Skocz do zawartości

320i Światła do jazdy dziennej - kodowanie NCS/Expert


Kuba_74

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie wszystkich forumowiczów.

 

Postanowiłem uruchomić w swoim aucie światła dzienne, na wzór US, to znaczy realizowane za pomocą świateł drogowych o obniżonej mocy, odciążając tym samym ksenony i inne żarówki podczas podróży dziennych.

 

Do kodowania modułu świateł LSZ użyłem programu NCS/Expert oraz instrukcji znalezionych na forum.

Instrukcja nakazuje zmianę następujących parametrów sterownika świateł dla modułu LSZ, fragment pliku FSW_PSW.MAN po zmianach:

 

FERNLICHT_DRL
aktiv
EINZEIT_DRL
wert_02

 

Dla zainteresowanych cały plik FSW_PSW po w/w zmianach:

 

KALTUEBERWACHUNG_RL
aktiv
KALTUEBERWACHUNG_KZL
aktiv
FEHLER_RUECKLICHT
melden
FEHLER_ABBLENDLICHT
melden
FEHLER_FERNLICHT
melden
FEHLER_SIDEMARKER
melden
FEHLER_BL_BLINKEN
nicht_melden
BL_DIMMEN
aktiv
BETR_STD_NICHT_LOESCHEN
nicht_aktiv
FEHLER_BREMSLICHT
melden
FEHLER_KENNZ_LICHT
melden
TELEGRAMM_ZEIT
wert_01
FEHLER_ANHAENGER
melden
SCHALTER_BREMSL_SCHWELLW
wert_01
SCHALTER_BREMSL_WARTEZEIT
wert_01
ABSCHALTUNG_UNTERSPG
wert_01
WARNBLINKER
einfachimpuls
KALTUEBERWACHUNG_BLK_VO
nicht_aktiv
KALTUEBERWACHUNG
wert_01
FAHRZEUG_HERSTELLER
wert_01
VERZOEG_SCHNELLE_KALTABFR
wert_01
ENTPRELLZAHL_FEHLERERK
wert_01
TASTVERH_KL_58G_MIN
wert_01
ZUWACHS_TASTVERH_KL_58G
wert_01
HEIMLEUCHTEN_AL
aktiv
HEIMLEUCHTEN_KZL
aktiv
HEIMLEUCHTEN_NSW
nicht_aktiv
HEIMLEUCHTEN_FL
nicht_aktiv
HEIMLEUCHTEN_BL
nicht_aktiv
ABFRAGEZEIT_AHM
wert_01
MELDUNG_AENDERUNG_DIMMER
wert_01
HEIMLEUCHTEN
wert_02
EINZEIT_GED_BLK_V
wert_01
MIN_AUSZEIT_SL
wert_01
MAX_SPANNUNG_SL
wert_01
ADU_UNTERGRENZE
wert_01
ADU_OBERGRENZE
wert_01
SCHWELLE_TAG/NACHT
wert_01
ANZAHL_ABSOLUT
wert_01
ANZAHL_LANGFRIST_MITTEL
wert_01
DELTA_TELEGRAMM
wert_01
REL_TOLERANZ_LANGSAME_REG
wert_01
V_ABHAENGIG
aktiv
REL_TOLERANZ_SCHNELLE_REG
wert_01
ABS_TOLERANZ_SCHNELLE_REG
wert_01
WARTEZEIT_ZW_TEL_N_KL_R
wert_01
WARTEZEIT_ZW_TEL_DIMMER
wert_01
WARTEZEIT_ZW_TELEGRAMMEN
wert_01
SLEEP_MODE
wert_01
ABS_TOLERANZ_LANGSAME_REG
wert_01
TESTBETRIEB
nicht_aktiv
BEWERTUNG_FEHLER_32
aktiv
BEWERTUNG_FEHLER_31
aktiv
BEWERTUNG_FEHLER_30
aktiv
BEWERTUNG_FEHLER
aktiv
U_POTI_STELLUNG_0
wert_01
U_POTI_STELLUNG_1
wert_01
U_POTI_STELLUNG_2
wert_01
SCHRITTABSTAND_GRENZE
wert_01
