Skocz do zawartości

M54B25 - minimalnie opóźniona reakcja na gaz.


ShakeIt

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, od dłuższego już czasu mam problem z minimalnie opóźnioną reakcją na gaz, szczególnie podczas ruszania co powoduje różnego rodzaju szarpnięcia nie tylko przy ruszaniu ale i podczas redukcji biegów np. z 3 na 2 czy z 2 na 1, ponieważ obroty wzrastają dopiero po jakiejś sekundzie czy dwóch od naciśnięcia na gaz. Czym to może być spowodowane ? Męczę się też czasem z podwyższonymi obrotami, nie wiem czy może to mieć jakiś związek ale tą usterkę opisuje tutaj.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
  • Odpowiedzi 816
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Mam ten sam silnik M54B25 i takie same odczucia, że silnik nie reaguje prawidłowo i błyskawicznie na lekkie dodanie gazu. Słychać, że zasysa powietrze ale obroty nie rosną, dopiero po chwili zaczyna się wkręcać.

 

Trudno się rusza i zmienia biegi przez to przydławienie. Sprawdziłem i wymyłem przepustnicę i zawór wolnych obrotów, otwierają się od razu kiedy nacisnę gaz, powietrze jest zasysane ale komp z jakiegoś powodu nie podaje większej dawki paliwa, a powinien. Efekt jest taki, że jak przypuszczam, po ułamku sekundy kiedy silnik zaciąga powietrze ale bez dodatkowego paliwa to skład mieszanki chwilowo jest niepoprawny, wtedy dopiero komp reaguje bo to wychodzi na sondach lambda i podaje większa dawkę paliwa - wszystko od d... strony.

 

Wymieniłem już przepływomierz, uszczelki cylinderków Vanosa, świece, separator oleju z wężami... żadnej poprawy. Sprawdziłem jak silnik chodzi bez podłączonej przepływki, disy, sond lambda przed i za katem, czujników spalania stukowego, czujnika położenia wałka wydechowego, obu nastawników Vanosa... może MINIMALNIE praca silnika się jakośtam zmieniła ale ten efekt opóźnionej reakcji pozostał...

 

Lepiej jest tylko w pierwszej minucie po odpaleniu zimnego silnika, błyskawiczna reakcja silnika jest wtedy prawidłowa a potem dostaje tego muła przy niskich obrotach. Aha, wydaje mi się też, że auto nie ma pełnej mocy, fabryka podaje 7.1s do setki a mi ledwo udaje się zejść poniżej 9s. (Jestem kierowcą rajdowym, bmw jest cywilne).

HELP!

y4msY-u2wiUonuSCMhtmsBD5AljsLw4_SjGs3qGuvC6CXYgdnWpqYjAaWubdW_sgC51mXO4-xf89bx2XQm8rs0aPdQ5dxJUZ6_9Cvteg6B3MC8y65Olaa9wm4GbnNF696rODaT_h24tGGM3JnR_c3FvFgvhNyBlhPqoaQns3TE7y5iRZ1s6656GvAPHmdDbgzFg?width=558&height=90&cropmode=none
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opozniona reakcja to wina tzw. drive by wire (czyli od pedału gazu do przepustnicy idzie kabel, a nie linka).

Ponizej link do fajnego urzadzonka poprawiajacego czas reakcji:

http://www.turnermotorsport.com/p-1878-sprint-booster-drive-by-wire-enhancement-module-for-2001-bmw.aspx

 

Ja swego czasu wymienilem pedal gazu na z 2004 roku, bo wyczytałem cos takiego:

 

SUBJECT

Accelerator Pedal Feels "Notchy" at Times.

 

MODEL

E38 with M62TU produced from 09/99 up to 07/01

E39 with M62 TU produced from 09/99 up to 06/02

E39 with M54 produced from 09/00 up to 06/02

E46 with M54 and S54 produced from 06/00 up to 06/02

E52 Z8, E53 X5, and E65/E66 vehicles from series introduction up to 06/02

 

SITUATION

Customer may complain of the accelerator pedal feeling "notchy", or not moving smoothly when depressed in small increments. This situation can occur with high ambient temperatures, or if heating is directed towards the foot well area.

