• Reklama

320d pompa wtryskowa vp 44

M43TU (316Ci, 316i, 318Ci, 318i), M47 (318d, 320d), M47TU (318d, 318td, 320Cd, 320d), M52TU (320Ci, 320i, 323Ci, 323i, 328Ci, 328i), M54 (320Ci, 320i, 325Ci, 325i, 325ti, 325xi, 330Ci, 330i, 330xi), M56 (325Ci, 325i), M57 (330d, 330xd), M57TU (330Cd, 330d, 330xd), N40 (316Ci, 316i, 316ti), N42 (316i, 316ti, 318Ci, 318i, 318ti), N45 (316Ci, 316i, 316ti), N46 (316i, 316ti, 318Ci, 318i, 318ti), S54 (M3, M3 CSL)

Moderatorzy: Panfil - BMW Klub Polska, mattiss, Nurek

320d pompa wtryskowa vp 44

Postprzez artii4_4 » 08 Lis 2009 11:53

:D
Ostatnio edytowany przez artii4_4 04 Cze 2010 18:45, edytowano w sumie 2 razy
artii4_4
 
 
 
Posty: 177
Dołączenie: 08 Lis 2009 11:32
Miejscowość: RACIBÓRZ-NYSA
Moje BMW: E 46

Re: pompa wtryskowa e46 vp 44

Postprzez e46 » 08 Lis 2009 15:40

Wyjęcie pompy wiaze się z koniecznością ponownej regulacji kąta wtrysku względem zamontowania pompy - odchyłki o setne czesci milimetra, zmieniają parametry. To podobno trzeba dostrajac na kompie, moze nie zrobili tego koledze ?
e91 320d soft d3
KTM 525 EXC
MotoFan, Biker, NDT Testing
DVHK member
e46, e39, e53, e34, e36.
Awatar użytkownika
e46
 
 
 
Posty: 927
Dołączenie: 17 Lut 2006 13:17
Miejscowość: Konin
Moje BMW: XDrive e83 3.0d, e91 320d, e39 530i, e53 3.0d, e46 2.0d, e46 325i

Re: pompa wtryskowa e46 vp 44

Postprzez artii4_4 » 08 Lis 2009 17:29

:D
Ostatnio edytowany przez artii4_4, 04 Cze 2010 18:46, edytowano w sumie 1 raz
artii4_4
 
 
 
Posty: 177
Dołączenie: 08 Lis 2009 11:32
Miejscowość: RACIBÓRZ-NYSA
Moje BMW: E 46

Re: pompa wtryskowa e46 vp 44

Postprzez e46 » 09 Lis 2009 01:37

artii4_4 napisał(a):zapytam czy tak zrobili mechanicy z tego co wiem mieli problem z odpaleniem auta , czy mógł byś mi udzielić wiecej informacji na ten temat np... jak sie to robi

Nie wiem czy wolno mi to zrobic, w razie nie zgodności, prosze moda o usuniecie, opis zaczerpniety z forum a6klub.pl, od uzytkownika "Piotruś". Dotyczy regulacji kąta wtrysku:
MOD Edit: jeśli autor nie ma nic przeciwko to nie ma problemu, żeby podawać rozwiązania z innego forum
----------------------

3. Teraz uruchamiasz silnik rozgrzewając go do temperatury powyżej 85*C /najlepiej w okolice 90*C/.

4. Po uzyskaniu temperatury > 85*C wpinasz się z VAGiem i naturalnie wybierasz adres 01 [silnik]. Potem wciskasz klawisz 08 [measuring block] i wybierasz kanał 004.

Po wybraniu kanału 004 zobaczysz beżący odczyt kąta wtrysku, czyli kolejno:
- obroty silnika
- kąt zadany
- kąt uzyskany
- wspólczynnik wypełnienia impulsu cewki zawora sterujacego
... i będą to wartości mniejwięcej zgodne z tym co przedstawia Twoja tabelka tutaj:
http://www.a6klub.pl/download.htm?id=3969

5.Pozostając na kanale 004 w lewym dolnym rogu monitora znajdziesz przycisk opisany jako
"Basic Setting" (czyli to co nas interesuje najbardziej).
Użyj tego przycisku i nieczego się nie obawiaj, gdyż w tym momencie silnik zmieni odgłosy pracy, na liczniku zacznie migać kontrolka świec żarowych, zaś obroty biegu jałowego wzrosną do ok. 835 / min.

I TERAZ NAJWAŻNIEJSZE :

Ja sądzę (na podstawie Twoich wcześniejszych pomiarów), że kiedy w drugim okienku pojawi się napis " late ", na montorze zobaczysz takie odczyty:

1 kolumna - 835 / min
2 kolumna - late
3 kolumna - 3,2 *BTDC (lub inna ale bardzo zbliżona wartość)
4 kolumna - 100,2 %

Reasumując jeżeli przy late w 2-gim okienku odczyty będą takie jak powyżej - regulacja kąta wtrysku jest niezbędna i w takim przypadku pozamykaj Vag-Com'a i zgaś silnik.

