Skocz do zawartości

320d środek do czyszczenia wtryskiwaczy


E.T.B

Rekomendowane odpowiedzi

Ja wlalem raz i ani nie lepiej ani gorzej. Jak masz nie mocno zasyfiony uklad to nic sie nie stanie ale moze nie warto ryzykowac. Lepiej moze filt wymienic i zbiornik poczyscic.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm ja powiem na swoim przykładzie. Używałem Liqui Moly diesel spulung 50zł buteleczka. Ale podzieliłem sobie tą porcje na dwa tankowania. I nie miałem żadnych problemów. Zaglądałem do baku to czyściutko było i jest. W każdym razie nic się działo, może trochę lepiej się zbierał. Ja też się długo zastanawiałem czy to zrobić akurat w tym samym czasie co kolega yoshimura01 miał problemy po zalaniu takiego specyfiku. Może jak by stosować taki specyfik od nowości w samochodzie co ileś tam km to by nie było się czym martwić. Chociaż ja jestem 2mies po regeneracji wtrysków i jakoś nie mam odwagi tego zalewać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...) Może jak by stosować taki specyfik od nowości w samochodzie co ileś tam km to by nie było się czym martwić. Chociaż ja jestem 2mies po regeneracji wtrysków i jakoś nie mam odwagi tego zalewać.

Właśnie z tymi preparatami jest tak jak Kolega pisze - jeżeli je się stosuje od nowości (co najmniej po przejechaniu pierwszych 50.000) to wtedy to jak najbardziej zdaje egzamin. Można też się pokusić o zalanie tego preparatu jeżeli auto jest świeżo sprowadzone z Niemiec i ma pewne pochodzenie (chodzi tu o jakość paliwa). Jeżeli auto było już dłużej eksploatowane w Polsce (najczęściej z drobnymi usterkami) i nie wiadomo gdzie tankowane wtedy wlewanie tych specyfików nie jest zalecane bo można skończyć tak jak to opisuje jeden z Kolegów - że zruszy cały syf i przytka to co najważniejsze. Ja osobiście zalewam STP raz na 70.000 (zgodnie z instrukcja producenta - chodzi tu głównie o proporcje) i jak na razie nie mam problemów.

Dolo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...) Może jak by stosować taki specyfik od nowości w samochodzie co ileś tam km to by nie było się czym martwić. Chociaż ja jestem 2mies po regeneracji wtrysków i jakoś nie mam odwagi tego zalewać.

Właśnie z tymi preparatami jest tak jak Kolega pisze - jeżeli je się stosuje od nowości (co najmniej po przejechaniu pierwszych 50.000) to wtedy to jak najbardziej zdaje egzamin. Można też się pokusić o zalanie tego preparatu jeżeli auto jest świeżo sprowadzone z Niemiec i ma pewne pochodzenie (chodzi tu o jakość paliwa). Jeżeli auto było już dłużej eksploatowane w Polsce (najczęściej z drobnymi usterkami) i nie wiadomo gdzie tankowane wtedy wlewanie tych specyfików nie jest zalecane bo można skończyć tak jak to opisuje jeden z Kolegów - że zruszy cały syf i przytka to co najważniejsze. Ja osobiście zalewam STP raz na 70.000 (zgodnie z instrukcja producenta - chodzi tu głównie o proporcje) i jak na razie nie mam problemów.

rozumiem że producenta STP bo BMW z tego co sie orientuję zabrania stosowania uszlachetniaczy itp :?:

(*pozdrawiam*)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Widze same negatywne opinie na temat tego środka. Mimo złej opinii tego środka postanowiłem go zalać (raz się żyje :)). Zalałem całe opakowanie na ok 60l. Podczas jazdy nie zauważyłem jakiś większych zmian. Natomiast po przejechaniu całego zbiornika zauważyłem następujące zmiany:

- w zakresie 2000-3000 rpm zdecydowanie lepiej ciągnie

- korekcja jednego wtrysku się poprawiła (wcześniej byłem na kompie i jeden wtrysk obiegał od pozostałych, teraz jest lepiej)

- zużycie paliwa spadło o ok 0,5l/100km

- i co najważniejsze zmniejszył się bardzo dymienie, w skali od 1 do 10 to teraz dałbym gdzieś 2-3. Gdzie 10 to umiarkowane kopcenie przy ostrym przyspieszaniu (nie kopcenie jak stary Jelcz :)). Teraz prawie nic nie widać, nawet w nocy jak ktoś jedzie za tobą.

 

Tak więc jak dla mnie to same plusy i pewność że układ paliwowy jest czysty. Na pewno niedługo znowu zaleje tym środkiem :D

Wydaje mi się że warto od czasu do czasu zalać jakiś środek (nie koniecznie STP) do czyszczenia wtrysków gdyż nasze paliwo jest naprawde kiepskie.

Aha producent zaleca używanie co 5.000km a nie 50.000 !!!!

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
Panowie jeśli już decydujecie się na czyszczenie układu paliwowego wysokiego ciśnienia czy to w CR czy na Pompie to odradzam stosowanie środków dolewanych do zbiornika, bo jak już wyżej było napisane płuczą cały syf ze zbiornika i pchają go w stronę Pompy i wtryskiwaczy, no niestety filtr wszystkiego nie wyłapie. Edytowane przez Tomek1983asd
.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.