 

NOTE

Integrity of the PWG "drive-by-wire" system is not being compromised, if such a situation is experienced - pedal movement is not restricted or limited.

 

CAUSE

Unfavorable friction conditions inside the accelerator pedal, when exposed to higher ambient temperatures (in excess of 140 deg F).

 

CORRECTION

On a customer complaint basis only, replace the acceleration pedal with an improved part. For replacement instruction refer to RA 35 40 001, which can be found in BMW TIS.

 

PARTS INFORMATION

Part Number

Description

 

35 40 6 762 480

Accelerator pedal for: E38, E39, E46, E53

vehicles with automatic transmissions

 

35 40 6 762 481

Accelerator pedal for: E39, E46, E52, E53

vehicles with manual transmissions

 

35 40 6 756 720

Pedal adapter plate for E46 up to 05/01

 

35 40 6 756 719

Pedal adapter plate for E38, E39, E52, E53

up to 10/01 production

 

35 40 6 762 482

Accelerator pedal for E65/E66 vehicles

 

DUE TO LIMITED PARTS AVAILABILITY, ABOVE LISTED PART NUMBERS SHOULD BE USED ONLY FOR THE TYPE OF COMPLAINT DESCRIBED IN THIS SERVICE INFORMATION BULLETIN, AND NOT FOR STOCK PURPOSES.

 

TO ORDER UPDATED PARTS: Complete a direct-ship order form WITH VIN and PART NUMBERS and fax it to 201 â 307 â 1892, attention PEDAL UPDATE.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No różnią się wyglądem, ale oba są na linkę.

 

http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?model=BM11&mospid=47614&hg=35

e46 z M52TUB20 z sierpnia 2001. Jak widać pedał jest na linkę.

http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?model=BN11&mospid=47615&hg=35

e46 z M54B22 także z sierpnia 2001. Pedał jest "elektroniczny"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jestem na tyle szalony, że musiałem sprawdzić dokładnie jak działa system drive-by-wire.

Podłączyłem kamerkę internetową do laptopa, umieściłem ją naprzeciwko przepustnicy i odpaliłem na lapku INPE oraz widok z kamerki. W czasie jazdy mogłem jednocześnie widzieć jaka jest reakcja przepustnicy gdy faktycznie wcisnę gaz i co pokazuje program o otwarciu przepustnicy, zaworu wolnych obrotów i pozycji pedału gazu.

 

 

I okazało się, że w mordę, reakcja otwarcia przepustnicy jest praktycznie błyskawiczna!!! Gdzie tu to opóźnienie? Nie widać tego na filmie, ale musicie mi uwierzyć, że wszystko działało praktycznie bez opóźnienia. Tak naprawdę, okazuje się, że kiedy wciskamy lekko gaz przepustnica się nie otwiera - co widać na moim filmie, na początku ruszam powoli a przepustnica zamknięta - natomiast otwiera się zawór wolnych obrotów. Dopiero mocniejsze wciśnięcie gazu otwiera przepustnicę.

 

Ale co jest najgorsze - ja to już zaobserwowałem, kiedy silnik dostaje większą dawkę powietrza, bo słychać jak zaciąga powietrze (czy przez większe otwarcie zaworu czy przepustnicy, jeden grzyb) ale DLACZEGO równocześnie komp nie podaje większej dawki paliwa? Przecież to powinno być jednoznaczne, daję więcej gazu=więcej powietrza=więcej paliwa, inaczej będzie zły skład mieszanki!

 

Byłem już nawet u dwóch diagnostów, podłączyli się do kompa, nie ma żadnych błędów, parametry pracy w normie, wszystko jest ok, ale ja wiem, że nie jest ok, nawet cholernie daleko od ok!

Jeden zasugerował, żebym zrobił aktualizację sterownika silnika. Z jednej strony to może być logiczne, że jeśli wszystko jest ok to błąd może wynikać ze złego sterowania silnikiem.

Mam się zdecydować na to? Robił już to ktoś z Was, jakie są Wasze doświadczenia?

