo ma dodatni albo ujemny wydatek. Każdy wtrysk więc jest" inny"

Tak obrazowo : jeśli wtrysk jest dodatni to oznacza się go kodem który jest informacją dla sterownika że dla tego wtrysku należy zmniejszyć o określoną ilość paliwo. Jesli wtrysk jest ujemny to kod dedykowany dla niego jest informacją o dodaniu jakiejś ilości paliwa.

Cyfry podawane do sterownika , odczytane z wtryskiwacza przypisanego do konkretnego cylindra Są informacją czy wtrysk jest ujemny czy dodatni i o ile sterownik na nim ma zwiększyć lub zmniejszyć dawkę paliwa. Wiąże się to z czasem jego otwarcia a tym zarządza komp. Czym wyższa norma emisji spalin tym precyzja wydatku większa.

 

Regenerowane wtryski nie są sprawdzane a ich wydatek po "naprawie "nie jest znany i raczej niewiele ma wspólnego z cyframi na nim . Sama korekta wklepana dzięki kodowaniu i realizowana przez ecu nie wiele ma wspólnego z faktycznym wydatkiem wtrysku.

 

Sytuacja która może zaistnieć :

cylinder 1 producent wstawił na niego wtryskiwacz o ujemnym wydatku więc w sterownik wklepał jego kod aby podnieść dawkę od poziomu zerowego powiedzmy +4 Ty wyciągasz wtrysk i po naprawie nie ma on ujemnego wydatku tylko dodatni sam od siebie +3 Efekt końcowy, komp nie wie jaki ma wydatek nowy wtryskiwacz dalej korzysta z starych danych , dodaje do dawki wyjściowej 4+ tego czego nie wie 3 (wydatek wtrysku) i mamy 7 w plusie dla paliwa na 1 cylindrze. Niech podobna sytuacja powstanie dla 2 cylindra tylko odwrotna i wynikiem będzie niedobór paliwa i mamy ... nie ciekawa sytuację.

W programach diagnostycznych jest opcja wykołowywania wtrysków , efektem tego jest wyzerowanie korekt do poziomu zero. Przy zapodawaniu wtrysków regenerowanych dla których nie znamy wydatku est to najlepsza opcja.

Naturalnie można nie robić nic.......... auto będzie jeździć nie będzie spełniać normy emisji spalin w efekcie może mieć troszkę więcej lub mniej mocy.

 

Osobiście nie uznaję czegoś takiego jak regeneracja wtrysków.

 

Wywal klapki, odetnij EGR ,rozgrzej auto ,podłącz inpę i sprawdź korekty. Jeśli na którymś cylindrze korekta będzie odbiegać . Wcale nie jest powiedziane że wtrysk szwankuje. Korekta jest zależna od całego słupka.

Wtrysk podejrzany zamień z wtryskiem najlepszym (z takim który ma najmniejszą korekt) I podłącz kompa . Jeśli kiepska korekta powędruje na inny cylinder za wtryskiem wiadomo -wtrysk szwankuje . Jeśli pomimo podmiany wtrysku korekta zostanie na miejscu nie jest winny wtryskiwacz tylko słupek ( gniazda zaworowe, denko tłoka, pierścienie,tuleja cylindra).

 

Nie regeneruje i nie wyciąga się wtryskiwaczy na pałę.

W twoim przypadku zakręcił bym się najpierw przy regulatorze ciśnienia CR i czujniku ciśnienia. Jeszcze raz upewnił bym się że pompa wysokiego ciśnienia jest zasilana w paliwo odpowiednio wysokim ciśnieniem. Ponadto sprawdził bym te elementy osprzętu silnika które odpowiadają za rozruch. NP. czujnik Hala ,czasem bywa że nie ujawnia swojej niesprawności i nie ma błędu zapisanego dla niego w ecu a bez jego poprawnej pracy nie odpalisz auta lub będzie to kłopotliwe.

 

 

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale czy to możliwe że podczas testu przelewowego na dwóch wtryskiwaczach pojawia się duża ilość ropy.

W przeciągu 40 sekund każdy z tych dwóch wtrysków napompował we flaszki po 100ml. Kolejne dwa zaledwie 10ml.

Ponadto nie wspomniałem nie ma problemów z dymieniem na czarno.

Jak sprawdzić czujnik Halla? Jego poprawność działania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemasz Kriss. Z tego co sie orientuje wtryski regenerowane z programu wymiany boscha maja nabita nowa korekte. Kolega Hunter przeszedl lekcje w ktorej zamiana wtryskow miejscami nic nie dawala i uwalony nie byl gar tylko kompletnie inny wtrysk(i). Jesli wtryski mocno leja a na to wyglada ze u Ciebie tak jest nie ma szans zeby pompa CR nabila dobre cisnienie. Kup dwie uzywki z anglika podmien ... zmien kod korekcji w service functions w disie i zobaczysz jak bedzie wtedy motor chodzil. Wymien podkladki zarowe ... tak bmw ma specjalny tool do wyciagania wtryskow ... prosty wyciagacz udarowy ... opisany "zrob to sam" przez kolege yoshimura.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Otworzyłem temat więc będę go powoli zamykał.

Wtryskiwacze udało się zdemontować po ciężkiej walce specjalnym kluczem i tylko dzięki wiedzy i determinacji bardzo dobrego mechanika z dużym doświadczeniem.

Po demontażu okazało się, że problemy z wyjęciem to błąd w sztuce popełniony przez PSEUDO MECHANIKA!! prawdopodobnie z polskiego warsztatu za płotem - totalny imbecyl. Ludzie jeszcze takiego debilizmu to nie widziałem.

