Skocz do zawartości

328i - jak działa DISA?


szsemla

Rekomendowane odpowiedzi

Witam koledzy. Mam pytanie jak działa zawór regulacyjny w kolektorze dolotowym? Czy można jakoś zobaczyc "organoleptycznie" jego działanie? Kiedy on sie otwiera a kiedy zamyka? Jak bedzie się zachowywał samochód gdy ta część nie bedzie poprawnie działać? Chodzi mi dokładnie o część nr 6 z http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AM51&mospid=47641&btnr=11_2195&hg=11&fg=40&hl=20 Czym on jest sterowany? Podciśnieniem czy napięciem?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moj strasznie grzechocze wiec mam zamowiony nowy w serwisie i wymieniam, nie widze innych objawow, tylko ten dzwiek :twisted: .

mozesz wypiac od gory kostke zasilajaca, ja jak tak robie to grzechotka ustaje, wniosek ze sterowany jest napieciem.

 

ogolnie to jest tam klapka ktora lata, poszukaj na YT jest tego wiecej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam z nim inny problem... poprostu mi spadł i pękł:/ Niby go posklejałem i wydaje mi się że ta puszka jest szczelna, nic w niej nie grzechocze. Ręką ja poruszam to łopatka chodzi bez większych problemów. Nie wiem tylko jak mogę zaobserwować na zywo jej działanie:/ (czy wogóle to działa).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mozesz odpiac ta kostke zasilajaca i zaobserwowac czy samochod inaczej sie zachowuje, ewentualnie polozyc reke na nim moze wyczujesz czy przeszkakuje, jak dobrze pamietam to u mnie kolo 2.5tys grzechocenie robi sie cichsze wiec cos musi sie tam przestawiac,.

Zrobilismy tez na poczatku z kolega test, wykrecilismy DISE a on zakryl reka ten otwor , z tym ze nie mielismy wpietej kostki zasilajacej Silnik odpalilismy. Moze tez tak zrob ale nie odpinaj kostki, zobaczysz czy cos sie przestawia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Witam. Czy jak się odepnie DISA na biegu jałowym to ma nastąpić jakaś reakcja w formie spadku obrotów jak ma to miejsc w przypadku przepływomierza ? Napięcie normalnie dochodzi bo sprawdzałem miernikiem i na tym się kończy bo ponowne podłączanie i odłączanie nic nie zmienia , zero jakiegoś cykania , zatykanie otworu i podłączanie też nic nie daje. Prosiłbym o odpowiedz bo walczę z problemem mulenia od dawna , dodam , że przepływomierz mam OK jak i vanosy.

 

Pozdro

 

Sprawdziłby ktoś u siebie jaka jest reakcja na odpięcie DISA bo nigdzie nie mogę znaleźć odpowiedzi ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyjołem dziś zawór DISA i niestety nic mu już nie pomoże bo chociaż klapka nie tarabani to już nie trzyma ciśnienia po zatkaniu tego otworu ani nie reaguje na podłączenie na krótko bezpośrednio pod aku , tylko coś w nim cyka także wymiana obowiązkowo. Jakby ktoś miał sprawny zawór DISA za rozsądne pieniądze , sprawny w 100% to chętnie przygarnę .

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za zainteresowanie ale tyle to ja wiem i jak działa , chodziło mi tylko o to co się stanie jak się odłączy złącze DISA na wolnych obrotach powodując otwarcie zaworu czy obroty zafalują czy nie. Tak czy siak mój zawór wyzionął ducha :(

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc tak , wymieniłem dziś zawór DISA na używany z B28 , wszytko działa pięknie jak powinno. Na początek napiszę , że odpięcie DISA nie skutkuje zmiana obrotów a jedynie cięgno się przesuwa i otwiera klapkę zaworu . . Co do tego nieszczęsnego bolca to fizycznie on nie może wpaść do dolotu bo DISA wchodzi w takie prowadzenie a bolec wspiera się o wewnętrzną ściankę kolektora ssącego , sama klapka raczej też za daleko nie doleci jeśli już się urwie . Po wymianie i skasowaniu adaptacji zbytnio różnicy nie czuje chociaż jakby z każdym km był od dołu mocniejszy i lepiej się zbierał.

 

Pozdro

Edytowane przez ReeP
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NIE. DISA jest sterowana napięciem ale robotę wykonuje podciśnienie. To że działa przed uruchomieniem silnika to zasługa tego zbiornika wokół niej w którym utrzymuje się podciśnienie. Najprościej aktywować DISE INPĄ ale nie jeden raz , nie trzy a gwarantuje Ci że za piątym czy szóstym razem już się zawór sam nie zamknie. Dopiero jak uruchomisz silnik i w komorze DISY zapanuje właściwe ciśnienie to zacznie znowu działać prawidłowo. Dla opornych - nie widzicie że do elementu do którego wchodzi cięgno disy nie idą żadne kable a jednie plastikowa rurka? NA tej focie widać to dokładnie http://c1552172.r72.cf0.rackcdn.com/366905_x800.jpg Napięciem sterowany jest jedynie zawór otwierający dolot podciśnienia na membranę dzwigni DISy. Sory za OFFTOP.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.