Skocz do zawartości

320D M47 Czyzby turbodziura??


Stelmacher

Rekomendowane odpowiedzi

witam wszystkich

mam 320d m47 136km z 2001r

od pewnego czasu cos zaczelo zamulac mi auto (nie dzieje sie to zawsze ale zdarza sie coraz czesciej)

na 1 i 2 biegu wszystko jest ok problem pojawia sie od 3 biegu w gore

dzieje sie to tak zmieniam bieg z 2 na 3 (okolo 1500 obr/min) gaz do dechy auto przyspiesza nastepnie na chwile zwalnia i od okolo 3000 obr znow ladnie przyspiesza

co moze byc przyczyna??

 

z 2 tygodnie temu wyczyscilem filterek AGR wymienilem filtr paliwa no i niestety zero poprawy ;/

 

jeszcze zostal mi ten filtr przy turbosprezarce i zajme sie nim w sobote

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AX71&mospid=47664&btnr=11_2230&hg=11&fg=45

(ma moze ktos "przepis" jak najlatwiej sie do niego dostac)

przy okazji planuje zastosowac ten zabieg

viewtopic.php?f=15&t=87373&hilit=turbodziura+320d

myslicie ze te zabiegi moga pomoc??

czy problemu szukac w innym miejscu??

 

pozdrawiam

Obecnie:

F11 530d M-Pakiet 2013

F10 520D M-Pakiet 2012

F25 X3 2012r.

Było:

1.E36 320i Coupe

2.E36 323i Coupe M-Pakiet

3.E46 320D Touring

4.E46 330xd Touring

5.E39 525D Sedan M-Pakiet 2000

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobny problem w moim M47N, 1 i 2 ok, zczynało się od biegu trzeciego, choć dziura nie aż do 3000 rpm.

Jak to trafnie zdiagnozował Roger-Nysa (big credit once again :wink:), zawór od turbiny - ten z Twojego linka - był zmęczony i wariował przy overbooście. Czyszczenie nic nie dało, trzeba kupić nowy / 100pln na allegro.

Zamień na próbę miejscami zawóry EGR i turbo, nic to nie kosztuje, a zobaczysz co i jak.

Jeśli auto słabnie tylko w danym zakresie obrotów, to zacznij od tego. Potem ew. Inpa i szukanie dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałem wyczyścić ten czujnik doładowania u siebie ale nie mogłem go wymontować( tzn nie wiedziałem jak). czy bez zdejmowania kolektora mozna to zrobić? Dokopałem sie do niego zdejmując wszystkie plastiki ale tam nie było żadnej śruby która go trzyma, jak on jest zamocowany?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok w sobote sie zabieram do roboty bo kilka pomyslow juz jest

tylko mam pytanie

co macie na mysli pod haslem N75 czy to ten elektrozawor od turbiny http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AX71&mospid=47664&btnr=11_2230&hg=11&fg=45 nr 1 ??

 

a ten czujnik doladowania co wspomina yoshimura01 to ten z nr 17 ?

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AX71&mospid=47664&btnr=11_2107&hg=11&fg=40

 

 

no i co myslicie o tym zabiegu?

viewtopic.php?f=15&t=87373&hilit=turbodziura+320d

 

pozdro

Obecnie:

F11 530d M-Pakiet 2013

F10 520D M-Pakiet 2012

F25 X3 2012r.

Było:

1.E36 320i Coupe

2.E36 323i Coupe M-Pakiet

3.E46 320D Touring

4.E46 330xd Touring

5.E39 525D Sedan M-Pakiet 2000

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nazwa N75 i N18 pochodzą z VAGowskiego osprzętu silnika jednak są to te same elementy co w BMW. Różnicą jest tylko to, że w BMKACH ma króćcu wyrównawczym mamy filterek ze stoperkiem, natomiast w VAGach mają wyrównanie z dolotu.

 

Zabieg "odświeżenia" siłownika turbiny...hmm.. no na pewno nie zaszkodzi, ale czy pomoże?? Moje zdanie jest takie, że nawet nowy siłownik nic nie da jeśli jest zapieczona zmienna geometria. Co prawda robiłem w/w zabieg ALE w tym samym czasie gdy czyściłem turbinę.

Pozdrawiam! Łuki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.