TEMPERATUR_GRENZE
grad_-20
REFERENZL_SCHRITTANZAHL
wert_01
REFERENZL_SCHRITTABSTAND
wert_01
REFERENZL_MODE_TEIL2
wert_01
REFERENZL_MODE_TEIL1
wert_01
LWR_NEIGUNG_KONSTANTE
wert_01
PERIODE_GED_BLK_V
wert_01
AUSWERT_PROP_ABWEICHUNG
aktiv
AUSWERT_GRADIENT
aktiv
EPSILON_DELTA_AV
wert_01
EPSILON_DELTA_A
wert_01
ANHEBUNG_175_KM/H
wert_01
ABSENKUNG_10_KM/H
wert_01
VMAX_BREMSEN
wert_01
VMIN_BREMSEN
wert_01
SCHW_GRAD_BESCHLEUNIGUNG
wert_01
SCHW_GRAD_BREMSEN
wert_01
SCHW_PROP_ABWEICHUNG
wert_01
DIFFERENZ_MSP_DYN_STAT
wert_01
DAUER_DYN_NACHFUEHRUNG
wert_01
ABTASTRATE_DYN
wert_01
MITTELUNGSINTERV_DYN
wert_01
MIN_STEIGUNG_VZ_WECHSEL
wert_01
MITTELUNGSINTERV_VZ_WECHS
wert_01
MINDESTANZAHL_VZ_WECHSEL
wert_01
HOEHENWEG
wert_01
ABTASTRATE_TREND
wert_01
MITTELUNGSINTERV_TREND
wert_01
SCHW_TREND
wert_01
ABWEICHUNG_TREND
wert_01
GRADIENT_SCHLECHTWEG
nicht_aktiv
NACHLAUF_SCHLECHTWEG
wert_01
SAETT_TIMER_SCHLECHTWEG
aktiv
SCHW_GRADIENT_SCHLECHTWEG
wert_01
ABSTAND_KALTPULSE
nicht_aktiv
KALTUEBERWACHUNG_FL
aktiv
REFERENZLAUF_LWR_KL15
nicht_aktiv
KALTUEBERWACHUNG_SL
aktiv
KALTUEBERWACHUNG_NSL
aktiv
FEHLER_STANDLICHT
melden
SL_VO_ANSTEUERUNG
aktiv
FERNLICHT_DRL
aktiv
EINZEIT_GED_BL
wert_01
PERIODE_GED_BL
wert_01
EINZEIT_DRL
wert_02
LEUCHTWEITENREGELUNG
aktiv
HEIMLEUCHTEN_KL58G
aktiv
TAXI_ENABLE
nicht_aktiv
FEHLER_NSL_LINKS
melden
FEHLER_NSL_RECHTS
nicht_melden
TAGFAHRLICHT
aktiv
PROGRAMMPARAMETER_LSZ_2
ece
PROGRAMMPARAMETER_LSZ_12
ece
PROGRAMMPARAMETER_LSZ_13
ece
SCHRITTE_STELLUNG_1
wert_01
SCHRITTE_STELLUNG_2
wert_04
ABS_MIN_STELLUNG_2
wert_04
KALTUEBERWACHUNG_AL
nicht_aktiv
SCHRITTE_STELLUNG_0
wert_02
HYSTERESE_STARTBEDINGUNG
wert_02
ABSTAND_HOLD_NORMAL_MODE
wert_02
LEUCHTWEITENREG_AUTOM
aktiv
LEUCHTWEITENREG_DYNAM
aktiv
HALB/VOLLSCHRITT
halbschritt
FEHLER_SCHALTER_BREMSL
melden
BLS_PRUEFEN
aktiv
LWR_VORZEICHEN
nicht_aktiv
KENNLINIE_LWR_SENSOR_VO
wert_01
KENNLINIE_LWR_SENSOR_HI
wert_01
VMAX_BESCHLEUNIGUNG
wert_01
VMIN_BESCHLEUNIGUNG
wert_01
DEF_LWR_SENSOR_HI
wert_01
OFFSET_LWR
wert_01
BLK_DIMMEN
aktiv
SCHALTER2_BL
nicht_aktiv
KALTUEBERWACHUNG_BL
aktiv
KALTUEBERWACHUNG_BLK_HI
aktiv
HEIMLEUCHTEN_SL_H
aktiv
HEIMLEUCHTEN_SL_V
aktiv
SCHRITTABSTAND_STARTPHASE
kennlinie_01

 

Niestety wprowadzenie powyższych zmian w ustawieniu sterownika świateł nie przyniosło spodziewanego efektu, tzn światła dzienne nie działają.

