Skocz do zawartości

320 D koło pasowe.......naprawione


bolo73

Rekomendowane odpowiedzi

witam

mam pytanko, czeka mnie wymiana koła pasowego

http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/Sedan/Europe/320d-M47N/LHD/N/2002/january/browse/engine/belt_drive_vibration_damper/

zastanawiam się nad wyborem koła :?:

oryginał za ok 970 pln czy zamiennik CORTECO za ok 550 pln,

może ktoś z kolegów jezdzi z zamiennikiem firmy CORTECO :?: jak z wytrzymałoscią tego koła :?: tzn ile km można przejechac :?:

Edytowane przez bolo73
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 72
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

witam

wymieniam kolo pasowe ponieważ:

1 z silnika zaczeły dochodzic dziwne dzwieki ( okolice kół pasowych),

2 silnik dostaje wibracje które przechodzą na nadwozie ( poduchy silnika wymieniane ok 15tkm temu),

3 sprawdziłem -sa pęknięcia wewnątrz koła pasowego i podczas pracy silnika kolo lekko bije na boki,

więc na 100% koło padło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam

Koło pasowe zostało wymienione , zakupilem oryginalne koło + sruba mocująca koszt 988pln.

Miał być zamiennik CORTECO za ok 550 pln ale nie był dostępny, natomiast CORTECO II po zniżkach wyniósł ok 800 pln wiec postawiłem na oryginal.

Koło było już na wykończeniu , popękane od spodu prawie na całym obwodzie,

Po wymianie:

-ustały "uderzenia" przy odpalaniu silnika oraz gaszeniu (podobne dzwięki do zurzytej dwumasówki)

-silnik pracuje ciszej inie odczuwa sie wibracji na wolnych obrotach

-podczas jazdy z obrotami poniżej 2000obr/min. wyczuwane wibracje i głośna praca silnika -ustały po wymianie koła

-wewnątrz auta jest zdecydowanie ciszej

-ruszanie i zmiana biegow jest bardziej płynna

- ogólnie zaje..... poprawa

 

wymiana nie jest trudna zajeła mi ok. 1 godziny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam te same objawy i mechanik stawia na dwumase. Nie wiem z czym zaryzykowac, czy pasowe czy dwumase. Jedno i drugie troche kosztuje :shock:

 

 

kolego dwumasa dodatkowo halasuje podczas ruszania i da sie usłyszec równiez metaliczne dzwięki(grzechotanie)

Kolo pasowe jeżeli się konczy widać pęknięcia na jego obwodzie , podczas pracy silnika lekko bije , oraz gdy silnik nie pracuje ma lekkie luzy na boki ( złap ręką i poruszaj na boki wyczujesz wyrazny luz )

w wekend wrzuce jakies foty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Koło pasowe zostało wymienione , zakupilem oryginalne koło + sruba mocująca koszt 988pln.

Miał być zamiennik CORTECO za ok 550 pln ale nie był dostępny, natomiast CORTECO II po zniżkach wyniósł ok 800 pln wiec postawiłem na oryginal.

Napisałeś coś ciekawego ..... chodzi mi o te CORTECO II czym ono się różni , sprzedawca w sklepie też mi coś mówił o dwóch różnych do tego modelu , może masz jakieś info?

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja też już po wymianie - 30 min i po robocie... poprawa jest zauważalna i rzeczywiście mniejsze wibracje - na luzie drążek zmiany biegów nawet nie drgnie..... na pewno ciszej .... choć i tak najbardziej jestem ciekawy jak będzie się auto zachowywać po wymianie poduszek pod silnikiem.....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby sprawdzić koło można też ostrożnie poluzować napinacze na włączonym silniku. U mnie coś hałasowało, ale tylko na zimnym. Jak guma zmiękła to wydawało się, że jest dobrze. Do momentu, gdy poluzowałem napinacze na uruchomionym silniku - wtedy świetnie słychać jak buczy.

Ja kupiłem "impergom" za 400pln. Zobaczę ile się na tym przejedzie. Jak szybko padnie - poinformuję.

TC, sam wymieniałeś to koło? Ja musiałem pomagać dwóm mechanikom ciągnąć rurę na kluczu - śruba tak trzymała, że ukręcił się trzpień na dużym kluczu nasadowym. 1.5h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby sprawdzić koło można też ostrożnie poluzować napinacze na włączonym silniku. U mnie coś hałasowało, ale tylko na zimnym. Jak guma zmiękła to wydawało się, że jest dobrze. Do momentu, gdy poluzowałem napinacze na uruchomionym silniku - wtedy świetnie słychać jak buczy.

Ja kupiłem "impergom" za 400pln. Zobaczę ile się na tym przejedzie. Jak szybko padnie - poinformuję.

