Skocz do zawartości

325Ci - podwyższone obroty mimo rozgrzanego silnika - fotki


ShakeIt

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, raz na jakiś czas mam problem z podwyższonymi obrotami jak na drugim zdjęciu poniżej. Na ogół obroty są na normalnym poziomie jak na pierwszej fotce a czasem zdarza się, że mimo nawet kilkudziesięciu km przejechanych po mieście i dobrze rozgrzanym silniku są one za wysokie i wskazówka nie spada do prawidłowej wartości. Jeśli ktoś wie czym to może być spowodowane to proszę o pomoc. Z góry dzięki.

 

Ps. Obroty mi nie falują.

1. Prawidłowe.

http://img188.imageshack.us/img188/3959/dsc00006pw.th.jpg

 

2. Podwyższone.

http://img21.imageshack.us/img21/3711/dsc00076qc.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

te fotki robiłeś na biegu jalowym ?

 

nie wiem czy to złudzenie na zdjęciu, ale predkosciomierz nie zszedl calkowicie do dolu i ekonomizer ??

 

obroty faktycznie za wysokie jak silnik rozgrzany do 90 st. C, takie obroty utrzymuje jak na dworze ponizej 0 st C, przy dogrzewaniu silnika i wnętrza.

 

w jakimś wątku koledzy pisali że zawieszające się zwiększone obroty to wina czujnika położenia wałka rozrządu lub niedomkniętej do końca przepustnicy

 

sprawdzałeś na kompie czy w DME są jakieś błędy lub odchyłki ?

 

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No oczywiście, fotki robione na biegu jałowym. Fotki może i rzeczywiście są zrobione pod niewielkim kątem ale wskaźniki i tak nie schodzą mi maksymalnie do dołu, myślałem, że to normalne. Wracając do tych obrotów, zjawisko to często występuje właśnie w zimne dni, jakoś w lecie mi się to chyba nie zdarzało, może raz czy dwa a teraz częściej, zresztą zeszłej zimy tez. Co do przepustnicy to czy ona powinna wydawać syczenie przy dodawaniu gazu ? Jak wyłączę radio to słyszę właśnie takie syczenie przy dodawaniu gazu na luzie gdyż później pewnie silnik już zagłusza. Mechanik, który naprawia tylko bmw mówi, że to normalne i tak ma być, ale nagram któregoś dnia filmik i wrzucę to może ktoś się wypowie. A co do błędów to nie sprawdziłem gdyż nie znalazłem we Wrocławiu żadnego warsztatu z GT1 czy innym sensownym oprogramowaniem, a na takim zwykłym uniwersalnym pewnie nic konkretnego nie wyjdzie, kiedyś jak podłączałem to pokazało sonde lambda przed katalizatorem, ale że wszystko działało jak należy to diagnosta mówił żeby nic nie wymieniać i skasował błąd, jednak teraz muszę znaleźć jakiś lepszy zakład bo mam też problem z szarpaniem itp. z powodu chyba nieco opóźnionej reakcji na gaz co opisałem w innym wątku. Pzdr.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No oczywiście, fotki robione na biegu jałowym. Fotki może i rzeczywiście są zrobione pod niewielkim kątem ale wskaźniki i tak nie schodzą mi maksymalnie do dołu, myślałem, że to normalne. Wracając do tych obrotów, zjawisko to często występuje właśnie w zimne dni, jakoś w lecie mi się to chyba nie zdarzało, może raz czy dwa a teraz częściej, zresztą zeszłej zimy tez . Pzdr.

 

coś masz nie tak z zegarami, może ktoś grzebał przy nich wcześniej ? ekonomizer powinien idealnie na zero spadać, tak samo prędkościomierz, przynajmniej tak jest u mnie.

 

może Ci któryś czujnik odpowiedzialny za wskazanie temp. do ECU szwankuje , przez to jest mieszanka bogatsza cały czas, a jak mówisz masz też coś z szarpaniem, to może jednak faktycznie jedna z sond zaczyna szwankować, pokazuje ubogo, przez co ECU zwiększa dawke paliwa na jalowym caly czas. auto spala Ci w normie ?

 

Co do przepustnicy to czy ona powinna wydawać syczenie przy dodawaniu gazu ? . Pzdr.

 

nie wiem jakie syczenie masz na myśli, musiałbyś to nagrać. u mnie z okolicy dolotu, za filtrem powietrza tam gdzie jest przepustnica i dalej przepływomierz, delikatny syk też jest, ale raczej przy dodawaniu gazu się nie zwiększa. nagraj filmik , coś się rozkmini.