Jedyna zauważoną zmianą jest pojawienie się nowych opcji po odczycie pliku FSW_PSW. Nowe opcje zamieszczam poniżej:

 

PROGRAMMPARAMETER_LSZ_1
ece
PROGRAMMPARAMETER_LSZ_3
ece
PROGRAMMPARAMETER_LSZ_4
ece
PROGRAMMPARAMETER_LSZ_5
ece
PROGRAMMPARAMETER_LSZ_6
ece
PROGRAMMPARAMETER_LSZ_7
ece
PROGRAMMPARAMETER_LSZ_8
ece
PROGRAMMPARAMETER_LSZ_9
ece
PROGRAMMPARAMETER_LSZ_10
ece
PROGRAMMPARAMETER_LSZ_11
ece

 

Przeszukuję zasoby internetu natrafiłem na instrukcję przeprogramowania świateł na tryb US, poprzez zmianę w/w parametrów na następujące:

 

PROGRAMMPARAMETER_LSZ_1
us
PROGRAMMPARAMETER_LSZ_2
us
PROGRAMMPARAMETER_LSZ_3
us
PROGRAMMPARAMETER_LSZ_4
us
PROGRAMMPARAMETER_LSZ_5
us
PROGRAMMPARAMETER_LSZ_6
us
ece-xenon
PROGRAMMPARAMETER_LSZ_7
us
ece-xenon
PROGRAMMPARAMETER_LSZ_8
us
ece-xenon
PROGRAMMPARAMETER_LSZ_9
us
ece-xenon
PROGRAMMPARAMETER_LSZ_10
us
ece-xenon
us-xenon
PROGRAMMPARAMETER_LSZ_11
us
us
ece-xenon
us-xenon
PROGRAMMPARAMETER_LSZ_12
us
us
ece-xenon
us-xenon
PROGRAMMPARAMETER_LSZ_13
us
us
ece-xenon
us-xenon

 

Tych ustawień niestety nie mogę wprowadzić do sterownika. Programowanie przebiega poprawnie, jednak nie przynosi efektu w postaci działających świateł dziennych, natomiast po ponownym odczycie parametrów sterownika do pliku, parametry pozostają nie zmienione.

 

Będę wdzięczny za pomoc.

 

Pozdrawiam

 

Kuba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie wszystkich,

 

Dzisiaj przestawilem swiatla na tryb US, tzn wprowadzilem nastepujace zmiany:

 

FERNLICHT_DRL
  aktiv
EINZEIT_DRL
  wert_02
PROGRAMMPARAMETER_LSZ_1
us
PROGRAMMPARAMETER_LSZ_2
us
PROGRAMMPARAMETER_LSZ_3
us
PROGRAMMPARAMETER_LSZ_4
us
PROGRAMMPARAMETER_LSZ_5
us
PROGRAMMPARAMETER_LSZ_6
us
PROGRAMMPARAMETER_LSZ_7
us
PROGRAMMPARAMETER_LSZ_8
us
PROGRAMMPARAMETER_LSZ_9
us
PROGRAMMPARAMETER_LSZ_10
us
PROGRAMMPARAMETER_LSZ_11
us
PROGRAMMPARAMETER_LSZ_12
us
PROGRAMMPARAMETER_LSZ_13
us

 

Mam wiec co chciałem, czyli światła do jazdy dziennej (drogowe z moca 50%) gdy włączony jest zapłon oraz przełącznik świateł znajduje sie w pozycji 0.

 

Mam tez bonusa, w postaci świecących się kierunkowskazów, gdy przełącznik świateł ustawie w pozycji świateł postojowych bądź mijania.

 

Ponieważ obawiam sie próby odbierania dowodu rejestracyjnego przez każdy patrol drogówki, proszę o podpowiedz, jak owe światełka obrysowe (świecące kierunkowskazy przednie) wyłączyć.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedz.

 

Przeczytałem polecony wątek, jednak nie znajduję w swoim pliku ustawień sterownika LSZ, opcji przedstawionych w wątku.