Uzupełniajaco: Kiedy badamy kanał 004 w nastawach podstawowych (BS) kąt wtrysku cyklicznie przestawia się z pomiarów "late" /późny/ na "early" /wczesny/ lecz dla celów regulacyjnych wartości pojawiające się "podczas early" nie są dla nas interesujące.

6. Kiedy początek kąta wtrysku jest za wczesny (w tzw. plusie, BTDC) - należy go przeregulować na pózniejszy (w tzw. minusie ATDC)
Chodzi o to, aby po wykonanej regulacji odczyty nastaw podstawowych (w tzw. BSach, patrz pkt.5) przedstawiały się następująco:

1 kolumna - 835/min
2 kolumna - late
3 kolumna - 1,0 *ATDC (jeśli odczyt przy temperaturze powyżej 90*C)
4 kolumna - 100,2 %

Uwaga: W tym konkretnym przypadku silnik nie osiąga pełnych 90 *C i dlatego kąt wtrysku "na late" (ok. 87*C) powinien oscylować od ok. 1,3 *ATDC do ok. 1,8 *ATDC .

7. Regulację kąta w stronę minusa wykonasz po zluzowaniu trzech śrubek (żółte strzałki) i lekko obracając kołem regulacyjnym w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara (strzałka niebieska):


Jeżeli tak się zdarzy, że podczas regulacji opóźnisz kąt za bardzo (np. poniżej 2 *ATDC), to nic nie stoi na przeszkodzie aby ponowić czynność i lekko "powrócić" kołem regulacyjnym w kierunku zgodnym z ruchem wskazówek zegara. I tak az do skutku - czasem wielokrotnie, ponieważ czułość pomp VP44 na regulacje też bywa bardzo zróżnicowana... .

Po zakończonej regulacji śruby imbusowe należy dokręcać z wieeelkim wyczuciem, gdyż wiele osób zupełnie niepotrzebnie już je pourywało ... . Chyba, że posiadasz klucz dynamometryczny, to śruby należy dokręcać z siłą 20 Nm .

To chyba wszystko ... .
Po zakończonej regulacji kąta proszę o zlogowanie 004:
- statycznie
- i osobno w nastawach podstawowych (BSach)
celem pochwalenia się własnym dziełem ale nie ukrywajmy, że trochę też i w celach kontrolnych ...

------------------------------------


Oczywistym jest, ze pomiary nalezy wykonać jakimś "naszym" dostępnym interfejsem diagnostycznym. Mam nadzieje, ze to troche naświetli temat - sprawa nie łatwa raczej.. pozdr
e91 320d soft d3
KTM 525 EXC
MotoFan, Biker, NDT Testing
DVHK member
e46, e39, e53, e34, e36.
Awatar użytkownika
e46
 
 
 
Posty: 927
Dołączenie: 17 Lut 2006 13:17
Miejscowość: Konin
Moje BMW: XDrive e83 3.0d, e91 320d, e39 530i, e53 3.0d, e46 2.0d, e46 325i

Re: 320d pompa wtryskowa vp 44

Postprzez artii4_4 » 09 Lis 2009 13:26

:D
Ostatnio edytowany przez artii4_4, 04 Cze 2010 18:43, edytowano w sumie 1 raz
artii4_4
 
 
 
Posty: 177
Dołączenie: 08 Lis 2009 11:32
Miejscowość: RACIBÓRZ-NYSA
Moje BMW: E 46

Re: 320d pompa wtryskowa vp 44

Postprzez artii4_4 » 11 Lis 2009 11:16

:D
Ostatnio edytowany przez artii4_4, 04 Cze 2010 18:15, edytowano w sumie 1 raz
artii4_4
 
 
 
Posty: 177
Dołączenie: 08 Lis 2009 11:32
Miejscowość: RACIBÓRZ-NYSA
Moje BMW: E 46

Re: 320d pompa wtryskowa vp 44

Postprzez MISIEKGOL » 12 Lis 2009 22:23

Witam,

To że wyskakuje ci usterka odchyłki początku wtrysku podczas jazdy może być nadal spowodowane złym ustawieniem pompy.
Pompe można ustawić jakimś sprzętem który pokazuje zadany i rzeczywistszy początek wtrysku i tyle.

A tak po za tym to co sie działo z tą pompą że oddałeś ją do BOSCHA?
Wymienili tylko jakieś uszczelniania czy sprawdzali poprawność działania całej pompy?
Marcin
MISIEKGOL
 
 
 
Posty: 50
Dołączenie: 10 Sty 2008 23:05
Miejscowość: GOLASOWICE
Moje BMW: E46

Re: 320d pompa wtryskowa vp 44

Postprzez artii4_4 » 13 Lis 2009 18:57

:D
Ostatnio edytowany przez artii4_4, 04 Cze 2010 18:16, edytowano w sumie 1 raz
artii4_4
 
 
 
Posty: 177
Dołączenie: 08 Lis 2009 11:32
Miejscowość: RACIBÓRZ-NYSA
Moje BMW: E 46

Re: 320d pompa wtryskowa vp 44

Postprzez MISIEKGOL » 13 Lis 2009 19:07

Ale co sie działo z tą pompą przed oddaniem do BOSCHA, lała sie z niej ropa czy co?

