Skocz do zawartości

320d nie zawsze chce odpalić


piotr.piskozub

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Zakładam nowy temat (chociaż parę takich już było), ponieważ nie znalazłem nic pasującego do moje przypadku.

 

BMW E46 320d z 2004 roku (150KM), 132 tyś. km przebiegu.

 

Samochód ma dziwny problem: podczas dużej wilgotności powietrza (ulewne deszcze, mgły) nie chce odpalać za pierwszym razem. Temat wałkuję już od jakiegoś czasu i oto co w nim zrobiłem:

 

- wymieniłem akumulator na nowy Centra Futura (żeby wyeliminować kwestię zbyt małego prądu rozruchowego)

- wymieniłem wszystkie świece żarowe

- zacząłem używać drugiego kluczyka (na wypadek, gdyby w pierwszym rozkodował się immobilizer)

- kazałem przeczyścić styki w module EWS (gdyż na innym forum polecono mi to sprawdzić)

 

Co najdziwniejsze w tej całej sytuacji - po takim "nieodpaleniu" nie ma błędów w komputerze - sprawdzam za każdym razem INPA. Jedyny błąd, jaki się pojawił ostatnio, który przynajmniej przebiegiem może być zbliżony do zaistniałej sytuacji pochodzi z modułu DSC MK60 i jest następujący:

 

5E14 CAN Timeout DME/DDE
Fehlerhäufigkeit: 7
Logistikzähler : 26
Kilometerstand 132320 km
Vehicle speed 0.00 km/h
Brake light switch 0.00 0/1
switch brake fluid level 0.00 0/1
ASC/DSC_aktive (status of ASC/DSC_switch) 1.00 0/1
brake pressure identified 0.00 0/1
ABS-active 0.00 0/1
ASC-active (BMR) 0.00 0/1
ASC-active (AMR) 0.00 0/1
GMR-active (GMR) 0.00 0/1
GMR-active (MMR) 0.00 0/1
CBC-active 0.00 0/1
MSR-active 0.00 0/1
TDR-active 0.00 0/1
SDR-active 0.00 0/1
DBC-active 0.00 0/1
RTA active 1.00 0/1
Run-Up Mode 0.00 0/1
No matching error symptom
Test conditions fulfilled
Error not present now, but already stored
Error would cause a warning lamp to light up
Fehlercode: 5E 14 A0 07 1A 33 B0 00 0A 00 04

 

Nie występują żadne inne błędy dotyczące świec czy ciśnienia w układzie paliwowym. Samochód jeździ dobrze (tydzień temu na hamowni wypluło 152KM) i pali również dobrze (około 5,5 l / 100 km w trasie i około 8,5 - 9 l / 100 km w mieście).

 

Bardzo prosiłbym o sugestie co jeszcze mogę sprawdzić oraz o informację co oznacza przytoczony błąd i czy może być powiązany z sytuacją.

 

Pozdrawiam,

 

Piotr

http://i983.photobucket.com/albums/ae312/piskozub/DSC_0947c.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtr oleju ma 5000km (wtedy był wymieniony również olej na Motul X-Clean 5W40)

Filtr powietrza ma 5000km (również wymieniony przy wymianie oleju)

Filtr paliwa ma 25000km (wymieniany przy poprzedniej wymianie oleju)

 

Czy gdyby była to wina filtra paliwa (np. byłby zapchany i paliwo by się nie dostawało w odpowiedniej ilości) to czy nie powinny pojawić się błędy dotyczące ciśnienia na listwie CR?

 

Pozdrawiam,

 

Piotr

http://i983.photobucket.com/albums/ae312/piskozub/DSC_0947c.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wow! Zdecydowanie zużyty!

No może i tak, chociaż książka serwisowa zaleca wymianę filtra paliwa co trzecią (!) wymianę oleju w trybie Long Life czyli co 60 kkm. Ponadto, gdyby coś było nie tak z paliwem to z pewnością któraś czujka by coś zwróciła na komputerze - za niskie ciśnienie na szynie, problemy pompy w progu itd. Ale oczywiście wymienię ten filtr i sprawdzę, czy to coś pomogło.

 

Dzięki i pozdrawiam,

 

Piotr

http://i983.photobucket.com/albums/ae312/piskozub/DSC_0947c.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witajcie,

 

Wracam do tematu - filtr paliwa został wymieniony a problem NIE ustąpił!

 

Ostatnio z całą pewnością stwierdziłem, że problem pojawia się wtedy, gdy jest wilgotno lub jechałem w deszczu i na następny dzień ma problemy z odpalaniem - co to może być?

 

BARDZO proszę o pomoc, bo już nie bardzo wiem, co z tym robić!

 

A co najdziwniejsze - po takich akcjach komputer nie wywala błędów.

 

Pozdrawiam,

 

Piotr

http://i983.photobucket.com/albums/ae312/piskozub/DSC_0947c.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, sprawdzałem tylko INPA - chyba czas zainstalować DIS w takim razie...

 

Dzięki za sugestię!

