Skocz do zawartości

318d mrozy - silnik pracuje cały czas na wyższych obrotac


Laszewski

Rekomendowane odpowiedzi

Posiadam E-46 318d 2002 jest to pierwsza zima mojej eksploatacji i pojawił się problem typu podwyższonych obrotów.Mam odczucie że temperatura powietrza odgrywa tu zasadniczą rolę . Auto po maksymalnym nagrzaniu wraca do normalnej pracy.Czy jest to możliwe żeby ssanie działało aż tak długo? Proszę o wsparcie w tej sprawie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po rozruchu na mrozie jest to normalne zjawisko, że obroty będą wyższe. U mnie oscylują w przedziale 1000-1100. Należałoby tylko zaobserwować, jak długo się tak utrzymują. Ja jak ruszę, to zatrzymuję się zawsze jak już jest nagrzany (taki urok miejsca zamieszkania). Chyba z ciekawości zrobię próbę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Ecu podnosi obroty ponieważ przy niskiej temp.powietrza załącza podgrzewacz elektryczny cieczy. Ten pobiera sporo prądu w związku z tym trzeba podnieść wydajność alternatora a można zrobić zwiększająć obroty. Bywa że po uzyskaniu odpowiedniej temperatury cieczy (mama podgrzewacza zależna między innymi od temp.powietrza i temp. cieczy chłodzącej) obroty falują-efekt załączania i wyłączania grzałek. Lub gdy temp cieczy nie spada obroty są zmniejszane a grzałka wyłączana.

 

 

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

od A do Z.... :D

 

DDE 5.0 Elektryczny podgrzewacz pomocniczy

 

Elektryczny podgrzewacz pomocniczy cieczy chłodzącej zastosowano celem zrekompensowania małej wydajności cieplnej z powodu dużej sprawności energetycznej silnika.

W zależności od wyposażenia pojazdu, decyzję załączenia podgrzewania podejmuje układu klimatyzacji (IHKA) lub kontroler podgrzewania w jednostce sterującej silnikiem DDE.

 

Elementy grzejne zostają uruchomione, jeżeli istnieją wystarczające rezerwy mocy elektrycznej. Aby sprawdzić dostępne rezerwy mocy, alternator wysyła impuls sygnału współczynnika obciążenia i informuje DDE o stanie obciążenia i ewentualnym zapasie mocy. Zespół sterujący DDE steruje grzałki impulsami, zmienia częstotliwość jak i długość impulsu. W ten sposób kontroluje moc grzałek w zakresie wydajności na poziomie od 5 do 95% mocy cieplnej.

Podnosi również obroty biegu jałowego o około 50 obr /min gdy grzałki pomocnicze są sterowane odpowiednio wysokim impulsem. Dlatego obroty mogą falować !!

 

Warunki kiedy grzałka nie zostanie załączona :

 

gdy nie ma zapłonu

gdy napięcie akumulatora jest mniejsze niż 12,0V

gdy prędkość obrotowa silnika jest mniejsza niż 750obr/min

gdy silnik pracuje krócej niż 10 sekund.

gdy jest właściwa temperatura płynu chłodzącego w odniesieniu do temperatury powietrza na zewnątrz.

 

 

Jeśli temperatura powietrza zasysanego (czujnik w przepływomierzu) wynosi :

-10 stopni to grzałki są sterowane przez DEE dopóki ciecz chłodząca nie uzyska 86° C

-5 stopni to grzałki są sterowane przez DEE dopóki ciecz chłodząca nie uzyska 80° C

+ 10 stopni to grzałki są sterowane przez DEE dopóki ciecz chłodząca nie uzyska 50° C

+ 20 stopni to grzałki są sterowane przez DEE dopóki ciecz chłodząca nie uzyska 17° C

Jest to fragment krzywej charakterystyki załączania grzałek.

 

Grzałki również nie są włączane gdy w pamięci ECU jest zapisany któryś z błędów.

 

* 3EE0, 3EE1, czujnik temperatury płynu chłodzącego (usterka)

* 3F70, 3F71, czujnik temperatury powietrza zasysanego

* 40A1 sygnał ładowania alternatora (brak wyżej wspomnianego impulsu do DEE lub bardzo wysoki stan obciążenia alternatora)

 

Nie są również włączone naturalnie gdy sterownik grzałek rozpoznaje w nich usterkę i zapisuje w pamięci ECU błąd :

 

* 43F0, zwarcie do +

* 43F1, zwarcie do -

* 43F2 przerwa

* 43F3, niepoprawna temperatura grzałek

* 4AB2, nadmiar temperatury w podgrzewaczu ,(nagrzewnicy ) nie jestem pewien.

 

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a wiesz może kolego czym sprawdzić webasto ? startuje mi normalnie tzn słychać jakiś wiatrak po ok 1 min. wyłącza się i lipa , nie wiem co się dzieje?

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Witam.

 

Również mam problem z podrzewaczem cieczy. Mianowicie obroty fajują, oraz np przy włączonym oświetleniu w środku, widać jak światło przygasa jakby podgrzewacz chciał się załaczyć i nie mógł i co chwile próbował - stąd pewnie falowanie obrotów. Czy ktoś może podrzucić od czego zacząć sprawdzanie tej usterki?

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.