 

A tutaj apropo Sprint Boostera - koleś przeprowadził testy z wykresami i ja się w 100% z tym zgadzam, jednym słowem i na logikę - niestety bujda! Jeśli opóźnienie wynikałoby ze sterowania przez ECU to jak wpięcie czegoś na kabelku pomiędzy pedałem a ECU może coś zmienić? Zmienia jedynie to, że wciskając pedał lekko, ECU myśli, że wcisnęliśmy go głębiej, nie ma to wpływu na szybkość reakcji!

PDF - Sprint Booster A technical white paper

 

Już lepszy wydaje się - Shark Injector bo on ingeruje w program silnika, ale sam niewiem co o tym myśleć...

 

I jeszcze jedna prośba, może jest ktoś z Was z Wrocławia z silnikiem M54B25 i zgodziłby się spotkać i porównać pracę silników? Choć na kilka minut, dostosuję się.

 

A może w wolnej chwili komuś będzie się chciało chociaż sprawdzić dwie rzeczy:

1. Czy w takim silniku na postoju można ustawić obroty na ok. 1000 bez falowania? (u mnie ono występuje TYLKO przy obrotach 1000-1200).

2. W czasie jazdy, po wyrzuceniu na luz i puszczeniu sprzęgła, dodając lekko gazu na moment, czy obroty rosną? (u mnie prawie nie ma ŻADNEJ reakcji na gaz, dopiero jak mocniej i na dłużej wcisnę gaz).

 

Aha, i jeszcze słowo wyjaśnienia do przepustnicy sterowanej linką. Przed pełnym sterowaniem elektronicznym jak w M54 była taka przepustnica hybrydowa, faktycznie była linka do przepustnicy ale sterowało się nią potencjometrem w przepustnicy i dopiero wg jego wskazań silnik elektryczny otwierał przepustnicę.

y4msY-u2wiUonuSCMhtmsBD5AljsLw4_SjGs3qGuvC6CXYgdnWpqYjAaWubdW_sgC51mXO4-xf89bx2XQm8rs0aPdQ5dxJUZ6_9Cvteg6B3MC8y65Olaa9wm4GbnNF696rODaT_h24tGGM3JnR_c3FvFgvhNyBlhPqoaQns3TE7y5iRZ1s6656GvAPHmdDbgzFg?width=558&height=90&cropmode=none
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Buckey ja jestem z Wrocławia i mogę się spotkać w celu porównania. To ja założyłem ten wątek jednak od kilku lat nic z tym nie robiłem, prawdę mówiąc nawet nie próbowałem, jakoś się do tego przyzwyczaiłem i nauczyłem z tym żyć ;) Kilka lat temu prowadziłem również inne 325Ci, w którym ten objaw również występował. Jakiś czas temu spotkałem się również z wypowiadającym się wyżej bastazem, który był po wymianie sprzęgła, pedału gazu oraz wywaleniu zaworu CDV i u niego tego objawu nie było, jego auto rusza idealnie, dokładnie tak jak moje gdy jeszcze tego problemu nie miałem.

 

Tak jak wyżej pisałeś, zaraz po odpaleniu przez chwile reakcja jest błyskawiczna i można powiedzieć, że problem nie występuję. Zauważyłem również gdy wrócę z trasy, na której ostro popędzę to przez jakiś czas reakcja na gaz jest lepsza i dużo płynniej się rusza.

 

Jeśli mielibyśmy się gdzieś spotkać to proponowałbym aby bastaz dla porównania również podjechał, tym bardziej, że w tych sprawach ma zdecydowanie większe pojęcia niż ja. Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To super :) Czekamy w takim razie na odpowiedź kolegi bastaza.

Najważniejsza jest dla mnie informacja, że u Ciebie było dobrze zanim coś się posypało. Czyli już wiem (zawsze to wiedziałem ;) ), że taki objaw to nie "ten typ tak ma". A tak mi powiedział gość w Jetroniku.

 

A zawór CDV - czy chodzi o zawór wolnych obrotów? (ICV - Idle Control Valve). Próbowałem uruchamiać auto bez niego i z zatkanym kanałem tylko od niego - auto nie paliło i gasło bez podtrzymywania obrotów gazem. Można wywalić ten zawór?

 

Tak na marginesie, jestem kierowcą rajdowym, i ja nie mogę się przyzwyczaić do tej powolnej reakcji... :) dlatego drążę jak mogę :) (Mój rajdowy sej - to było auto! Reakcja na gaz jak brzytwa!)