 

pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie z moimi zegarami jest coś nie tak. U brata w e46 320d wszystkie są idealnie na zerze, u mnie niestety nie. Nie jestem pewien czy tak było od początku czy stało się to z czasem, auto mam już prawie dwa lata i nie jestem w stanie sobie przypomnieć. Co może być przyczyną takiego zjawiska w zegarach i w jaki sposób można to naprawić ?

 

nie wiem jakie syczenie masz na myśli, musiałbyś to nagrać. u mnie z okolicy dolotu, za filtrem powietrza tam gdzie jest przepustnica i dalej przepływomierz, delikatny syk też jest, ale raczej przy dodawaniu gazu się nie zwiększa. nagraj filmik , coś się rozkmini.

 

U mnie też nie staje się to głośniejsze przy dodawaniu gazu, cały czas ma taką sama intensywność tylko po prostu chodziło o to, że jestem w stanie usłyszeć go tylko w początkowej fazie zwiększania obrotów i naprawdę dobrze się wsłuchując. Mechanik we Wrocku, który robi tylko bmw mówi, że to normalne i w każdym tak jest ale wolałem się upewnić.

 

A tu jeszcze zdjęcie zegarów z "podwyższonymi wskazówkami" :norty:

http://img340.imageshack.us/img340/20/dsc00122k.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem ekspertem ale mysle ze ktos grzebal przy liczniku.

Pewnie bylo male cofanie, autko z 2001 z 122k przebiegu, srednio to widze. od kiedy jest w kraju?

 

Po pierwsze auto z 2002 i aktualnie ponad 130kkm co i tak nie wiele zmienia, po drugie napisałem, że nie jestem pewien czy tak było od początku czyli od dwóch lat od kiedy posiadam to auto a po trzecie nawet jeśli ktoś przy nim grzebał to Twoja błyskotliwa uwaga o cofaniu jednak niezbyt naprowadza na rozwiązanie usterki. Rozumiem, że dla większości auto z małym przebiegiem musi od razu kojarzyć się z cofaniem bądź ich własnymi skręconymi autami ale nie popadajmy w paranoje ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe no zgadzam sie z toba, ale zyjemy w kraju gdzie cofanie jets na porzadku dziennym (generalnie). moja ma 260k z 99r. i koles mowil zemial cofnac bo nei bylo zbyt wielu zainteresowanych ale nei zdazyl :) bo ja wzialem.

najgorsze jest to ze nei wiesz czy tak miales od poczatku, ale podjerzewam ze bylo dobrze bo zwrocilbys na to uwage.

tyle co ci moge podpowiedziec , to nie wiem termostata ale skoro mowisz ze niby 90Cmasz to nie wiem.

 

a moze poprostu nei opada Ci tez i wskazowka od obrotow jak dwie pozostałe, czy czujesz ze autko ma wyzsze obroty?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie czuje wtedy, że są wyższe obroty. Inna reakcja na gaz (szybsza) nieco głośniejsza praca, no generalnie to nie ma nic wspólnego z tymi podniesionymi wskazówkami. A co do przebiegów, 260k to wcale nie tak dużo, brat miał Lagune z 2003 z takim przebiegiem i długo śmigała bezawaryjnie aż do wypadku.. :D Teraz ma e46 320dA z 2003 i też niby ponad 200k i śmiga bardzo dobrze. Generalnie nie mogę powiedzieć, że mój przebieg jest 100% oryginalny no ale nie można też wychodzić z założenia, że każdy jest cofnięty. Choć większość na pewno tak. Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nom tez mam nadzieje ze nia jeszcze pojezdze troche setek-tysiecy:) ponoc te silniczki sa nie do zdarcia 318i.

A wracając do twoje sprawy: no to nie wiem kolego, nie pomoge choc bym chcial. musisz znalezc dobrego mechanika ktory nie wymieni Ci od razu calego autka tylko dojdzie co to jest. w sumie to znam dobrego. jezdzilem do niego pare ladnych lat temu z golfem 3 sonda lambda nie dawala rady. jak bys chcial moge dac ci cynk to sobie zadzwonisz i popytasz go. widze ze jestes z wrocka tez. ale to na priv :)

Pozdrowionka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam umnie tez wystepuje ten problem czasami ,ale to co moge powiedziec to ze to nie czujnik walka bo ostatnio wymienilem i jest git,wiec to cos innego

 

A myślisz, że mogłaby to być odma ? Wymieniałeś może u siebie odme ? Albo wiesz jakie są objawy gdy jest padnięta albo nie działa jak należy ?