Przestawiłem wszystkie parametry US na ECE, poczym działanie świateł powróciło do stanu wyjściowego, czyli:

w pozycji wyłącznika 0 – nie świeci nic, po włączeniu świateł i zapłonu świecą pozycyjne i xenony, po wyłączeniu kluczyka wyłączane są xenony i pozycyjne.

 

W dalszym ciągu nie wiem jak zaprogramować światła dzienne aby w pozycji wyłącznika świateł 0 i załączonym zapłonie świeciły wyłącznie światła drogowe z mocą 50%.

 

Plik z ustawieniami:

KALTUEBERWACHUNG_RL
aktiv
KALTUEBERWACHUNG_KZL
aktiv
FEHLER_RUECKLICHT
melden
FEHLER_ABBLENDLICHT
melden
FEHLER_FERNLICHT
melden
FEHLER_SIDEMARKER
melden
FEHLER_BL_BLINKEN
nicht_melden
BL_DIMMEN
aktiv
BETR_STD_NICHT_LOESCHEN
nicht_aktiv
FEHLER_BREMSLICHT
melden
FEHLER_KENNZ_LICHT
melden
TELEGRAMM_ZEIT
wert_01
FEHLER_ANHAENGER
melden
SCHALTER_BREMSL_SCHWELLW
wert_01
SCHALTER_BREMSL_WARTEZEIT
wert_01
ABSCHALTUNG_UNTERSPG
wert_01
WARNBLINKER
einfachimpuls
KALTUEBERWACHUNG_BLK_VO
aktiv
KALTUEBERWACHUNG
wert_01
FAHRZEUG_HERSTELLER
wert_01
VERZOEG_SCHNELLE_KALTABFR
wert_01
ENTPRELLZAHL_FEHLERERK
wert_01
TASTVERH_KL_58G_MIN
wert_01
ZUWACHS_TASTVERH_KL_58G
wert_01
HEIMLEUCHTEN_AL
aktiv
HEIMLEUCHTEN_KZL
aktiv
HEIMLEUCHTEN_NSW
nicht_aktiv
HEIMLEUCHTEN_FL
nicht_aktiv
HEIMLEUCHTEN_BL
nicht_aktiv
ABFRAGEZEIT_AHM
wert_01
MELDUNG_AENDERUNG_DIMMER
wert_01
HEIMLEUCHTEN
wert_02
EINZEIT_GED_BLK_V
wert_01
MIN_AeceZEIT_SL
wert_01
MAX_SPANNUNG_SL
wert_01
ADU_UNTERGRENZE
wert_01
ADU_OBERGRENZE
wert_01
SCHWELLE_TAG/NACHT
wert_01
ANZAHL_ABSOLUT
wert_01
ANZAHL_LANGFRIST_MITTEL
wert_01
DELTA_TELEGRAMM
wert_01
REL_TOLERANZ_LANGSAME_REG
wert_01
V_ABHAENGIG
aktiv
REL_TOLERANZ_SCHNELLE_REG
wert_01
ABS_TOLERANZ_SCHNELLE_REG
wert_01
WARTEZEIT_ZW_TEL_N_KL_R
wert_01
WARTEZEIT_ZW_TEL_DIMMER
wert_01
WARTEZEIT_ZW_TELEGRAMMEN
wert_01
SLEEP_MODE
wert_01
ABS_TOLERANZ_LANGSAME_REG
wert_01
TESTBETRIEB
nicht_aktiv
BEWERTUNG_FEHLER_32
aktiv
BEWERTUNG_FEHLER_31
aktiv
BEWERTUNG_FEHLER_30
aktiv
BEWERTUNG_FEHLER
aktiv
U_POTI_STELLUNG_0
wert_01
U_POTI_STELLUNG_1
wert_01
U_POTI_STELLUNG_2
wert_01
SCHRITTABSTAND_GRENZE
wert_01
TEMPERATUR_GRENZE
grad_-20
REFERENZL_SCHRITTANZAHL
wert_01
REFERENZL_SCHRITTABSTAND
wert_01
REFERENZL_MODE_TEIL2
wert_01
REFERENZL_MODE_TEIL1
wert_01
LWR_NEIGUNG_KONSTANTE
wert_01
PERIODE_GED_BLK_V
wert_01
