Skocz do zawartości

330D M57 czujnik polozenia walka rozrzadu


serek012

Rekomendowane odpowiedzi

Czesc - mam pytanie poniewaz przetrzepalem rozne fora i odpowiedzi nie znalazlem. W mojej buni padl czujnik polozenia walka rozrzadu (blad na kompie 1e25 - czasami nie mogla odpalac). Niestety tylko do kupienia w ASO (398zl) :/. Czujnik jest na wspolnej szynie z czujka walu korbowego czyli czy padnie jeden czy drugi wyskakuje ten sam blad (1e25). Jednak gdy padnie czujnik rozrzadu - nie odpalimy auta (mozna krecic w nieskonczonosc) ale wskazowka obrotomierza "budzi sie" - tzn pokazuje kilkaset obrotow podczas krecenia. Jesli juz jakos odpalimy i na chodzacym silniku czujka rozrzadu nam padnie - silnik nie zgasnie i mozna kontynuowac jazde. Jesli padla nam czujka walu korbowego - nie odpalimy samochodu, wskazowka obrotomierza nie drgnie. Jesli nam ta czujka padnie podczas jazdy - silnik gasnie i laweta. Nic sie nie da zrobic. I tutaj moje pytanie - za co jeszcze odpowiedzialna jest czujka walka rozrzadu??? Jej podstawowy cel to podczas rozruchu okreslenie polozenia rozrzadu aby komuter wiedzial kiedy wtrysnac paliwo. Ale czy ma ona jeszcze jakies inne funkcje? Na logike to jeden czujnik by wystarczyl bo przeciez walki korbowy z krzywkowym sa na sztywno polaczone lancuchem, ich wzajemne polozenie sie nie zmienia i krzywkowy kreci sie 2 razy wolniej. Wczoraj zmienilem czujnik impulsow rozrzadu i mam wrazenie jakby autko znacznie mniej dymilo podczas ostrego przyspieszania (nie zeby wczesniej byla czarna chmura za mna), kulturalniej pracuje i lepiej sie zbiera z dolu. Czy moje odczucia moga byc prawda czy to tylko moj mozg chce sobie usprawiedliwic wydanie czterech stowek na cos wielkosci paczki zapalek? Z gory dzieki za odpowiedz.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Wymieniles i jest ok tak? Czyli git. Musza byc 2 dla bezpieczenstwa. Synchronizacja. A co jesli lancuch peknie? (nie zdaza sie)

ale sciema

gdzie jest Twoj serwis kolego ? , bede go omijal szerokim lukiem

 

Masakra ale się uśmiałem :cool2:

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

W grudniu ubiegłego roku na bmw-sport trochę wypociłem na ten temat.

Sporo wiesz ale może innym się przyda więc przekleję.

 

 

 

Motor wyposażony jest w dwa czujniki działające z wykorzystaniem efektu halla. dde4/5

 

Jeden jest wkręcony w głowicę i podaje informacje do ECU o położeniu wałka rozrządu.

Dzięki temu komp wie kiedy rozpocząć wtrysk paliwa (informacja niezbędna do uruchomienia silnika)

Gdy czujnik nie sprawny -nie odpalisz auta.

Gdy czujnik źle mierzy -problemy z rozruchem-gdy odpalisz , silnik działa poprawnie .Niesprawności czujnika lub nawet jego brak nie wpływa na pracę gdy motor chodzi .Ale gdy wyłączysz motor nie zapalisz ponownie.

 

ECU rozpoznaje daw stany : brak czujnika w układzie i niewłaściwy jego pomiar.

W pamięci zostaje zapisany błąd .

Pozwolę sobie wkleić fragment opisu z WDS BMW Wiring Diagram System - Model 3 E46

"Monitorowane są następujące wady:

 

* Częstotliwość sygnału zbyt wysokie

* Brak sygnału

 

W obu przypadkach kod błędu 1E25 "monitorowania czujnika obrotów na minutę"ten błąd jest przechowywany w przypadki obu usterek.

Konsekwencje:

 

* W przypadku awarii podczas pracy silnika: Brak wpływu, jednak silnik nie uruchomi się podczas kolejnej próby startu."