 

Jak możesz to zerknij też na ten temat. Może Ty rafti albo bladyrs jako że macie takie same silniki będziecie wiedzieć czym to może być spowodowane ?

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam umnie tez wystepuje ten problem czasami ,ale to co moge powiedziec to ze to nie czujnik walka bo ostatnio wymienilem i jest git,wiec to cos innego

 

A myślisz, że mogłaby to być odma ? Wymieniałeś może u siebie odme ? Albo wiesz jakie są objawy gdy jest padnięta albo nie działa jak należy ?

 

Jak możesz to zerknij też na ten temat. Może Ty rafti albo bladyrs jako że macie takie same silniki będziecie wiedzieć czym to może być spowodowane ?

 

Pozdrawiam.

 

nie jestem pewny, ale w którymś temacie był poruszany problem z zacinającym się pedałem gazu, który jest regulowany na wzór przepustnicy, i to jest ponoć bolączka w M54, i były chyba nawet akcje serwisowe.

 

być może że tamten i ten temat ma związek też i z tymi podwyższonymi obrotami. musisz znaleść jakiegos dobrego speca od bmw w okolicy i niech diagnozuje. jak sie uporasz to daj znać co było.

 

pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie najlepsze jest to, że byłem u Jana Bębna, chyba najbardziej polecanego gościa na forum, który naprawia tylko i wyłącznie bmw. Jeździł moim autem po mieście i on stwierdził, że wszystko jest w porządku. A ja wiem, że nie jest, ale nie będę się do gościa na siłę pchał bo skoro uważa, że jest ok to tylko kasę wyciągnie a nic nie zrobi.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytałem już o tym na forum i ktoś pisał, że jeśli jest on uszkodzony to pedał gazu działa skokowo i łatwo to wyczuć naciskając go ręką. U mnie pedał działa płynnie więc on jest raczej ok. Jak znajdę we Wrocku kogoś z GT1 albo INPĄ to zdiagnozuje auto i może wtedy będzie wiadomo coś więcej. Pzdr.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego jak chcesz to mogę ci zdiagnozować autko za free. Będę przejeżdzał koło wrocka w piątek koło 17.00. Jak podjedziesz na a4 na betony to mogę ci sprawdzić kompem to i tamto. Jak jesteś zainteresowany to wal na priva.

Pozdrawiam,

Mateusz


Najnowsze Mapy do Nawigacji 2014

http://chomikuj.pl/MapyNaviBMW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, raz na jakiś czas mam problem z podwyższonymi obrotami jak na drugim zdjęciu poniżej. Na ogół obroty są na normalnym poziomie jak na pierwszej fotce a czasem zdarza się, że mimo nawet kilkudziesięciu km przejechanych po mieście i dobrze rozgrzanym silniku są one za wysokie i wskazówka nie spada do prawidłowej wartości. Jeśli ktoś wie czym to może być spowodowane to proszę o pomoc. Z góry dzięki.

 

Ps. Obroty mi nie falują.

1. Prawidłowe.

 

U mnie na jałowym po rozgrzaniu mam mniej obrotow niż ty (moze to byc zwiazane z tym ze masz jakby poprzestawiane wskazniki).

Poza tym jeździłem ostatnio kumpla 320ci (2.0l R6) z gazem na lince i musze stwierdzic, ze o wiele lepiej reaguje na wcisniecie gazu (a wymienialem swego czasu pedał na model z 2004r), aczkolwiek niezbyt to jedzie :P

 

Obiecana fota:

http://img22.imageshack.us/img22/1290/imag0060bp.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam ostatnio wymienilem odme i narazie nie zauwazylem problemu z podwyzszonymi obrotami,moze dlatego ze za duzo nie jezdze a moje dziewczyna mysli o paznokciach jak mowie jej zeby popatrzyla na to.hehe

musze powiedziec ze bylo trudno o k........ odma byla na dwie srubki teraz jest na jedna ,ale poszperalem na forum troche i znalazlem temat o viewtopic.php?f=48&t=115334

moze to jest przyczyna twojej bolaczki,wez odkrec ta czesc i ja sprawdz

nic tak nie odpreza jak minuta dla weza
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.