 

Pozdrawiam

y4msY-u2wiUonuSCMhtmsBD5AljsLw4_SjGs3qGuvC6CXYgdnWpqYjAaWubdW_sgC51mXO4-xf89bx2XQm8rs0aPdQ5dxJUZ6_9Cvteg6B3MC8y65Olaa9wm4GbnNF696rODaT_h24tGGM3JnR_c3FvFgvhNyBlhPqoaQns3TE7y5iRZ1s6656GvAPHmdDbgzFg?width=558&height=90&cropmode=none
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W mojej BM po wyrzuceniu biegu obroty nie spadaja natychmiastowo , a dopiero po chwili i dzieje sie tak glownie na 4 biegu. Podczas powolnej jazdy np na parkingu gdzie uzywam dwoch pierwszych biegow rowniez jest taki objaw jakby bylo podane za duzo paliwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Tak, doszło.

Okazało się, że problem z lekkim opóźnieniem przy silnikach M54 to raczej cecha tych silników. U mnie i u kolegi bastaz silnik reaguje praktycznie tak samo, z tym opóźnieniem. Bastaz'owi to za bardzo nie przeszkadza, mi bardzo, więc to jest indywidualna sprawa.

 

Na razie nie udało mi się nic z tym zrobić, ale wiem, że tego tak nie zostawię, bo jeździć się odechciewa. Dotarłem do informacji, że w tych silnikach jest mapa położenia przepustnicy i wgranie innej może zlikwidować problem. Próbuję szukać kogoś, kto się na tym zna i będzie mógł to zrobić. Nie jestem na 100% przekonany, że to pomoże, ale warto spróbować. Na pewno napiszę o efektach tych prób.

 

Jeszcze mała dygresja. We wszystkich M'kach, poczynając chyba od e46, jest przycisk z napisem M i podobno wciśnięcie go zmienia wszystko... I jest to dla mnie logiczne, że jeśli przepustnica jest sterowana komputerem to przyciskiem możemy, między innymi, ingerować w jej zachowanie (przy lince to byłoby raczej niewykonalne). Więc skoro może to tak funkcjonować to ja chcę właśnie coś podobnego zrobić u siebie na stałe.

y4msY-u2wiUonuSCMhtmsBD5AljsLw4_SjGs3qGuvC6CXYgdnWpqYjAaWubdW_sgC51mXO4-xf89bx2XQm8rs0aPdQ5dxJUZ6_9Cvteg6B3MC8y65Olaa9wm4GbnNF696rODaT_h24tGGM3JnR_c3FvFgvhNyBlhPqoaQns3TE7y5iRZ1s6656GvAPHmdDbgzFg?width=558&height=90&cropmode=none
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, spróbuj sobie zrobić reset adaptacji potencjometra przepustnicy.

 

Kluczyk na pozycję nr 1 na 10 sekund

Kluczyk na pozycję zero na kolejne 10 sekund

Odpalamy auto.

 

Źródło: http://www.e46zone.com/forum/topic/4012-throttle-adaption-reset/

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za radę, tego też już próbowałem :) ma to delikatny efekt ale poprawia tylko trochę charakterystykę silnika, mamy wrażenie, że auto lepiej idzie. Nie zmienia natomiast czasu reakcji na gaz tylko przebieg krzywej wciśnięcia pedału.

 

Kasowałem też wszystkie adaptacje INPĄ i też praktycznie bez efektu. W każdym normalnym aucie, nawet w zwykłej Fieście 1.3 albo w Subaru 2.0 125 KM reakcja jest błyskawiczna, i nie chodzi mi o moc itp tylko o reakcję na dodanie gazu, te pół sekundy, robi wielką różnicę... W BMW można by porównać to do bardzo miękkiej sprężyny, giba się to jak miękka sofa (nie mylić z zawieszeniem).