AeceWERT_PROP_ABWEICHUNG
aktiv
AeceWERT_GRADIENT
aktiv
EPSILON_DELTA_AV
wert_01
EPSILON_DELTA_A
wert_01
ANHEBUNG_175_KM/H
wert_01
ABSENKUNG_10_KM/H
wert_01
VMAX_BREMSEN
wert_01
VMIN_BREMSEN
wert_01
SCHW_GRAD_BESCHLEUNIGUNG
wert_01
SCHW_GRAD_BREMSEN
wert_01
SCHW_PROP_ABWEICHUNG
wert_01
DIFFERENZ_MSP_DYN_STAT
wert_01
DAUER_DYN_NACHFUEHRUNG
wert_01
ABTASTRATE_DYN
wert_01
MITTELUNGSINTERV_DYN
wert_01
MIN_STEIGUNG_VZ_WECHSEL
wert_01
MITTELUNGSINTERV_VZ_WECHS
wert_01
MINDESTANZAHL_VZ_WECHSEL
wert_01
HOEHENWEG
wert_01
ABTASTRATE_TREND
wert_01
MITTELUNGSINTERV_TREND
wert_01
SCHW_TREND
wert_01
ABWEICHUNG_TREND
wert_01
GRADIENT_SCHLECHTWEG
nicht_aktiv
NACHLAUF_SCHLECHTWEG
wert_01
SAETT_TIMER_SCHLECHTWEG
aktiv
SCHW_GRADIENT_SCHLECHTWEG
wert_01
ABSTAND_KALTPULSE
nicht_aktiv
KALTUEBERWACHUNG_FL
aktiv
REFERENZLAUF_LWR_KL15
nicht_aktiv
KALTUEBERWACHUNG_SL
aktiv
KALTUEBERWACHUNG_NSL
aktiv
FEHLER_STANDLICHT
melden
SL_VO_ANSTEUERUNG
aktiv
FERNLICHT_DRL
aktiv
EINZEIT_GED_BL
wert_01
PERIODE_GED_BL
wert_01
EINZEIT_DRL
wert_02
LEUCHTWEITENREGELUNG
aktiv
HEIMLEUCHTEN_KL58G
aktiv
TAXI_ENABLE
nicht_aktiv
FEHLER_NSL_LINKS
melden
FEHLER_NSL_RECHTS
nicht_melden
TAGFAHRLICHT
aktiv
PROGRAMMPARAMETER_LSZ_1
ece
PROGRAMMPARAMETER_LSZ_2
ece
PROGRAMMPARAMETER_LSZ_3
ece
PROGRAMMPARAMETER_LSZ_4
ece
PROGRAMMPARAMETER_LSZ_5
ece
PROGRAMMPARAMETER_LSZ_6
ece
PROGRAMMPARAMETER_LSZ_7
ece
PROGRAMMPARAMETER_LSZ_8
ece
PROGRAMMPARAMETER_LSZ_9
ece
PROGRAMMPARAMETER_LSZ_10
ece
PROGRAMMPARAMETER_LSZ_11
ece
PROGRAMMPARAMETER_LSZ_12
ece
PROGRAMMPARAMETER_LSZ_13
ece
SCHRITTE_STELLUNG_1
wert_01
SCHRITTE_STELLUNG_2
wert_04
ABS_MIN_STELLUNG_2
wert_04
KALTUEBERWACHUNG_AL
nicht_aktiv
SCHRITTE_STELLUNG_0
wert_02
HYSTERESE_STARTBEDINGUNG
wert_02
ABSTAND_HOLD_NORMAL_MODE
wert_02
LEUCHTWEITENREG_AUTOM
aktiv
LEUCHTWEITENREG_DYNAM
aktiv
HALB/VOLLSCHRITT
halbschritt
FEHLER_SCHALTER_BREMSL
nicht_melden
BLS_PRUEFEN
nicht_aktiv
LWR_VORZEICHEN
nicht_aktiv
KENNLINIE_LWR_SENSOR_VO
wert_01
KENNLINIE_LWR_SENSOR_HI
wert_01
VMAX_BESCHLEUNIGUNG
wert_01
VMIN_BESCHLEUNIGUNG
wert_01
DEF_LWR_SENSOR_HI
wert_01
OFFSET_LWR
wert_01
BLK_DIMMEN
aktiv
SCHALTER2_BL
nicht_aktiv
KALTUEBERWACHUNG_BL
aktiv
KALTUEBERWACHUNG_BLK_HI
aktiv
HEIMLEUCHTEN_SL_H
aktiv
HEIMLEUCHTEN_SL_V
aktiv
SCHRITTABSTAND_STARTPHASE
kennlinie_01