Sprawdź przynajmniej czy przy gwałtownym dodaniu gazu wyraźnie i natychmiast przyśpiesza wtrysk, z tego co pamiętam na rozgrzanym silniku i wolnych obrotach początek wtrysku powinien byc ok 2 stopnie po GMP a po gwałtownym dodaniu gazu powinien osiągać 10-13 stopnie przed GMP. Zastrzegam sobie prawo do pomyłki:)
Marcin
MISIEKGOL
 
 
 
Posty: 50
Dołączenie: 10 Sty 2008 23:05
Miejscowość: GOLASOWICE
Moje BMW: E46

Re: 320d pompa wtryskowa vp 44

Postprzez artii4_4 » 13 Lis 2009 19:39

:D
Ostatnio edytowany przez artii4_4, 04 Cze 2010 18:16, edytowano w sumie 1 raz
artii4_4
 
 
 
Posty: 177
Dołączenie: 08 Lis 2009 11:32
Miejscowość: RACIBÓRZ-NYSA
Moje BMW: E 46

Re: 320d pompa wtryskowa vp 44

Postprzez MISIEKGOL » 14 Lis 2009 19:27

Jak to za dużo, przy gwałtownym dodaniu gazu w sam raz
Marcin
MISIEKGOL
 
 
 
Posty: 50
Dołączenie: 10 Sty 2008 23:05
Miejscowość: GOLASOWICE
Moje BMW: E46

Re: 320d pompa wtryskowa vp 44

Postprzez artii4_4 » 14 Lis 2009 20:14

:D
Ostatnio edytowany przez artii4_4, 04 Cze 2010 18:33, edytowano w sumie 1 raz
artii4_4
 
 
 
Posty: 177
Dołączenie: 08 Lis 2009 11:32
Miejscowość: RACIBÓRZ-NYSA
Moje BMW: E 46

Re: 320d pompa wtryskowa vp 44

Postprzez MISIEKGOL » 15 Lis 2009 18:15

Cze,

Nie wiem czym sie zajmujesz ale na twoim miejscu dałbym auto do sprawdzenia jakiemuś dobremu mechanikowi.
Jak wyskakuje ci usterka odchyłki kąta wtrysku to winna jest pompa albo jej złe ustawienie. Wymienisz pompę (troche jednak kosztuje) a okaże sie że to nie to i co wtedy... Z doświadczenia wiem że przy złym początku wtrysku auto dymi na biało najbardziej na zimnym silniku. Jak okaże sie że pompa jest dobrze ustawiona to wtedy:
- albo uszkodziła sie elekronika i musisz wymienić pompe albo
- zatarł sie tłok przestawiacza wtrysku w pompie i w 90% przypadków można ją naprawić.

Spec od pomp jest w stanie stwierdzić po wyjęciu pompy czy tłok przestawiacza jest zatarty czy nie.

Ale jak piszesz że do wymiany niby uszczelnień pompa chodziło ok to raczej jest źle ustawiona, chyba że BOSCH coś namłodził.

To tyle co mam do powiedzenia w tym temacie.

Pozdr
Marcin
MISIEKGOL
 
 
 
Posty: 50
Dołączenie: 10 Sty 2008 23:05
Miejscowość: GOLASOWICE
Moje BMW: E46

Re: 320d pompa wtryskowa vp 44

Postprzez Zbir » 16 Lis 2009 23:04

w M47 pompe ustawia sie statycznie, podana wyżej instrukcja z VAG-a nie ma u nas żadnego przełożenia.

Instrukcja jak to sie robi jest w TIS-ie, tu masz fragment:

http://www.sellanet.pl/1.%20Checking%20injection%20pump%20measured%20value%20(M47.pdf
http://www.sellanet.pl/2.%20Statically%20adjusting%20injection%20pump%20(M47.pdf

Co do błędu to u mnie też czasem on wyskakuje ale nie zauważyłem negatywnego wpływu na prace silnika - mocy nie brakuje (sprawdzone na hamowni), moze troche za dużo pali, ale mam chipa.

Przejechałem już tak 60 tys km

Generalna rada - oddaj do dobrego fachowca. jesli jesteś z wawy lub poznania to moge Ci polecić kogoś kto mi ogarnoł ten temat, w normalnych pieniądzach
Zbir
Zbir
 
 
 
Posty: 333
Dołączenie: 03 Cze 2004 13:48
Miejscowość: Opole
Moje BMW: brak, było: e46 320dAT, e36 318is, e30 318

Re: 320d pompa wtryskowa vp 44

Postprzez artii4_4 » 17 Lis 2009 18:46

:D
Ostatnio edytowany przez artii4_4, 04 Cze 2010 18:17, edytowano w sumie 1 raz
artii4_4
 
 
 
Posty: 177
Dołączenie: 08 Lis 2009 11:32
Miejscowość: RACIBÓRZ-NYSA
Moje BMW: E 46

Następna

Powróć do E46

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], mikan oraz 14 gości