Skocz do zawartości

320D Paląca się kontrolka ciśnienia oleju.


krzychu1977

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Po wymianie oleju i filtra oleju zaczął występować u mnie taki objaw że po odpaleniu jeszcze przez jakieś 3-4sek. pali mi się kontrolka ciśnienia oleju i słychać że silnik głośniej chodzi po czym gdy zgaśnie wszystko wraca do normy. Czy orientuje się ktoś co to może być? Może filtr oleju jakiś lewy...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 108
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • 4 tygodnie później...

Pam identycznie, od jakiegos czasu przy starcie silnika zapala sie na jakies 15 sek. zolta kontrolka cisnienia oleju.

Przy okazji pojawiła się również żółta kontrolka CHECK ENGINE. Na szczescie to byl tylko blad, ktory przy okazji wykasowalem podlaczajac sie do komputera.

... ale ta osoba, ktora mi go wykasowywala (a sie zna:)) stwierdzila, ze nie powinienem za duzo jezdzic i jak najszybciej sprawdzic cisnienie oleju, bo jest prawdopodobienstwo, ze nawala pompa i bedzie konieczna jej wymiana.

To bylo dzisiaj, wiec jutro jade sprawdzic cisnienie oleju.

 

c.d.n.

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Koledzy wyzej pisali o kontrolce cisnienia ktora ma kolor czerwony a jesli w tym samym miejscu swieci na żółto to oznacza ze masz za mało oleju a jesli jest ok to czujnik oleju szwankuje ktory znajduje sie w dnie miski olejowej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie jezdziłem z taką kontrolką gdzieć rok i na pewno nie jest to problem z ciśnieniem oleju ( sprawdzałem 100 razy ), kwestja jest w tym że czujnik ciśnienia się zabrudza i nie da rady go wyczyścić a nowy kosztuje jakieś 300 zł więc jak CI przeszkadza ten piąkny żółty kolor to proponuję wymianę czujnika ciśnienia oleju.

Oczywiście może być coś z ciśnieniem ale jeśli sprawdzałeś wszystko i jest oki to nie ma się co przejmować ... to tak jak mata na prawym fotelu ciągle pada

Tworzymy własny styl, który kształtuje się poprzez pomysł na architekturę...

www.pwarchitekci.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Autorowi tematu chodziło o czerwoną kontrolke a koledze enerbe o żółtą kontrolke ktora nie odpowiada za cisnienie oleju tylko za jego poziom.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie jezdziłem z taką kontrolką gdzieć rok i na pewno nie jest to problem z ciśnieniem oleju ( sprawdzałem 100 razy ), kwestja jest w tym że czujnik ciśnienia się zabrudza i nie da rady go wyczyścić a nowy kosztuje jakieś 300 zł więc jak CI przeszkadza ten piąkny żółty kolor to proponuję wymianę czujnika ciśnienia oleju.

Oczywiście może być coś z ciśnieniem ale jeśli sprawdzałeś wszystko i jest oki to nie ma się co przejmować ... to tak jak mata na prawym fotelu ciągle pada

nie mogę czytać głupot......

jeśli pali Ci się kontrolka na żółto to oznacza ona albo niski stan oleju albo złą jakość , jeśli olej jest nowy a na dodatek stan jest ok tzn. że czujnik poziomu oleju jest do wymiany ( nie mylić z czujnikiem ciśnienia oleju który jest w podstawie filtra oleju ) , znajduje on się w dole miski olejowej i jego wymiana wiąże się z wymianą oleju!!!!

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w mojej 320D 136koni również po zapaleniu przez chwile świeci czerwona kontrolka ciśnienia oleju, olej wymieniony, przed wymianą również to zauważyłęm. Na liczniku mam 230tys km więc myslę że jeszcze nie powinno być problemu z panewkami, u mnie na zimnym pali się chwilke dłużej niż na rozgrzanym silniku. ale u mojego wuja w rok młodszej 150koni gaśnie od razu więc wszystkie tak nie mają. On jeździ na castrol magnatec 5w40 a ja wlałe edge sport 5w30

Pozdrawiam,

Maciek

Sprzedaje swoją perełkę, jak ktoś zainteresowany to pw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Podobno za cos takiego odpowiada jakis zawor zwrotny ktory powinien zatrzymac olej a gdy on jest zepsuty to caly olej spływa do miski olejowej i podczas uruchomienia zimnego silnika potrzebne jest te kilka sekund zanim zrobi sie odpowiednie cisnienie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie naprawialem tego tylko czytalem o tym i jedni twierdza ze ten zawór zwrotny jest w obudowie filtra oleju a inni ze przy pompie olejowej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W końcu jeszcze nie pojechałem zmierzyć tego ciśnienia, ale to chyba dobrze z Waszych wypowiedzi wynika, że powinienem kupić nowy czujnik poziomu oleju i go wymienić, bo i z poziomem i jego jakością jest moim zdaniem wszystko ok.

Dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Nie naprawialem tego tylko czytalem o tym i jedni twierdza ze ten zawór zwrotny jest w obudowie filtra oleju a inni ze przy pompie olejowej.

mozesz podac gdzie o tym czytales?? bo u mnie jak odpalam rano to czerwona kontrolka od oleju tak z 2-3s sie pali i dopiero gasnie i z miłą checia bym sie tym zajął...kiedys w golfie III był taki problem jak sie kupywało filtr oleju filtrona a po zakupie manna który ma zaworek zwrotny jak reką odjął :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podpinam się pod temat. mam ten sam objaw - zimny silnik -->słychać terkotanie i pali się kontrolka przez 3-4 sek., na ciepłym trochę krócej. Mam tak już od jakiś kilku wymian oleju. Ciekaw jestem rozwiązania problemu. Jedyne co mi przychodzi do głowy to fakt, że jak wymieniam filtr oleju to na stelażu filtra są chyba 3 oringi, a w komplecie z filtrem mam z reguły 1 (ten największy) - pozostałych nie wymieniam. Może tu jest problem????
Dolo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej nie jest to wina pompy oleju tylko tego korpusu gdzie montowany jest filtr oleju. Najgorsze w silniku M47 jest to, że ten korpus jest jednocześnie łapą poduszki silnika i jeżeli nawet by się pokusić o wymianę to trzeba dźwigać silnik, a to już grubsza robota. Ciekawi mnie czy w tym korpusie również znajduje się jakiś zaworek, czy tylko trzeba wymienić tą uszczelkę.
Dolo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzies byl post i ktos pisal ze problem rozwiazal uszczelka za 10 zl. Pisalem do kolesia kiedys ale nie napisal ktora to.

Lapy to nie widzi mi sie demontowac. U mnie problem pojawil sie po 2 wymienie oleju od zakupu. I tak juz zostalo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.