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dokonałem dziś pewnego odkrycia, otóż opcje:

FERNLICHT_DRL
  aktiv
EINZEIT_GED_BL
  wert_01
PERIODE_GED_BL
  wert_01
EINZEIT_DRL
  wert_02

funkcjonują zgodnie z opisem tylko gdy sterownik pracuje w trybie US. W trybie US można z ich pomocą włączyć lub wyłączyć świecenie świateł drogowych z jasnością 50%.

 

W trybie ECE w/w opcje nie dają się programować, nie maja wpływu na działanie sterownika.

 

Nie wiem zatem w dalszym ciągu, jak załączyć te światłą w trybie US, badz jako rozwiązanie alternatywne, jak wyłączyć świecące kierunkowskazy w trybie US.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

chciałbym odświeżyć nieco temat. W temacie ustawienia świateł do jazdy dziennej zatrzymałem się dokładnie w tym samym momencie co kolega wyżej. Czy ktoś domyśla się co może być powodem? Strasznie jest to dziwne, że tryb europejski nie chce działać w europejskich autach :duh:

 

Dodatkowo chciałbym spytać : czy któraś z funkcji NCS lub DISS jest w stanie poddać kodowaniu sterownik LCM (w moim przypadku LSZ) tak, aby po zmianie świateł z halogenowych na oryginalne soczewkowe xenony, nie wyświetlał się błąd spalonych żarówek?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

da radę chyba w Disie widziałem funkcję tylko jeśli zmienisz na xenon to stracisz możliwość regulacji!!!

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info, jeżeli miałbym stracić możliwość regulacji to chyba nie ma większego sensu. Jeżeli mi się uda w końcu uruchomić światła do jazdy dziennej, to trzeba będzie błąd żarówek załatwić jakimś opornikiem. Teraz traktuje to jako przypomnienie, że trzeba włączyć światła (po włączeniu świateł mijania błąd znika :wink: )

 

Jedna rzecz związana ze światłami do jazdy dziennej w E46 jest taka, że prawdopodobnie w wersjach poliftingowych nie ma problemu aby je uruchomić bez świecących migaczy, natomiast problem ten pojawia się w wersjach przed liftingiem. :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info, jeżeli miałbym stracić możliwość regulacji to chyba nie ma większego sensu. Jeżeli mi się uda w końcu uruchomić światła do jazdy dziennej, to trzeba będzie błąd żarówek załatwić jakimś opornikiem. Teraz traktuje to jako przypomnienie, że trzeba włączyć światła (po włączeniu świateł mijania błąd znika :wink: )

 

Jedna rzecz związana ze światłami do jazdy dziennej w E46 jest taka, że prawdopodobnie w wersjach poliftingowych nie ma problemu aby je uruchomić bez świecących migaczy, natomiast problem ten pojawia się w wersjach przed liftingiem. :(

powiem Ci że ja mam dołożony xenon i posiadam regulację tzn nie zmieniałem w kompie dołożenia xenonu i u mnie błąd żarówek się nie pali , tylko że mam ust . że światła włączają się razem z zapłonem....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a u mnie jakoś światła do jazdy dziennej programowałem NCSem i wszytsko pięknie działa.

Może w twoim roczniku ta opcja po prostu nie działa.

Przeczytaj dokładnie ten wątek tam wszystko jest wyjaśnione.

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=97&t=108481&start=75

Pozdrawiam,

Mateusz


Najnowsze Mapy do Nawigacji 2014

http://chomikuj.pl/MapyNaviBMW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Dokonałem dziś pewnego odkrycia, otóż opcje:

FERNLICHT_DRL
  aktiv
EINZEIT_GED_BL
  wert_01
PERIODE_GED_BL
  wert_01
EINZEIT_DRL
  wert_02

funkcjonują zgodnie z opisem tylko gdy sterownik pracuje w trybie US. W trybie US można z ich pomocą włączyć lub wyłączyć świecenie świateł drogowych z jasnością 50%.

