Skocz do zawartości

Poradnik: Trzęsie autem, wymiana gumy na wale


lewka

Rekomendowane odpowiedzi

Samochód: BMW 323Ci '00 (Wydech 2-rurowy)

 

A więc dziś poszła wymiana gumy na wale, ponieważ w czasie jazdy przy szybkim przyspieszeniu trzęsło autem jak w samolocie przy starcie. To jest oznaka rozerwanej gumy na wale :D Nie było akurat dostępnego kanału, więc kupiłem podnośnik samochodowy i pod domem na płaskim podłożu zaczęliśmy robić :)

 

Ogólnie czas to: 6h (My first time) :D

 

Ogólnie teraz potrwało by mi to max w 2h :)

 

Foty z wymiany(dla tych, którzy będą musieli też to wymienić kiedyś):

 

Pierwsze co to odkręcanie osłon pod tłumikiem na środku auta, klucz 13

http://img195.imageshack.us/img195/6638/dsc03167yn.jpg

 

Następnie kierując sie w przednią stronę auta, odkręcic 2 śruby mocowania tłumika zaraz za osłona silnika. klucz 15

http://img138.imageshack.us/img138/3669/dsc03176i.jpg

 

Jako kolejna rzecz, odkręcenie z tyłu auta 2 śrubek mocowania tłumika od środkowej strony auta, klucz 13

http://img441.imageshack.us/img441/2027/dsc03170t.jpg

 

I wyjęcie mocowania tłumika z gumy od strony ulicy, wystarczyło popchać do środka auta i podważyć zwykłym kluczem aby guma wyskoczyła

http://img30.imageshack.us/img30/4986/dsc03168a.jpg

http://img408.imageshack.us/img408/6920/dsc03169l.jpg

 

Tłumik opadnie lekko, spaść nie spadnie bo trzyma go przednia część

http://img191.imageshack.us/img191/4357/dsc03171x.jpg

 

Kolejnie należy zdjąć osłonę pod silnikiem, bodajże 8 śrub, klucz 18

http://img407.imageshack.us/img407/4158/dsc03172.jpg

 

Po zdjęciu osłony silnika, będzie odsłonięty dostęp do śrub wydechu

http://img97.imageshack.us/img97/7137/dsc03173jm.jpg

 

Należy wykręcić wszystkie 6 śrub(po 3 śruby na każdy wydech), klucz 15

http://img121.imageshack.us/img121/4741/dsc03174ed.jpg

 

Dostęp do górnego wydechu jest bardzo ograniczony, efektem było urwanie 2 śrub, przez co trzeba było wybijać złamane śruby(nie są przyspawane, lecz nabijane) i zamiana ich na srebne z halforda, spokojnie można je podmienić - długość śrub to 4,5cm

http://img230.imageshack.us/img230/3141/dsc03175.jpg

 

A oto wygląd śrub, jeśli niechcecie wymieniać na zwykłe, to jedyna opcja kupna ich to Serwis BMW :)

http://img249.imageshack.us/img249/9696/dsc03183.jpg

http://img13.imageshack.us/img13/8679/dsc03189v.jpg

http://img386.imageshack.us/img386/7041/dsc03191.jpg

 

Po całkowitym zdjęciu tłumika spod auta(uważać na okablowanie na środku(zdjęcie nr.1) aby nie urwać, dlatego lepiej odkręcić wszystkie śruby od osłon wału na tłumikiem,aby nie wyrwać kabli)zdjąć osłonę wału,po czym poluzować 2 śruby mocowania wału, tak aby nie spadł wam na głowę :), klucz 13 (bodajże)

http://img220.imageshack.us/img220/5623/dsc03179r.jpg

 

Następnie należy odkręcić 3 śruby zaznaczone na zdjęciu z gumą wału, lub tego co po niej pozostało w moim przypadku :), klucz 18 na zdjęciu, z tyłu przytrzymać płaską 17, najlepiej jak ktoś pomaga trzymać ją z drugiej strony, bo samemu ciężko odkręcić te śruby :)

http://img176.imageshack.us/img176/7587/dsc03182u.jpg

 

Porównanie gum(przyczna turbulencji) :D

http://img84.imageshack.us/img84/1723/dsc03184l.jpg

http://img7.imageshack.us/img7/7118/dsc03185w.jpg

 

Po odkręceniu 3 śrub polączonych gumy z wałem i odkręceniu mocowań wału, zdjąć wał na ziemię

http://img691.imageshack.us/img691/1258/dsc03186k.jpg

 

Odkręcić kolejne 3 śruby na gumie, klucz 18 na zdjęciu, z tyłu przytrzymać kluczem 17

http://img41.imageshack.us/img41/3008/dsc03182jt.jpg

 

No i czynność zakładania powtarzamy idealnie tak samo jak odkręcaliśmy wszystko tylko, że wspak (na odwrót) :)

 

Już nie trzęsie, i można śmigać ile się chce :) Mam nadzieję, że tutorial pomoże komuś w przyszłości :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, też to zauważyłem, że uszczelka na skrzyni nie trzyma i mały wiciek jest, ale to zrobię na dniach jak będę wymieniał filtr oleju i paliwa, kupię odrazu nowy olej.

 

Co do łącznika gumowego, to niestety aby do niego dojść i go ściągnąć, musicie zdjąć cały wydech spod auta oraz osłony chroniące między wydechem a wałem, wał musi zostać zdjęty aby gume wykręcić, trochę jest roboty jeśli ktoś to robi pierwszy raz, ale jeśli ktoś już wie jak to się robi to niektórym to zajmuje nawet 1,5h.

 

Co do BMW z wydechem 1-dno rurowym sprawa jest nieco łatwiejsza, bo do kolektora idzie tylko jedna rura z 4 śrubami, więc łatwy dostęp jest aby to ściągnąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za opis u mnie pewnie jest to samo przy gwałtownym przyśpieszniu odczuwalne są wibracje .

 

podnieś auto i wsuń się pod siedzenie kierowcy mniej więcej, zobaczysz czy guma rozwalona, stawiam na gume, jeśli przyspieszasz i ci trzęsie auto jakbyś miał wystartować samolotem z pasa startowego :) koszt gumy to wydatek w polsce około 200zł, można wsadzić używkę w dobrym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 lat później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.