 

Następny czujnik to czujnik wału korbowego ,wkręcony w blok silnika.

Działa on również wykorzystując efekt halla.I ustala prędkość obrotową silnika.

Sygnał z tego czujnika jest wykorzystywany jako zmienna pomiarowa do ustalania pracy silnika zgodnie z mapą w ECU.

Np.

do włączania recyrkulacji spalin (w odniesieniu do obrotów)

do obliczenia dawki startowej do rozruchu

do uruchomienia procesu "odcinki"

do ustalenia ciśnienia w szynie CR

do ustalenia początku tłoczenia (wtrysku)

i jeszcze wielu innych!!!!!!!!!

a dokładnie :

 

The rpm sensor signal is used as a measurement variable for:

 

* Exhaust gas recirculation

* Checking start conditions

* Calculating start volume

* Start of injection control

* Checking switch-on conditions for air conditioning system

* Calculating limitation volume

* Calculating external delivery rate intervention

* Boost pressure control

* Injection rate control

* Rail pressure control

* Idle speed control

 

ECU kontroluje czujnik i zapisuje jak w przypadku pierwszego czujnika błędy.

 

I tu pozwolę sobie wkleić fragment opisu z WDS

 

"Monitorowane są następujące wady:

 

Kod błędu 0335 "czujnik obrotów silnika"-błędny pomiar

 

* Overspeed (przekroczenie prędkości silnika) -nie logiczny pomiar.....

 

 

Kod błędu 1E25 "monitorowania czujnika obrotów na minutę"-brak czujnika w obwodzie

 

* Brak sygnału obr / min czujnika wału korbowego

-nie logiczny pomiar.....

 

SKUTKI : SILNIK JEST WYGASZANY PRZEZ ECU, ale nie zawsze.

 

Zwróć uwagę że dla obu czujników przy nawet odchyleniu od poprawnej pracy wywala błąd : 1E25

Czujniki pracują jak widać w spólnym obwodzie....

 

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Roger podoba mi sie że poszukujesz i zgłebiasz wiedze , to Twoja pasja i widac że wiele uwagi poswiecasz temu zajeciu

przegladajac zasoby internetu i nie tylko.

Ale co powiedziec o czlowieku ktory reklamuje sie jako warsztat (czyli profesjonalista ) a nie zna elementarnych podstaw działania silnika??

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Roger, czytlaem Twojego poscika na innym forum i dlatego wiem te rzeczy co tam napisales :) Sam do tego nie doszedlem. Tylko informacje tam zawarte odnosza sie do czujki walu korbowego a nie czujki walka rozrzadu dlatego zalozylem tego posta - moze ktos swoja wiedza bedzie w stanie uzupelnic informacje napisane przez Ciebie. Dzieki za odpwoeidz, pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

moze ktos swoja wiedza bedzie w stanie uzupelnic informacje napisane przez Ciebie

 

Nie można napisać więcej na temat czujnika położenia wałka rozrządu, wszystko zostało napisane. Nie ma on wpływu na pracę silnika ,odgrywa jedynie kluczową rolę w procesie rozruchu.

 

Wczoraj zmienilem czujnik impulsow rozrzadu i mam wrazenie jakby autko znacznie mniej dymilo podczas ostrego przyspieszania (nie zeby wczesniej byla czarna chmura za mna), kulturalniej pracuje i lepiej sie zbiera z dolu.

 

Myślę że jest to subiektywna ocena.

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 lat później...
  • Zasłużeni forumowicze
Zrób test przelewowy, któryś może dawać na przelew i stąd utrudniony rozruch.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dla mnie kręcenie kilka razy to utrudniony rozruch, ale faktycznie może czytam bez zrozumienia :roll:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

potwierdzam że zimny odpala szybciej niż ciepły. (zimny po nocy ale nie przy -20 bo wtedy wiadomo też troche ma cięzej ale okolice zera to odpala szybciej zimny niż ciepły).

 

po nocy jeszcze do końca kluczyka nie przękrece i już chodzi, jak jest rozgrzany to kręci może pół sekundy dlużej ale kilka obrotów zrobi. Błędów brak, m57n.

szukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.