 

W trybie ECE w/w opcje nie dają się programować, nie maja wpływu na działanie sterownika.

 

Nie wiem zatem w dalszym ciągu, jak załączyć te światłą w trybie US, badz jako rozwiązanie alternatywne, jak wyłączyć świecące kierunkowskazy w trybie US.

 

Pozdrawiam

 

witam,

U mnie e46 98r mam LCM LSZ CI27 jest tak samo jak u ciebie, na drl us świecą lekko kierunkowskazy z pozycyjnymi,

jest kilka ukrytych opcji w FSW_PSW.TRC (pełny ok 58kb) ktoórych nie można zmienić:

DRL_DIMMUNG

wert_01

GED_FL_ALS_DRL

nicht_aktiv

ona chyba blokuje drl - na długich przy ustawieniu

PROGRAMMPARAMETER_LSZ_1

ece

 

ale trzeba jeszcze by sprawdzić programem NAVCODER podobno będzie działać,

a jak nie to myślałem połączyć na przekaźnik lub tranzystor żeby nie puszczał 6v na kierunkowskaz, a tylko 12v :)

 

http://img62.imageshack.us/img62/7605/navcoder.jpg

 

niestety navcoder się połączył, odczytał lcm ale nie mogę nic zmienić - brak rejstracji progr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Odświeżam temat.

Diagnosta w trakcie przeglądu kazał wyłączyć pomarańczowe światełka, w jego ocenie nie są to światła obrysowe tylko dodatkowe pozycyjne, które nie mogą świecić na pomarańczowo.

Być może ktoś ma jakieś sugestie.

 

Pozdrawiam

Kuba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Cześć,

 

Wpadł mi go głowy jeszcze jeden pomysł. Gdyby podmienić kable idące do przenich kierunkowskazów z kablami idacymi do bocznych kierunkowskazów (tych na błotnikach), wtedy boczne lekko świeciłu by jako światła obrysowe zamiast tych z przodu.

 

Problemem moze być wówczas sygnalizowanie przez przerywacz przepalonej żarówki przedniej, bo ta na błotniku ma mniejszą moc. Ale czy napewno?

W końcu ogólne obciążenie układu pozostaje takie samo, a zarówka na błotniku ma oporność wiekszą od zera (może zmieści się w tolerancji pomiarowej).

 

Proszę komentować.

 

Pozdrawiam

 

Kuba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nie wiem po co instalować wielkiego disa jak ncsem można wszystko zrobić :nienie:

Dzisiaj po roku jeśdżenia na światłach drogowych ustawionych na 30% wyłączyłem tę funkcję, niestety ale wadą ustawienia DRL jest to że zawsze odpalasz auto na włączonych światłach a to jednak obciąża baterię w znacznym stopniu.

 

Włączenia jak i wyłączenie świateł do jady dziennej robiłem NCS , więc nie mam pojęcia po co ktoś pisze takie głupoty że się nie da. Pozatym NcS i Win Kfp to podstawowe i najwazniejsze programy do sterowników, ,można nawet nr VIN pozmieniać w poszczególnych modułach jeśli np. kupimy używkę.

Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiem Ci że NCS wcale nie jest podstawowy bo w żadnym serwisie go raczej nie używają ....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Bo jak by go zaczeli te matoły używać to żadne auto by z serwisu nie wyjechało :duh:

W serwisie muszą mieć obrazki i program który niczego nie zepsuje, INPA NCS czy WIN KFP to programy używane raczej w fabryce albo w miejscach bardziej zaawansowanych niż serwis.

Jak zamawiasz część do swojego auta np kopmputer silnika to do serwisu przychodzi gotowy element, zaprogramowany pod teój VIN z instrukcją gdzie go zamontować, i ludzie którzy to programują zapewne używali czegoś w stylu NCS oczywiście w latach E46 , teraz w tych nowych może jest inaczej.

Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza tym NcS i Win Kfp to podstawowe i najwazniejsze programy do sterowników, ,można nawet nr VIN pozmieniać w poszczególnych modułach jeśli np. kupimy używkę.

 

Niestety Hunter ale na ile mi wiadomo VINu nie zmienisz za zadne skarby w uzywce wymienionymi przez Ciebie programami. Jedynie mozesz zakodowac we fresh unit.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.