Widać gołym okiem, że wcześniej wtryskiwacze były demontowane, nie wymieniono uszczelniaczy (podkładek miedzianych) pod wtrysk przez co następowały przedmuchy, brak kompresji ponadto cała grodź wtrysku była w nagarze (co uniemożliwiało wyjęcie). Ponadto jakiś fachman rozbierał jeden z wtrysków i pogubił części!! Niesłychane co ... !!!

Komplet czterech wtryskiwaczy po wyjęciu wysłałem do regeneracji i przywrócenia ich do stanu użytkowego. Nie ważne czy leją 2 sprawdzić trzeba wszystkie, auto ma służyć na lata.

Dwa z czterech otrzymały nowe kodowanie i po otrzymaniu nie mogłem się nadziwić do jakiego pięknego (wizualnie) stanu je doprowadzono - prawie jak nowe. Dawki wtrysku ustawiono zgodnie z pierwotnymi.

Dodatkowo należało zrobić frezowanie wszystkich godzi z nagaru i dopasowanie podkładki pod wtrysk. Po założeniu wtryskiwaczy, odpowietrzeniu układu silnik pokręcił kilka razy i odpalił.

Problem ciężkiego odpalania został zakończony. Błędów ciśnienia CR w DDE nie pokazuje, a korekty na rozgrzanym są w końcu w normie. Zakończył się też problem falowania po odpaleniu na zimnym (często także uzależniony od podgrzewacza przepływowego wody).

Jako że od niedawna dopiero zapoznaje się z DISem szukam informacji czy potrzebne jest uaktualnienie w DDE kodów wtryskiwaczy? Jeśli tak poproszę o ścieżkę lub serię zrzutów ekranu z DISa jak to zrobić.

Zapomniałem dodać że po regeneracji wtrysków wymienia się na miejscu filtr paliwa i warto zastanowić się nad wymianą oleju i filtra.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

W DDE 4.0 nie ma kodowania ale ty już masz DDE 5.0 i nowe IMA z wtrysków trzeba wklepać do komputera czyli DDE.

http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=6040 - tu masz jedną lekturę

viewtopic.php?f=69&t=101493&hilit=korekcje - tu następna

Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

nowe IMA z wtrysków trzeba wklepać do komputera czyli DDE

 

Pozwolę sobie dodać informacje niezbędne do poprawnego zakodowania wtrysku pod dany cylinder.

Można to zrobić inpą.

 

http://www.otofotki.pl/img15/obrazki/ej6691_Zrzut_12.jpg

http://www.otofotki.pl/img15/obrazki/tc6914_Zrzut_13.jpg

http://www.otofotki.pl/img15/obrazki/eo9544_Zrzut_14.jpg

 

 

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Mam pytanko, pierwsze zasadnicze. Mam do wymiany wtrysk. Patrząc n fotki posiadam E46 z Euro3 druga wersja (środkowy obrazek). Znalazłem na aukcji wtryski z emisją Euro4. Czy mogę założyć wtrysk euro4 do silnika z euro3 druga wersja?

Drugie pytanie, http://allegro.pl/wtryskiwacze-paliwa-bmw-320d-e46-150km-i1341950241.html - chodzi mi właśnie o te wtryski, czy dane na karteczce są ok, wtryski sprawne?

I jeszcze jedno pytanko, wie ktoś krok po kroku jak zakodować wtrysk w inpie? Szukałem trochę jak to zrobić i nie mogę tego znaleźć.

Bardzo proszę o pomoc :)

pozdrawiam serdecznie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 lat później...

Witam może ktoś doradzić coś na temat korekt ze zdjęć ? auto kopci na czarno silnik pracuje nierówno. odpala normalnie, nie gaśnie jest trochę słabsze. wtryski czy bardziej coś z silnikiem ? od razu mówię że nie zaglądałem do środka kolektora w celu sprawdzenia klapek nie wiem czy są czy nie. silnik z anglika z przebiegiem około 150 tys km. w przyszłym tygodniu dopiero będę coś rozbierał dlatego chcę wiedzieć wcześniej coś mniej więcej co może być


https://zapodaj.net/c2cfbfdf582a8.jpg.html

https://zapodaj.net/1c263a4877b98.jpg.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Przez ten jeden nierówno pracuje właśnie..zdarzają się takie przypadki w e46 m47n z początku ich produkcji (koniec 2001 - początek 2002), że widać tylko jeden lub dwa cylindry, spróbuj się przejechać z małą prędkością, coś powinno się pokazać (miałem taki przypadek). Ale tu ewidentnie jest problem z trzecim cylindrem.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam może ktoś doradzić coś na temat korekt ze zdjęć ? auto kopci na czarno silnik pracuje nierówno. odpala normalnie, nie gaśnie jest trochę słabsze. wtryski czy bardziej coś z silnikiem ? od razu mówię że nie zaglądałem do środka kolektora w celu sprawdzenia klapek nie wiem czy są czy nie. silnik z anglika z przebiegiem około 150 tys km. w przyszłym tygodniu dopiero będę coś rozbierał dlatego chcę wiedzieć wcześniej coś mniej więcej co może być


https://zapodaj.net/c2cfbfdf582a8.jpg.html

https://zapodaj.net/1c263a4877b98.jpg.html

 

Nie można postawić diagnozy przy takich odczytach.

Sprawdź korekty w Dis-a lub innym sprzęcie diagnostycznym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Niestety tak też może być, przy okazji możesz zmierzyć.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

od zmierzenia zamierzam zacząć (oczywiście jeśli uda mi się wszystkie świece wykręcić :) jeśli klapki będą w całości lub ich nie będzie bo ktoś powiedzmy je zdemontował wcześniej, ciśnienie będzie ok na każdym cylindrze to wtedy zacznę dopiero ruszać wtryski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jak zrobisz to na maksymalnie rozgrzanym silniku to nie będzie problemu z ich wykręceniem.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.