TC, sam wymieniałeś to koło? Ja musiałem pomagać dwóm mechanikom ciągnąć rurę na kluczu - śruba tak trzymała, że ukręcił się trzpień na dużym kluczu nasadowym. 1.5h.

tak wymieniałem sam + druga osoba do trzymania nogi na hamulcu....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam te same objawy i mechanik stawia na dwumase. Nie wiem z czym zaryzykowac, czy pasowe czy dwumase. Jedno i drugie troche kosztuje :shock:

 

 

kolego dwumasa dodatkowo halasuje podczas ruszania i da sie usłyszec równiez metaliczne dzwięki(grzechotanie)

Kolo pasowe jeżeli się konczy widać pęknięcia na jego obwodzie , podczas pracy silnika lekko bije , oraz gdy silnik nie pracuje ma lekkie luzy na boki ( złap ręką i poruszaj na boki wyczujesz wyrazny luz )

w wekend wrzuce jakies foty

No to chyba już mam odpowiedx na nurtujące mnie pytanie w moim przypadku mam BMW 330d mam właśnie objawy takie jak wymienił bolo73 ale nie byłem pewien do konca ale najbardziej mnie zastanawiało to grzechotanie podczas ruszania a na wstecznym to najbardziej grzechocze, praktycznie na kazdym biegu jak zmieniam bieg po wysprzęgleniu słychać grzechot, więc koledzy u mnie na 100% dwumasa do wymiany? Jeszcze jedno sprzegło jest bardzo słabo wyczuwalne czy to przez uszkodzoną dwumasę czy silnik również głośniej pracuje? Proszę o odpowiedż jeśli ktoś juz to przerabiał i czy dużo z tym roboty, aha jeszcze jedno na luzie słychać huczenie jak wcisnę sprzęgło to nie słychac tego huczenia czy jest spowodowane uszkodzonym łożyskiem oporowym czy może łożysko na wałku sprzęgłowym. Dzięki za sugestie w tej sprawie.

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

henix, napisane jest tak, ponieważ, że ;) jak uruchomisz bez żadnego paska, to nie będzie działać pompa wodna i parę innych bajerów, oraz, że jak uruchomisz z jednym paskiem to koło będzie obciążone tylko z jednej strony (wygięte) i na dłuższą metę się rozleci (chociaż jeździłem bez paska od klimy parę dni i nic się nie urwało). Kręcenie bez pasków to są idealne warunki dla tego koła ;) a poluzowanie napinaczy nie zaszkodzi nawet rozwalającemu się kółku.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam wymianę na koło pasowe corteco (idą na pierwszy montaż - po zdjęciu koła porównałem oba różniły się tylko tym ze moje corteco miało zatarte-wyśrupane nr części i logo BMW).Wymieniać z paskiem.Ale tylko oryginalnym 180 zł.

Oryginał posiada takie delikatne włoski od środka. Nie oryginalne paski są może i tańsze ,ale przy odpalaniu auta potrafią nieprzyjemnie zapiszczeć kłik.......czy jakoś tak :D

To tyle z mojego doświadczenia.

Aha lepiej niech mechanik pożyczy(za kasę:) specjalny klucz z BMW do wymiany ,bo robiąc to domowymi metodami ,można pokrzywić wał korbowy silnika!!!

pozdrawiam

Bezpieczeństwo Moc Wygoda
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No pokrzywić.Koło jest naprawdę mocno przykręcone szpilą.Musisz zatrzymać koło ,aby móc odkręcić szpile-śrubę.I tu najczęściej ludziska podaważaja koło,czy jakieś inne metody blokowania wału.Co niesie ryzyko jego pogięcia-tam na prawdę przychodzą bardzo duże siły,a koło siedzi jak przyspawane..BMW pożycza klucz na zaprzyjaźnione warsztaty.

Po za tym kluczem tym o wiele łatwiej się odkręca,ma zęby do blokowania koła.

viewtopic.php?f=69&t=106105

Bezpieczeństwo Moc Wygoda
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Moje objawy po których zdecydowałem się wymienić koło:

-drgania pedału sprzęgła(zwłaszcza przy hamowaniu silnikiem ,delikatne wciśniecie sprzęgła i czuć było drgania)

-przy jeździe ok 110km i wyżej drgania kierownicy- jak słaba wibracja telefonu komórkowego ,ale wyczuwalna :) (wymienione wahacze, nowe opony ,felgi proste,układ hamulcowy ok)

Teraz silnik gasi się jak należny bez pukania.(poduchy tez wymienione).

Bezpieczeństwo Moc Wygoda
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam Koledzy

Odgrzebałem temat, bo też mam dylemat : koło pasowe czy dwumas

Do tej pory wymieniłem gumy pod silnikiem, jednak drganie budy na niskich obrotach nie ustało :(

Gała od biegów jak wibrator ;) oparcia przednich siedzeń też drżą .

Najbardziej czuję to jak podkręcę obroty i puszczę pedał gazu. jak spadną obroty, to tak jakby ktoś wibrację włączył zewnętrzną :)

Jeszcze jedna ciekawostka.... najbardziej czuje się powstawanie tych drgań, trzymając górny róg przednich, otwartych na szerz drzwi :D

Proszę o ew. podpowiedzi zanim trafię do mech

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.