 

BMW to sportowe auto? Przesiadłem się z rajdowego Seja ale poddanego znikomym modyfikacjom silnika 1.1 (Grupa N) i tam reakcja na gaz była taka, że BMW może się schować... Dla kogo jest ten samochód? Dla babci co jeździ po mleko, płynnie, żeby się nie rozlało? Gdzie jest ta agresywność, ten pazur... 200KM to nie wszystko...

y4msY-u2wiUonuSCMhtmsBD5AljsLw4_SjGs3qGuvC6CXYgdnWpqYjAaWubdW_sgC51mXO4-xf89bx2XQm8rs0aPdQ5dxJUZ6_9Cvteg6B3MC8y65Olaa9wm4GbnNF696rODaT_h24tGGM3JnR_c3FvFgvhNyBlhPqoaQns3TE7y5iRZ1s6656GvAPHmdDbgzFg?width=558&height=90&cropmode=none
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Realne 200KM to ma 3.0 a nie 2.5, bo M54 zwykle nie trzymają serii.

U mnie na benzynie reakcja na gaz jest natychmiastowa, podobnie na LPG. Jedynie na LPG na całkiem zimnym silniku występuje pewne opóźnienie.

 

Moje seryjne M54B25 ma 195KM aczkolwiek kilka niutkow mniej. Musze podjechac jeszcze raz na hamownię, bo po wymianie odmy silnik jakos odżył i moze niutki wróciły ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Bylem dzisiaj w BMW Stando w Psarach na aktualizacji sterownika silnika. Aktualizacja przebiegła bez problemów ale ewidentnej zmiany w zachowaniu silnika i reakcji na pedał gazu nie odnotowałem :cry2:

Wrażenie mam takie jakby gdzieś może dosłownie minimalnie coś było lepiej ale w innym miejscu jest gorzej, więc summa summarum - wielka kicha...

 

Akurat jeden z mechaników w Stando ma e46 z silnikiem M54B30 i sprawdziliśmy to zachowanie i reakcję na gaz u niego.... i.... była też opóźniona. Czyli mogę powiedzieć, że już kilka aut z m54 sprawdziłem i w każdym przypadku reakcja na gaz była identyczna.... Więc nie jest to usterka tylko pewna cecha tych silników... w moim przekonaniu fatalna. Ale chyba to nie koniec świata...

 

Pisałem wcześniej o mechaniku, który zasugerował mi wgranie nowej mapy zachowania pedału gazu, ale mimo kilku moich telefonów z przypominaniem się - nie podjął dalej tematu, więc uznałem, że nie warto dalej drążyć. Ale zostają firmy tuningowe, które modyfikują program sterujący silnikiem. Ja nie chcę wykonywać chiptuningu silnika w celu podniesienia mocy tylko zmienić charakterystykę silnika na dodawanie gazu. I jeśli faktycznie istnieje takie coś jak mapa do pedału gazu to może byłoby to wykonalne bez kompleksowej ingerencji w moc i moment. Myślę, że to będzie mój następny etap.......

 

Mati 92> A co do pedału gazu, jeśli masz auto chyba po 2001 roku to poprawili tę część. Wcześniejsze modele miały gaz, który się zacinał albo nie płynnie chodził, albo czuć było taki przeskok w czasie ruchu. Jak u Ciebie tego nie ma i dodatkowo nie pokazuje błędu pedału na kompie to ja bym nie wymieniał. Jak masz możliwość to podłącz INPĘ i sprawdź wskazania potencjometrów pedału. Są dwa, PWG-Voltage Poti1 i PWG Voltage Poti2. Jeden powinien reagować (nie jestem teraz pewien, poszukaj) w zakresie 0,5 - 4,5V a drugi 0,5 - 2V. Gdyby było coś nie tak to wyskoczyłby błąd na kompie. Z potencjometrami gazu i przepustnicy walczyłem i sprawdzałem i usterki tam nie znalazłem. Jak chcesz to przeczytaj mój post z tej dyskusji z pierwszej strony "16 Kwi 2012 18:57", było tam o przepustnicy, pedale i potencjometrach.

y4msY-u2wiUonuSCMhtmsBD5AljsLw4_SjGs3qGuvC6CXYgdnWpqYjAaWubdW_sgC51mXO4-xf89bx2XQm8rs0aPdQ5dxJUZ6_9Cvteg6B3MC8y65Olaa9wm4GbnNF696rODaT_h24tGGM3JnR_c3FvFgvhNyBlhPqoaQns3TE7y5iRZ1s6656GvAPHmdDbgzFg?width=558&height=90&cropmode=none
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.