 

Pozdrawiam,

 

Piotr

http://i983.photobucket.com/albums/ae312/piskozub/DSC_0947c.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Chciałbym dołączyć się do tego tematu, ponieważ mam dokładnie to same zjawisko co piotr.piskozub . Jeżdżę e46 2001r. i zauważyłem, ze jak popada deszcz lub jest duża wilgotność powietrza są problemy z odpaleniem autka. Czasem tak długo go kręcę, ze rozładuje aku :duh: . Wkurza mnie to, bo taka furka powinna śmigać jak złoto a nie odwalać takie numery. Koledzy pomóżcie, bo opadam z sił. Pozdro.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mówię przecież że najlepiej takie rzeczy sprawdzać Disem ..... jest podana częstotliwość występowania danego błędu oraz info czy jet stały czy sporadyczny.....

Inpa to tak na szybkiego.....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybaczcie ale czy możecie wyjaśnić co to znaczy Dis? :?

to jest oprogramowanie którego używa BMW serwis do diagnostyki i kodowania aut....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

No i DIS nie wyrzucił nic więcej ponadto, co INPA... Ale jest ślad - znajomy, który mi pomagał z diagnostyką podpowiedział, że ten błąd wskazuje na przerwy w komunikacji pomiędzy komputerem/modułem sterującym DSC a komputerem samochodu - teraz muszę znaleźć dobrego elektronika od BMW w Krakowie i odstawić auto na sprawdzenie wiązki, czy gdzieś coś się nie zwiera albo nie jest przetarte...

 

Pozdrawiam,

 

Piotr

http://i983.photobucket.com/albums/ae312/piskozub/DSC_0947c.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie,

 

Nowy objaw do kompletu, który zauważyłem dopiero teraz - dzisiaj rano było chłodno i wilgotno, więc moja 3er zaczęła odwalać swoje fochy. Zauważyłem jednak, że wskazówka od temperatury, w momencie wystąpienia błędu idzie maks na ciepłe (chociaż samochód zmarznięty). Webasto nie mam - czy ktoś może miał podobny przypadek? Bo przyznaję, że mam już powoli trochę dosyć...

 

Poniższy filmik obrazuje zjawisko:

 

http://www.youtube.com/watch?v=TMWrg0of5Ts

 

Pozdrawiam,

 

Piotr

http://i983.photobucket.com/albums/ae312/piskozub/DSC_0947c.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm... Zawsze paliła się przed uruchomieniem silnika. Po uruchomieniu zawsze gasła i nigdy nie zaświeciła się w trakcie jazdy.

 

Instrukcja mówi, że ta ikonka odpowiada za informacje o pogorszeniu jakości spalin - trochę bez sensu, skoro ona pali się tylko, gdy auto nie chodzi... No chyba, że mam uwaloną sondę lambda. Również ta sama instrukcja mówi: "Gdy jeden z układów ma usterkę, jego lampka nie zgaśnie po uruchomieniu silnika, wzgl. zapali się ponownie podczas jazdy."

 

Pozdrawiam,

 

Piotr

http://i983.photobucket.com/albums/ae312/piskozub/DSC_0947c.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trudno powiedziec. Mojemu bratu kiedys tak wskaznik latal i sie okazalo ze slaba masa byla na silniku i czujnik glupial ale w BMW moze byc inaczej. Ale cos musi byc bardziej elektryczno/eletronicznego wiec moze nie zaszkodzi podlaczyc dodtakowej masy na chwile z blotnika albo sprawdzic klemy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

No i stan na dzisiaj jest taki, że 26 Października moja 3er trafi do elektromechanika, który - mam szczerą nadzieję - będzie w stanie jej pomóc... Zdam relację co i jak.

 

Pozdrawiam,

 

Piotr

http://i983.photobucket.com/albums/ae312/piskozub/DSC_0947c.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jest 29 Października i jest diagnoza... Uszkodzony sterownik silnika... :mad2:

 

Sterownik musi zostać wymieniony, gdyż z powodu faktu, że błędu nie da się "spowodować" na zawołanie, nie wiadomo gdzie szukać przyczyny w samym sterowniku... Przy okazji znalazłem bardzo podobny temat na innym forum: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=1&t=21395&hilit=wymiana+dde+e46

 

Po 1 Listopada ma być wsadzony inny sterownik do auta i weryfikacja diagnozy... Jeśli tak to trzeba będzie podmieć i mieć nadzieję, że wszystko będzie działać... Napiszę co i jak po wszystkim... :mad2:

 

Pozdrawiam,

 

Piotr

http://i983.photobucket.com/albums/ae312/piskozub/DSC_0947c.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam,

 

Dla potomnych - może ktoś kiedyś będzie miał podobny problem (chociaż ciężko pewnie będzie przyłożyć dokładnie takie samo rozwiązanie).

 

Usterką okazało się być przerwanie instalacji na linii DDE - komputer sterujący DSC. Z tego powodu w wilgotne i zimne dni nie było połączenia a samochód nie chciał odpalać. Po wymianie komputera na drugi problem pozostawał taki sam i to nakierowało na diagnozę, że awaria leży poza samym sterownikiem DDE.

 

Instalacja naprawiona, 3er śmiga aż miło... :-)

 

Pozdrawiam,

 

Piotr

http://i983.photobucket.com/albums/ae312/piskozub/DSC_0947c.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.